Пологівська ОДПІ інформує
Фахівці Пологівського Центру обслуговування платників протягом першого півріччя поточного року надали майже 4 тисячі адмінпослуг
Упродовж січня-червня 2020 року Центр обслуговування платників Пологівського управління податкової служби області надав суб’єктам господарювання і громадянам 3959 адміністративних послуг.
Як повідомила начальниця Пологівського управління ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй, фахівці ЦОПу видали 1076 карток платника податків та внесли до паспорта громадянина України дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків із Держреєстру фізосіб-платників податків, надали 2091 відомостей про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків.
Також за цей час 124 суб’єкти підприємницької діяльності виявили бажання стати платниками єдиного податку, 83 отримали витяги з реєстру платників єдиного податку, 155 «єдинників» зареєстрували книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат.
Крім того, за шість місяців зареєстровано 68 реєстраторів розрахункових операцій, 153 книг обліку розрахункових операцій та реєстрації розрахункових книжок. Довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету видані 85 платникам.
Нагадаємо, перелік адміністративних послуг, які надаються Центрами обслуговування платників можна переглянути на офіційному порталі Головного управління ДПС у Запорізькій області за посиланням http://zp.tax.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannya-administrativnih-poslu/
Інформацію з питань режиму роботи ЦОП Пологівського управління та надання адміністративних послуг можна отримати за телефоном (06165) 2 -37-80, (06165) 2-29-49.
Звертаємо увагу платників податків, що на період дії карантину при відвідуванні Центру обслуговування платників Пологівського управління необхідно дотримуватись правил рекомендованих МОЗ та надавати перевагу в отриманні послуг в онлайн-режимі.
Крім того, відповідно до змін внесених постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2020 року №500 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України» до постанови Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 року №392 на період дії карантину, змінено графік роботи Центрів обслуговування платників. Відповідно до якого, адміністративні послуги надаються відвідувачам щоденно з понеділка по п’ятницю з 10 год. 00 хв.
Обідня перерва з 12 год. 00 хв. до 12 год. 45 хв.
Закінчення робочого дня о 17 год. 00 хв., у п’ятницю о 15 год. 45 хв.
Роз’яснення законодавства
Зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН платник ПДВ може подати письмові пояснення та копії документів.
Письмові пояснення та копії документів, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
В письмових поясненнях рекомендовано надати інформацію щодо основних напрямків роботи.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено одного типу операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Перелік документів, необхідних для подачі Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них на реалізацію та придбання;
- договори, довіреності на реалізацію та придбання;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання та транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні на реалізацію та придбання;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків на реалізацію та придбання;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством на реалізацію та придбання;
- штатна чисельність, середня заробітна плата;
- відомості щодо основних засобів підприємства, звіт 20-ОПП;
- складський облік , оборотно-сальдові відомості;
- наявність земельних ділянок (для с/х виробників);
- статистична звітність 29сг, 4сг, 21сг, 37сг, 10мех (для с/х виробників).
Отримати від ДПС інформацію про останні зміни в законодавстві та інформаційні листи можна не виходячи з дому
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє про наступне.
Однією з популярних послуг Державної податкової служби України, якою активно користуються платники податків, є безкоштовна розсилка на їх електронні скриньки інформації щодо останніх змін в законодавстві, термінів сплати податків, інформаційних листів ДПС тощо.
Нагадуємо, що спрощено механізм реєстрації на отримання інформації про останні зміни в законодавстві та інформаційні листи засобами електронної пошти.
Зробити це можна в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (ЗІР) та його мобільних додатках, в яких запроваджено нову функцію, яка дозволяє бажаючим в два кліки зареєструватися на отримання такої інформації від ДПС.
Реєстрація здійснюється через розділ ЗІР «Останні зміни в законодавстві» шляхом заповнення «Форми зворотнього зв’язку».
Скористатися ЗІР можна через офіційний вебпортал ДПС (вкладка «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс») або безпосередньо в Інтернет-мережі за адресою: zir.tax.gov.ua.
Мобільні додатки ЗІР можна безкоштовно завантажити на власні мобільні пристрої, скориставшись інтернет-магазинами: App Store та Google Play.
Інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/425488.html
У разі сплати податкового боргу чи недоїмки з єдиного внеску правильно зазначаємо реквізити
Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області звертає увагу платників податків на дотримання вимог наказу Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів» із змінами при заповненні банківських документів на переказ коштів у разі сплати (стягнення) податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок).
Так, при сплаті податкового боргу та заборгованості з єдиного внеску необхідно зазначати відповідний код виду сплати:
140 – Надходження до бюджету коштів у рахунок погашення податкового боргу/недоїмки з єдиного внеску;
145 – Надходження розстрочених (відстрочених) сум єдиного внеску;
147 – Стягнення в межах виконавчого провадження;
149 – Надходження в бюджет коштів від реалізації безхазяйного майна, знахідок, спадкового майна, валютних цінностей і грошових коштів, власники яких невідомі, а також скарбів;
117 – Надходження до бюджету коштів платника податків, щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство;
Про перенесення термінів запровадження нових правил використання РРО
Пологівське управління інформує , що Законом України від 17 березня 2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID –19)» перенесено терміни запровадження нових правил використання РРО.
На 1 серпня 2020 року перенесено впровадження застосування програмних РРО як альтернативи класичним.
Суб’єкт господарювання на свій власний вибір може використовувати або класичний, або програмний РРО - залежно від своїх потреб. Програмний РРО це фактично програма, яка може бути встановлена на будь-який гаджет (планшет, ноутбук, комп’ютер), в тому числі і на смартфон, перетворюючи його на касовий апарат.
У той же час, класичні РРО, які є у продавців та які зареєстровані, вони залишаться та надалі будуть використовуватися.
До 1 січня 2021 року реєстратори розрахункових операцій та/або програмні РРО не застосовуються платниками єдиного податку другої - четвертої груп (фізичними особами - підприємцями) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує ліміт у 1000000 гривень, крім тих, які здійснюють: - реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту; - реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення.
Також платникам нагадано про можливість подавати заяви для реєстрації, перереєстрації або скасування реєстрації РРО, КОРО за допомогою Електронного кабінету платника, вхід до якого здійснюється за адресою (htpp://cabinet.tax.gov.ua), що особливо актуально у період здійснення карантинних заходів.
Витрати для отримання податкової знижки можливо підтвердити електронним розрахунковим документом
Пологівське управління доводить до відома платників, що Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни до п. 166.2 ст. 166 ПКУ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) в частині документального підтвердження витрат, які включаються до податкової знижки.
Так, особа, яка звертається за податковою знижкою до податкового органу окрім податкової декларації про майновий стан і доходу (далі – Декларація), має подати до контролюючого органу копії документів, які підтверджують витрати, що включаються до податкової знижки (платіжні та розрахункові документи, зокрема, квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери, що ідентифікують продавця товарів і особу, яка зверталася за податковою знижкою), а також копії договорів за їх наявності, в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів і строк оплати за такі товари. При цьому, оригінали вищевказаних документів підлягають зберіганню платником податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО).
Згідно з новим абзацом другим п.п. 166.2.2 п. 166.2 ст. 166 ПКУ з 23.05.2020 відповідні витрати платник ПДФО може підтвердити електронним розрахунковим документом. При цьому, у податковій Декларації такий платник зазначає лише реквізити електронного розрахункового документа.
Нагадаємо, що для отримання права на податкову знижку за 2019 рік платник ПДФО подає Декларацію по 31 грудня 2020 року (включно). Податок підлягає поверненню протягом 60 календарних днів з дня подання Декларації.
Несвоєчасно подали податкову декларацію про майновий стан і доходи – законодавством передбачена відповідальність
Пологівське управління нагадує, що деклараційна кампанія 2020 року закінчилась.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законом. Усі громадяни щорічно подають до контролюючих органів за місцем проживання податкові декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) за минулий рік у порядку, встановленому законом.
Згідно з п. 1.1 ст. 1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються ПКУ.
Податкова Декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) – до 01 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV ПКУ (п.п. 49.18.4 п. 49.18 ст. 49 ПКУ).
Звертаємо увагу, що Законом України від 17 березня 2020 року № 533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» строки подання Декларації за 2019 рік і сплати податкових зобов’язань з ПДФО та військового збору, зазначених у такій Декларації, відтерміновано.
Граничний строк подання Декларації за 2019 рік без застосування штрафних санкцій у 2020 році перенесено на 30.06.2020.
Платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об’єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об’єктом оподаткування згідно з ПКУ або податковими законами, і на яких покладено обов’язок із сплати податків та зборів згідно з ПКУ (п. 15.1 ст. 15 ПКУ).
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб врегульовано розділом ІV ПКУ, згідно з п. 162.1 ст. 162 якого платником ПДФО, зокрема, є фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.
Одночасно п. 179.1 ст. 179 ПКУ передбачено, що платник ПДФО зобов’язаний подавати податкову Декларацію відповідно до ПКУ.
Статтею 111 ПКУ визначено, що за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності, як фінансова, адміністративна та кримінальна. Зокрема, фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.
Згідно з п. 120.1 ст. 120 ПКУ, неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до п. 49.2 ст. 49 ПКУ) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 340 грн за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Таким чином, несвоєчасне подання платником податків – фізичною особою податкової Декларації, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, тягне за собою накладення штрафу у розмірі 340 гривень.
Крім того, відповідно до ст. 1641 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-X із змінами і доповненнями, за неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу в розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Увага, реєстрація податкових накладних!
Пологівське управління нагадує, що порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок).
Відповідно до п. 12 Порядку платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку на додану вартість за встановленою формою (додаток 5). Таблиця даних платника податку (далі - Таблиця) - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України (п. 2 Порядку).
У таблиці даних платника податку зазначаються:
• види економічної діяльності відповідно до КВЕД ДК 009:2010;
• коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;
• коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010 (далі - ДКПП), що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
При цьому, одночасне заповнення граф щодо придбання (отримання) і постачання/надання товарів/послуг в одному рядку Таблиці не допускається.
Коди послуг згідно з ДКПП у Таблиці мають містити від 5 до 14 символів.
Після подання таблиці даних платника податку, надалі при складанні податкових накладних / розрахунків коригувань, коди товарів згідно з УКТЗЕД або коди послуг згідно з ДКПП мають вказуватися на рівні тих знаків (цифр), які зазначені в поданій Таблиці.
Отримання попередньої оплати за товари, постачання яких ще не відбулося, не позбавляє платника податку права навести у Таблиці інформацію щодо товарів, відносно яких вона отримана.
Таблиця подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку (п. 14 Порядку).
Відповідно до п. 4 Порядку зупинення у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) визначено, що ПН/РК відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, зокрема, якщо у ПН/РК відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з ДКПП, які зазначені у Таблиці, врахованій контролюючим органом, реєстрація таких ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних не зупиняється (далі - ЄРПН).
Подавати Таблицю з кожною квитанцією про зупинення реєстрації в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної, платнику податків не потрібно.
Основні причини відмов по наданих Таблицях:
• відображення в графі 4 Таблиці (постачання товарів, робіт/послуг) кодів УКТ ЗЕД, по яких не відбувалась реалізація (надання послуг);
• не відображення підприємствами - сільгоспвиробниками у графі З Таблиці (придбання товарів, робіт/послуг) кодів УКТ ЗЕД, які використовувались суб’єктами господарювання для здійснення фінансово - господарської діяльності (придбання посівного матеріалу, ПММ, автозапчастин для сільськогосподарської техніки тощо) та відображені в ЄРПН;
• не відображення підприємством наявних об’єктів оподаткування у Відомостях про об'єкти оподаткування платника податків (форма 20-ОПП).
• відсутня чисельність працівників на підприємствах згідно поданої податкової звітності.
З метою об’єктивного розгляду Таблиць, які подані суб’єктами господарювання рекомендуємо платникам податку - сільськогосподарським товаровиробникам, разом з наданням Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим у реєстрації податковим накладним/розрахунку коригуванняв Єдиному реєстрі податковихнакладних, надавати Таблицю по кодах УКТ ЗЕД/ДКПП, яківикористовуються платником на постійній основі, з відповідним поясненням до Таблиці та копіями документів :
• які підтверджують у суб’єкта господарювання наявних земельних ділянок,
• звіту про площі та валові збори сільськогосподарських культур та зібраного врожаю (Звіти 4-СГ, 29-СГ тощо);
• інших документів, які підтверджують зазначеним суб’єктом господарювання здійснення фінансово - господарської діяльності (наявність ліцензій, дозволів, право власності (оренди) на засоби виробництва та транспортних засобів тощо).
Платникам ПДВ: з 01.07.2020 року запроваджено єдиний місячний звітний період
Пологівське управління повідомляє, що Закон України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі - Закон № 466) внесено зміни до Податкового кодексу України, зокрема в частині адміністрування податку на додану вартість.
Так, норми Законом №466 передбачають, починаючи з 01.07.2020 року, запровадження єдиного місячного звітного періоду для платників ПДВ.
Тобто останній квартальний звітний період – ІІ квартал 2020 року, при цьому 10.08.2020 року останній день подання такої звітності.
Для врахування від’ємного значення різниці між податковими зобов’язаннями та податковим кредитом, обчислене в податковій декларації з податку на додану вартість за ІІ квартал 2020 року, переноситься до декларації з податку на додану вартість за липень 2020 року.
Граничний термін подання декларації з податку на додану вартість – 20.08.2020 року.
У разі ліквідації ФОП на загальній системі – змінено терміни подання звітності
Пологівське управління повідомляє, що Законом України від 16.01.2020 № 466–ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни та доповнення до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) зокрема, до пункту 177.11 статті 177 ПКУ.
Фізичні особи, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням, подають податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якій відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, у строки, встановлені ПКУ для місячного податкового періоду.
Тобто, фізичній особі необхідно буде подати таку податкову декларацію протягом 20 календарних днів після закінчення місяця, у якому відбулося таке припинення (у попередній редакції п. 177.11 ст. 177 ПКУ – протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності).
Для зручності використовуйте інформаційний ресурс ЗІР
Пологівське управління повідомляє, що робота Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (далі ЗІР) направлена на забезпечення платників своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією.
Інформаційне наповнення ЗІР здійснюється на підставі функціональних повноважень ДПС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру та з метою мінімізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державними органами для отримання інформаційно-довідкових послуг.
У розділах ЗІР: «Запитання – відповіді з Бази знань», «Нормативні та інформаційні документи» та «Єдиний реєстр ІПК, електронний кабінет, письмові звернення» інформація систематизована по тематиках: оподаткування; єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування; електронні довірчі послуги.
Для більш детальної інформації з користування ЗІР заходьте за посиланням на офіційний портал Державної податкової служби: http://zir.tax.gov.ua/main/index/about/ .
2. Шановні платники, вчасно сплатіть податки та подайте звітність: податковий календар на 20 липня 2020 року
20 липня 2020 року
Останній день сплати податку, збору (платежу):
• єдиного внеску фізичними особами – підприємцями, у т. ч. тими, які обрали спрощену систему оподаткування, особами, які провадять незалежну професійну діяльність, та членами фермерських господарств за IІ квартал 2020 року;
• єдиного внеску роботодавцями за найманих працівників за червень 2020 року, крім гірничих підприємств;
• авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб за IІ квартал 2020 року фізичними особами – підприємцями, крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування;
• авансового внеску з єдиного податку на липень 2020 року платниками єдиного податку першої та другої груп;
Останній день подання звітності:
• звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (форма № Д4 (місячна)) за червень 2020 року;
• податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за червень 2020 року, у разі неподання податкової декларації на 2020 рік;
• податкової декларації з рентної плати за червень 2020 року;
• податкової декларації з ПДВ за червень 2020 року платниками, у яких податковий період дорівнює календарному місяцю;
• декларації акцизного податку за червень 2020 року.
Земельний податок сплачується з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою
Земельний податок – це обов’язковий платіж, який справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), та постійних землекористувачів (п.п. 14.1.72 ст. 14 ПКУ).
Об’єктами оподаткування земельним податком є:
- земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні,
- земельні частки (паї), що знаходяться у власності;
- земельна ділянка, надана в оренду (п. 270.1, п. 288.3 ПКУ).
Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 ПКУ).
Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою (п. 287.1 ст. 287 ПКУ).
Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав (ст. 125 Земельного кодексу України).
Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України від 01.07.2004 № 1952-IV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (ст. 126 ЗКУ).
Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень – це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (ст. 2 Закону № 1952).
Платникам ПДВ: подання таблиці даних може убезпечити від зупинення реєстрації податкових накладних
Таблиця даних платника податку – це зведена інформація, що подається платником ПДВ до податкового органу, щодо:
? кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності,
? кодів товарів згідно з УКТЗЕД,
? та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Оскільки Таблиця – це інформація про специфіку діяльності платника ПДВ, то вона може бути подана без факту зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН.
Таблиця з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п’яти робочих днів та приймається рішення про її врахування або неврахування.
Якщо Таблиця даних податковим органом враховується, то в подальшому, коли за результатами перевірки податкових накладних/розрахунків коригування визначено, що у них відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з ДКПП, які зазначені у Таблиці, то реєстрація таких податкових накладних не зупиняється.
Отже, подання Таблиці може убезпечити суб’єкта господарювання від факту зупинення реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування за ідентичними операціями, оскільки у разі правильного заповнення Таблиці та її прийняття податковим органом, у подальшому реєстрація податкових накладних із зазначеними кодами згідно з УКТЗЕД/ДКПП не зупинятиметься.
Тобто, таблиця даних платника податку на додану вартість допомагає попередити блокування ПН/РК при незбігу кодів придбання товарів/послуг і кодів постачання (виготовлення) товарів/послуг з УКТ ЗЕД / ДК 016-2010.
Зверніть увагу, що після подання Таблиці, надалі при складанні ПН/РК, коди товарів згідно з УКТ ЗЕД або коди послуг згідно з ДКПП мають вказуватися на рівні тих знаків (цифр), які зазначені в поданій Таблиці.
Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність, щодо сплати податків до бюджетів, рекомендовано зазначити економічну складову отримання доход та інформацію щодо основних постачальників та покупців за основними напрямками роботи.
Рекомендовані документи:
- Штатна чисельність, середня заробітна плата ;
- Відомості щодо основних засобів; звіт 20-ОПП;
- Складський облік (інвентаризаційні описи), оборотно-сальдові відомості;
Додатково для сільськогосподарських підприємств:
- Наявність земельних ділянок;
- Статистична звітність (29 сг, 4сг, 21 сг, 37сг, 10 мех)
Порядок подання Таблиці передбачений п. 2, п. 4, п. 12 - 16 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою КМУ від 11.12. 2019 № 1165.
Подання письмових пояснень у разі зупинення реєстрації податкових накладних
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН платник ПДВ може подати письмові пояснення та копії документів.
Письмові пояснення та копії документів, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
В письмових поясненнях рекомендовано надати інформацію щодо основних напрямків роботи.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено одного типу операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Перелік документів, необхідних для подачі Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них на реалізацію та придбання;
- договори, довіреності на реалізацію та придбання;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання та транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні на реалізацію та придбання;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків на реалізацію та придбання;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством на реалізацію та придбання;
- штатна чисельність, середня заробітна плата;
- відомості щодо основних засобів підприємства, звіт 20-ОПП;
- складський облік , оборотно-сальдові відомості;
- наявність земельних ділянок (для с/х виробників);
- статистична звітність 29сг, 4сг, 21сг, 37сг, 10мех (для с/х виробників).
До уваги фізичних осіб: що необхідно знати про плату за землю
Нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться податковими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають платнику податку до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку.
Фізичними особами податок сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
У сільській та селищній місцевості фізичними особами земельний податок може сплачуватися через каси сільських/селищних рад або рад об'єднаних територіальних громад за квитанцією про приймання податкових платежів.
Від сплати земельного податку звільняються:
- інваліди першої і другої групи;
- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
- пенсіонери (за віком);
- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:
- для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 га;
- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 га, в селищах – не більш як 0,15 га, в містах – не більш як 0,10 га;
- для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 га;
- для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 га;
- для ведення садівництва – не більш як 0,12 га.
Звертаємо увагу, що платники плати за землю мають право звернутися з письмовою заявою до податкового органу за місцем знаходження земельних ділянок для проведення звірки даних щодо:
• розміру площ та кількості земельних ділянок, що перебувають у власності та/або користуванні платника податку;
• права на користування пільгою зі сплати податку;
• розміру ставки земельного податку;
• нарахованої суми плати за землю.
У разі виявлення розбіжностей між даними податкових органів та даними, підтвердженими платником на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, користування пільгою, а також у разі зміни розміру ставки плати за землю податковий орган за місцем знаходження кожної із земельних ділянок проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Зазначена норма передбачена п. 281.1 ст. 281, п. 286.5 ст. 286 Податкового кодексу.
Новації законодавства
План-графік проведення документальних планових перевірок: порядок внесення змін
Законом України від 16.01.2020 № 466-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві" (набув чинності з 23.05.2020, крім певних положень), внесено зміни, зокрема, до п. 77.2 та 77.4 ст. 77 щодо порядку проведення документальних планових перевірок, а саме:
Внесення змін до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на поточний рік допускається не частіше одного разу в першому та одного разу в другому кварталі такого року, крім випадків коли зміни пов'язані із змінами найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок.
Документальна перевірка платника податків, який був включений до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на поточний рік внаслідок внесення змін у такому році (інших ніж зміни найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок), може бути розпочата:
- не раніше 1 липня поточного року в разі внесення змін у першому кварталі такого року
- і не раніше 1 жовтня поточного року в разі внесення змін до плану-графіка у другому кварталі такого року.
Оновлений план-графік на офіційному вебсайті ДПС оприлюднюється:
- до 30 числа останнього місяця кварталу,
- у випадках змін найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок - до 30 числа місяця, що передує місяцю, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.
Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому (його представнику) не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня її проведення надіслано (вручено) у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ, копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.
Тобто, про проведення планової виїзної перевірки платник податків має бути повідомлений не пізніше ніж за 10 календарних днів до її початку і таке повідомлення може направлятися в електронній формі через електронний кабінет платника податків, з дотриманням вимог ст. 42 ПКУ.
Нагадаємо, що план-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті ДПС до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.
До плану-графіка відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.
Підприємцям - платникам єдиного податку: що варто знати про граничні обсяги доходу
Законом України від 30.03.2020 № 540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», внесено зміни до п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу щодо збільшення граничних обсягів доходу, які надають право суб’єктам господарювання застосовувати спрощену систему оподаткування.
Закон №540 набрав чинності 02 квітня 2020 року і встановив такі збільшені ліміти для перебування на спрощеній системі оподаткування:
- для першої групи - із 300 тис. грн до 1 млн. грн;
- для другої групи - із 1,5 млн. грн до 5 млн. грн;
- для третьої групи - із 5 млн. грн до 7 млн. грн.
Наслідки перевищення граничних обсягів доходу для платника єдиного податку відповідної групи, у разі коли таке перевищення відбувається протягом календарного року, визначені п. 293.8 ст. 293 ПКУ, зокрема:
- обов’язок до суми перевищення застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15%,
- перехід на сплату інших податків або обрання іншої групи платника єдиного податку.
Платник може самостійно перейти на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп платників єдиного податку, шляхом подання заяви до податкового органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу. При цьому у платника єдиного податку третьої групи, який є платником ПДВ, анулюється реєстрація платника ПДВ, у разі обрання ним першої або другої групи чи ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи – 5% (п. 298.1.5 ст. 298 ПКУ).
Отже, підприємці-платники єдиного податку першої-третьої груп, які:
• в І кварталі 2020 року перевищили граничні обсяги доходу (300 тис. грн. – перша група, 1,5 млн. грн. – друга група, 5 млн. грн. – третя група) повинні до суми перевищення застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15%, перейти на сплату інших податків або обрати іншу групу платника єдиного податку;
• в І кварталі 2020 року не перевищили граничні обсяги доходу (300 тис. грн. – перша група, 1,5 млн. грн. – друга група, 5 млн. грн. – третя група) мають право перебувати в обраних групах платника єдиного податку, або за власним бажанням змінити групу платника єдиного податку. При цьому такі платники єдиного податку з 02.04.2020 дотримуються нових річних граничних обсягів доходів (1 млн. грн. – перша група, 5 млн. грн. – друга група, 7 млн. грн. – третя група), які визначаються за період з 01.01.2020 по 31.12.2020 (включно).
Застосування податкової соціальної пільги у 2020 році
Платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отриманого від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги для будь-якого платника податку в розмірі, що дорівнює 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (з розрахунку на місяць), встановленого законом на 1 січня звітного податкового року (п.п. 169.1.1 ст. 169 Податкового кодексу).
Розмір загальної податкової соціальної пільги в 2020 році становить - 1051,00 грн. (2102 грн х 50%).
Податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень (п.п. 169.4.1 ст. 169 ПКУ).
У 2020 році такий розмір становить - 2940 грн. (2102 грн х 1,4)
Отже, граничний дохід для застосування податкової соціальної пільги у 2020 році становить - 2940 грн.
Якщо заробітна плата перевищує 2940 грн. (і немає підстав для інших пільг, встановлених ПКУ), загальна податкова соціальна пільга не застосовується.
Щодо податкової соціальної пільги на дітей, то граничний розмір заробітної плати, який дає право на отримання податкової соціальної пільги одному з батьків у випадку та у розмірі, що передбачені п.п. 169.1.2 ПКУ, визначається як добуток граничної суми, що дає право на застосування податкової соціальної пільги.
Так, за наявності у працівника 2 і більше дітей до 18 років, граничний розмір доходу для застосування податкової соціальної пільги у розмірі 1051 грн, збільшується кратно кількості дітей та у 2020 році становитиме:
- якщо двоє дітей до 18 років — 5880 грн (2940 грн х 2);
- якщо троє дітей до 18 років — 8820 грн (2940 грн х 3).
Для одинокої матері (батька), вдови (вдівця) чи опікуна, піклувальника, які мають дитину (дітей) до 18 років; особи, яка утримує дитину з інвалідністю (дітей з інвалідністю) віком до 18 років – розмір податкової соціальної пільги становить 150% суми пільги, визначеної п.п 169.1.1 ст. 169 ПКУ, а саме - 1576,50 грн. (1051 грн. х 150%).
Податкову соціальну пільгу починають застосовувати до нарахованих доходів у вигляді заробітної плати з дня отримання роботодавцем заяви платника податку про застосування податкової соціальної пільги і документів, що підтверджують таке право (п.п. 169.2.2 ПКУ).
Новації законодавства: допомога по частковому безробіттю на період карантину не оподатковується
29 травня 2020 року набрав чинності Закон України від 13.05.2020 №591-ІХ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)" (опублікований у виданні «Голос України» від 28.05.2020 № 87), яким підр. 1 розд. ХХ Перехідні положення Податкового кодексу, доповнено п. 13, згідно якого:
На період з 02 квітня 2020 року до завершення карантину до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб не включаються доходи у вигляді допомоги по частковому безробіттю на період карантину, які виплачуються (надаються) роботодавцем відповідно до статті 471 Закону України "Про зайнятість населення".
Отже, зазначені виплати звільняються від оподаткування податком на доходи фізичних осіб.
Також ці виплати звільняються від оподаткування військовим збором (новий п. 161 підр. 10 розд. ХХ Перехідні положення ПКУ).
За наявності ліцензії торгівля алкогольними напоями здійснюється у кіосках. Чи передбачені штрафні санкції?
Місце торгівлі – це місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування для алкогольних напоїв, крім пива, – торговельною площею не менше 20 кв. м., обладнане РРО (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів (ст. 1 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального»).
Будівлі – це земельні поліпшення, що складаються з несучих та огороджувальних або сполучених (несуче-огороджувальних) конструкцій, які утворюють наземні або підземні приміщення, призначені для проживання або перебування людей, розміщення майна, тварин, рослин, збереження інших матеріальних цінностей, провадження економічної діяльності (п.п. 14.1.15 ст. 14 Податкового кодексу).
Забороняється продаж, зокрема, алкогольних напоїв у невизначених для цього місцях торгівлі (ст. 153 Закону № 481).
До суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, зокрема, за порушення вимог ст. 153 – 6800 гривень (ст. 17 Закону № 481).
Отже, якщо суб’єкти господарювання здійснюють на підставі ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями торгівлю алкогольними напоями в кіосках, палатках, павільйонах, приміщеннях контейнерного типу тощо без обмеження площі, то до них застосовуються штрафні санкції як за торгівлю алкогольними напоями у невизначених для цього місцях торгівлі у розмірі 6800 гривень.
ГУ ДПС у Запорізькій області інформує
У Запорізькій області з’явилося шість тисяч нових підприємців і компаній
У першому півріччі власну справу започаткували 6405 платників податків, з яких 5597 фізичних осіб-підприємців та 808 суб'єктів господарювання-юридичних осіб. Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, порівняно з аналогічним періодом минулого року спостерігається позитивна динаміка відкриття бізнесу – кількісні показники зросли на 1438.
Лише у червні поточного року фахівці податкової служби зареєстрували 160 юридичних осіб та 1135 ФОПів.
Усього станом на 1 липня на обліку в податкових органах перебувають 123287 платників, що більш ніж на дві тисячі перевищує показники 2019 року. Так, в регіоні працюють 71217 підприємців та 52070 підприємств, організацій і установ.
Крім того, упродовж січня-червня в Державному реєстрі фізичних осіб було зареєстровано 5978 громадян.
Нагадаємо, для зручності платників на сайті ДПС розміщені форми заяв, у тому числі, про взяття на облік. Їх можна переглянути та завантажити за посиланням: https://tax.gov.ua/elektronni-formi-dokumentiv/reestratsiya-ta-oblik-platnikiv/.
Також для представників бізнесу і громадян функціонує Електронний кабінет платника (https://cabinet.tax.gov.ua). Він дає можливість користуватися десятками сервісів, зокрема, задекларувати доходи, отримати довідку про доходи, замовити реєстраційний номер облікової карти, внести зміни до Державного реєстру фізичних осіб, укласти договір про визнання електронних документів, вести і подавати звітність до ДПС, переглядати і друкувати бланки податкової звітності, формувати запити і отримувати витяги щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами та багато іншого.
У колективах запорізької податкової проведено понад півсотні роз'яснювальних заходів і три службові перевірки
У першому півріччі проведено три службові перевірки щодо причетності посадових осіб податкової служби регіону до вчинення правопорушень, пов'язаних з корупцією. У результаті факти недотримання законодавства знайшли своє підтвердження, в одному випадку інформацію було направлено до спеціально уповноваженого суб'єкта у сфері протидії корупції.
Також співробітники підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції розглянули шість повідомлень щодо причетності посадових та службових осіб ГУ ДПС у Запорізькій області до вчинення правопорушень, пов'язаних з корупцією.
Крім того, в колективах органів ДПС було проведено 13 лекцій на антикорупційну тематику. Серед 40 кандидатів, які претендували на зайняття вакантних посад у податковій службі, організовані роз'яснювальні заходи стосовно дотримання вимог Закону України "Про запобігання корупції".
Протягом січня-червня фахівці відділу з питань запобігання та виявлення корупції проводили індивідуальні консультації для працівників служби щодо дотримання норм антикорупційного законодавства.
Запорізькі банки сплатили майже 29 мільйонів з виплачених своїм вкладникам процентів
У першому півріччі фінансові установи Запорізького регіону перерахували до державного бюджету 28 мільйонів 733 тисячі гривень податку на доходи фізичних осіб з нарахованих процентів за вкладами (без даних великих підприємств, які зареєстровані у Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДПС). Показники надходжень перевищили минулорічні більш ніж на два мільйони або на 8 відсотків. Про це повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов.
Щомісячно від запорізьких платників державна скарбниця отримує, в середньому, 4,8 мільйона гривень ПДФО з відсотків за депозитами.
Найбільші платежі за шість місяців спрямували суб'єкти господарської діяльності м. Запоріжжя – майже 27 мільйонів, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 578 тисяч, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 539 тисяч, м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 204 тисячі, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 159 тисяч тощо.
Нагадаємо, ставка податку на доходи фізичних осіб з процентів від депозитних банківських рахунків, вкладів у кредитних спілках тощо складає 18 відсотків. Відповідно до ст. 170.4. Податкового кодексу України інформація про суми банківського рахунку або ощадного сертифіката чи вкладу члена кредитної спілки, нараховані проценти, а також відомості про вкладників не передаються до контролюючого органу, тобто залишаються конфіденційними.
Запорізькі підприємства спрямували до місцевих бюджетів майже 67 мільйонів гривень податку на прибуток
У першому півріччі підприємства, організації і установи регіону сплатили до місцевих бюджетів 66 мільйонів 907 тисяч гривень податку на прибуток, що на 28 тисяч більше ніж торік (без показників великих платників, які обслуговуються в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДПС). Про це повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов.
Податок на прибуток залишається серед основних джерел доходів бюджетів області. Так, до скарбниці м. Запоріжжя надійшло – 48,7 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 6,2 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 3,2 мільйона, м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – понад 2,5 мільйона, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 1,2 мільйона, Запорізького району – більш ніж мільйон гривень тощо.
Всього у Запорізькій області станом на початок липня на обліку перебувало 955 платників податку на прибуток.
Податок, основна ставка якого становить 18 відсотків, нараховується платником самостійно на базу оподаткування – прибуток із джерелом походження як з України, так і за її межами.
Нагадаємо, 10 серпня 2020 року – останній календарний день подання податкової декларації з податку на прибуток за І півріччя 2020 року.
За порушення у сфері готівкових операцій запорізькі підприємці сплатять мільйон гривень
У першому півріччі співробітники податкової служби регіону провели 176 фактичних перевірок, що на 9 відсотків менше, ніж у аналогічному періоді минулого року. Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, за виявлені порушення у сфері готівкових операцій підприємцям було донараховано 1 мільйон 154 тисячі гривень штрафних санкцій. Майже всю суму суб'єкти господарювання узгодили і на даний час уже сплатили 821 тисячу гривень.
Всього станом на початок липня у Запорізькій області зареєстровано 12865 одиниць касової техніки, зокрема, 5 тисяч РРО – у сфері торгівлі алкоголем і тютюном, майже півтори тисячі – в аптеках, понад двісті – на АЗС, 2,2 тисячі – у ресторанному господарстві.
Крім того, фахівці органів ДПС регіону у складі робочих груп взяли участь у відпрацюванні 36 АЗС, 15 ломбардів, пунктів обміну валют, які здійснювали господарську діяльність без дозвільних документів. Також податківці перевірили 28 торгових точок з продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів на предмет дотримання законодавства, що регулює обіг підакцизної продукції.