Платники Пологівського, Більмацького та Розівського районів сплатили до бюджету у І кварталі 4,5 млн грн військового збору
За січень-березень 2020 року платники Пологівського, Більмацького та Розівського районів сплатили до бюджету 4,5 млн грн військового податку. Для порівняння, у січні - березні 2019 року було сплачено 3,9 млн грн збору на розвиток війська. Про це повідомила начальниця Пологівського управління ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй.
Начальник Пологівського управління ГУ ДПС у Запорізькій області наголошує, що сплата військового збору - це посильний внесок кожного громадянина для підтримання обороноздатності української армії та встановлення миру в нашій країні.
Нагадаємо, що військовий збір запроваджено з 03 серпня 2014 року. Платниками військового збору є фізичні особи – резиденти, які отримують доходи як в Україні, так і іноземні доходи, нерезиденти з доходами, отриманими в Україні, та податкові агенти. Ставка податку – 1,5 відс. від об’єкта оподаткування (загальний місячний або річний оподатковуваний дохід). Військовий збір у повному обсязі перераховується до Державного бюджету України.
У першому кварталі платники ПДВ Пологівського, Більмацького, Розівського районів додатково поповнили держбюджет на 12,7 млн гривень
Пологівським управлінням ГУ ДПС у Запорізькій області протягом 1 кварталу 2020 року організовано та спрямовано роботу на забезпечення надходжень до державного та місцевого бюджетів. Про це повідомила начальниця Пологівського управління ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй.
При прогнозному показнику 34,2 млн.грн до бюджету надійшло 46,9 млн. грн податку на додану вартість, що становить 37,1% від розрахункової бази та 116% до фактичних надходжень минулого року.
Додатково, в порівнянні з 1 кварталом 2019 року, до бюджету надійшло 25,2 млн. грн завдяки якісному адмініструванню податку на додану вартість.
Фахівцями Центрів обслуговування платників Пологівського управління за січень-березень 2020 року надано 1693 адміністративних послуг
За січень-березень 2020 року Центр обслуговування платників, Пологівського управління ГУ ДПС в Запорізькій області, відвідало 1522 платників податків – підприємців, юридичних осіб. Кількість наданих адміністративних послуг за січень – березень 2020 року склала 1490. Про це повідомила начальниця Пологівського управління ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй.
Зокрема, працівники ЦОП надали 898 - послуги з видачі відомостей з ДРФО про суми виплачених доходів та утриманих податків, 481 - послуг з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків, 69 - з реєстрації платника єдиного податку, 54 – з реєстрації книг обліку доходів і витрат, 39 – з реєстрації розрахункових книжок, 36 - послуг з реєстрації книг обліку розрахункових операцій, 35 – з реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та 26 - довідок про відсутність заборгованості.
У Центрі обслуговування платників Пологівського управління ГУ ДПС у Запорізькій області cтворено комфортні умови для платників податків та організовано роботу по прийому звітності з урахуванням різних способів її надходження.
Крім того, громадяни та представники бізнесу можуть отримати консультаційні та адміністративні послуги: подати звітність, оформити документи, отримати необхідні довідки та виконати всі процедури з мінімальною витратою часу.
Роз’яснення законодавства
Про термін подання «спрощенцями» першої і другої груп декларації платника єдиного податку
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області звертає увагу, що платники єдиного податку першої та другої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду (протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року), в якій відображаються обсяг отриманого доходу, щомісячні авансові внески, визначені п. 295.1 ст. 295 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Норми встановлені п. 296.2 ст. 296 ПКУ. Така податкова декларація подається, якщо платник єдиного податку не допустив перевищення протягом року обсягу доходу, визначеного у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, та/або самостійно не перейшов на сплату єдиного податку за ставками, встановленими для платників єдиного податку другої та третьої групи.
Згідно із п.п. 296.5.1 п. 296.5 ст. 296 ПКУ платники єдиного податку першої та другої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду (протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя)), у разі перевищення протягом року обсягу доходу, визначеного у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, або самостійного прийняття рішення про перехід на сплату податку за ставками, встановленими для платників єдиного податку другої або третьої (фізичні особи – підприємці) груп, або відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ.
При цьому у податковій декларації окремо відображаються обсяг доходу, оподаткований за ставками, визначеними для платників єдиного податку першої та другої груп, обсяг доходу, оподаткований за ставкою 15 відсотків, обсяг доходу, оподаткований за новою ставкою єдиного податку, обраною згідно з умовами, визначеними главою 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розділу XIV ПКУ, авансові внески, встановлені п. 295.1 ст. 295 ПКУ.
Подання податкової декларації у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду, звільняє таких платників від обов’язку подання податкової декларації у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду.
У разі припинення діяльності ФОП зобов’язана закрити усі рахунки, відкриті у фінансових установах
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє, що підставою для зняття фізичної особи – підприємця (далі – ФОП) з обліку у відповідному контролюючому органі є відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичною особою – підприємцем за її рішенням, або за судовим рішенням, або у разі її смерті, або оголошення її померлою, або визнання її безвісно відсутньою, а також відомості відповідної реєстраційної картки.
Дата зняття з обліку фізичної особи – підприємця відповідає даті отримання відомостей про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця. Дані про зняття з обліку платника податків фіксуються в журналі за формою № 6-ОПП. Номер зняття з обліку відповідає номеру відповідного запису в журналі за формою № 6-ОПП.
Дані про зняття з обліку ФОП передаються контролюючим органом за основним місцем обліку такого платника податків до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) із зазначенням: дати та номера запису про зняття з обліку, назви та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платника податків знято з обліку.
Норми встановлені п.п. 1 п. 11.18 розділу XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1588).
При цьому, ФОП зобов’язана закрити усі рахунки, відкриті у фінансових установах (крім рахунків, відкритих для зарахування коштів на вимогу фізичних осіб).
Якщо після припинення підприємницької діяльності ФОП залишились незакритими його рахунки у фінансових установах (крім рахунків, відкритих для зарахування коштів на вимогу фізичних осіб), контролюючий орган доводить до відома цих установ таку інформацію, повідомляє дату та номер відповідного запису в ЄДР, а також дату зняття з обліку платника податків у контролюючому органі (п.п. 7 п. 11.18 розділу XI Порядку № 1588).
Пунктом 4 розділу V Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18.08.2015 № 721 із змінами (далі – Порядок № 721), визначено, що інформаційний файл про припинення (зняття з обліку) платника податків формується програмним забезпеченням ДПС та надсилається до фінансової установи, у якій відкрито рахунок платника податків.
Обчислення та сплата транспортного податку юридичною особою
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області нагадує, що згідно з п.п. 267.6.4 п. 267.6 ст. 267 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники транспортного податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму цього податку станом на 01 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, декларація юридичною особою – платником транспортного податку подається протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.
Про перелік товарів, які звільнені від оподаткування ПДВ на період карантину
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує про наступне. Пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено, що тимчасово, на період, що закінчується останнім календарним днем місяця, в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України та/або операції з постачання на митній території України товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), перелік яких визначено Кабінетом Міністрів України.
Норми п. 71 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ застосовуються до операцій, здійснених починаючи з 17 березня 2020 року.
Пільговий режим оподаткування ПДВ, встановлений п. 71 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, застосовується на всіх етапах постачання товарів, включених до переліку, встановленого Кабінетом міністрів України, незалежно від дати їх виробництва та походження (вітчизняного виробництва чи ввезених на митну територію України), а також незалежно від кола суб’єктів, що здійснюють такі операції, їх статусу, як платників ПДВ, чи форми власності.
Перелік лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), які звільняються від сплати ввізного мита та операції з ввезення яких на митну територію України звільняються від оподаткування ПДВ, встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2020 року № 224 із змінами, з урахуванням змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2020 року № 271 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України».
ВАЖЛИВО ЗНАТИ: режим роботи податкової щодо приймання податкової звітності; порядок надсилання електронних документів та їх прийняття
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує, що ДПС України на головній сторінці офіційного вебпорталу повідомила про режими роботи центрів обслуговування платників (далі – ЦОП) з урахуванням особливостей їх роботи на період карантину, Електронного кабінету, а також порядку надсилання електронних документів платником податків та їх прийняття контролюючим органом.
Звертаємо увагу, що Електронний кабінет працює постійно (24 години на дату кожного календарного дня), крім часу, необхідного для його технічного обслуговування. Проведення технічного обслуговування електронного кабінету у день, на який припадає граничний строк подання податкових декларацій, та з 8 до 20 години будь-якого іншого календарного дня забороняється. Технічне обслуговування електронного кабінету проводиться у порядку, що визначається методологом електронного кабінету (п. 42¹.6 ст. 42¹ Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
Подання електронних документів здійснюється платниками відповідно до норм ПКУ та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок), на підставі договору про визнання електронних документів (далі – Договір), що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу.
Платник створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) чи кваліфікованої електронної печатки, керуючись цим Порядком, а також Договором (крім фізичних осіб, які не є самозайнятими особами) (п. 3 розд. ІІ Порядку).
Після накладання КЕП автор здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) засобами телекомунікаційного зв’язку до адресата протягом операційного дня (п. 4 розд. II Порядку).
Після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка (п. 8 розд. ІІ Порядку) у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня або за 1 годину до його закінчення (п. 9 розд. ІІ Порядку).
За результатами автоматизованої перевірки платнику надсилається перша квитанція протягом двох годин з часу отримання електронного документа контролюючим органом, в іншому разі – протягом перших двох годин наступного операційного дня (абзац перший п. 11 розд. ІІ Порядку).
Якщо автору протягом встановленого строку (абзац перший п. 11 розд. ІІ Порядку) після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом (абзац третій п. 11 розд. ІІ Порядку).
Не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено нормативно-правовими актами та Порядком, формується друга квитанція, яка є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа (абзац перший п. 12 розд. ІІ Порядку).
У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції (п. 14 розд. ІІ Порядку).
Якщо платником надіслано до контролюючих органів кілька примірників одного електронного документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), оригіналом вважається електронний документ, надісланий до контролюючих органів останнім до закінчення граничного строку, встановленого законодавством для подання такого документа, за умови, що його було сформовано правильно та прийнято (зареєстровано), про що платнику надійшла друга квитанція про прийняття (п. 15 розд. ІІ Порядку).
Шановні платники податків!
У зв’язку зі спалахом та розповсюдженням коронавірусу COVID-19 та попередженням інфікування і поширення вірусних інфекцій Державна податкова служба України звертається з проханням зменшити надходження паперових документів та користуватись засобами електронного зв’язку, а саме Електронним кабінетом.
За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету платники податків мають можливість надіслати лист (запит, звернення тощо) до відповідного органу ДПС у форматі pdf (обмеження 2 МБ).
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису (кваліфікованого електронного підпису), отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
У разі виникнення питань щодо користування Електронним кабінетом слід звернутись до служби підтримки за телефоном 0800501007 (напрямок 0) або за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua/help/.
Більш детальніше з інформацією для платників податків можливо ознайомитись на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням: https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/416374.html
Що є виробами медичного призначення та лікарськими засобами з метою застосування РРО?
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області доводить до відома платників, що вироби медичного призначення (медичні вироби) – це будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, призначені для діагностики, лікування, профілактики організму людини та (або) забезпечення таких процесів.
Норми визначені абзацом тридцятим ст. 2 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265).
Абзацом другим ст. 2 Закону України від 04 квітня 1996 року № 123/96-ВР «Про лікарські засоби» із змінами та доповненнями встановлено, що лікарський засіб – це будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох активних фармацевтичних інгредієнтів (далі – АФІ) та допоміжних речовин)), що має властивості та призначена для лікування або профілактики захворювань у людей, чи будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), яка може бути призначена для запобігання вагітності, відновлення, корекції чи зміни фізіологічних функцій у людини шляхом здійснення фармакологічної, імунологічної або метаболічної дії або для встановлення медичного діагнозу.
Витяг з реєстру платників єдиного податку - через Електронний кабінет
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області нагадує, що за бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку (п. 299.9 ст. 299 ПКУ).
Підприємці – платники єдиного податку першої – третьої груп, які виявили бажання отримати витяг з реєстру платників єдиного податку, повинні звернутися із запитом про отримання такого витягу до податкового органу за місцем своєї податкової адреси.
Форма запиту про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку затверджена наказом МФУ від 16.07.2019 № 308.
За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету (http://cabinet.tax.gov.ua) підприємець – платник єдиного податку має можливість направити до органу ДПС разом із супровідним листом запит, за встановленою формою у форматі pdf (обмеження 2 МБ).
Протягом одного робочого дня після надсилання такого листа до органу ДПС буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації.
Інформацію щодо отримання та реєстрації листа в органі ДПС можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».
Пропонуємо всім платникам користуватись онлайн сервісами ДПС через Електронний кабінет, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС: https://tax.gov.ua/.
У відкритій та приватній частинах Електронного кабінету у розділі «Допомога» розміщено покрокову інструкцію щодо створення електронних документів за допомогою режиму «Введення звітності».
У разі виникнення питань щодо користування Електронним кабінетом платника слід звернутись до служби підтримки за телефоном 0800501007 (напрямок 0) або за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua/help/.
Виправлення помилки, допущенної у реквізитах податкового розрахунку за ф. 1ДФ
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє. Згідно п. 3.1 розд. ІІІ Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 (далі - Порядок) визначено перелік реквізитів, які заповнюються у податковому розрахунку.
Проведення коригувань реквізитів податкового розрахунку проводиться у відповідності з розділом ІV Порядку.
Коригування поданого і прийнятого податкового розрахунку проводяться на підставі самостійно виявлених податковим агентом помилок, а також на підставі повідомлень про помилки, виявлені контролюючим органом (п. 4.1 розд. ІV Порядку).
У разі необхідності проведення коригувань податкового розрахунку до закінчення строку його подання подається звітний новий податковий розрахунок (п. 4.2 розд. ІV Порядку).
Уточнюючий податковий розрахунок подається у разі необхідності проведення коригувань податкового розрахунку після закінчення строку його подання. Уточнюючий податковий розрахунок може подаватися як за звітний період, так і за попередні періоди (п. 4.3 розд. ІV Порядку).
Відповідно до п. 4.4 розд. ІV Порядку заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків є однаковим. Звітний новий та уточнюючий податковий розрахунок подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються.
Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до податкового агента.
Разом із звітним новим та уточнюючим податковим розрахунком платник податку має право надати до контролюючого органу пояснення проведених виправлень.
Порядок сплати земельного податку фізичною особою у рік придбання земельної ділянки
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує. Відповідно до п. 286.1 ст. 286 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. 286.5 ст. 286 ПКУ нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ.
У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника - юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому він набув право власності.
У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника - фізичної особи до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п. 287.5 ст. 287 ПКУ).
З урахуванням викладеного, при отриманні від центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин, та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, інформації про набуття фізичною особою права власності на земельну ділянку контролюючий орган здійснює нарахування сум земельного податку починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності, та надсилає податкове повідомлення-рішення такій фізичній особі. Податок підлягає сплаті протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Врахування сум ПДВ при визначенні об’єкта оподаткування з податку на прибуток
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє. Відповідно до п. 44.2 ст. 42 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.
Підпунктом 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ встановлено, що об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.
ПКУ не передбачено різниць для коригування фінансового результату до оподаткування на суму податку на додану вартість. Такі суми відображаються при формуванні фінансового результату за правилами бухгалтерського обліку.
Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (п. 2 ст. 6 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зі змінами та доповненнями).
Розмір єдиного внеску, який застосовує юридична особа при виплаті працівнику – особі з інвалідністю винагороди за цивільно – правовим договором
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє. Нормами частини п’ятої ст. 8 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) визначено, що єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) для всіх платників ЄВ (крім пільгових категорій) встановлено у розмірі 22 відс. до визначеної бази нарахування ЄВ.
Відповідно до п. 13 частини п’ятої ст. 8 Закону № 2464 ЄВ для підприємств, установ і організацій, у яких працюють особи з інвалідністю, встановлюється у розмірі 8,41 відс. визначеної п. 1 частини першої ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування ЄВ для працюючих осіб з інвалідністю.
Згідно з п. 6 розд. ІІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами та доповненнями, для підприємств, установ і організацій, у яких працюють особи з інвалідністю, ЄВ встановлюється відповідно до Закону № 2464 у розмірі 8,41 відс. суми нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці» із змінами та доповненнями, суми оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги з тимчасової непрацездатності, допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами для працюючих осіб з інвалідністю.
Враховуючи зазначене вище, юридична особа при виплаті працівнику – особі з інвалідністю винагороди за цивільно-правовим договором застосовує ставку ЄВ у розмірі 22 відсотки.
Платники єдиного податку мають право на відпустку та лікарняний
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області нагадує платникам, що відповідно до п. 295.5 ст. 295 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники єдиного податку І і ІІ груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Згідно з п. 295.1 ст. 295 ПКУ платники єдиного податку І і ІІ груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.
Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.
Суми єдиного податку, сплачені відповідно до абзацу другого п. 295.1 і п. 295.5 ст. 295 ПКУ, підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку за заявою платника єдиного податку (п. 295.6 ст. 295 ПКУ).
Нарахування авансових внесків для платників єдиного податку І і ІІ груп здійснюється податковими органами на підставі (п. 295.2 ст. 295 ПКУ):
- заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку;
- заяви щодо періоду щорічної відпустки;
- заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності.
Інформація про період щорічної відпустки і терміни тимчасової втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі (п.п. 298.3.2 п. 298.3 ст. 298 ПКУ).
Детальніше з інформацією для платників єдиного податку І і ІІ груп можливо ознайомитись на офіційному вебпорталі ДПС України у розділі «Повідомлення та нагадування» за посиланням: https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/415745.html
Підтримка малого та середнього бізнесу на час карантину
З метою мінімізації наслідків для бізнесу і населення у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID – 19) Законами України від 17.03.2020 №533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» та від 30.03.2020 №540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» внесено зміни до ряду Законів України, у тому числі й Закону України від 08.07.2010 №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».
Дані зміни передбачають ряд преференцій зі сплати податків та внесків для суб’єктів господарювання на окремий період, більш детально з ними можна ознайомитися за наступним посиланням https://www.tax.gov.ua/podatki-ta-zbori/informatsiyni-listi/.
Водночас звертаємо увагу, що основним підґрунтям для забезпечення стабільного розвитку економіки держави, від чого залежать, насамперед, соціальні виплати, розвиток медицини, є своєчасна та в повному обсязі сплата податків. Суб’єкти господарювання на власний розсуд вирішують дане питання. Тільки завдяки спільним діям зможемо перемогти всі негаразди теперішнього часу.
Документи які необхідні для оформлення податкової знижки на навчання
Волновасько-Мангушське управління інформує, що згідно з пп. 170 п. 1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб'єктами господарювання, — документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку — резидента у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів — фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом та відповідно до пп. 3 п. 3 ст. 166 ПКУ визначено, що сума коштів, витрачена на отримання середньої професійної або вищої освіти платником податків та/або членом його сім'ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати, підпадає під податкову знижку.
Повернути податкову знижку можна лише за рік, що минув, отримати податкову знижку можуть батьки студентів-контрактників, або працюючі студенти. Слід зазначити, що витрати на навчання за кордоном в розрахунок податкової знижки не включаються.
Документи необхідні для отримання податкової знижки на навчання:
- декларація про майновий стан і доходи;
- копія паспорта особи, яка подає декларацію;
- копія ідентифікаційного коду особи, яка подає декларацію;
- копія паспорта студента;
- довідка з навчального закладу про період навчання, кількість навчальних місяців, в звітному (календарному) році та суми сплачених коштів за вказаний період;
- копії квитанцій та/або платіжних доручень сплачених за навчання в звітному періоді;
- довідка про заробітну плату (форма 3) за звітний період, з обов’язковим включенням сум податків, які утримуються із заробітної плати та суми пільги, якщо є;
- довідка про склад сімї з органу місцевого самоврядування;
- копія документу із зазначенням реквізитів для перерахування коштів;
- заява на перерахування коштів;
- копія договору про навчання;
- копія свідоцтва про народження студента.
Отримати відшкодування (податкову знижку) за видатками на освіту, отриману в 2019 календарному році, можна до 31 грудня 2020 року включно.
2. Карантинні нововведення з плати за землю: В який термін подати уточнюючу податкову декларацію з плати за землю для відображення змін податкового зобов'язання?
Законами України від 17.03.2020 N 533-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)" та від 30 березня 2020 року N 540-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)" передбачено зміни щодо плати землю (п. 52 4 розділ. 10 підр. ХХ Перехідні положення ПКУ), а саме:
За період з 1 березня по 31 березня 2020 року плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, та використовуються ними в господарській діяльності не нараховується та не сплачується.
Для зменшення податкових зобов'язань з плати за землю за березень 2020 року платники (крім фізичних осіб), які відповідно до п. 286.2 ст. 286 ПКУ подали податкову декларацію з плати за землю за 2020 рік, мають право подати уточнюючу податкову декларацію (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ, та враховуючи зупинення перебігу таких строків на період з 18 березня по 31 травня 2020 року відповідно до п. 52 прим. 2 підрозд. 10 розд. XX "Перехідні положення" ПКУ), в якій відобразити зменшення податкового зобов'язання із сплати плати за землю за березень 2020 року.
Ті платники, які на підставі Закону № 533 вже подали уточнюючу податкову декларацію з плати за землю за 2020 рік, в якій зменшили податкові зобов'язання за березень та квітень 2020 року, враховуючи вимоги Закону № 540, зобов'язані подати не пізніше 30 квітня 2020 року уточнюючу податкову декларацію до податкової декларації з плати за землю за 2020 рік (з урахуванням раніше поданих уточнюючих податкових декларацій), в якій збільшують зобов'язання за квітень 2020 рік (тобто необхідно відновити податкові зобов'язання, які були задекларовані в декларації за 2020 рік).
Штрафні санкції, визначені ст. 50 ПКУ, та штрафні санкції згідно вимог п. 120.2 ст. 120 ПКУ, за внесення змін до податкової звітності в частині збільшення податкових зобов'язань за квітень 2020 року, не нараховуються.
Контакт-центр ДПС: інформаційно-довідкові послуги онлайн
Платники податків мають можливість отримати інформаційно-довідкові послуги в режимі оn – line:
- скориставшись Загальнодоступним інформаційно-довідковим ресурсом www.zir.tax.gov.ua (мобільний додаток «ЗІР ДПС» можна безкоштовно завантажити на власні мобільні пристрої, скориставшись інтернет-магазинами: AppStore та GooglePlay);
- звернувшись до Контакт-центру ДПС за т. 0-800-501-007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів, з мобільних телефонів - за тарифами операторів мобільного зв’язку) з 10.00 до 17.00 (крім суботи, неділі та святкових днів).
У неробочий час є можливість залишити запитання за допомогою сервісу «Залиште питання – ми Вам зателефонуємо» на електронну адресу: idd@tax.gov.ua (без використання кваліфікованого електронного підпису).
У разі надсилання запитання/повідомлення на електронну адресу idd@tax.gov.ua, електронні листи мають бути розміром не більше 976 Кб, або до 1 млн. символів.
Для самостійного пошуку відповіді на запитання необхідно зайти в мережу Інтернет на Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс або на офіційний вебпортал ДПС у розділ «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс».
Крім того, Інформаційно-довідковий департамент ДПС пропонує отримувати безкоштовно інформацію про зміни в законодавстві.
Для цього необхідно направити додатково електронний лист на електронну адресу idd@tax.gov.ua - в полі «ТЕМА» зазначити 6011.
Для відмови від розсилки повідомлень про зміни в законодавстві, необхідно направити додатково електронний лист на електронну адресу idd@tax.gov.ua з атрибутами: в полі «ТЕМА» зазначити 6012.
Про користування електронними сервісами податкової служби можна докладно дізнатися із відеоуроків
https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/
Карантинні нововведення: особливості ПДВ-пільги операцій з імпорту та/або постачання товарів з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби
Тимчасово, починаючи з 17 березня 2020 року, на період, який закінчиться останнім числом місяця, в якому завершується дія карантину, звільняються від оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України та/або операції з постачання на митній території України товарів (в тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби, перелік яких визначено КМУ.
«Перелік лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), які звільняються від сплати ввізного мита та операції з ввезення яких на митну територію України звільняються від оподаткування податком на додану вартість», встановлено постановою КМУ від 20.03.2020 № 224.
Зверніть увагу, що Постановою КМУ від 08.04.2020 №271 внесено зміни до Переліку №224. Режим звільнення від оподаткування операцій з постачання товарних позицій, включених до Переліку №224 постановою КМУ №271, застосовуватиметься з дати набрання чинності вказаної нової постанови.
Законом №540 визначено, що пільговий режим оподаткування ПДВ застосовується до операцій, здійснених з 17 березня 2020 року до останнього числа місяця, в якому завершується дія карантину.
Отже вартість товарів, що включені до Переліку № 224, повинна визначатися без ПДВ з 17 березня 2020 року. Платники ПДВ не мають права відмовитися, або зупинити використання режиму звільнення від оподаткування, крім випадків якщо дію пільги прямо не зупинено чи не обмежено відповідними нормами ПКУ.
Пільговий режим застосовується на всіх етапах постачання товарів, включених до Переліку № 224, незалежно від дати їх виробництва та походження (вітчизняного виробництва чи ввезених на митну територію України).
Операції з постачання на митній території України після 17.03.2020 раніше ввезених товарів за переліком № 224, звільняються від оподаткування незалежно від того, коли відбулося їх ввезення на митну територію України – до 17 березня 2020 року чи після такої дати.
Операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України товарів за Переліком № 224, звільняються від оподаткування незалежно від того, хто виробляє та закуповує таку продукцію (постачальником (виробником, імпортером) може бути будь-який суб’єкт господарювання, юридична або фізична особа).
Необхідно враховувати, що платникам, які здійснювали постачання товарів, включених до Переліку №224, з нарахуванням ПДВ, необхідно здійснити коригування податкових зобов’язань з ПДВ щодо операцій, які були здійснені (відбулася «перша подія») з дати запровадження пільги - з 17 березня 2020 року.
Податкові зобов’язання з ПДВ, визначені у таких податкових накладних, підлягають коригуванню після повернення покупцям сплаченої ними суми ПДВ, або зарахування її в рахунок оплати майбутніх поставок.
Тож, податкові накладні, складені з 17 березня 2020 року на операції з постачання товарів з Переліку № 224 з нарахуванням суми ПДВ, та розрахунки коригування, в податковій декларації з ПДВ за березень та будь-які наступні звітні періоди не відображаються. Тобто, в декларації за березень операція з постачання товарів з Переліку № 224, відображається виключно як звільнена від оподаткування ПДВ.
Якщо платник вже подав податкову звітність з ПДВ за березень 2020 року та включив податкові накладні, складені з 17 березня 2020 року на операції з постачання товарів з Переліку № 224 з нарахуванням суми ПДВ, такий платник має право подати до податкової звітності з ПДВ за березень 2020 року уточнюючий розрахунок, на підставі якого зменшити податкові зобов’язання з ПДВ, нараховані за операцією з постачання товарів з Переліку № 224.
Подання зазначеного уточнюючого розрахунку не призводить до нарахування штрафних санкцій, оскільки відсутній факт заниження податкових зобов’язань з ПДВ.
Наймані працівники працюють на різних адміністративних територіях: сплата та подання звітності з ЄСВ підприємцем – роботодавцем
Платниками єдиного соціального внеску є фізичні особи - підприємці, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з ЄДР) (абзац третій п. 1 частини першої ст. 4 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).
Платник зобов’язаний подавати звітність та сплачувати внесок до контролюючого органу за основним місцем обліку платника єдиного соціального внеску (п. 4 частини другої ст. 6 Закону № 2464).
Взяття на облік фізичних осіб - підприємців у податковому органі здійснюється за податковою адресою на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, наданих державним реєстратором (п. 65.1 ст. 65 Податкового кодексу).
Податковою адресою платника податку – фізичної особи визначається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у податковому органі (п. 45.1 ст. 45 ПКУ).
Отже, фізична особа - підприємець яка використовує працю найманих осіб, сплачує та подає звітність з єдиного соціального внеску за своїм місцем реєстрації, незалежно від територіального розташування робочих місць найманих працівників.
Карантинні нововведення щодо єдиного соціального внеску: що варто знати про сплату
За періоди з 1 по 31 березня та з 1 квітня по 30 квітня 2020 року тимчасово звільняються від нарахування та сплати єдиного соціального внеску за себе:
- підприємці на загальній системі оподаткування;
- підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування;
- особи, які провадять незалежну професійну діяльність (наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або особи, які проводять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності);
- члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах.
Якщо платник вже здійснив оплату внесків за березень та квітень 2020 року до 18 березня 2020 року, такі суми зараховуватимуться податковими органами у рахунок майбутніх платежів (без будь-яких заяв).
Разом з тим, зазначені платники можуть прийняти рішення про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску за вказані періоди.
У такому разі, самостійне визначення платником єдиного внеску бази нарахування єдиного внеску за березень та квітень 2020 року зазначається у «Звіті про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску», що свідчитиме про прийняття ним рішення про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску за вказані періоди.
Щодо застосування санкцій за порушення термінів сплати та подання звітності, то з 01 березня до 31 травня 2020 року тимчасово не застосовуються штрафні санкції за такі порушення:
- несвоєчасна сплата (несвоєчасне перерахування) ЄСВ;
- неповна сплата або несвоєчасна сплата суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів);
- несвоєчасне подання звітності з ЄСВ до податкових органів.
Протягом періодів з 1 березня до 31 травня 2020 року платникам єдиного внеску не нараховується пеня, а нарахована пеня за ці періоди підлягає списанню.
Зазначена норма передбачена Законами України від 17.03.2020 №533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)» (вступив в дію 18.03.2020 року) та від 30.03.2020 №540 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)» (вступив у дію 02.04.2020 року).
Електронні сервіси ДПС: скористайтесь Електронним кабінетом для повернення помилково/або надміру сплачених грошових зобов’язань
Помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання та пені підлягають поверненню платнику (крім випадків наявності у такого платника податкового боргу). У разі наявності податкового боргу, таке повернення проводиться лише після повного його погашення.
Для повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошового зобов’язання та пені (крім єдиного внеску) платник податків має подати протягом 1095 днів від дня їх виникнення до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми заяву у довільній формі з зазначенням напряму перерахування коштів.
Платник має можливість подати заяву в електронній формі через приватну частину Електронного кабінету або у довільній формі через меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС. Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису.
Режим «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету забезпечує можливість створення, зокрема, «Заяви про повернення помилково та/або надмiру сплачених сум грошових зобов’язань та пенi» (J/F 1302001) і подання її до контролюючих органів.
При створенні Заяви в режимі «Введення звітності» платник самостійно встановлює фільтр за параметрами: «рік», «період», «тип форми», зокрема «J(F)13 Запити».
З переліку запитів обирає необхідну форму Заяви («J/F 1302001»), а потім відповідний територіальний орган ДФС: «регіон», «район» (за замовчуванням встановлено орган ДПС за місцем основної реєстрації).
У запропонованій формі Заяви необхідно заповнити відповідні поля електронного документу, підписати та надіслати, при цьому реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично.
Додатково до заяви можливо подати копію платіжного документа, на виконання якого помилково та/або надміру сплачений платіж перераховано до бюджету. Для цього у вкладці «Додатки» обирається опція «Додати» документ довільного формату (F/J 1360102) та заповнюються обов’язкові поля форми.
Вкладка «Вхідні документи» режиму «Вхідні вихідні документи» надає доступ до квитанцій щодо приймання та обробки податкової звітності, інформаційних повідомлень, кореспонденції тощо, надісланої користувачу електронного кабінету.
Зверніть увагу, що заява про повернення помилково та/або надмiру сплачених сум грошових зобов’язань та пенi подається платником до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми.
Нагадуємо, що про користування електронними сервісами податкової служби можна докладно дізнатися із відеоуроків
https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/
Карантинні нововведення: що необхідно знати про проведення документальних та фактичних перевірок під час карантину
Законами України від 17.03.2020 № 533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)» та від 30.03.2020 року №540 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)» передбачено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок (п. 522 підрозд. 10 розд. ХХ Перехідні положення ПКУ), а саме:
Встановлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня по 31 травня 2020 року, крім:
- документальних позапланових перевірок з підстав, визначених п.п. 78.1.8 ст. 78 ПКУ (проводиться щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету ПДВ та/або з від’ємного значення з ПДВ, яке становить більше 100 тис. грн.);
- фактичних перевірок в частині порушення:
- обліку, ліцензування, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
- цільового використання пального та спирту етилового платниками податків;
- обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;
- здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального з підстав, визначених п.п. 80.2.2, 80.2.3 та 80.2.5 ст. 80 ПКУ.
Щодо проведення камеральних перевірок, то визначено, що
- камеральна перевірка податкової декларації (крім податкової декларації з ПДВ) за звітні (податкові) періоди березень – травень 2020 року, або уточнюючих розрахунків (крім уточнюючих розрахунків з ПДВ), що були подані протягом березня-травня 2020 року, може бути проведена лише протягом 60 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.
Зверніть увагу, що зазначений порядок не поширюється на камеральні перевірки податкової декларації з ПДВ та уточнюючих розрахунків з ПДВ. Терміни проведення камеральної перевірки податкової декларації уточнюючого розрахунку з ПДВ не змінюються.
Підприємство створює філії: особливості нарахування та сплати ЄСВ
Платниками єдиного соціального внеску є роботодавці, зокрема:
- підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами,
- у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами (п. 1 частини першої ст. 4 Закону України від 08.07.2010 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).
Відокремлені підрозділи обліковуються як страхувальники з урахуванням таких особливостей (п. 8 розд. ІІ «Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», затвердженого наказом МФУ від 24.11.2014 № 1162) :
- у разі отримання повідомлення від державного реєстратора або відомостей з Єдиного державного реєстру про створення відокремленого підрозділу юридичної особи такий новостворений підрозділ обліковується з приміткою «Неплатник»;
- у разі прийняття юридичною особою рішення про виділення відокремленого підрозділу на окремий баланс та перехід до самостійного ведення ним розрахунків із застрахованими особами юридична особа повідомляє про це в десятиденний строк з дня прийняття такого рішення контролюючий орган за місцезнаходженням відокремленого підрозділу.
У зазначеному випадку на підставі такого повідомлення юридичної особи відокремлений підрозділ обліковується як платник єдиного внеску.
Отже, нарахування і сплату (перерахування) єдиного соціального внеску за відокремлені підрозділи, які не мають окремого балансу, здійснює централізовано головне підприємство – юридична особа за своїм місцезнаходженням.
У разі прийняття юридичною особою рішення про виділення відокремленого підрозділу на окремий баланс та перехід до самостійного ведення ним розрахунків із застрахованими особами, такий відокремлений підрозділ самостійно нараховує та перераховує суми єдиного внеску за своїм місцезнаходженням.
Нагадаємо, що філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Відокремлені підрозділи не є юридичною особою. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.
Карантинні нововведення: подання платниками ЄСВ скарг на рішення податкового органу
2 квітня 2020 року набрав чинності Закон України від 30.03.2020 року №540 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)» (опублікований у виданні «Голос України» від 02.04.2020 №62), який доповнив розділ VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування" п. 9 13 та п. 914.
Тимчасово, на період до 31 травня 2020 року (включно), зупиняється встановлений Законом «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування" строк розгляду скарг платників податків єдиного внеску, що надійшли/надійдуть до 31 травня 2020 року та/або які не розглянуті станом на 18 березня 2020 року. Таке зупинення не породжує будь-яких наслідків, передбачених частиною четвертою ст. 25 Закону" Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування".
Тимчасово, до 31 травня 2020 року (включно), продовжується строк подачі скарг платників єдиного внеску, термін подачі яких припадає на період з 18 березня до 31 травня 2020 року.
Отже, прийняття рішень податковим органом за скаргами, що надійшли/надійдуть у період з 2 квітня 2020 року (набрання чинності Законом №540) до 31 травня 2020 року, які не розглянуті станом на 18.03.2020 року поза межами строків, визначених ст. 25 Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування", не призводять до задоволення скарг платників податків.
Це стосується не надіслання платникам податків рішення податкового органу про продовження строків.
Також, якщо строк подання скарги припадає на період з 2 квітня до 31 травня 2020 року, то строки для подання таких скарг зупиняються, а платник податків може подати відповідну скаргу до 31 травня 2020 року (включно).
Оскільки перебіг строків, як зупинялися, продовжується, то податковий орган має право прийняти відповідне рішення з 1 червня 2020 року з урахуванням часу, що минув до такого зупинення.
Платникам акцизного податку: подання декларації, якщо реалізація пального не за основним місцем обліку
Особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, постійних представництв, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального (п.п. 212.3.4 ст. 212 Податкового кодексу).
ДПС веде реєстр платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками акцизного податку.
Податкова декларація подається за звітний період в установлені строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків (п. 49.1 ст. 49 ПКУ).
Тобто, декларація акцизного податку подається суб’єктом господарювання до податкового органу за місцем реєстрації такого суб’єкта господарювання платником акцизного податку.
Отже, якщо реалізація пального здійснюється за місцезнаходженням пунктів продажу (не за основним місцем обліку), то декларацію акцизного податку необхідно подавати за місцезнаходженням суб’єкта господарювання до податкового органу, в якому він перебуває на обліку як платник податку.
ГУ ДПС у Запорізькій області інформує
Запоріжці сплатили 28 мільйонів гривень податку на нерухомість
Місцеві бюджети Запорізького регіону за три місяці поточного року отримали 28 мільйонів 395 тисяч гривень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Петро Філімонов, порівняно з минулим роком надходження зросли на 18,4 відсотка, додатково платники поповнили скарбниці на 4 мільйона 400 тисяч гривень.
Зокрема, від юридичних осіб до місцевих бюджетів надійшло 22 мільйона податку на нерухомість, що на 1,3 мільйона більше, ніж торік. Громадяни сплатили 6 мільйонів 400 тисяч гривень, перевищення показників першого кварталу 2019 року склало 3,1 мільйона гривень.
Найбільші суми податку сплатили власники нерухомості м. Запоріжжя – 10 мільйонів (+1,3 мільйона). До бюджетів м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів спрямовано 4,8 мільйона (+1,08 мільйона), Якимівського і Приазовського районів – 3,2 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 2,4 мільйона, Запорізького району – 1,6 мільйона, майже стільки ж – Вільнянського і Новомиколаївського районів.
Нагадуємо, Законом України від 30.03.2020 №540-ІХ внесено зміни до Податкового кодексу згідно з якими об’єкти нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, з 1 по 31 березня 2020 року не оподатковуються. Тобто, суб’єкти господарювання звільняються від сплати податку на нерухоме майно на один місяць.
При цьому платники податку (крім фізичних осіб), що відповідно до пп. 266.7.5 п. 266.7 ст. 266 ПКУ вже подали декларацію, мають право надати уточнюючу податкову декларацію та відобразити в ній зміни податкового зобов’язання зі сплати податку на нерухоме майно за податковий період березень 2020 року.
За забруднення довкілля запорізькі підприємства сплатили 64 мільйона гривень екоподатку
Підприємства Запорізької області за перший квартал перерахували до бюджетів 64 мільйони гривень екологічного податку (без показників великих підприємств, які обслуговуються в Запорізькому управлінні Офісу великих платників податків ДПС). Як зазначив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Петро Філімонов, зі сплаченої суми до державного бюджету надійшло майже 35 мільйонів, до місцевих – 29 мільйонів гривень екоподатку.
Найбільші платежі забезпечили суб'єкти господарювання м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 50,6 мільйона, Запорізького району – 6,2 мільйона, м. Запоріжжя – 2,8 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – понад 1 мільйон, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 848 тисяч, а також Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 756 тисяч.
Усього на території Запорізької області зареєстровано 2588 підприємств-забруднювачів довкілля.
Запорізькі власники дорогих автівок сплатили 1,7 мільйона гривень податку
За перший квартал платники транспортного податку Запоріжжя та області спрямували до місцевих бюджетів 1 мільйон 724 тисячі гривень, що відповідає рівню сплати у минулому році.
Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Петро Філімонов, від підприємств і установ регіону надійшло 1 мільйон 325 тисяч гривень транспортного податку, від громадян – майже 400 тисяч.
Зокрема, власники елітних автівок м. Запоріжжя направили до скарбниці 850 тисяч гривень транспортного податку, мелітопольські та веселівські – 208 тисяч, оріхівські та гуляйпільські – 169 тисяч, бердянські і приморські – 112 тисяч, пологівські, більмацькі та розівські – 96 тисяч, василівські та михайлівські – 72 тисячі тощо.
Слід нагадати, що ставка транспортного податку складає 25 тисяч гривень на рік. Він сплачується за легкові автомобілі з датою випуску до п'яти років та середньоринковою вартістю понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати.
З переліком автівок, за які необхідно сплачувати податок, можна ознайомитись на сайтах ДПС та Мінекономрозвитку:
http://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/pereliki-/334862.html,
http://www.me.gov.ua/Vehicles/CalculatePrice?lang=uk-UA.