A A A K K K
для людей із порушенням зору
Комиш-Зорянська селищна територіальна громада
Пологівського району Запорізької області

Роз’яснення законодавства

Дата: 06.05.2020 15:08
Кількість переглядів: 666

Фото без опису            Користуйтесь засобами електронного зв’язку!

            Пологівське управління пропонує при взаємовідносинах з податковою користуватись засобами електронного зв’язку, зокрема  Електронним кабінетом.

            За допомогою цього сервісу можна сформувати та надіслати до органів ДПС електронні документи, у тому числі податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків.

            Використовуючи меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету, платники податків мають можливість надіслати лист (запит, звернення тощо) до відповідного органу ДПС у форматі pdf (обмеження 2 МБ).

            Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також, через офіційний вебпортал ДПС.

            Для роботи у приватній частині Електронного кабінету використовується електронний цифровий підпис (кваліфікований електронний підпис - КЕП), отриманий у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

            Подання електронних документів здійснюється у відповідності з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 (далі – Порядок) та на підставі договору про визнання електронних документів (далі – Договір), що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу.

            Платник створює електронні документи у строки та у порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів та з використанням КЕП чи кваліфікованої електронної печатки, керуючись цим Порядком, а також Договором (крім фізичних осіб, які не є самозайнятими особами).

            Після накладання КЕП, автор здійснює шифрування електронного документа (з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень)  та надсилає його засобами телекомунікаційного зв’язку до адресата протягом операційного дня.

            Звертаємо увагу, що Електронний кабінет працює постійно (24 години на добу), крім часу, необхідного для його технічного обслуговування.

            При цьому, проведення технічного обслуговування Електронного кабінету у день, на який припадає граничний строк подання податкових декларацій, та з 8 до 20 години будь-якого іншого календарного дня забороняється.

            У разі виникнення питань щодо користування Електронним кабінетом слід звертатись до служби підтримки за телефоном 0800501007 (напрямок 0) або за посиланням: http://cabinet.tax.gov.ua/help/.

 

            За донарахування єдиного внеску передбачені штрафи

            Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області доводить до відома, що відповідно до п.п. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами і доповненнями (далі – Інструкція № 449), за донарахування контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), зокрема після 01 січня 2015 року накладається штраф у розмірі 10 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску.

            Для розрахунку зазначеного штрафу кількість звітних періодів розраховується, починаючи з місяця, на який припадає термін подання звітності за період, за який донараховано (обчислено) суми єдиного внеску, та закінчуючи місяцем, на який припадає отримання таким платником акта перевірки від контролюючого органу або в якому він подав звітність, де зазначено такі донараховані суми.

            Якщо за результатами перевірки виявлено в окремих місяцях суми донарахованого (своєчасно не обчисленого) єдиного внеску, то за кожне таке донарахування (кожний місяць) відповідно до Закону України від 08 липня      2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами накладається штраф у порядку та розмірах, визначених у абзацах четвертому – сьомому п.п. 3 п. 2 розділу VІI  Інструкції № 449.

            Для дотримання вимог щодо максимального розміру (50 відсотків) штрафу:

            ? визначається сукупно сума донарахувань за всіма звітними періодами, в яких вони виявлені;

            ? визначається сукупно сума штрафу за всіма звітними періодами, в яких виявлені донарахування та за якими нараховано такі штрафи;

            ? здійснюється обрахування максимального розміру штрафу від сукупної суми донарахувань та порівнюється із фактично нарахованою сумою штрафів, визначеною сукупно за всі звітні періоди, в яких донараховано суми єдиного внеску.

            До сплати визначаються суми штрафів, що не перевищують максимального їх розміру, визначеного п.п. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції № 449.

            При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску за формою згідно з додатком 13 до Інструкції № 449.

            Підставою для прийняття відповідного рішення є акт перевірки платника єдиного внеску.

 

            Надання в оренду земельної ділянки (паю): порядок сплати ПДФО і військового збору

            Пологівське управління повідомляє, що податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) з доходів резидентів та нерезидентів зараховується до бюджету згідно з Бюджетним кодексом України.

            Норми встановлені п.п. 168.4.1 п. 168.4 ст. 168 Податкового кодексу України (далі – ПКУ.

            Абзацом 5 п. 2 ст. 64 Бюджетного кодексу України передбачено, що ПДФО, нарахований податковим агентом або фізичною особою, яка отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених у натурі (на місцевості), сплачується таким податковим агентом або такою фізичною особою до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об’єктів оренди (суборенди, емфітевзису).

Отже, у разі отримання фізичною особою – орендодавцем доходу від надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної ділянки (паю), майнового паю іншій фізичній особі – орендарю, яка не є податковим агентом (самозайнятою особою), орендодавець повинен сплатити (перерахувати) ПДФО/військовий збір до відповідного бюджету за місцезнаходженням земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених у натурі (на місцевості).

            Тобто, у разі отримання у 2019 році доходу від надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю іншій фізичній особі – орендарю, яка не є податковим агентом (самозайнятою особою), орендодавець повинен визначити свої податкові зобов’язання у річній податковій декларації про майновий стан і доходи за 2019 рік та сплатити ПДФО/військовий збір з таких доходів за своєю податковою адресою.

            Звертаємо увагу, що Законом України від 17 березня 2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон № 533) підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) доповнено новим п. 523, яким встановлено, що річна декларація про майновий стан і доходи за 2019 рік, визначена ст. 179 ПКУ, подається до 01 липня 2020 року, крім випадків, передбачених розділом IV ПКУ, коли така декларація може бути подана пізніше цього строку.

            При цьому вимоги п.п. 49.18.4 п. 49.18 ст. 49 ПКУ у 2020 році не застосовуються, тобто граничний строк подання декларації за 2019 рік з терміну до 01 травня подовжується до                01 липня 2020 року.

            Крім того, відповідно до Закону № 533 фізична особа зобов’язана самостійно до                  01 жовтня 2020 року сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею річній декларації про майновий стан і доходи за 2019 рік.

 

            Пільги, передбачені Податковим кодексом України, для платників ПДФО

            Пологівське управління  повідомляє.Порядок сплати податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) встановлений розділом IV Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

            Нормами цього розділу ПКУ передбачено наступні пільги платникам ПДФО:

            - невключення до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу окремих видів доходів, що зазначені у ст. 165 ПКУ;

            - отримання податкової знижки у порядку, визначеному ст. 166 ПКУ;

            - отримання податкової соціальної пільги, за умови, що розмір заробітної плати на місяць не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень (ст. 169 ПКУ).

             Довідкова інформація: станом на 01.01.2020 місячний прожитковий мінімум, діючий для працездатної особи, складав 2 102 гривні.

 

            Відтерміновано нові правила застосування РРО

            Пологівське управління нагадує, що 18.03.2020 набрав чинності Закон України від               17 березня 2020 року № 533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон № 533).

            Законом № 533 внесені зміни, зокрема, до Законів України від 20 вересня 2019 року           № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» та № 129-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг».

            Цими змінами, зокрема для фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку другої – четвертої груп відтерміновано застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО) та/або програмних РРО, а також застосування штрафних санкцій, визначених п. 1 ст. 17 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон про РРО), а саме:

            ? до 01 серпня 2020 року відтерміновано впровадження застосування програмних РРО;

            ? до 01 січня 2021 року відтерміновано застосування РРО та/або програмних РРО для окремих видів діяльності;

            ? до 01 квітня 2021 року відтерміновано запровадження обов’язкового використання РРО та/або програмних РРО для всіх платників єдиного податку другої – четвертої групи;

            ? до 01 січня 2021 року відтерміновано застосування санкцій, визначених п. 1 ст. 17 Закону про РРО за порушення порядку проведення розрахункових операцій.

            Отже, до 1 січня 2021 року РРО та/або програмні РРО не застосовуються платниками єдиного податку другої – четвертої груп (фізичними особами – підприємцями) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 000 000 гривень, крім тих, які здійснюють:

            ? реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;

            ? реалізацію лікарських засобів та виробів медичного призначення.

            З 1 січня 2021 року до 1 квітня 2021 року РРО та/або програмні РРО не застосовуються платниками єдиного податку другої – четвертої груп (фізичними особами – підприємцями), обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 000 000 гривень, незалежно від обраного виду діяльності, крім тих, які здійснюють:

            ? реалізацію товарів (надання послуг) через мережу Інтернет;

            ? реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;

            ? реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я;

            ? реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;

            ? роздрібну торгівлю вживаними товарами в магазинах (група 47.79 КВЕД);

            ? діяльність ресторанів, кафе, ресторанів швидкого обслуговування, якщо така діяльність є іншою, ніж визначена п. 11 ст. 9 Закону про РРО;

            ? діяльність туристичних агентств, туристичних операторів;

            ? діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщення (група 55.10 КВЕД);

            ? реалізацію текстилю (крім реалізації за готівкові кошти на ринках), деталей та приладдя для автотранспортних засобів відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

            У разі перевищення платником єдиного податку другої – четвертої груп (фізичною особою – підприємцем) у календарному році обсягу доходу 1 000 000 гривень, застосування РРО та/або програмного РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО та/або програмного РРО починається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.

            Крім того, Законом № 533 запровадження процедури «КЕШБЕК» перенесено на                      01 січня 2021 року.

 

            Витрати, які можна включити до податкової знижки при декларуванні

            Пологівське управління нагадує, що в Україні триває кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2019 року, та нагадує про можливість повернення частини сплаченого із заробітної плати податку на доходи фізичних осіб, через реалізацію права на податкову знижку (ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

            До переліку витрат, дозволених для включення до податкової знижки, належать:

            сума коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення;

            частина сплачених процентів за іпотечним житловим кредитом у порядку, встановленому статтею 175 ПКУ;

            сума коштів або вартість майна перерахованих (переданих) у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, які відповідають умовам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 ПКУ;

            сплата страхових платежів за договорами довгострокового страхування життя та пенсійних внесків у рамках недержавного пенсійного забезпечення;

оплата допоміжних репродуктивних технологій;

            оплата державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;

            сума коштів, сплачених у зв’язку з переобладнанням транспортного засобу на альтернативні види палива;

            сума коштів у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства, фактично сплачених платником податку, який має статус внутрішньо переміщеної особи;

            сплата коштів на будівництво (придбання) доступного житла.

            Додамо, що підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яку громадяни мають право подати протягом 2020 року по 31 грудня включно.

 

            Студент, який навчається на військовій кафедрі, має право на податкову знижку

            Право платника податку на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

            Законом України від 03 липня 2018 року № 2477-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України» внесені зміни, зокрема, до п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ, згідно з якими платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

            До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).

            Статтею 21 Закону України від 05 вересня 2017 року № 2145-VІІІ «Про освіту» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2145) визначено, що військова освіта – це спеціалізована освіта, яка передбачає засвоєння освітньої програми з військової підготовки з метою набуття комплексу професійних компетентностей, формування та розвитку індивідуальних здібностей особи і поглибленого оволодіння військовою спеціалізацією та здобувається одночасно з середньою, професійною (професійно-технічною), фаховою передвищою чи вищою освітою.

            Згідно з ст. 33 Закону України від 01 липня 2014 року № 1556-VІІ «Про вищу освіту» із змінами та доповненнями однією з складових структури вищої освіти є кафедра військової підготовки, яка проводить підготовку курсантів (слухачів, студентів) для подальшої служби на посадах сержантського, старшинського, офіцерського або начальницького складу у військових формуваннях.

            Пунктом 4 Порядку проведення військової підготовки громадян України за програмою підготовки офіцерів запасу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від                  01 лютого 2012 року № 48 із змінами та доповненнями передбачено, що військова підготовка проводиться, зокрема, для надання фізичним особам платних послуг у галузі вищої освіти, пов’язаних з військовою підготовкою, для забезпечення реалізації права таких осіб на рівні можливості у виборі професії шляхом здобуття додаткових знань, умінь і навичок, необхідних для майбутньої професійної діяльності.

            При цьому розмір та умови оплати за навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації, за надання додаткових освітніх послуг встановлюються договором. Договір укладається між закладом освіти і здобувачем освіти (його законними представниками) та/або юридичною чи фізичною особою, яка здійснює оплату (частина шоста ст. 79 Закону № 2145).

            Враховуючи викладене, платник податку, який навчається на військовій кафедрі навчального закладу, є здобувачем професійної військової освіти, тому має право на податкову знижку у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року на суму витрат, понесених ним на користь закладу освіти за навчання на військовій кафедрі.

            Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (п.п. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 ПКУ).

 

            До уваги платників рентної плати!

            Пологівське управління повідомляє, що листом Державної комісії України по запасах корисних копалин при Державній службі геології та надр України від 09.04.2020 №283/02 надано роз’яснення для обчислення податкових зобов’язань з рентної плати за користування надрами за розрахунковою вартістю за звітні періоди 2020 року.

            Так, у 2020 році тимчасовий коефіцієнт рентабельності гірничих підприємств на ділянках надр, де геолого-економічна оцінка запасів ще не виконана (в тому числі за видобуток підземної води з свердловин на підставі дозволів на спеціальне використовування), який застосовується для обчислення податкових зобов'язань з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за розрахунковою вартістю одиниці видобутої корисної копалини – 0,185.

            Більш детально з листом Державної комісії України по запасах корисних копалин при Державній службі геології та надр України від 09.04.2020 №283/02 можна ознайомитись за посиланням: https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/74540.html

 

            Перехід на іншу групу через збільшення обсягу доходів – тільки з ІІІ кварталу

            Пологівське управління звертає увагу, що відповідно до пп. 298.1.5 ПКУ платники єдиного податку мають право за власним бажанням змінити групу платника єдиного податку (у зв’язку зі збільшенням граничних обсягів доходу), але лише з ІІІ кварталу 2020 року за умови дотримання інших вимог глави І розділу XIV ПКУ.

            Відповідна заява про перехід на іншу групу має бути подана не пізніше 15 червня               2020 року.

            Увага! При переході «єдинника» ІІІ групи (платника ПДВ) до першої або другої групи спрощеної системи оподаткування анулюється реєстрація платника ПДВ у порядку, встановленому ПКУ.

 

            Про штрафи за порушення з ПДВ під час карантину

            Пологівське управління повідомляє, що з 02.04.2020 набрав чинності Закон України   від 30.03.2020 №540-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)» (далі – Закон №540), відповідно до якого порядок застосування штрафних санкцій по ПДВ, визначений попереднім Законом України від 17.03.2020 №533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон №533), не зазнав змін.

            Так, встановлений мораторій на застосування штрафних санкцій за порушення податкового законодавства, які вчинені протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року, не поширюється на санкції за порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

            Тобто, ні Закон №533, ні Закон №540 не звільняє платників від сплати ПДВ та від застосування до них фінансової відповідальності за неподання (несвоєчасне подання) податкової звітності з ПДВ, несплату (несвоєчасну сплату) податкових зобов’язань з ПДВ.

            Разом з тим, до переліку штрафних санкцій, які належні до застосування, не включені штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

            Крім цього, протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.

            Слід також зазначити, що встановлений Законами №533 та №540 мораторій на проведення документальних і фактичних перевірок, не поширюється на проведення камеральних перевірок та перевірок з питання бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

 

            Деклараційна кампанія 2020: декларування доходів нотаріуса

            Пологівське управління продовжує серію коментарів щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи у 2020 році.

            Звертаємо увагу, що відповідно до змін, запроваджених Законом України від 17 березня 2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID – 19)», громадяни та фізичні особи які провадять незалежну професійну діяльність, для яких встановлено строки подання річної податкової декларації про майновий стан і доходи підпунктом 49.18.4 пункту 49.18 статті 49 Податкового Кодексу України мають право подати декларацію за звітний (податковий) 2019 рік до 1 липня 2020 року, а саме останній день подання декларації                      30 червня 2020 року.

            Слід зазначити, що самозайнята особа – це платник податку, який є фізичною особою - підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником в межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності.

            Незалежна професійна діяльність - участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, адвокатів, аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою - підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб (підпункт 14.1.226 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).

            Таким чином, нотаріуси, які здійснюють незалежну професійну діяльність, зобов’язані подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2019 рік до 1 липня 2020 року.

Також звертаємо увагу, що суму податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) та військового збору, зазначену в річній податковій декларації платники податків самостійно сплачують до 1 жовтня 2020 року. Радимо подавати декларацію про майновий стан і доходи, скориставшись «Електронним кабінетом».

            Звертаємо увагу, що для допомоги платникам податків Державна податкова служба запровадила серію відеоуроків, в яких роз’яснюється як правильно користуватися електронними сервісами. Як заповнити декларацію про майновий стан і доходи можна переглянути за посиланнями:

            https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/5977.html

            Пологівське управління нагадує, що декларування доходів пов’язано із виконанням фізичними особами – платниками податку вимог ст.67 Конституції України та норм Податкового кодексу України!

 

            Підприємство має декілька об’єктів господарювання на одну адресу, але різні приміщення (торгівля, надання послуг). Як застосовувати РРО?

            У Пологівському управлінні проінформували, що у цьому питанні необхідно керуватися п. 1 ст. 3 Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами і доповненнями (далі - Закон).

            Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або у безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.

            Згідно з ст. 2 Закону місцем проведення розрахунків є місце, де здійснюються розрахунки з покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.

            Отже, суб’єкти господарювання зобов’язані застосовувати РРО на кожному місці проведення розрахунків.

 

            Кампанія декларування: користуйтесь можливостями електронного кабінету!

            Через карантин термін  подання податкової декларації про майновий стан і доходи продовжено до 01 липня 2020 року, а термін сплати податкових зобов’язань, задекларованих у ній, - до 01 жовтня 2020 року.

            Громадяни можуть подати декларацію в електронному вигляді,  скориставшись сервісом Електронний кабінет, у якому є можливість часткового автоматичного заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, відомостей з реєстрів  про об’єкти рухомого та нерухомого майна.

            Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua або через офіційний вебпортал ДПС.

            Для подання декларації в електронному вигляді  потрібно отримати ключі електронного цифрового підпису, які видаються  будь-яким акредитованим центром сертифікації ключів (далі - АЦСК). Перелік АЦСК ДПС з адресами https://acskidd.gov.ua/contacts

 

            В період карантину оновлено довідники пільг

            Пологівське управління звертає увагу платників, що Законом України від 30.03.2020             № 540 - IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID - 19)» (далі – Закон № 540) передбачено ряд пільг для юридичних осіб в період поширення коронавірусної хвороби.

            Законом №540 скасовано ПДВ для ввезення медичних товарів, звільнено суб’єктів господарювання від сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, орендної плати за земельні ділянки, що перебувають у державній та комунальній власності. Також передбачено ряд преференцій для юридичних осіб – платників податку на прибуток підприємств.

            У зв’язку з вищезазначеним, Державна податкова служба України оновила довідники пільг:

            98/1 – податкових пільг, що є втратами доходів бюджету;

            98/2 – інших податкових пільг.

            У довідниках надано перелік пільг, початок та кінець дії пільг із податку на прибуток підприємств, ПДВ, плати за землю, податку на нерухоме майно, акцизного податку, місцевих податків та зборів.

            Нагадуємо, що з 2020 року скасовується подання окремого звіту про суми податкових пільг. Облік сум податкових пільг, отриманих суб’єктами господарювання, здійснюватиметься контролюючими органами на підставі інформації, наявної в поданих такими суб’єктами господарювання податкових деклараціях.

            Ознайомитись із довідниками можна на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням: https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html

 

            2. Зміни  законодавства. Карантинні нововведення: що варто знати про застосування штрафних санкцій під час карантину 

            Законами України від 17.03.2020 № 533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)» та від 30.03.2020 року №540 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням  коронавірусної хвороби (COVID-2019)» передбачено мораторій на застосування штрафних санкцій (п. 521 підрозд. 10 розд. ХХ Перехідні положення ПКУ), а саме:

            За порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня по 31 травня 2020 року, штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:

  • порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема, страхування додаткової пенсії;
  • відчуження майна, яке перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;
  • порушення нарахування, декларування та сплати ПДВ, акцизного податку, рентної плати.
  • обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
  • цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;
  • обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;
  • здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;
  • здійснення суб'єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб'єктів платниками акцизного податку.

Протягом періоду з 1 березня по 31 травня 2020 року платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.

            Разом з тим, до переліку штрафних санкцій не включені санкції:

            - за порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, вчинені протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року.

            - за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування з ПДВ до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

            Зверніть увагу, що перебіг строків розгляду скарг в адміністративному порядку не зупиняється стосовно скарг щодо законності декларування, заявленого до відшкодування з бюджету ПДВ та/або з від'ємного значення з ПДВ (п. 528 підрозд. 10 розд. ХХ Перехідні положення ПКУ).

 

            Найманий працівник працює неповний робочий день: сплата єдиного соціального внеску

            У разi якщо база нарахування єдиного соціального внеску не перевищує розмiру мiнiмальної заробiтної плати, встановленої законом на мiсяць, за який отримано дохiд, сума єдиного соціального внеску розраховується як добуток розмiру мiнiмальної заробiтної плати, встановленої законом на мiсяць, за який отримано дохiд (прибуток), та ставки внеску (абз. другий частини п’ятої ст. 8 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).

            За угодою між працівником і власником або уповноваженим ним органом може встановлюватись як при прийнятті на роботу, так і згодом неповний робочий день або неповний робочий тиждень. Оплата праці в цих випадках провадиться пропорціонально відпрацьованому часу або залежно від виробітку (ст. 56 Кодексу законів про працю України).

            Отже, роботодавець має право нарахувати працівнику, який працює неповний робочий день, заробітну плату нижчу за мінімальну, але за умови, що сума нарахованої заробітної плати має бути не менша ніж частина від мінімальної заробітної плати, що припадає на фактично відпрацьований час.

            Щодо єдиного соціального внеску, то роботодавець розраховує його суму як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного соціального внеску незалежно від того, що працівник працював не повний робочий день (у 2020 році 1039,06 грн. – 4723 грн.х 22%).

            При нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставка єдиного соціального внеску застосовується до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру (абз. третій частини п’ятої ст. 8 Закону № 2464).

 

            Карантинні нововведення: штрафні санкції за порушення термінів реєстрації акцизних накладних в ЄРАН з 01 березня по 31 травня 2020 року не застосовуються

            Законами України від 17 березня 2020 року № 533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)» та від 30 березня 2020 року № 540-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачено звільнення від штрафних санкцій, а саме:

            Передбачено звільнення від штрафних санкцій за порушення податкового законодавства, які вчинені протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року, крім санкцій, зокрема:

            - за порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати. 

            Тобто, Закони № 533 та № 540 не звільняють платників від сплати акцизного податку та від застосування до платників акцизного податку фінансової відповідальності за неподання (несвоєчасне подання) декларації акцизного податку, несплату (несвоєчасну сплату) податкових зобов’язань.

            Разом з тим, до переліку штрафних санкцій, які належні до застосування, не включені штрафні санкції за порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, вчинені протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року.

            Отже, протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року не будуть застосовуватися санкції за не реєстрацію (несвоєчасну реєстрацію) акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних.  

            Разом з тим, порушення вимог щодо реєстрації акцизної накладної/розрахунку коригування призводить до порушень у процедурі підтвердження легальності отримання пального у контрагента.

 

            Платникам податку на прибуток. Разом з податковою декларацією з податку на прибуток обов’язково подається фінансова звітність.
            Для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування (п. 44.2 ст. 44 ПКУ).

            Платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог ст. 137 ПКУ.

            Фінансова звітність, що складається та подається платниками податку на прибуток є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств та її невід’ємною частиною (п. 46.2 ст. 46 ПКУ).

            Податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених п. 137.5 ст. 137 ПКУ, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком (п. 137.4 ст. 137 ПКУ).

            У податковій декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом МФУ від 20.10.2015 № 897, інформація про наявність поданих до Декларації додатків – форм фінансової звітності платником зазначається проставлянням позначки «+» у клітинці «ФЗ» таблиці «Наявність додатків».

            Отже, оскільки для визначення об’єкта оподаткування використовуються дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності, то платники податку на прибуток зобов’язані подавати Декларацію за податкові (звітні) періоди разом з проміжною або річною фінансовою звітністю, незалежно від показників, які відображені у такій фінансовій звітності.

            Нагадаємо, що річний податковий (звітний) період встановлюється для платників податку:

            - які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені), що сплачують податок на прибуток на підставі річної податкової декларації за період діяльності у звітному (податковому) році;

            - у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 мільйонів гривень.

 

            До уваги громадян: Особливості сплати транспортного податку в 2020 році.

            Платниками транспортного податку є, зокрема, фізичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що є об'єктами оподаткування.

            Об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

            У 2020 році підлягають оподаткуванню транспортним податком легкові автомобілі з 2015 року випуску (включно), середньоринкова вартість яких становить понад 1 771 125 гривень.

            Перелік легкових автомобілів, які підлягають оподаткуванню транспортним податком у 2020 році, розміщено на офіційному вебсайті Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України за посиланням: http://www.me.gov.ua/Vehicles/CalculatePrice?lang=uk-UA.

            Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тис. грн за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування.

            Для фізичних осіб обчислення суми транспортного податку з об’єкта оподаткування здійснюється податковим органом за місцем реєстрації платника податку.

            Податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку податковим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).

            Платник транспортного податку – власник легкового автомобіля має 60 календарних днів, починаючи з моменту отримання відповідного повідомлення-рішення, щоб сплатити податок.

            У разі спливу п’ятирічного віку легкового автомобіля протягом звітного року податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п’яти років.

            Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

            Податковий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

            Фізичні особи – платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до податкового органу за місцем своєї реєстрації для проведення звірки даних щодо:

            - об’єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку;

            - розміру ставки податку;

            - нарахованої суми податку.

            Нагадаємо, що транспортний податок належить до місцевих податків і зборів, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету. Порядок оподаткування транспортним податком визначено ст. 267 Податкового кодексу.

 

            Підприємство організовує проведення медичних оглядів працівників: особливості оподаткування ПДВ

            Звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання послуг з охорони здоров’я закладами охорони здоров’я, що мають ліцензію на постачання таких послуг, крім, зокрема, таких послуг:

  • проведення профілактичних медичних оглядів із підготовкою висновку про стан здоров’я на прохання громадян (п.п.«в» п.п.197.1.5 ст.197 ПКУ);
  • проведення медичного огляду осіб для видачі: 

            - дозволу на право отримання та носіння зброї громадянам, крім військовослужбовців і посадових осіб, носіння зброї якими передбачено законодавством; 

            -  відповідних документів на виїзд громадян за кордон за викликом родичів, що проживають у зарубіжних країнах, оздоровлення в зарубіжних лікувальних або санаторних закладах за власним бажанням, а також у службові відрядження (крім державних службовців, робота яких пов’язана з такими виїздами і які мають відповідні медичні документи); 

            -  посвідчення водія транспортного засобу (п.п.«з» п.п.197.1.5 ст.197 ПКУ).

            Отже,  якщо організація проведення та фінансування медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці, для роботодавця є обов’язком згідно із Законом України «Про охорону праці» та іншим законодавством, та медичні огляди проводяться закладами охорони здоров’я, які мають ліцензію на постачання послуг з охорони здоров’я, то операції з їх проведення звільняються від оподаткування ПДВ.

            Послуги з проведення профілактичних медичних оглядів із підготовкою висновку про стан здоров’я на прохання громадян та послуги з проведення медичного огляду осіб (крім військовослужбовців і посадових осіб, носіння зброї якими передбачено законодавством) для видачі дозвільних документів, визначених ПКУ оподатковуються ПДВ на загальних підставах за ставкою 20%.

 

            Карантинні нововведення: подання платниками ЄСВ скарг на рішення податкового органу

            2 квітня 2020 року набрав чинності Закон України від 30.03.2020 року №540 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням  коронавірусної хвороби (COVID-2019)»  (опублікований у виданні «Голос України» від 02.04.2020 №62), який доповнив розділ VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування"  п. 9 13 та п. 914

            Тимчасово, на період до 31 травня 2020 року (включно), зупиняється встановлений  Законом «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування" строк розгляду скарг платників податків єдиного внеску, що надійшли/надійдуть до 31 травня 2020 року та/або які не розглянуті станом на 18 березня 2020 року. Таке зупинення не породжує будь-яких наслідків, передбачених частиною четвертою ст. 25 Закону" Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування".

            Тимчасово, до 31 травня 2020 року (включно), продовжується строк подачі скарг платників єдиного внеску, термін подачі яких припадає на період з 18 березня до 31 травня 2020 року.

            Отже, прийняття рішень податковим органом за скаргами, що надійшли/надійдуть у період з 2 квітня 2020 року (набрання чинності Законом №540) до 31 травня 2020 року, які не розглянуті станом на 18.03.2020 року поза межами строків, визначених ст. 25 Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування", не призводять до задоволення скарг платників податків.

            Це стосується не надіслання платникам податків рішення податкового органу про продовження строків.

            Також, якщо строк подання скарги припадає на період з 2 квітня до 31 травня 2020 року, то строки для подання таких скарг зупиняються, а платник податків може подати відповідну скаргу до 31 травня 2020 року (включно).

            Оскільки перебіг строків, як зупинялися, продовжується, то податковий орган має право прийняти відповідне рішення з 1 червня 2020 року  з урахуванням часу, що минув до такого зупинення.

 

            Платникам акцизного податку: подання декларації, якщо реалізація пального не за основним місцем обліку

            Особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, постійних представництв, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального (п.п. 212.3.4 ст. 212 Податкового кодексу).

            ДПС веде реєстр платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками акцизного податку.

            Податкова декларація подається за звітний період в установлені строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків (п. 49.1 ст. 49 ПКУ).

            Тобто, декларація акцизного податку подається суб’єктом господарювання до податкового органу за місцем реєстрації такого суб’єкта господарювання платником акцизного податку.

            Отже, якщо реалізація пального здійснюється за місцезнаходженням пунктів продажу (не за основним місцем обліку), то декларацію акцизного податку необхідно подавати за місцезнаходженням суб’єкта господарювання до податкового органу, в якому він перебуває на обліку як платник податку.

 

 

ГУ ДПС у Запорізькій області інформує

 

За користування запорізькими землями місцеві бюджети отримали понад 230 мільйонів

За перший квартал поточного року до місцевих бюджетів регіону надійшло 231 мільйон 590 тисяч гривень плати за землю. Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Петро Філімонов, із зазначеної суми 205,2 мільйона забезпечили суб'єкти господарювання-юридичні особи, 26,4 мільйона – фізичні особи.

Найбільші суми надійшли до міської скарбниці м. Запоріжжя – майже 88 мільйонів, до бюджетів м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів сплачено 24,3 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 21 мільйон, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 20,8 мільйона, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 16,3 мільйона, Оріхівського та Гуляйпільського районів – 13 мільйонів, Василівського та Михайлівського районів – 12,8 мільйона, Якимівського та Приазовського районів – 12,3 мільйона тощо.

Усього у Запорізькій області нараховується 21 тисяча землекористувачів-фізичних осіб та 8,8 тисячі – юридичних осіб.

Нагадаємо, об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, а також земельні частки (паї), які перебувають у власності. Ставки та пільги з плати за землю встановлюють органи місцевого самоврядування відповідної території.

 

На Запоріжжі від торгівлі підакцизними товарами місцеві бюджети отримали майже 40 мільйонів

За перші три місяці року до місцевих скарбниць регіону надійшло 39 мільйонів 886 тисяч гривень акцизного податку. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження від компаній і підприємців, які реалізують підакцизну продукцію, зросли на 5,7 мільйона або на 16,7 відсотка. Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Петро Філімонов.

Зокрема, у березні бюджети громад отримали майже 12 мільйонів, що на 10 відсотків більше, ніж у березні 2019 року.

Крім того, у першому кварталі до місцевих скарбниць було спрямовано 8,5 мільйона гривень плати за ліцензії на право здійснення оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами. Податківці видали суб'єктам господарювання 1139 ліцензій для роздрібної реалізації алкогольної продукції, 805 документів для продажу тютюну, а також продовжили термін дії 3091 дозволу, призупинили 204, анулювали 377. Станом на 1 квітня кількість діючих ліцензій склала 8058. З їхнім переліком можна ознайомитись на сайті податкової служби області: https://zp.tax.gov.ua/reestr-vidanih-licenziy.

Нагадуємо, що на час карантину документи на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, зберігання пального та роздрібну торгівлю пальним подаються до спеціальної скриньки канцелярії ГУ ДПС у Запорізькій області за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166. Видача ліцензій буде здійснюватися після завершення заходів, встановлених Кабінетом Міністрів України.

Якщо виникають питання, телефонуйте: (061) 224-67-40.

 

Куди повідомляти, якщо податківець не дотримується етичних норм?

Податкова служба звертає особливу увагу і відповідно реагує на повідомлення щодо дій її співробітників, які є несумісними з вимогами загальних правил поведінки державного службовця.

Якщо вам відомі факти неправомірних дій з боку службових осіб ГУ ДПС у Запорізькій області або ви стали свідком недотримання податківцями встановлених норм (Правил етичної поведінки), ви можете дистанційно повідомляти про них відділ з питань запобігання та виявлення корупції ГУ ДПС у Запорізькій області. Зробити це можна в один із найбільш зручних для вас способів:

- на поштову адресу: 69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний буд. 166;

- на електронну адресу zp01.corruption@tax.gov.ua (крім звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації);

- у письмовому вигляді або за телефонами: (061) 219-05-21 та 219-05-74.

Ознайомитись з Правилами етичної поведінки можна за посиланням: https://tax.gov.ua/diyalnist-/zakonodavstvo-pro-diyalnis/nakazi-pro-diyalnist/73616.html?fbclid=IwAR3U3Dn3W5V03EnatXja8l3J0ANhWAQFK67jay6h1fZxiK2KLaEZQ-HZgho.

 

Запорізькі підприємства і установи сплатили до місцевих бюджетів понад 50 мільйонів гривень податку на прибуток

З початку року до місцевих бюджетів регіону надійшло 50 мільйонів 368 тисяч гривень податку на прибуток (без показників великих платників податків Запорізького управління Офісу ВПП ДПС). Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Петро Філімонов, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року суб'єкти господарювання збільшили надходження на 5 відсотків, додатково скарбниці громад отримали 2,4 мільйона.

Лише у березні було перераховано 37,4 мільйона, що перевищило минулорічний рівень на 1,1 мільйона.

Зокрема, за перший квартал до міського бюджету м. Запоріжжя було сплачено 36,3 мільйона, компанії і установи м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів спрямували 4,2 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 2,4 мільйона, м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – майже 2,4 мільйона тощо.

Станом на початок квітня на території області нараховувалося 870 платників податку на прибуток підприємств.

Нагадаємо, згідно з нормами Бюджетного кодексу України 10 відсотків податку на прибуток надходить до бюджетів міст, районів та об'єднаних територіальних громад, а сплачений податок фінансовими установами комунальної форми власності стовідсотково зараховується до місцевих скарбниць.

 

Для дистанційного користування податковими сервісами запоріжці отримали 24280 електронних ключів

За чотири місяці поточного року податківці видали мешканцям Запоріжжя та області 24280 кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів. Усього за цей час за електронними довірчими послугами до податкової звернулося 9734 запоріжця. Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Петро Філімонов.

У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість користувачів зросла на півтори тисячі, відповідно, електронних ключів – на три тисячі.

За допомогою кваліфікованого електронного підпису податкової служби можна користуватися десятками дистанційних сервісів від органів ДПС та інших державних і приватних систем. Цей перелік розміщений на сайті Кваліфікованого надавача ЕДП ДПС: https://acskidd.gov.ua/partnership.

Нагадуємо, на період карантину підрозділи Кваліфікованого надавача ЕДП Інформаційно-довідкового департаменту ДПС надають електронні довірчі послуги лише за попереднім записом (до відповідного відокремленого пункту реєстрації).

Водночас електронні ключі можна отримати онлайн. Детальна інформація – за посиланням: http://acskidd.gov.ua/manage-certificates. Перед користуванням радимо переглянути відеоінструкцію:

https://www.youtube.com/watch?v=aq606khOuYM&feature=youtu.be.

 

Новопризначений Голова ДПС Олексій Любченко розповів про свої основні завдання на посаді

Міністр фінансів України Сергій Марченко представив новопризначеного Голову ДПС Олексія Любченка колективу податкової служби. Сьогодні під час селекторної наради з керівниками структурних підрозділів та територіальних органів ДПС були визначені ключові завдання служби у найближчі місяці.

Сергій Марченко зазначив, що на сьогодні податковій службі потрібна нова філософія, яка допоможе їй спільно з Міністерством фінансів працювати як узгоджені механізми для досягнення однієї мети.

За його словами, ситуація в економіці досить напружена, але керована, і на даний момент є необхідність професійних керівників, які можуть налагодити роботу і показати результат, адже часу чекати немає. У максимально швидкі терміни має бути наведений порядок у сфері адміністрування податків, всі зловживання та схеми ліквідовані, але водночас потрібно запобігти тиску на бізнес та уникнути непопулярних кроків.

У свою чергу Голова ДПС запевнив у швидких та якісних діях, які  доведуть невідворотність оголошеного курсу на реформи у податковій сфері, який знайшов підтримку і міжнародних партнерів.

«Податкова реформа – це тривалий і багатовекторний процес, і колективу ДПС важливо знайти в ньому своє місце. Декілька світових трендів, на які необхідно звернути увагу в першу чергу: ми маємо зміщувати адміністративні зусилля від контролю доходів над контролем багатств, необхідно загострити увагу на екологічних податках, імплементацію плану BEPS. Мінімізувати податкові розриви, у першу чергу, в майнових податках. Що отримає країна – це однозначно  виконання державного бюджету», – наголосив Олексій Любченко.

Він підкреслив, що буде вважати результатом для себе збільшення дистанції між платником податків і податковим інспектором та ще більше наповнення адміністрування сучасними електронними сервісами. Результат планується досягти виключно опираючись на політичну волю Президента України та дотримуючись безумовно принципів податкового законодавства, які визначені Податковим кодексом України.

«Нагадаю прості речі: забезпечити рівність і справедливість в адмініструванні до фінансово-промислових груп, де основні зусилля ми направимо на тих суб’єктів господарювання, які успішно паразитують на державній власності, державних монополіях. Друге, виконати нарешті пряму задачу служби – розрахувати і мінімізувати втрати бюджету внаслідок податкового розриву як по джерелах надходжень, так і по галузях», – зазначив Олексій Любченко.

Він повідомив, що обмежені підконтрольні заходи податкової служби будуть направлені на найбільш ризикові сфери оподаткування, щоб не дати можливості використовувати строки позовної давності для ухилення від сплати податків.

Також буде відновлений подвійний контроль за ризиками при адмініструванні ПДВ та забезпечена підтримка приватної ініціативи та малого бізнесу.

«За короткий час ми реформуємо Службу, сформуємо команду, яка сповнена рішучості довести, що можливо провести ефективні реформи і докорінно змінити імідж податкового органу», – запевнив Олексій Любченко.

 

У Запорізькій області фігуранти кримінальних справ відшкодували 10,5 мільйона гривень несплачених податків

Співробітники оперативних підрозділів Головного управління ДФС у Запорізькій області у січні-березні 2020 року викрили 16 злочинів. За результатами відпрацювання суб’єктів господарювання, які користувались послугами з мінімізації сплати податків, з початку року було стягнуто 10,5 мільйона гривень.

У рамках операції "Акциз-2020" у І кварталі ліквідовано 2 "підпільні цехи" по виробництву фальсифікованих алкогольних напоїв. Фальсифікат розповсюджувався через мережу Інтернет, а також з використанням створених акаунтів у різних мобільних додатках. З незаконного обігу були вилучені товари підакцизної групи на суму 15,4 мільйона гривень. Згідно із судовими рішеннями конфісковано підакцизні товари на суму 1,5 мільйона.

Фахівці слідчих підрозділів фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Запорізькій області у першому кварталі 2020 року розслідували 75 кримінальних проваджень, з яких 46 – відносяться до категорії тяжких, зокрема 28 – за ухилення від сплати податків і зборів у особливо великих розмірах. До суду з обвинувальним актом направлено 5 кримінальних проваджень, зокрема, відносно організованої злочинної групи, учасники якої виготовляли та реалізовували фальсифіковані алкогольні напої.

За результатами роботи працівників податкової міліції по закінченому кримінальному провадженню до бюджету відшкодовано понад 3 мільйони гривень ЄСВ та шкоди, завданої державі його несвоєчасною сплатою.

Також з метою відшкодування завданих державі збитків у закінчених кримінальних провадженнях накладено арешт на майно на суму 6,7 мільйона гривень.

 

Для дистанційного користування податковими сервісами запоріжці отримали 24280 електронних ключів

За чотири місяці поточного року податківці видали мешканцям Запоріжжя та області 24280 кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів. Усього за цей час за електронними довірчими послугами до податкової звернулося 9734 запоріжця. Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Петро Філімонов.

У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість користувачів зросла на півтори тисячі, відповідно, електронних ключів – на три тисячі.

За допомогою кваліфікованого електронного підпису податкової служби можна користуватися десятками дистанційних сервісів від органів ДПС та інших державних і приватних систем. Цей перелік розміщений на сайті Кваліфікованого надавача ЕДП ДПС: https://acskidd.gov.ua/partnership.

Нагадуємо, на період карантину підрозділи Кваліфікованого надавача ЕДП Інформаційно-довідкового департаменту ДПС надають електронні довірчі послуги лише за попереднім записом (до відповідного відокремленого пункту реєстрації).

Водночас електронні ключі можна отримати онлайн. Детальна інформація – за посиланням: http://acskidd.gov.ua/manage-certificates. Перед користуванням радимо переглянути відеоінструкцію:

https://www.youtube.com/watch?v=aq606khOuYM&feature=youtu.be.

 

Запорізькі роботодавці сплатили майже 2,8 мільярда гривень ЄСВ

У січні-квітні 2020 року надходження єдиного соціального внеску від запорізьких платників склали 2 мільярди 781 мільйон гривень (без показників великих підприємств, які обслуговуються в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДПС). Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Петро Філімонов, сплата ЄСВ порівняно з аналогічним періодом минулого року збільшилася на 4,6 відсотка або на 119,3 мільйона.

Лише у квітні роботодавці регіону спрямували до пенсійного і соціальних фондів 692,2 мільйона гривень єдиного соціального внеску.

За чотири місяці найбільші відрахування забезпечили роботодавці м. Запоріжжя – 1 мільярд 428 мільйона, м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 462,9 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – майже 260 мільйонів, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 185,5 мільйона, Василівського та Михайлівського районів – 74,7 мільйона, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 71,6 мільйона, Вільнянського та Новомиколаївського районів – 69,2 мільйона тощо.

Усього на Запоріжжі нараховується 70749 платників єдиного соціального внеску.

Нагадаємо, що з 1 березня до 31 травня 2020 року тимчасово не застосовуються штрафні санкції за несвоєчасну сплату ЄСВ, за неповну або несвоєчасну сплату єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується ЄСВ (авансових платежів), а також за несвоєчасне подання звітності з ЄСВ до податкових органів. Крім того, за цей період платникам єдиного внеску не нараховується пеня, а нарахована пеня за ці періоди підлягає списанню.

Це передбачено Законами України від 17.03.2020 р. №533-ІХ та від 30.03.2020 р. №540.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь