ДО УВАГИ СТРАХУВАЛЬНИКІВ!
Правлінням Фонду соціального страхування України (далі – Фонд) прийнята постанова від 12.12.2018 № 28 «Про деякі питання обліку заборгованості страхувальників зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування України» (далі – постанова № 28), якою встановлено форму Звіту по заборгованості страхувальника зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування України (далі – Звіт). Постанова № 28 набула чинності з 01 січня 2019 року.
У 2019 році, починаючи зі звіту за І квартал 2019 року, страхувальники, які мають заборгованість зі сплати страхових коштів на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та/або на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, щокварталу до 10 квітня, 10 липня, 10 жовтня, 15 січня подають до відділень робочих органів виконавчої дирекції Фонду Звіт до повного погашення заборгованості.
У разі погашення страхувальником заборгованості зі сплати страхових коштів до Фонду до кінця звітного періоду Звіт не подається.
Постановою № 28 скасовано подання Звіту по коштах загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням (форма Ф4-ФСС з ТВП) та Звіту щодо сплати заборгованості зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.
За результатами проведеного аналізу за 2018 рік та січень-лютий 2019 року по Запорізькій області встановлено зростання кількості виданих закладами охорони здоров’я листків непрацездатності та оплачених за рахунок коштів Фонду лікарняних листків та днів тимчасової непрацездатності порівняно з аналогічними періодами попередніх років. Тому звертаємо увагу на необхідність поліпшення контролю з боку керівників, бухгалтерів та страхового активу за проходженням, призначенням та оплатою лікарняних листків на підприємствах, в установах та організаціях. Необхідно вести облік осіб, які часто та довго хворіють, та вживати заходи щодо їх оздоровлення з метою скорочення днів тимчасової непрацездатності.
Постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 13 затверджено нову редакцію Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності. Комісія утворюється, якщо на підприємстві працевлаштовані понад 15 осіб. Якщо працюючих за наймом 15 і менше, на загальних зборах працівників обирається уповноважений. Але орган, який відповідає за страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, має бути на кожному підприємстві, в установі чи організації та навіть у ФОП, де цю функцію може виконувати сама фізична особа-підприємець. При надходженні листків непрацездатності на оплату необхідно звертати увагу на правильність їх заповнення та не допускати оплату неправомірно виданих лікарняних. Комісії (уповноважені) мають достатньо широкий перелік повноважень: це не лише призначення допомоги працівникам, але й контроль за правильним нарахуванням матеріального забезпечення, перевірка дотримання застрахованими особами режиму, визначеного лікарем на період хвороби, тощо.
Більмацьке відділення
управління виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування
України у Запорізькій області