Мешканці Пологівського району активно долучаються до кампанії декларування
Мешканці Пологівського району активно долучаються до кампанії декларування
Фахівці Пологівського управління ГУ ДПС у Запорізькій області продовжують активну консультативну роботу по наданню допомоги громадянам у складанні річних податкових декларацій про майновий стан і доходи за 2019 рік.
В ході проведення кампанії певні категорії фізичних осіб зобов’язані подати податкову декларація про майновий стан і доходи. Зокрема, декларувати дохід повинні громадяни, які самостійно оброблюють земельні ділянки, надані їм у розмірах відповідно до Земельного кодексу України для ведення особистого селянського господарства та земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких перевищує 2 гектари. Ставка податку на доходи фізичних осіб складає 18 %, військового збору 1,5%.
З метою проведення якісної кампанії декларування активно проводяться виїзні зустрічі з жителями сільських рад та ОТГ Пологівського району.
Цього разу, під час зустрічей у Федорівській сільській раді та с. Інженерному Пологівської ОТГ, фахівці відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб надали громадянам бланки та роз’яснення про порядок заповнення декларації про майновий стан і доходи. Тільки за результатами цих зустрічей громадянами вже подано 114 декларацій.
Як відзначають фахівці управління, такі виїзні зустрічі є інформаційно насиченими та необхідними, насамперед, для мешканців сіл.
Податківці нагадують громадянам, які ще не подали річну податкову декларацію, що кампанія декларування триває до 1 травня 2020 року.
Під час "гарячої лінії" платники Пологівського управління дізнавалися про новації РРО – 2020
Днями в Пологівському управлінні ГУ ДПС у Запорізькій області проведено «гарячу лінію» щодо новацій застосування реєстраторів розрахункових операцій. На запитання платників податків відповідала начальниця Пологівського управління ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй.
Найбільше запитань у суб’єктів господарювання було щодо термінів застосування реєстраторів розрахункових операцій та порядку використання програмних РРО. На всі запитання платники податків отримали вичерпні відповіді.
Посадовиця, акцентувала увагу платників податків на новаціях в сфері застосування РРО та наголосила, що вони спрямовані, перш за все, на захист легального бізнесу від недобросовісної конкуренції, виведення з тіньового обігу частки готівкових розрахунків та безконтрольного обігу товарів.
В ході спілкування Світлана Бруй зауважила, що застосування РРО не змінює умови роботи на спрощеній системі оподаткування, оскільки підприємці будуть мати альтернативу використовувати або традиційний касовий апарат, або спеціальні програми призначені для реєстрації розрахункових операцій – програмні РРО.
Крім того, суб’єктам господарювання було надано інформацію щодо переваг використання електронних сервісів при поданні звітності засобами електронного зв’язку та практичного використання онлайн сервісу ДПС України «Електронний кабінет платника».
Про декларування доходів під час зустрічі з платниками податків Пологівського району
Днями начальниця Пологівського управління ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй провела бізнес-зустріч для платників податків Пологівського району. Темою зустрічі стало проведення інформаційно-роз’яснювальної кампанії щодо декларування доходів, отриманих громадянами протягом 2019 року.
Присутнім нагадано, що декларувати свої доходи – це конституційний обов’язок громадян. Що відповідно до норм Податкового кодексу України громадяни, які подають податкові декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація) розподіляються на дві категорії: особи, які зобов’язані подати декларацію та особи, які мають право подати декларацію. Перелічено, при отриманні яких доходів громадяни належать до першої категорії та наголошено термін подання таких декларацій.
Роз’яснено, у яких випадках громадяни мають право подати декларації.
Крім того, увагу присутніх було звернуто на зміни форми декларації, введені в дію наказом Міністерства фінансів України від 25.04.2019 № 177 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859» .
Були перелічені способи надання платниками декларації.
Додатково присутнім було наголошено на комплексі заходів, спрямованих на детінізацію ринку праці та контролю за оформленням трудових відносин із найманими працівниками, зокрема, на необхідності дотримання мінімальних гарантій в оплаті праці та посиленні відповідальності роботодавців за порушення норм трудового законодавства.
Наприкінці заходу всі присутні отримали вичерпні відповіді на свої запитання.
Суб’єкти господарювання Пологівського, Більмацького та Розівського районів погасили 2,7 мільйонів гривень боргів з ЄСВ
Станом на 1 березня 2020 року у Пологівському, Більмацькому та Розівському районах заборгованість із єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склала 2,7 мільйона гривень. Зокрема, суб’єкти господарювання-юридичні особи заборгували 500 тисяч гривень, фізичні особи-підприємці – 2,1 мільйона.
Як повідомила начальниця Пологівського управління ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй, фахівці управління постійно здійснюють заходи щодо погашення заборгованості з ЄСВ.
За результатами проведеної роботи упродовж січня-лютого боржникам було направлено 117 вимог про сплату недоїмки на загальну суму 2,73 млн.грн. та забезпечено погашення боргу в сумі 97 тисяч.
Фахівці управління нагадують, що період роботи працівника, за який роботодавцем не сплачені внески, не буде зараховано до страхового стажу. Саме тому нарахування та своєчасна й повна сплата ЄСВ є запорукою соціального захисту громадян.
За два місяці в Пологівському, Більмацькому та Розівському районах – сплатили майже 35 млн. грн ЄСВ
Майже 35 млн грн єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування сплатили суб’єкти господарювання Пологівського, Більмацького та Розівського районів впродовж січня-лютого 2020 року. Це перевищило очікувані надходження даного платежу на 1,3 млн гривень. Порівняно з аналогічним періодом минулого року, приріст єдиного внеску склав 4,1 млн грн.
У лютому цьогоріч надходження ЄСВ від платників районів склали 17,4 млн гривень. Порівняно з лютим минулого року сплата платежу зросла на 1,7 млн грн.
Нагадуємо, що платники єдиного внеску зобов’язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати внесок. Відповідно до чинного законодавства ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Зауважимо, що за наявності в особи одночасно зобов’язань зі сплати єдиного внеску, зобов’язань зі сплати податків та інших обов’язкових платежів, передбачених законом, або зобов’язань перед іншими кредиторами – сплата ЄСВ виконується в першу чергу і має пріоритет перед усіма іншими, крім зобов’язань з виплати заробітної плати.
Роз’яснення законодавства
Сплачуєте за навчання – скористайтеся податковою знижкою
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області нагадують, що громадяни, які у 2019 році сплачували кошти за навчання мають право скористатися податковою знижкою. Платники податків можуть включити до витрат суму коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної та вищої освіти за себе або члена сім’ї першого ступеня споріднення. Для цього необхідно протягом 2020 року подати до податкової інспекції за місцем своєї реєстрації декларацію про майновий стан та доходи.
Громадяни можуть повернути частину сплачених коштів у разі отримання доходу у вигляді заробітної плати та сплаченого податку на доходи фізичних осіб.
Скористатися нарахуванням податкової знижки можуть тільки резиденти України та лише за наслідками звітного податкового року. Таке право на наступний рік не переноситься. Не можуть також скористатися податковою знижкою і фізичні особи - підприємці.
Нагадаємо, перелік витрат які включаються до податкової знижки, визначено статтею 166 Податкового Кодексу України.
Як працювати з програмним РРО за відсутності Інтернету та в режимі offline?
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє, що на період відсутності зв'язку між Програмним РРО та сервером ДПС проведення розрахункових операцій здійснюється в режимі офлайн, що може тривати не більше 36 год, із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих (та виданих на такий випадок) сервером ДПС. Їх суб'єкт господарювання може використовувати не більше 168 год протягом календарного місяця — єдина умова.
У таких розрахункових документах має бути зазначено, що розрахункова операція проведена у режимі офлайн і такі документи мають зберігатися Програмним РРО до моменту отримання від ДПС підтвердження про доставку розрахункових документів.
Протягом години після встановлення зв'язку із сервером ДПС здійснюється передача копій створених Програмним РРО розрахункових документів з присвоєними їм у режимі офлайн фіскальними номерами до сервера ДПС. Такі розрахункові документи мають бути передані до моменту передачі електронного фіскального звіту, електронного фіскального звітного чека за день, коли були сформовані такі розрахункові документи.
Використовуємо електронні сервіси ДПС з метою заповнення декларації про майновий стан і доходи
Відповідно до норм Податкового кодексу України з 01 січня розпочалася кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2019 року.
З метою підвищення якості обслуговування платників податків та спрощення процедури подання податкової декларації ДПС запроваджено сервіси в Електронному кабінеті платника. Зокрема, є можливість часткового автоматичного заповнення декларації про майновий стан та доходи на підставі облікових даних платника, відомостей про отримані доходи, наявних у Державному реєстрі фізичних осіб та відомостей про об’єкти нерухомого чи рухомого майна.
У рамках кампаній декларування доходів громадян та е-декларування зазначену інформацію можна отримати за допомогою електронного сервісу «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису».
Сервіс розроблено з використанням сучасних Web-технологій для забезпечення зручності платників. Перевагами його використання є значна економія часу та можливість отримувати необхідну інформацію у будь-який час.
Щодо проведення звірення сум нарахування та сплати єдиного внеску
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує.
Відповідно до частини сьомої ст. 14 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) контролюючі органи зобов’язані проводити звірення сум нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) за вимогою платників, зазначених у пунктах 1, 4 і 5 частини першої ст. 4 Закону № 2464, а саме: роботодавців, фізичних осіб – підприємців та осіб, які забезпечують себе роботою самостійно.
При цьому, Інструкція про порядок формування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449, та Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435, не передбачають обов’язкового проведення платниками звірення сум нарахування та сплати єдиного внеску.
Триває тестування безкоштовного додатку «пРРОсто»
З 19 квітня 2020 року платники податків зможуть користуватися програмним РРО, як альтернативою класичним касовим апаратам. Про це нагадали в Пологівському управлінні ГУ ДПС у Запорізькій області.
Тобто замість традиційних РРО можна буде використовувати програмні РРО, спеціальні безкоштовні програми призначені для реєстрації розрахункових операцій, які можливо встановити на будь-який гаджет.
На теперішній час триває тестування безкоштовного додатку «пРРОсто», розробленого Державною податковою службою спільно з Офісом ефективного регулювання (BRDO). Програмне рішення для смартфонів та планшетів з операційними системами Android та iOS доступне для зареєстрованих тестувальників. Додаток працює тільки в режимі “онлайн”. Наступні релізи будуть виходити після затвердження нормативної бази та опрацювання пропозицій і зауважень тестувальників.
Запис на тестування відбувається на сайті https://prrosto.kmu.gov.ua/
Пропозиції та зауваження можна надіслати безпосередньо через додаток «пРРОсто». У разі неотримання запрошення, можливо записатись на тестування повторно, подавши електронну заявку за вказаною адресою.
Необхідні документи для отримання переселенцями податкової знижки за оренду житла
Як повідомили у Пологівському управлінні ГУ ДПС у Запорізькій області, платник податку на доходи фізичних осіб (далі - ПДФО), який має статус внутрішньо переміщеної особи, має право на податкову знижку за оренду житла.
Мається на увазі, зменшення оподаткованого доходу за наслідками звітного податкового року на суми коштів, фактично сплачених платником протягом звітного року, у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири,будинку).
Для реалізації права на податкову знижку на вимогу контролюючого органу фізичною особою надаються:
декларація про майновий стан і доходи за звітний (податковий) рік;
копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
копія договору оренди житла;
платіжні та розрахункові документи, що підтверджують факт сплати;
заява, в якій зазначені відомості щодо відсутності умов, які не дають права на отримання податкової знижки згідно з нормами законодавства.
Нагадаємо, що податкова декларація про майновий стан та доходи за 2019 рік подається платниками ПДФО до 1 травня поточного року.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
Шановні громадяни! Закликаємо Вас проявити високу свідомість і дисциплінованість, вчасно задекларувати свої доходи та скористатися правом на податкову знижку!
Побутові товари продавай та про застосування РРО не забувай!
У Пологівському управлінні ГУ ДПС у Запорізькій області розповіли. Відповідно до п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) не застосовуються, зокрема платниками єдиного податку другої – четвертої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн гривень. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн гривень застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.
Норми п. 296.10 ст. 296 ПКУ не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення.
Разом з тим, п. 6 ст. 9 Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) встановлено, що РРО та розрахункові книжки не застосовуються під час продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення) (наданні послуг) фізичними особами – підприємцями, які належать відповідно до ПКУ до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.
Згідно з ст. 2 Закону № 265 термін «технічно складні побутові товари, що підлягають гарантійному ремонту» для цілей Закону № 265 вживається у значенні, наведеному в Законі України від 12 травня 1991 року № 1023-XII «Про захист прав споживачів» із змінами і доповненнями.
За поданням Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 березня 2017 року № 231.
Слід зазначити, що винятків щодо можливості незастосування РРО для товарів, які були раніше у використанні, нормативно-правовими актами не передбачено.
Таким чином, у разі здійснення торгівлі фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку технічно складними побутовими товарами, що були раніше у використанні, незалежно від їх гарантійного строку експлуатації, розрахунки мають проводитись із застосуванням РРО.
З урахуванням новацій щодо застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та побутових послуг, внесених Законами України від 20.09.2019 № 128-IX та 129-IX, з 1 січня 2021 року використання РРО стане обов’язковим для всіх платників єдиного податку другої - четвертої груп.
У 2020 році діють нові розміри мінімального та максимального страхових внесків.
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує, що ст. 8 Закону України від 14 листопада 2019 року № 294-ІХ «Про державний бюджет України на 2020 рік» із змінами з 01 січня 2020 року встановлено новий розмір мінімальної заробітної плати у сумі 4 723,0 гривень.
Отже, з 01.01.2020 змінились і розміри мінімального страхового внеску – з 01.01.2020 він становить 1 039,06 грн та максимального страхового внеску, який з 01.01.2020 становить 1 5585,90 грн на місяць.
Слід нагадати, що єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) у розмірі не менше мінімального страхового внеску зобов’язані сплачувати:
? страхувальники – роботодавці за своїх працівників (крім працівників, які є особами з інвалідністю);
? усі фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) за себе (незалежно від обраної ними системи оподаткування);
? фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність за себе (нотаріуси, адвокати, художники тощо);
? члени фермерського господарства.
Крім того, відповідно до частини 13 ст. 8 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями з 2019 року єдиний внесок для найманих осіб з інвалідністю, які працюють у ФОП, у т.ч. тих, які обрали спрощену систему оподаткування, обчислюється у розмірі 8,41 % до визначеної бази нарахування єдиного внеску.
Нарахування єдиного внеску у розмірі 8,41 % розпочинається з дати встановлення групи інвалідності (але не раніше одержання роботодавцем завіреної копії довідки до акту огляду Медико-соціальною експертною комісією (МСЕК)) та закінчується датою припинення інвалідності на підставі рішення такої комісії.
Заява про відсутність об'єкта обчислення екологічного податку
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області звертає увагу платників екологічного податку, які з початку звітного року не планують здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, то такий платник податку повинен повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву про відсутність у нього у звітному році об'єкта обчислення екологічного податку.
Тобто, суб’єкти господарювання (у тому числі новостворені), які не мають об’єктів обчислення екологічного податку, не повинні подавати до відповідних фіскальних органів заяву про відсутність у них у звітному році таких об’єктів.
Суб’єкти господарювання, які є платниками екологічного податку, але з початку звітного року не планують здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, повинні скласти заяву довільної форми про відсутність у них у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку та повідомити про це відповідні фіскальні органи за місцем розташування джерел забруднення не пізніше граничного терміну подання податкової декларації за І квартал звітного року. В іншому разі платник податку зобов’язаний подавати декларації відповідно до норм ПКУ,
Граничним терміном подання такого повідомлення про відсутність об'єкта обчислення екологічного податку є 10 травня 2020 року.
Зазначена норма передбачена п.250.9 ст.250 Податкового кодексу України.
За несвоєчасне подання податкової декларації про майновий стан і доходи передбачена відповідальність
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області нагадує, що триває деклараційна кампанія 2020 року.
Відповідно до п. 179.1 ст. 179 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) зобов’язаний подавати річну декларацію про майновий стан і доходи відповідно норм ПКУ.
Статтею 111 ПКУ визначено, що за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності, як фінансова, адміністративна та кримінальна. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.
Так, несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень (п. 120.1 ст. 120 ПКУ).
Крім того, відповідно до ст. 164¹ Кодексу України про адміністративні правопорушення за неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу в розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Новації застосування РРО: вимоги до скарг покупців щодо порушення порядку проведення розрахункових операцій
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області звертає увагу платників, що 01.10.2020 відповідно до Закону України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» набере чинності розділ IV1 «Вимоги до скарг покупців (споживачів) щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій» Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон про РРО), зокрема ст. 161.
Так відповідно до нової ст. 161 Закону про РРО, скарги покупців (споживачів) щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій, які претендують на отримання компенсації частини суми штрафних (фінансових) санкцій, передбаченої ст. 25 Закону про РРО, мають містити такі реквізити:
1) прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), номер засобу зв’язку;
2) дата придбання товарів (робіт, послуг), що є предметом скарги;
3) найменування та вартість придбаних покупцем товарів (робіт, послуг), найменування та/або податковий номер продавця товарів (робіт, послуг), адреса господарської одиниці продавця, в якій придбано товари (роботи, послуги), а якщо зазначені реквізити продавця неможливо встановити за отриманими документами, – адреса місця придбання товарів; у разі придбання товарів (робіт, послуг) за допомогою мережі Інтернет – також зазначення Інтернет-сайту (чи іншого способу представлення інформації в мережі Інтернет), на якому здійснено замовлення товару (роботи, послуги) та/або наведено інформацію про товар (роботу, послугу) чи про продавця;
4) перелік документів, отриманих покупцем (споживачем) від продавця товарів (робіт, послуг) разом з придбаним товаром (роботою, послугою);
5) інформація про отриманий у паперовій та/або електронній формі від продавця товарів (робіт, послуг) розрахунковий документ;
6) номер банківського рахунку покупця (споживача), на який може бути зарахована компенсація визначеної законодавством частини суми штрафних (фінансових) санкцій, застосованих контролюючим органом за результатами перевірки за скаргою, поданою покупцем (споживачем).
До скарги обов’язково додаються електронні копії документів або копії документів, виготовлені шляхом сканування отриманих покупцем від продавця товарів (робіт, послуг) разом з придбаним товаром (роботою, послугою), про які зазначається в скарзі.
До скарги можуть бути додані інші докази замовлення, оплати та отримання товару (роботи, послуги).
Скарги на порушення платником податків вимог законодавства щодо здійснення розрахункових операцій можуть також подаватися покупцями (споживачами) в інших передбачених законодавством формах.
Про виправлення помилки у Повідомленні про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області доводить до відома платників ПДВ, що відповідно до п. 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику ПДВ квитанцію про зупинення реєстрації ПН/РК, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно з п. 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 (далі – Порядок № 520), у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН платник ПДВ має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
ДПС розміщує та постійно оновлює на своєму офіційному вебпорталі відомості щодо засобів електронного зв’язку, за допомогою яких можуть подаватися письмові пояснення та копії документів. (п. 8 Порядку № 520).
Пояснення та копії документів подаються у вигляді Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (далі – Повідомлення).
Чинним законодавством не передбачено виправлення помилок у надісланому Повідомленні.
Отже, у разі отримання платником ПДВ квитанції про неприйняття Повідомлення, такий платник має право надіслати його з правильними даними.
Внесено зміни до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує, що 19.02.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 12 лютого 2020 року № 97 «Про внесення змін до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів» (далі – Постанова № 97), крім пункту 3 змін, затверджених Постановою № 97, який набирає чинності з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України щодо затвердження нового зразка марки акцизного податку для маркування алкогольних напоїв з використанням штрих-коду та QR-коду.
Постановою № 97, зокрема уточнено, що акцизна марка для алкогольних напоїв має містити двомірний штрих-код швидкого реагування (QR-код) та лінійний штрих-код (далі – штрих-код). Штрих-код містить інформацію про серію та номер марки.
QR-код містить інформацію про серію та номер марки, реквізити покупця марки:
? для юридичних осіб – код згідно з ЄДРПОУ;
? для фізичних осіб – підприємців – код, який відображає реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органові і мають відмітку в паспорті), та посилання на веб-ресурс для перевірки марки.
QR-код також може містити інформацію про геш-послідовність.
Інформаційні набори даних для генерації QR-кодів та штрих-кодів, що наносяться на марку для алкогольних напоїв, генеруються ДПС та передаються підприємству-виробнику з використанням засобів захисту інформації у зведеній заявці-розрахунку.
Також Постановою № 97 уточнено положення щодо продажу марок суб’єктам господарювання.
Так, продаж марок здійснюватиметься на підставі поданих покупцем марок засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги»:
? заявки-розрахунку кількості марок;
? довідки про сплату суми акцизного податку, яка розрахована за ставками на готову продукцію, у вигляді реквізитів платіжного документа/платіжних документів (номер, дата платіжного доручення та сума перерахованих коштів) про сплату суми акцизного податку, яка розрахована за ставками для готової продукції (для імпортерів та вітчизняних виробників алкогольних напоїв, для виробництва яких використовується спирт етиловий неденатурований).
У разі ненадходження протягом 24 годин до покупця марок підтвердження про факт одержання засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» необхідної інформації, покупець марок може подати продавцю марок таку інформацію у паперовому вигляді.
Постанова № 97 опублікована в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 18.02.2020 № 31 та розміщена на єдиному порталі органів виконавчої влади України «Урядовий портал».
Використовуємо електронні сервіси ДПС з метою заповнення декларації про майновий стан і доходи
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє, що відповідно до норм Податкового кодексу України з 01 січня розпочалася кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2019 року.
З метою підвищення якості обслуговування платників податків та спрощення процедури подання податкової декларації ДПС запроваджено сервіси в Електронному кабінеті платника. Зокрема, є можливість часткового автоматичного заповнення декларації про майновий стан та доходи на підставі облікових даних платника, відомостей про отримані доходи, наявних у Державному реєстрі фізичних осіб та відомостей про об’єкти нерухомого чи рухомого майна.
У рамках кампаній декларування доходів громадян та е-декларування зазначену інформацію можна отримати за допомогою електронного сервісу «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису».
Сервіс розроблено з використанням сучасних Web-технологій для забезпечення зручності платників. Перевагами його використання є значна економія часу та можливість отримувати необхідну інформацію у будь-який час.
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує про декларування доходу від продажу автомобілів
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області нагадує, якщо фізична особа отримала дохід від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, то такий дохід не оподатковується податком на доходи фізичних осіб, тобто у фізичної особи не виникає обов’язку щодо сплати податку (п. 173.2 ст. 173 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
Подавати річну декларацію про майновий стан і доходи у такому випадку не потрібно.
Разом з тим, дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року двох та більше об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відсотків (абзац перший п. 173.1 ст. 173 ПКУ) та військовим збором за ставкою 1,5 відсотка.
Обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним, якщо він отримував доходи від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок.
У інших випадках, наприклад, укладання та оформлення таких операцій безпосередньо в сервісних центрах, платник податку, який при продажу транспортного засобу отримав дохід, що підлягає оподаткуванню, від іншої фізичної особи, зобов’язаний подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.
Роздрібна торгівля алкогольними напоями (тютюновими виробами) через інтернет-магазин
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє, що відповідно до ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №481) роздрібна торгівля, зокрема, алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Згідно із ст. 1 Закону №481:
- роздрібна торгівля – це діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб’єктах господарювання (у тому числі іноземних суб’єктах господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) громадського харчування;
- місце торгівлі – це місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів та пива – без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, – торговельною площею не менше 20 кв. метрів, обладнане реєстраторами розрахункових операцій (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів.
У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в податкових органах.
Пунктом 11 частини першої ст. 15 прим. 3 Закону №481 забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів у невизначених для цього місцях торгівлі.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про електронну комерцію»:
- інтернет-магазин – це засіб для представлення або реалізації товару, роботи чи послуги шляхом вчинення електронного правочину;
- електронна торгівля – це господарська діяльність у сфері електронної купівлі-продажу, реалізації товарів дистанційним способом покупцю шляхом вчинення електронних правочинів із використанням інформаційно-телекомунікаційних систем;
- електронний правочин – це дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків, здійснена з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем.
Статтею 3 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон №265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані, зокрема:
- проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом №265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
- видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Отже, суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через свої зареєстровані постійні представництва) не може здійснювати продаж алкогольних напоїв (тютюнових виробів) через інтернет-магазин, оскільки відповідно до вимог чинного законодавства здійснення роздрібної торгівлі такими виробами потребує наявності відповідного торгового приміщення.
Крім того, суб’єкти господарювання (у тому числі іноземні суб’єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) не можуть здійснювати торгівлю алкогольними напоями (тютюновими виробами) за замовленням в інтернет-магазині шляхом їх доставки представником суб’єкта господарювання кінцевому споживачу.
Згідно з частиною сорок дев’ятою ст. 15 Закону №481 ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі порушення вимог ст. 15 прим. 3 Закону № 481 щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях.
Також відповідно до ст. 17 Закону №481 до суб’єктів господарювання (у тому числі іноземних суб’єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) у разі порушення вимог ст. 15 прим. 3 Закону №481 застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірі 6800 гривень.
Платникам ПДВ: повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК реєстрацію яких зупинено
У разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН платник ПДВ має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (п. 4 «Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого наказом МФУ від 12.12.2019 № 520).
Пояснення та копії документів подаються у вигляді Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, подається в електронному вигляді у форматі XML - код форми J/F13126.
До Повідомлення можна додати необхідну кількість документів довільного формату (код форми J/F13601), до яких можна завантажити копії необхідних підтверджуючих документів у форматі PDF, PNG або JPG.
Кількість документів довільного формату, що додаються до Повідомлення, не обмежена.
Розмір вкладень (у форматі PDF, PNG або JPG) до документів довільного формату не повинен перевищувати 2 Мб.
У разі помилки в надісланому Повідомленні про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено та отриманні квитанції про не прийняття такого Повідомлення, платник має право надіслати його з правильними даними.
Платникам ПДВ: якщо реєстрація податкової накладної в ЄРПН зупинена, коли здійснюється реєстрація після оскарження рішення?
Прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (комісія регіонального рівня) (п.2 «Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого наказом МФУ від 12.12.2019 № 520).
У разі зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі платник має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації в Реєстрі (п.4 Порядку №520).
Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, подається в електронному вигляді у форматі XML - код форми J/F13126.
До Повідомлення можна додати необхідну кількість документів довільного формату (код форми J/F13601), до яких можна завантажити копії необхідних підтверджуючих документів у форматі PDF, PNG або JPG.
Кількість документів довільного формату, що додаються до Повідомлення, не обмежена.
Розмір вкладень (у форматі PDF, PNG або JPG) до документів довільного формату не повинен перевищувати 2 Мб.
Комісія регіонального рівня протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН та надсилає його платнику в порядку, встановленому ст. 42 ПКУ (п. 3 (п.4 Порядку №520).
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН набирає чинності в день прийняття відповідного рішення (п. 12 Порядку №520).
Таке рішення може бути оскаржено платником в адміністративному та судовому порядку (п.13 Порядку №520).
Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою КМУ від 11.12.2019 № 1165.
Скарга щодо рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН подається в електронному вигляді у форматі XML - код форми J/F13132.
Кількість документів довільного формату, що додаються до Скарги, не повинна перевищувати 100 шт.
Задоволення скарги є підставою для реєстрації, зазначених у скарзі ПН/РК в ЄРПН з урахуванням вимог п. 200 прим. 1.3 ст. 200 прим. 1 ПКУ (п. 18 Порядку № 1165).
Якщо рішення щодо скарги не надсилається платнику протягом строку, визначеного п. 56.23 ст. 56 Кодексу, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податку з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку (п. 16 Порядку №1165).
Скарга на рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН розглядається протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Термін розгляду скарги не може бути продовженим (п. 56.23.3 ст. 56 ПКУ).
Отже, вже подані для реєстрації у ЄРПН ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день настання однієї з таких подій:
- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішення про реєстрацію ПН/РК;
- задоволення скарги щодо рішення про відмову в реєстрації ПН/РК;
- не надсилання платнику протягом строку, визначеного п. 56.23 ст. 56 ПКУ, рішення щодо скарги на рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію ПН/РК (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК.
Повідомлення про прийняття на посаду керівників підприємств до органів Державної податкової служби не подається
Постановою КМУ від 12.02.2020 № 188 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. N 413» (набрала чинності 05.03.2020) визначено, що до територіальних органів Державної податкової служби повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації не подається.
Повідомленням про прийняття на роботу вищезазначених осіб є відомості, отримані органами Державної податкової служби з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Нагадаємо, що Повідомленням про прийняття на роботу за укладеним трудовим договором подається до податкового органу за місцем обліку як платника єдиного внеску до початку роботи працівника:
- засобами електронного зв'язку з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг;
- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.
Інформація, що міститься у повідомленні про прийняття працівника на роботу, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб.
Декларування 2020. Отримали інвестиційний прибуток? Подайте декларацію про майновий стан і доходи
До складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається інвестиційний прибуток від проведення операцій з цінними паперами, деривативами та корпоративними правами, випущеними в інших, ніж цінні папери, формах (п.п. 164.2.9 ст. 164 ПКУ).
Облік загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами ведеться платником податку самостійно, окремо від інших доходів і витрат. Звітним періодом вважається календарний рік за результатами якого платник податку зобов’язаний подати річну податкову декларацію, в якій має відобразити загальний фінансовий результат (інвестиційний прибуток або інвестиційний збиток), отриманий протягом такого звітного року (п. 170.2.1 ст. 170 ПКУ).
Отже, фізична особа, яка протягом звітного року продає інвестиційний актив (корпоративні права) та отримує інвестиційний прибуток, повинна включити суму такого прибутку до загального річного оподатковуваного доходу та подати річну декларацію про майновий стан і доходи.
Податкова декларація про майновий стан і доходи подається за формою, затвердженою наказом МФУ від 02.10.2015 №859 (у редакції від 25.04.2019 №177) у термін до 01 травня року, що настає за звітним. Граничний термін подання декларації за звітний (податковий) 2019 рік – 30.04.2020.
Інвестиційний прибуток розраховується як позитивна різниця між доходом, отриманим платником податку від продажу окремого інвестиційного активу з урахуванням курсової різниці (за наявності), та його вартістю, що визначається із суми документально підтверджених витрат на придбання такого активу (п.п. 170.2.2 ст. 170 Податкового кодексу).
Придбанням інвестиційного активу вважаються також операції з внесення коштів або майна до статутного капіталу юридичної особи – резидента в обмін на емітовані ним корпоративні права.
Інвестиційний актив, подарований платнику податку чи успадкований платником податку, вважається придбаним за вартістю, що дорівнює сумі державного мита та податку з доходів фізичних осіб, сплачених у зв’язку з таким даруванням чи успадкуванням.
Документами, що підтверджують фактично понесені витрати на попереднє придбання цінних паперів фізичною особою – платником податку є договори купівлі-продажу цінних паперів, виписки зберігачів під кожне замовлення, завірені печатками зберігачів, акти приймання-передачі цінних паперів, касові документи при готівкових розрахунках через касу або розрахункові документи при безготівкових розрахунках.
Платникам ПДВ: надання документів для виключення з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості
Питання відповідності/невідповідності платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості, у разі:
- виявлення обставин,
- та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку,
- та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника ПДВ, що свідчать про його невідповідність критеріям ризиковості.
Подання платником, якого включено до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості здійснюється в електронному вигляді у форматі XML за формою «Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку - код форми J(F)13149.
До Повідомлення можна додати необхідну кількість документів довільного формату (код форми J/F13601), до яких можна завантажити копії документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку у форматі PDF, PNG або JPG.
Кількість документів довільного формату, що додаються до Повідомлення 2, не повинна перевищувати 100 шт.
Розмір вкладень (у форматі PDF, PNG або JPG) до документів довільного формату не повинен перевищувати 2 Мб.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника ПДВ з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості, можуть бути:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
- інші документи, що підтверджують невідповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником ПДВ, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
Зазначений порядок визначений п. 6 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою КМУ від 11.02.2019 № 1165.
Якщо підприємцю на загальній системі оподаткування списується кредиторська заборгованість: які наслідки?
Об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб підприємців, що застосовують загальну систему оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.
Фізичні особи - підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, та фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність (далі - самозайняті особи), зобов'язані вести Книгу обліку доходів і витрат, у якій за підсумком робочого дня, протягом якого отримано дохід, на підставі первинних документів здійснюються записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати.
У графі 2 «Сума доходу, отриманого від здійснення господарської діяльності або незалежної професійної діяльності» Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть підприємці на загальній системі оподаткування, відображається сума доходу, отриманого від здійснення господарської або незалежної професійної діяльності із сумарним підсумком за місяць, квартал, рік, зокрема:
- кошти, що надійшли на поточний рахунок, касу платника податків та/або отримано готівкою,
- сума заборгованості, за якою минув строк позовної давності,
- вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).
Кредитор – це юридична або фізична особа, яка має підтверджені у встановленому порядку вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника.
Кредиторська заборгованість - це заборгованість платника податку перед іншими суб’єктами господарювання за отримані товари (роботи, послуги).
Отже якщо кредитором списується заборгованість підприємцю на загальній системі оподаткування, то сума списаної заборгованості включається до складу загального оподатковуваного доходу такого підприємця та оподатковується на загальних підставах за ставкою 18%.
Зазначена норма передбачена п.14.1.95. ст. 14, п. 177.2, п. 177.10 ст. 177 Податкового кодексу та п.п. 6.2 «Порядку ведення Книги обліку доходів та витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які проводять незалежну професійну діяльність», затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів від 16.09.2013 № 481.
Платникам ПДВ: надання пояснення та/або копій документів при зупиненні реєстрації розрахунку коригування на зменшення суми
Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача – платника ПДВ, підлягає реєстрації в ЄРПН отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.
У разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН податковий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК зазначаються:
- номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
- критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник ПДВ;
- пропозиція щодо надання пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації.
Отже, у разі зупинення реєстрації в ЄРПН розрахунку коригування, який передбачає зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг, пояснення та копії документів, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію розрахунку коригування в ЄРПН, подаються платником ПДВ – продавцем, що зазначений в розрахунку коригування та податковій накладній, яка коригується.
Зазначена норма передбачена п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу, п. 10, п. 11 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019 №1165.
Інформація про платників, у яких є податковий борг, розміщена на офіційному вебпорталі ДПС
Щомісячно на офіційному вебпорталі ДПС (tax.gov.ua) оприлюднюється інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг, з якою можна ознайомитись за посиланням: Головна/Відкриті дані/Інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг.
Крім того, на офіційному вебпорталі ДПС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який розміщено на головній сторінці вебпорталу (https://tax.gov.ua/businesspartner).
Для перевірки надійності ділового партнера, зокрема, щодо сумлінності у сплаті податків, достатньо ввести відому інформацію в одне з полів або в обидва поля і система здійснить пошук у базах даних, доступних для публічного використання та повідомить про результати пошуку з зазначенням інформації щодо відсутності або наявності боргу у платника податків.
У полі «Податковий номер» вказується код за ЄДРПОУ/реєстраційний номер облікової картки платника податків/серія та/або номер паспорта (для фізичних осіб – платників податків, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати платежі за серією та/або номером паспорта).
У полі «Найменування/прізвище, ім’я, по батькові платника податків» зазначається повністю точна назва платника податків.
Оновлення інформації на вебпорталі ДПС щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.
Меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надає платнику податків з використанням кваліфікованого електронного підпису, доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів.
При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу.
Також платник податків має право надіслати запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС за формою «F/J1300203» через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету.
Платникам ПДВ: подання таблиці даних у разі зупинення реєстрації податкової накладної
Платник ПДВ має право подати до ДПС таблицю даних платника податку на додану вартість за встановленою формою.
У разі коли за результатами перевірки ПН/РК визначено, що ПН/РК відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у п. 3 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою КМУ від 11.12. 2019 № 1165, зокрема, якщо у ПН/РК відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з ДКПП, які зазначені у Таблиці, врахованій податковим органом, реєстрація таких ПН/РК не зупиняється в ЄРПН.
Таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником ПДВ до податкового органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Оскільки таблиця – це інформація про специфіку діяльності платника ПДВ, подання якої є правом незалежно від факту зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, то Таблиця може бути подана без наявності факту зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
У таблиці даних платника податку зазначаються:
- види економічної діяльності відповідно до КВЕД ДК 009:2010;
- коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;
- коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010 (ДКПП), що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Одночасне заповнення граф щодо придбання (отримання) і постачання/надання товарів/послуг в одному рядку Таблиці не допускається.
Коди послуг згідно з ДКПП у Таблиці мають містити від 5 до 14 символів.
Після подання Таблиці, надалі при складанні ПН/РК, коди товарів згідно з УКТ ЗЕД або коди послуг згідно з ДКПП мають вказуватися на рівні тих знаків (цифр), які зазначені в поданій Таблиці.
Якщо в Таблиці коди будуть вказані на рівні 4 перших цифр, а в ПН/РК - на рівні 12 цифр, то реєстрація такої ПН/РК може бути зупинена (наприклад, код «33.12» і код «33.12.24-00.00» не ідентичні і розуміються як різні коди).
Отримання попередньої оплати за товари, постачання яких ще не відбулося, не позбавляє платника податку права навести у Таблиці інформацію щодо товарів відносно яких вона отримана.
Таблиця подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Таблиця з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п’яти робочих днів після її отримання. За результатами розгляду приймається рішення про врахування або неврахування Таблиці, яке надсилається платнику в порядку, встановленому ст. 42 ПКУ.
Зазначений порядок передбачений п. 2, п. 4, п. 12 - 16 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою КМУ від 11.12. 2019 № 1165.
Виплата матеріальної допомоги: чи нараховувати єдиний соціальний внесок
Матеріальна допомога, яку підприємство може надати своїм працівникам у грошовій формі, може бути систематичною (як правило, надається всім або більшості працівників) і разовою (надається окремому працівникові у зв’язку із певними обставинами).
Матеріальна допомога, що має систематичний характер, надана всім або більшості працівників (на оздоровлення, у зв’язку з екологічним станом, крім сум, вказаних у п. 3.31), належить до фонду оплати праці у складі інших заохочувальних і компенсаційних виплат (п.п. 2.3.3 «Інструкції зі статистики заробітної плати», затвердженої наказом Держкомстату України від 13.01.2004 №5).
Отже така матеріальна допомога є базою для нарахування та утримання єдиного соціального внеску.
Матеріальна допомога разового характеру, яку надає підприємство окремим працівникам у зв’язку із сімейними обставинами, на оплату лікування, оздоровлення дітей, поховання, не належить до фонду оплати праці (п. 3.31 інструкції №5).
Єдиний внесок не нараховується на матеріальну допомогу pазового характеру, що надається окремим працівникам y зв’язку із сімейними обставинами, на оплату лікування, оздоровлення дітей, поховання (п. 14 розділу I «Переліку видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», затвердженого постановою КМУ від 22.12.2010 №1170). Відповідність матеріальної допомоги pазового характеру необхідно підтверджувати відповідною заявою особи або наказом, в якому зазначено підставу для надання такої матеріальної допомоги.
ГУ ДПС у Запорізькій області інформує
З прибутків запорізьких компаній і комунальних установ до місцевих бюджетів спрямовано 13 мільйонів
У січні-лютому до місцевих бюджетів Запорізького регіону надійшло 13 мільйонів гривень податку на прибуток (без показників великих платників податків Запорізького управління Офісу ВПП ДПС). Рівень надходжень двох місяців 2019 року перевищено на 2,5 відсотка або на 287 тисяч. Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Руслан Рачинський.
Зокрема, суб'єкти господарювання м. Запоріжжя спрямували до міського бюджету 9,2 мільйона, близько 1 мільйона надійшло від мелітопольських і веселівських підприємств, 904 тисячі – від бердянських і приморських, 396 тисяч – від василівських і михайлівських, майже 300 тисяч – від токмацьких і чернігівських, 273 тисячі – від пологівських, більмацьких та розівських тощо.
Цього року на Запоріжжі нараховується 870 платників податку на прибуток.
Нагадаємо, відповідно Бюджетного кодексу України 10 відсотків податку зараховується до бюджетів міст, районів та об'єднаних територіальних громад. Крім того, 100 відсотків платежу від фінансових установ комунальної форми власності також надходить до місцевих скарбниць.
Основна ставка податку на прибуток підприємств становить 18 відсотків, термін подання річної звітності – протягом 60 днів після закінчення звітного року, тобто, включно до 1 березня 2020 року.
За два місяці на Запоріжжі борги з податків та ЄСВ скоротились на 38,5 мільйона
В результаті застосування комплексу заходів згідно з вимогами Податкового кодексу України у січні-лютому цього року податкові боржники погасили недоїмку до бюджетів у сумі 22,6 мільйона гривень. Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Руслан Рачинський, до державного бюджету було сплачено 15,1 мільйона, до місцевих – 7,5 мільйона гривень.
Зокрема, від підприємств, які знаходяться в процедурах банкрутства, до бюджету надійшло 1,7 мільйона, з рахунків боржників стягнуто платіжними вимогами та вилучено готівки у розмірі 600 тисяч, від реалізації дебіторської заборгованості скарбниці отримали 400 тисяч.
Також фахівці податкової служби за два місяці подали до суду 28 позовів про стягнення боргу в сумі 11,4 мільйона. На даний час задоволено чотири із них, до бюджету надійшло 1 мільйон гривень.
З початку року заборгованість з єдиного соціального внеску збільшилась на 36 мільйонів та станом на 1 березня склала 585 мільйонів. Серед основних причин зростання – несплата деякими підприємцями і підприємствами нарахувань.
За січень-лютий погашено недоїмку з ЄСВ у сумі майже 16 мільйонів, у тому числі, через органи державної виконавчої служби майже 5 мільйонів гривень.
Кампанія з легалізації праці: офіційно оформлено півтори тисячі запоріжців
На Запоріжжі за два місяці проведення кампанії з детінізації зайнятості населення роботодавці оформили 1506 працівників.
Коментуючи результати двомісячної роботи, в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Руслан Рачинський повідомив, що за цей час робочі групи, у складі фахівців податкової служби, управління держпраці, інших органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, організовували роз'яснювальні зустрічі з працедавцями, семінари та круглі столи.
Завдяки інформаційним заходам було легалізовано працю 1357 громадян, яким виплачено 7,1 мільйона гривень доходів. З цієї суми до бюджетів надійшло майже три мільйони гривень, зокрема, 1,2 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб, 1,5 мільйона гривень єдиного соціального внеску та 100 тисяч гривень військового збору.
Крім того, проведені перевірки серед компаній і підприємців, які мали ризики використання неоформленої найманої праці. У результаті виявлено 149 осіб, які працювали без належного оформлення. Матеріали надіслані до ГУ Держпраці для вжиття відповідних заходів.
Також податківці перевірили 49 суб'єктів господарювання стосовно повноти нарахування і сплати податків і зборів під час виплати доходів громадянам. Після виявлених порушень донараховано 4,4 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб, 1,6 мільйона гривень єдиного соціального внеску та 300 тисяч гривень військового збору. На даний час до бюджетів уже сплачено 1,1 мільйона.
Запоріжці сплатили майже сто мільйонів військового збору
За два місяці запорізькі платники податків спрямували до бюджету 99,7 мільйона гривень військового збору. Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Руслан Рачинський, який підкреслив, що порівняно з минулорічним показником запоріжці збільшили відрахування на 9,7 мільйона або на 11 відсотків.
Більшу частину надходжень забезпечили підприємці і підприємства м. Запоріжжя – 51 мільйон, суб'єкти господарювання м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів сплатили 17 мільйонів, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 8,5 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 6,6 мільйона, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 2,9 мільйона, Вільнянського, Новомиколаївського районів – 2,7 мільйона, Оріхівського та Гуляйпільського районів – 2,6 мільйона, Василівського та Михайлівського районів – 2,5 мільйона тощо.
Всього на Запоріжжі зареєстровано понад 51 тисяча платників військового збору, зокрема, майже 16 тисяч підприємців та 35,2 тисячі підприємств, установ і організацій.
Нагадаємо, платниками військового збору є фізичні особи-резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Ставка збору становить 1,5 відсотка від суми доходів, що підлягають оподаткуванню (зокрема, це заробітна плата, іноземні доходи, суми винагород та інших виплат, нарахованих відповідно до умов цивільно-правового договору, пасивні доходи, у тому числі, роялті, дивіденди, страхові виплати та ін.).
До уваги платників податків!!!. Більшістю послуг податкової служби запоріжці можуть користуватися ДИСТАНЦІЙНО
Для мінімізації особистих контактів та зручності запоріжців податкова служба регіону нагадує про можливість дистанційного користування податковими сервісами.
Отже, платники податків мають можливість щоденно ознайомлюватись із роз'яснювальними та інформаційними матеріалами:
- на сайті Головного управління ДПС у Запорізькій області (https://zp.tax.gov.ua);
- на сторінці у соціальній мережі Фейсбук (https://www.facebook.com/tax.zaporizhzhya).
Актуальні роз'яснення і повідомлення розміщуються також на вебресурсах громадських організацій, запорізьких масмедіа та органів місцевої влади.
Якщо у платників виникають конкретні запитання до податкової, вони можуть направляти їх у вигляді звернень:
- на електронну скриньку zp.zvernennya@tax.gov.ua;
- поштою за адресою: 69107, м. Запоріжжя, проспект Соборний, 166.
Для представників бізнесу та громадськості консультації надають фахівці Інформаційно-довідкового департаменту ДПС України:
- засобами телефонного зв'язку: 0-800-501-007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів) з 8.00 до 20.00 (крім суботи та неділі).
- за допомогою електронного листування: idd@tax.gov.ua.
Пропонуємо ще декілька корисних посилань:
- контакти Головного управління ДПС у Запорізькій області: https://zp.tax.gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/kontakti-;
- контакти Центрів обслуговування платників Запорізької області: https://zp.tax.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda;
- Електронний кабінет платника: https://cabinet.tax.gov.ua;
- Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс: http://zir.tax.gov.ua;
- інформаційний ресурс Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС: http://acskidd.gov.ua/manage-certificates.