A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Комиш-Зорянська селищна рада, селищна об’єднана територіальна громада
Більмацького району Запорізької області

Пологівська ОДПІ інформує

Дата: 26.12.2018 14:31
Кількість переглядів: 152

Увага! Сплата податків на старі бюджетні рахунки прирівнюється до несплати

У Пологівському управлінні ГУ ДФС у Запорізькій області звертають увагу.

ДФС України на офіційному веб-порталі за посиланням http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/360362.html повідомила наступне.

У зв’язку із запровадженням Державною казначейською службою України (далі – Казначейство) централізованої моделі виконання дохідної частини бюджетів з 02.07.2018 рахунки для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів відкрито на балансі центрального апарату Казначейства (МФО 899998).

Таким чином, починаючи з 02.07.2018, змінились реквізити бюджетних рахунків для сплати податків, зборів та митних платежів.

Платникам податків для забезпечення повноти та своєчасності розрахунків з бюджетами при заповненні розрахункових документів на сплату податків, зборів та митних платежів необхідно зазначати реквізити нових бюджетних рахунків, відкритих з 02.07.2018 на балансі центрального апарату Казначейства (МФО 899998).

В той же час, згідно з інформацією Казначейства окремими платниками продовжують сплачуватися податки і збори, контроль за справлянням яких покладено на органи ДФС, на старі бюджетні рахунки, які були відкриті на балансі обласних апаратів Казначейства (з МФО, відмінним від МФО 899998). Такі кошти не зараховуються до бюджетів, а повертаються платникам, як нез’ясовані надходження.

З метою забезпечення повноти надходжень бюджетних платежів, упередження виникнення у платників податків податкового боргу та недопущення втрат бюджетів платникам необхідно звернути увагу на правильність заповнення реквізитів нових бюджетних рахунків у розрахункових документах на сплату податків і зборів.

Інформація про реквізити нових бюджетних рахунків розміщена на веб-порталі ДФС України в рубриці «Бюджетні рахунки» (http://sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki), на веб-сторінках Казначейства та Головних управлінь Казначейства в областях і м. Києві.

 

В новий рік з новими розмірами штрафів за використання праці неналежно оформлених працівників

У Пологівському управлінні ГУ ДФС у Запорізькій області звернули увагу. Законом «Про Державний бюджет України на 2019 рік» встановлено мінімальну заробітну плату з                   1 січня 2019 року – 4173 грн. А, отже, зростуть і розміри штрафів за використання нелегальної праці.

Згідно із законодавством про працю, юридичні та фізичні особи-підприємці за фактичний допуск працівника до роботи без трудового договору, оформлення його не на повну ставку в разі фактичного виконання роботи цілий день або виплату заробітної плати в «конверті» сплатять 125 190 гривень (тобто 30 мінімальних зарплат).

Порушення встановлених державою гарантій оплати праці та недотримання пільг і гарантій, визначених спеціальними законами України, обійдеться у 41 730 гривень (10 мінімальних зарплат).

За порушення термінів виплати заробітної плати та інших платежів (більше ніж за один місяць) і виплату заробітної плати та інших платежів не в повному обсязі тепер доведеться сплатити 12 519 гривень (3 мінімальні зарплати).

Інші порушення законодавства про працю (ненадання відпустки, невірне ведення табеля тощо) – 4173 гривні (1 мінімальна зарплата).

Також, згідно зі статтею 41 КУпАП за фактичний допуск працівника до роботи без трудового договору на керівника підприємства накладається штраф від 8,5 до 17 тисяч гривень.

За недопущення інспектора до перевірки, яка проводиться з метою виявлення нелегальних працівників чи виплати зарплати «в конверті», працедавцю загрожує 417 300 гривень штрафу.

 

Завдяки системі E-Receipt ідентифікувати електронний чек можна цілодобово

У Пологівському управлінні Гу ДФС у Запорізькій області нагадують: ДФС України у тестовому режимі впроваджено систему E-Receipt (електронний чек).

В рамках роботи системи E-Receipt працює електронний сервіс «Пошук фіскального чека», який дозволяє покупцям здійснювати пошук чеків, що формуються традиційними РРО, та електронних чеків, що формуються засобами системи E-Receipt. Не знайшовши копію фіскального чеку в базах ДФС, споживачі можуть ініціювати перевірку продавця, надіславши до податкового органу звернення з метою оперативного реагування та вжиття відповідних заходів.

Сервіс знаходиться у відкритій частині «Електронного кабінету» за посиланням: cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check, доступ 24/7/365 без ідентифікації особи.

Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести: фіскальний номер РРО, дату та час видачі чеку (для традиційних РРО).

Пошук електронного чеку здійснюється за його фіскальним номером та датою.

 

ФОП – платникам єдиного податку необхідно зберігати первинні документи

Первинні документи зберігаються не менш як 1095 днів з дня подання податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця першої – третьої груп або іншої податкової звітності, для складення якої вони використовуються.

Нагадаємо: згідно з підпунктом 296.1.1 Податкового кодексу України платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які не є платниками податку на додану вартість, ведуть Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів. Платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів та витрат за формою та в порядку, що встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

При заповненні податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця використовуються дані Книги обліку доходів або Книги обліку доходів та витрат, тому їх показники у відповідності до норм пункту 44.1 ПКУ повинні бути підтверджені первинними документами, які мають право вивчати та перевіряти контролюючі органи під час проведення перевірок згідно із підпунктом 20.1.6 ПКУ.

Незабезпечення платником зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

 

Протягом 10 календарних днів повідомлення-рішення можна оскаржити

Акти перевірок не оскаржуються в судовому або адміністративному порядку, оскільки вони лише фіксують певні обставини, та не можуть порушувати права та законні інтереси осіб. Про це поінформували у Пологівському управлінні ГУ ДФС у Запорізькій області.

Податкове повідомлення-рішення можна оскаржити, звернувшись до контролюючого органу вищого рівня (п. 56.3 ст. 56 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)) та/або до судових органів протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення або іншого рішення, що оскаржується.

Скарга подається у письмовій формі, за потреби-з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог п. 44.6 ст. 44 ПКУ.

Звертаємо увагу, що у разі порушення платником податків вимог пунктів 56.3 і 56.6 ст. 56 ПКУ подані платником податків скарги не розглядаються та повертаються із зазначенням причин повернення (п. 56.7 ст. 56 ПКУ).

 

Затверджено Тимчасовий порядок розмитнення транспортних засобів з іноземною реєстрацією

ДФС України на головній сторінці офіційного веб-порталу повідомила наступне.

Уряд затвердив Тимчасовий порядок виконання митних формальностей при здійсненні митного оформлення транспортних засобів (ТЗ), ввезених громадянами в період з 1 січня              2015 року до 25 листопада 2018 року для їх вільного обігу на території України. Документ опублікований та набув чинності.

Згідно з Тимчасовим порядком, зазначене оформлення буде здійснюватися з такими особливостями:

- застосування виключно електронної митної декларації для декларування транспортних засобів;

 

 

 

- визначено документи, які необхідно подавати митницям, зокрема, рахунок або інший документ, що підтверджує вартість транспортного засобу, реєстраційний документ на ТЗ, виданий реєстраційним органом країни реєстрації, та документ, що підтверджує право власності на транспортний засіб або право розпоряджатися та декларувати автомобіль для вільного обігу на митній території України;

- з метою зменшення часу фізичного перебування автомобілів у зонах митного контролю митниць та зменшення фінансових витрат громадян на оплату послуг стоянки встановлено, що доставлення автівки в зону митного контролю здійснюється декларантом після подання електронної митної декларації та отримання від митниці повідомлення із зазначенням дати та часу пред’явлення ТЗ;

- скасовано необхідність оформлення митницями Посвідчення про реєстрацію транспортного засобу;

- регламентації дій митниці та декларанта у разі перевірки заявленої фактурної вартості оцінюваного транспортного засобу. Для підтвердження заявленої фактурної вартості можуть подаватися, зокрема, такі документи: договір купівлі-продажу або документ, який його замінює, рахунок-фактура (інвойс), банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного ТЗ, каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) продавця транспортного засобу.

Алгоритм дій митниці для перевірки достовірності заявленої фактурної вартості транспортного засобу наступний:

- використовується індикатор ризику, значення якого для кожного транспортного засобу встановлюється окремо. Цей показник має бути на рівні нижньої межі діапазону вартості ТЗ, що є ідентичними та/або подібними (аналогічними) оцінюваному транспортному засобу в країні експорту. В цьому випадку використовується інформація спеціалізованих видань та/або інформаційних ресурсів, що мають дані про ціни, сформовані у відповідному регіоні світового ринку, з урахуванням марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального та фактичного пробігу оцінюваного ТЗ;

- при заявленні фактурної вартості менше від встановленого індикатора, проводиться перевірка достовірності ціни;

- при проведенні перевірки достовірності заявленої фактурної вартості, митниця в якості джерел додатково використовує спеціалізовані програмно-інформаційні комплекси Єдиної автоматизованої інформаційної системи ДФС та цінову інформацію, отриману в рамках домовленостей, укладених між ДФС та об’єднаннями імпортерів та виробників;

- у разі непідтвердження, особа, яка декларує транспортний засіб, повинна довести достовірність заявленої фактурної вартості;

- при неможливості аргументовано довести достовірність заявленої фактурної вартості орган доходів та зборів відмовляє у митному оформленні такого транспортного засобу та приймає рішення про коригування заявленої вартості.

Рішення прийняте на виконання Закону України «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України».

Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:  http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/361806.html

 

Роботодавцям необхідно здійснити річний перерахунок ПДФО

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу, що порядок проведення перерахунку податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), перерахунок та обмеження податкової соціальної пільги визначено п. 169.4 ст. 169 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) (далі – ПКУ).

Роботодавець платника ПДФО зобов’язаний здійснити, у тому числі за місцем застосування податкової соціальної пільги, з урахуванням положень абзацу другого п. 167.1 ст. 167 ПКУ, перерахунок суми доходів, нарахованих такому платнику ПДФО у вигляді заробітної плати, а також суми наданої податкової соціальної пільги:

? за наслідками кожного звітного податкового року під час нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року;

? під час проведення розрахунку за останній місяць застосування податкової соціальної пільги у разі зміни місця її застосування за самостійним рішенням платника податку або у випадках, визначених п.п. 169.2.3 п. 169.2 ст. 169 ПКУ;

? під час проведення остаточного розрахунку з платником ПДФО, який припиняє трудові відносини з таким роботодавцем.

Норма передбачена п.п. 169.4.2 п. 169.4 ст. 169 ПКУ.

Роботодавець та/або податковий агент має право здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів, утриманого ПДФО за будь-який період та у будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування, незалежно від того, чи має платник податку право на застосування податкової соціальної пільги (п.п. 169.4.3 п. 169.4 ст. 169 ПКУ).

Якщо внаслідок здійсненого перерахунку виникає недоплата утриманого ПДФО, то сума такої недоплати стягується роботодавцем за рахунок суми будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) за відповідний місяць, а в разі недостатності суми такого доходу – за рахунок оподатковуваних доходів наступних місяців, до повного погашення суми такої недоплати.

При цьому якщо внаслідок проведення остаточного розрахунку з платником ПДФО, який припиняє трудові відносини з роботодавцем, виникає сума недоплати, що перевищує суму оподатковуваного доходу платника податку за останній звітний період, то непогашена частина такої недоплати включається до складу податкового зобов’язання платника ПДФО за наслідками звітного податкового року та сплачується самим платником (п.п. 169.4.4 п. 169.4 ст. 169 ПКУ).

Результати проведеного перерахунку сум доходів, нарахованих (виплачених) платнику ПДФО, податковий агент відображає у податковому розрахунку за формою № 1ДФ, форму та порядок заповнення якого затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, у тому звітному періоді, в якому проведено такий перерахунок.

 

Фізичні особи – підприємці з 2019 року зможуть нараховувати ЄСВ за ставкою                 8,41 % для осіб з інвалідністю

На фізичних осіб – підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, в яких працюють особи з інвалідністю, поширено ставку ЄСВ у розмірі 8,41 % визначеної бази нарахування ЄСВ для працюючих осіб з інвалідністю.

Зазначена норма передбачена новою редакцією ч. 13 ст. 8 Закону Украни від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями.

Відповідні нововведення внесені Законом України від 23 листопада 2018 року                 № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» та наберуть чинності з 01.01.2019.

 

В «Електронному кабінеті» запроваджено сервіс, за допомогою якого перевіряється фіскальний касовий чек

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що ДФС України реалізовано електронний сервіс, який дозволяє покупцям товарів (послуг) здійснювати пошук і перегляд фіскального касового чека, який формується як традиційними реєстраторами розрахункових операцій (далі – РРО), так і електронним фіскальним чеком, створеним новими РРО.

Запроваджений сервіс знаходиться у відкритій частині «Електронного кабінету», доступ до якого здійснюється в режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням: cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check. Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести фіскальний номер РРО, дату та час видачі чека (для традиційних РРО).

Пошук електронного чека здійснюється за його фіскальним номером і датою. Якщо електронний чек у системі не знайдено, необхідно зробити  його фото та надіслати за електронною адресою: infozvit@sfs.gov.ua. ДФС України буде вивчено причину, через яку електронний чек не потрапив до системи та вжито відповідних заходів.

 Нагадуємо, що е-Receipt  (електронний чек) – нова інформаційна система реєстрації та обліку РРО, яка передбачає тільки реєстрацію пристроїв без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів і не потребує плати за користування нею. Електронний чек генерується, реєструється в системі ДФС і доповнюється QR-кодом, після чого передається на пристрій. Інформація про фіскальний номер чека та його QR-код зберігається в системі e-Receipt і буде доступною для перегляду в «Електронному кабінеті» як платником, так і покупцем.

 

Чинним законодавством не передбачено виправлення помилок у Таблиці даних платника ПДВ

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує, що відповідно до п. 29 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (далі – Порядок), платник ПДВ має право подати до ДФС України Таблицю даних платника податку (далі – Таблиця) за встановленою формою згідно з додатком 3 до Порядку.

Таблиця із поясненнями розглядається комісіями регіонального рівня протягом п’яти робочих днів після дня її отримання (п. 32 Порядку).

Пунком 33 Порядку визначено, що комісії регіонального рівня приймають рішення про врахування або неврахування Таблиці, яке протягом операційного дня стає доступним платнику ПДВ в «Електронному кабінеті».

У рішенні про неврахування Таблиці в обов’язковому порядку зазначається причина такого неврахування (п. 34 Порядку).

Чинним законодавством не передбачено виправлення помилок у Таблиці даних платника. Але платник ПДВ, після прийняття рішення комісіями регіонального рівня про неврахування Таблиці, має право надіслати нову Таблицю з правильними даними.

 

Про заповнення одиниць виміру у податковій накладній

Фахівці Пологівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляють, що згідно із п. 201.2 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п. 16 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 1307), зокрема вносяться:

до графи 2 – опис (номенклатура) товарів/послуг постачальника (продавця);

до граф 4 та 5 – одиниця виміру товарів/послуг.

Графи 4 та 5 заповнюються відповідно до Класифікатора системи позначень одиниць вимірювання та обліку (КСПОВО), чинного на дату складання податкової накладної:

у графі 4 зазначається умовне позначення відповідної назви одиниці вимірювання/обліку (українське), зазначеної у КСПОВО.

У разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у п. 11 Порядку № 1307, у графі 4 вказується «грн».

У разі якщо товар/послуга, що постачається, має одиницю обліку, яка відсутня у КСПОВО, то:

у графі 4 зазначається умовне позначення одиниці вимірювання таких товару/послуги, яке використовується для обліку та відображається у первинних документах;

у графі 5 – код відповідної одиниці вимірювання/обліку, зазначений у КСПОВО.

У разі якщо в графі 4 зазначено умовне позначення одиниці виміру, яка відсутня в КСПОВО, то графа 5 не заповнюється;

до графи 7 – ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування податку на додану вартість.

Враховуючи те, що постачання товару, ціну якого при придбанні було встановлено, наприклад, за вагову одиницю (кілограм, тонну тощо), може здійснюватися за ціною за кількісну одиницю (штуку тощо) такого товару, то одиниця виміру, вказана у графі 4 податкової накладної, складеної на операцію з постачання товару, може відрізнятися від одиниці виміру, що вказана у податковій накладній, отриманій платником податку при придбанні такого товару.

 

 

Роботодавець – підприємець перераховує ПДФО за місцем своєї реєстрації

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що податковим агентом щодо податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) є, зокрема, самозайнята особа, яка зобов'язана нараховувати, утримувати та сплачувати податок до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі. При цьому, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм.

Порядок сплати (перерахування) ПДФО до бюджету передбачено ст.168 Податкового кодексу України (далі – ПКУ). Відповідно до неї ПДФО, утриманий з доходів резидентів, підлягає зарахуванню до бюджету згідно з нормами Бюджетного кодексу України. Статтею 64 ПКУ встановлено, що ПДФО, який сплачується (перераховується) податковим агентом - фізичною особою, зараховується до відповідного бюджету за місцем реєстрації такої фізичної особи у органах доходів і зборів. Також відповідно до пп.168.4.5 ПКУ фізична особа, відповідальна згідно з вимогами цього розділу за нарахування та утримання ПДФО, у разі коли така фізична особа є податковим агентом, сплачує (перераховує) його до відповідного бюджету за місцем реєстрації у контролюючих органах. Враховуючи викладене, у разі нарахування (виплати) ФОП на користь своїх найманих працівників доходів у вигляді зарплати за виконання робіт, які мають роз'їзний характер, сплата (перерахування) ПДФО із доходів у вигляді заробітної плати повинна здійснюватись за місцем реєстрації такої фізичної особи - підприємця.

 

Пільги для мобілізованих фізичних осіб – підприємців.

Відповідно до пункту 25 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України                        від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність – призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь період їх військової служби звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання звітності з податку на доходи фізичних осіб та єдиного податку.

Якщо зазначені особи мають найманих працівників і на строк своєї військової служби уповноважують іншу особу на виплату найманим працівникам заробітної плати та/або інших доходів, то обов’язок з нарахування та утримання податку на доходи фізичних осіб з таких виплат на строк військової служби самозайнятої особи несе ця уповноважена особа.

Податок на доходи фізичних осіб, що був нарахований та утриманий уповноваженою особою з таких виплат фізичним особам, сплачується до бюджету демобілізованою самозайнятою особою протягом 180 календарних днів з першого дня її демобілізації, без нарахування штрафних і фінансових санкцій.

 

У яких випадках підприємці – «спрощенці» застосовують РРО

Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку другої – четвертої груп, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) зобов’язані у разі:

перевищення в календарному році незалежно від обраного виду діяльності обсягу доходу понад 1000000 гривень;

здійснення реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, незалежно від групи єдиного податку та обсягу річного доходу;

здійснення роздрібної торгівлі підакцизних товарів, у тому числі пивом у пляшках і бляшанках – проводити розрахункові операції на повну суму покупки через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів.

Детальніше з цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися в категорії 109.04 «Порядок застосування реєстраторів розрахункових операцій» загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу.

 

Статусу підприємця можна «позбутися» лише відвідавши державного реєстратора

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує: фізичні особи – підприємці (ФОП) втрачають статус підприємця лише з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності цією фізичною особою.

У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності, підприємець повинен подати сам за себе звіт за формою №Д5 із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності. При цьому термін сплати зобов’язань, визначених ФОП, у Звіті з позначкою «ліквідаційний», настає в день подання такого Звіту. Відповідно ЄСВ необхідно сплатити до дати подання Звіту включно.

Зняття з обліку ФОП фіскальними органами здійснюється на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників, звірення розрахунків та проведення остаточного розрахунку.

 

Як правильно оформити найманого працівника

Інформування та роз’яснення роботодавцям та працівникам чинного трудового законодавства є важливим елементом в питанні оформлення легальних трудових відносин.

  Відповідно до норм трудового законодавства, працівник не може бути допущений до роботи без укладання трудового договору та повідомлення органу фіскальної служби.

Оформлюючи нового працівника на роботу, суб’єкту господарювання необхідно:

 -укласти в письмовій формі трудовий договір (п. 6 ч. 1 ст. 24 Кодексу законів про працю України; форма трудового договору з фізичною особою затверджена наказом Мінпраці від 08.06.2001 № 260);

 -оформити   наказ   про  прийняття  на роботу  (заповнюють типову форму № П-1 «Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу», затверджену наказом Державного комітету статистики України від 5 грудня 2008 року № 489);

 -повідомити ДФС про прийняття працівника на роботу (постанова КМУ від 17 червня 2015 р. № 413).

  При цьому необхідно пам’ятати, що повідомлення про прийняття на роботу подається до початку роботи працівника за формою згідно з додатком до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413.

  Таке повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем їх обліку як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування одним із таких способів:

засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб;

на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.

 

У громадян ще є час скористатися податковою знижкою за 2017 рік

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що чинне законодавство дозволяє громадянам скористатися правом на податкову знижку за попередній (звітний ) рік  до кінця поточного року. Отже, останній термін  надання декларації про доходи для отримання податкової знижки за 2017 рік – 29 грудня 2018 року.

Звертаємо увагу,  що на наступні періоди право на нарахування податкової знижки за 2017 рік  не переноситься.

Серед витрат, за якими можна звертатись для отримання податкової знижки, є  сума коштів, сплачених на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття освіти такого платника податку та /або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Слід враховувати, що  включити до податкової знижки на навчання можна кошти, сплата яких фактично підтверджена відповідними розрахунковими документами (квитанції, касові ордери, чеки тощо), у яких зазначено, що платіж за навчання здійснено безпосередньо особою, яка звертається.

Декларація надається  до Центру обслуговування платників  за місцем реєстрації платника.

 

Як отримати довідку про відсутність заборгованості з податків та платежів?

Процедуру надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, що контролюються фіскальним органом, визначає наказ МФУ від 03.09.2018 №733 «Про затвердження Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи», який набув чинності 07 листопада                   2018 року.

http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1102-18

Для отримання Довідки платник подає заяву про надання довідки про відсутність заборгованості  (додаток 2 наказу № 733).

Заява подається платником (на його вибір):

- у паперовій формі - до державної податкової інспекції за основним місцем обліку  або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу.

- в електронній формі - на адресу уповноваженого органу через приватну частину електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг".

В Заяві зазначається:

- відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів,

- найменування підприємства, організації, куди Довідку буде подано.

Довідка або відмова у її наданні готуються протягом п'яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви.

Перевірка наявності/відсутності у платника заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на фіскальні органи, здійснюється на дату формування Довідки з урахуванням наявності/відсутності податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або іншої заборгованості за основним та неосновними місцями обліку платника.

Довідка надається безоплатно. Строк її дії становить 10 календарних днів з дати формування (у Довідці обов'язково зазначається термін її дії).

За вибором платника Довідка надається у паперовій або електронній формі (зазначається  у Заяві).

Довідку у паперовій формі платник (його представник) отримує безпосередньо в органі, до якого було подано Заяву.

Довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету.

За наявності у платника податкового боргу та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску та/або заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на фіскальні органи, платнику готується лист (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо надання Довідки.

 

З 01.01.2019 р. діють нові строки для оскарження акту перевірки фіскального органу

Пунктом 9 Закону України від 23.11.2018 № 2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів", (опублікований у газеті «Голос України» від  12.12.2018 N 237-238) внесено зміни до п. 44.7  ст. 44 та п. 56.2 ст. 52 Податкового кодексу України.

Так, пунктом 44.7 Податкового кодексу передбачено, що після отримання акта перевірки платник податків має право подати контролюючому органу, що проводив перевірку, заперечення та/або додаткові документи, які підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності.

З урахуванням змін, внесених Законом №2628 (який набирає чинності з 01.01.2019),  строк для подання таких заперечень збільшено з 5 до 10 робочих днів.

Також внесено зміни в п. 56.2 Податкового кодексу, яким визначено, що у разі, коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення.

Строк для подання такої скарги Законом №2628 (діє з 01.01.2019 року), змінено з                   10 календарних днів до 10 робочих днів.

 

Використовуйте нові форми реєстраційних документів при  отриманні послуг електронного цифрового підпису 

З 07 листопада 2018 року,  у зв’язку з набранням чинності Закону України від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги», затверджено нові форми реєстраційних документів:

Договір про надання електронних довірчих послуг;

Реєстраційна картка для фізичної особи;

Реєстраційна картка для юридичної особи;

Додаток до Реєстраційної картки;

Заява про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа;

Додаток до заяви про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа.

Отже, для отримання послуг електронного цифрового підпису  з 07 листопада 2018 року необхідно  використовувати  реєстраційні документи нового зразка.

Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів можна у розділі «Отримання послуг електронного цифрового підпису».

https://acskidd.gov.ua/r_kor

Нагадуємо, що з 07.11.2018 року фізичні особи та суб’єкти господарювання приватного права можуть отримати електронні довірчі послуги від АЦСК ІДД ДФС виключно за їх особистої присутності.

 

Безоплатна передача основних засобів у комунальну власність:  умови звільнення від оподаткування ПДВ

Звільняються від оподаткування ПДВ операції з безоплатної передачі в державну власність чи комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність об'єктів усіх форм власності, які перебувають на балансі одного платника податку і передаються на баланс іншого платника податку, якщо такі операції проводяться за рішенням КМУ, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, прийнятим у межах їх повноважень.

Отже, звільняються від оподаткування ПДВ операції з безоплатної передачі в державну чи комунальну власність, якщо одночасно виконуються такі вимоги:

- передача повинна здійснюватися на безоплатній основі;

- операція повинна здійснюватися між двома платниками ПДВ;

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь