A A A K K K
для людей із порушенням зору
Комиш-Зорянська селищна територіальна громада
Пологівського району Запорізької області

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує !

Дата: 19.08.2020 13:22
Кількість переглядів: 536

У Пологівському районі обговорили шляхи погашення боргів з ЄСВ

У Пологівській райдержадміністрації відбулася робоча нарада з питань погашення заборгованості з єдиного соціального внеску. У заході взяли участь керівники Пологівської райдержадміністрації, Пологівського ОПФУ в Запорізькій області, Пологівського управління ГУ ДПС у Запорізькій області та районного відділу державної виконавчої служби ГТУЮ у Запорізькій області.

Як повідомила начальниця Пологівського управління ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй, станом на 1 серпня 2020 року борги зі сплати ЄСВ у Пологівському, Більмацькому та Розівському районах становлять 2,6 мільйона гривень, зокрема,                         1,4 мільйона – недоїмка пологівських платників. Найбільші суми заборгованості накопичили фізичні особи-підприємці – понад 1,3 мільйона.

У липні роботодавці погасили 155,8 тисяч гривень ЄСВ, з початку серпня –                               15,3 тисячі.

За результатами спільного обговорення учасники поставили низку завдань відповідним службам, спрямованих на збільшення відсотка охоплення наявного боргу заходами примусового стягнення та наголосили, що своєчасна сплата суб'єктами господарювання єдиного соцвнеску — це одне із ключових питань у соціальному забезпеченні населення.

 

Роз’яснення законодавства

 

Електронний кабінет: новації

Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області  інформує, що Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) внесено зміни, якими вдосконалюється функціонування Електронного кабінету.

Так, зокрема, зазнала змін ст. 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) в частині подання податкової звітності в електронній формі, роботі платника через Електронний кабінет, а саме:

? розширено перелік документів, які можуть бути отримані платником податків за допомогою Електронного кабінету (повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації, деякі документи за результатами перевірок, індивідуальні податкові консультації тощо);

? уточнено порядок доставки документа в електронній формі до платника через Електронний кабінет;

? надано платникам можливість подавати в електронному вигляді повідомлення (з документальним підтвердженням фактів) для виправлення неточної, неповної або застарілої інформації про себе, доступ до якої надається йому через Електронний кабінет;

? врегульовано організаційні процеси, пов’язані з формуванням та прийманням звітності, поданої засобами електронного зв'язку в електронній формі.

Звертаємо увагу платників податків, що Законом № 466 також внесено ряд змін до ст. 46 ПКУ, зокрема, розрахунки (у тому числі розрахунок частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку), які подаються до контролюючих органів відповідно до іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, прирівнюються до податкової декларації.

У новій редакції викладено і п. 46.2 ст. 46 ПКУ, який визначає правила подання платниками податку на прибуток річної та квартальної фінансової звітності.

 

Встигніть списати борг з єдиного внеску до 3 вересня: алгоритм для недіючих ФОПів. Це просто і безкоштовно (посередники не потрібні)!

02.06.2020 року офіційно опублікований Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» щодо усунення дискримінації за колом платників» від 13 травня 2020 року                 № 592-IX, який набирає чинності з 01.01.2021 року.

Окремі норми цього Закону вступають в силу з 03.06.2020 та стосуються списання за заявою платника суми недоїмки по єдиному внеску, штрафів та пені, нараховані на ці суми недоїмки певним категоріям  за період з 01.01.2017.

Отже, із 03.06.2020 року діють норми щодо списання суми недоїмки, нараховані платникам єдиного внеску з числа фізичних осіб - підприємців (крім підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, за період з 01.01.2017 р. до дня набрання чинності Законом № 592 (03.06.2020), а також штрафи та пеня, нараховані на ці суми недоїмки, якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) від їх діяльності, що оподатковується податком на доходи фізичних осіб.

Для цього платники упродовж 90 календарних днів з дня набрання чинності Законом № 592 (з 03.06.2020) подають:

•          фізичні особи - підприємці (крім підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування):

  - держреєстратору за місцем знаходження реєстраційної справи фізичної особи - підприємця заяву про держреєстрацію припинення підприємницької діяльності;

- та до податкового органу звітність з ЄВ за період з 01.01.2017 р. до дня набрання чинності Законом № 592 (03.06.2020), якщо вона не була подана раніше;

•          особи, які провадять незалежну професійну діяльність:

 - до податкового органу за основним місцем обліку заяву про зняття з обліку як платника ЄВ;

- та звітність з ЄВ за період з 01.01.2017 р. до дня набрання чинності Законом № 592, якщо вона не була подана раніше.

Податковий орган протягом 15 робочих днів проведе камеральну перевірку, за результатами якої прийме рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені або вмотивоване рішення про відмову.

Податковий орган може відмовити списувати суми недоїмки, штрафних санкцій і пені, за умови якщо за результатами перевірки буде встановлено, що:

1) платник податків отримав дохід (прибуток) протягом періоду з 01.01.2017 р. до дня набрання чинності Законом № 592;

2) суми недоїмки, а також штрафи та пеня, нараховані на суми недоїмки, були в повному обсязі самостійно сплачені платником або стягнуті.

Якщо ж суми недоїмки, а також штрафи та пеня, нараховані на суми недоїмки, були частково самостійно сплачені платником та/або стягнуті, податковий орган приймає рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені у частині, що залишилася несплаченою.

 

До уваги громадян! Сплата задекларованих податкових зобов’язань закінчується 30 вересня 2020 року

Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області звертає увагу громадян та осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність, що граничний термін сплати податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб і з військового збору, цьогоріч, спливає                   30 вересня 2020 року.

Нагадаємо, що цей термін встановлено Законом України від 17 березня 2020 року №533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19».

Також повідомляємо, що з метою використання права на податкову знижку декларація про майновий стан і доходи  подається по 31 грудня 2020 року включно.

Зважаючи на протиепідемічні заходи, радимо подати відповідну декларацію в електронному вигляді скориставшись електронним сервісом ДПС України «Електронний кабінет платника». Вхід до кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua або через офіційний вебпортал ДПС.

 

Змінено порядок отримання податкової знижки

Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області звертає увагу, що Законом України від 16 січня 2020 року №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) в частині документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки (п.166.2 ст.166 ПКУ).

Зокрема, особа, яка звертається за податковою знижкою до податкового органу окрім податкової декларації про майновий стан і доходу має подати до податкового органу копії документів, які підтверджують витрати, що включають до податкової знижки (платіжні та розрахункові документи, зокрема, квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери, що ідентифікують продавця товарів і особу, яка зверталася за податковою знижкою), а також копії договорів за їх наявності, в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів і строк оплати за такі товари. При цьому, оригінали вищевказаних документів підлягають зберіганню платником податку.

З 23.05.2020 відповідні витрати платник може підтвердити електронним розрахунковим документом. При цьому, в податковій декларації він зазначатиме лише реквізити електронного розрахункового документа. Для підтвердження права такого платника на податкову знижку податкові органи використовуватимуть Державний сервіс перевірки квитанцій (check.gov.ua), який надає можливість перевірити факт оплати за кодом квитанції.

Податковою знижкою можуть скористатись громадяни України, які отримують офіційну заробітну плату або працюють за договорами цивільно-правового характеру, які сплачують податок з доходів фізичних осіб. Фізичні особи - підприємці права на податкову знижку не мають, оскільки податок з доходів фізичних осіб не сплачують. Для отримання податкової знижки громадянам необхідно подати до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації декларацію про майновий стан і доходи. Термін подання декларації для реалізації права на податкову знижку – 31 грудня 2020 року. Не скориставшись правом на податкову знижку в цьому році, громадянин втрачає його в наступному році.

Враховуючи карантинні заходи, нагадуємо, що подати декларацію можна надіславши її поштою або засобами електронного зв’язку, скориставшись Електронним кабінетом                         ( cabinet.sfs.gov.ua/).

 

З 01 серпня 2020 проведення розрахункових операцій через РРО без попереднього програмування назви та коду УКТ ЗЕД загрожує фінансовими санкціями

Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області нагадує, що з 01.08.2020 набрали чинності зміни, внесені до п.11 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон №265), згідно з якими суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції, з 01.08.2020 зобов’язані:

проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) та/або через програмні РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів (послуг) (із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.

Відповідно до п.п.14.1.145 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) підакцизні товари (продукція) – товари за кодами згідно з УКТ ЗЕД, на які ПКУ встановлено ставки акцизного податку.

Згідно з п. 215.1 ст. 215 ПКУ до підакцизних товарів належать: спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво; тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну; пальне; автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, транспортні засоби для перевезення вантажів; електрична енергія (п. 215.1 ст. 215 ПКУ).

Пунктом 7 ст.17 Закону №265 (у редакції Закону №128) встановлено, що у разі проведення суб’єктом господарювання, який здійснює розрахункові операції за товари (послуги) ,розрахункових операцій через РРО та/або програмних РРО без використання режиму попереднього програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару та обліку його кількості, за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансових санкцій у розмірі 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян .

Крім того, посадові особи та працівники торгівлі, громадського харчування та сфери послуг притягуються до адміністративної відповідальності контролюючими органами (ст.26 Закону №265).  

Кодексом України про адміністративні правопорушення за порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг передбачено накладення штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від 2 до 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від 5 до 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, накладається штраф: на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від 5 до 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від 10 до 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Про справляння плати за землю фізособами – нерезидентами

Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області звертає увагу, що використання землі в Україні є платним.

Норми встановлені ст. 206 Земельного кодексу України.

Відповідно до п. 269.1 ст. 269 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками земельного податку є:

- власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);

- землекористувачі.

Власники земельних ділянок – це юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), які відповідно до закону набули права власності на землю в Україні, а також територіальні громади та держава щодо земель комунальної та державної власності відповідно (п.п. 14.1.34 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Землекористувачі – юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди (п.п. 14.1.73 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Норми ПКУ не передбачають окремий порядок плати за землю (земельного податку та орендної плати за землі державної і комунальної власності) для фізичних осіб – нерезидентів.

 

Закон України № 466: за порушення порядку подання інформації контролюючим органам про угоди щодо оренди об’єктів нерухомості ПКУ передбачена відповідальність

Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області області нагадує, що Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) внесено ряд змін до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Так, Законом № 466 ПКУ доповнено новою статтею 1191, відповідно до якої за порушення порядку подання інформації контролюючим органам про угоди щодо оренди об’єктів нерухомості передбачена відповідальність, а саме:

? порушення нотаріусом порядку та/або строків подання інформації щодо посвідчення договорів оренди об’єктів нерухомості в разі вчинення такої нотаріальної дії –

тягне за собою накладення штрафу в розмірі 680 гривень за кожне таке порушення (п. 1191.1 ст. 1191 ПКУ);

? порушення суб’єктом господарювання, який провадить посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтером), порядку та/або строків подання інформації про укладені за його посередництвом цивільно-правові договори (угоди) про оренду нерухомості –

тягне за собою накладення штрафу в розмірі 680 гривень за кожне таке порушення (п. 1191.2 ст. 1191 ПКУ);

? дії, передбачені пунктами 1191.1 і 1191.2 цієї статті, вчинені суб’єктом, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, –

тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1360 гривень за кожне таке порушення (п. 1191.3 ст. 1191 ПКУ).

 

Працевлаштування: умови для неповнолітніх

Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області  повідомляє, що неповнолітніми вважаються особи віком від 14 до 18 років.

Норми встановлені ст. 6 Сімейного кодексу України.

Відповідно до ст. 187 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП) у трудових правовідносинах неповнолітні прирівнюються у правах до повнолітніх, а в галузі охорони праці, робочого часу, відпусток і деяких інших умов праці користуються пільгами, установленими законодавством України.

Нормами ст. 188 КЗпП встановлено, що не допускається прийняття на роботу осіб молодше 16 років. За згодою одного із батьків або особи, що його замінює, можуть прийматися на роботу особи, які досягли 15 років.

Допускається приймати на роботу осіб з 14 років за дотримання таких умов:

? якщо неповнолітній є учнем загальноосвітньої школи, професійно-технічного або середнього спеціального навчального закладу;

? він виконуватиме легку роботу, що не завдає шкоди здоров’ю і не порушує процесу навчання;

? робота виконуватиметься у вільний від навчання час;

? отримано згоду одного з батьків або особи, яка їх замінює.

Пунктом 5 ч. 1 ст. 24 КЗпП визначено, що з неповнолітніми працівниками трудові договори обов’язково укладаються у письмовій формі. Роботодавець зобов’язаний подати повідомлення про прийняття неповнолітнього співробітника до органу ДПС, як і в усіх інших випадках, до початку його роботи (ч. 3 ст. 24 КЗпП).

Для неповнолітніх працівників при прийнятті на роботу випробувальний строк не встановлюють (ч. 3 ст. 26 КЗпП).

Якщо неповнолітня особа працевлаштується вперше, то протягом 5 днів після її прийняття на роботу роботодавець заводить на неї трудову книжку (ст. 48 КЗпП).

Роботодавцю при прийнятті на роботу неповнолітнього та у процесі його роботи необхідно провести для такого працівника за свій рахунок інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги постраждалим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії (ст. 18 Закону України «Про охорону праці»).

Обов’язковою умовою прийняття на роботу неповнолітніх є те, що неповнолітніх працівників приймають на роботу лише після попереднього медичного огляду (ст. 191 КЗпП).

Надалі такі працівники обов’язково проходять медичний огляд щороку до досягнення ними 21 року відповідно до Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21.05.2007 № 246 «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій» із змінами.

Відповідно до ст. 169 КЗпП України організовує та фінансує попередній (під час прийняття на роботу) та періодичні обов’язкові медичні огляди неповнолітніх працівників роботодавець.

Основними гарантованими законодавством правами неповнолітніх осіб у трудових правовідносинах є:

1) право з 15 років звернутися до державної служби зайнятості за сприянням у працевлаштуванні за згодою одного з батьків або осіб, що їх замінюють;

2) право на скорочену тривалість робочого часу (ст. 51 КЗпП), а саме:

? від 16 до 18 років – 36 годин на тиждень;

? від 15 до 16 років (учнів віком від 14 до 15 років, які працюють у період канікул) – 24 години на тиждень;

3) право на виплату заробітної плати, як у дорослого працівника (ст. 194 КЗпП);

4) право на щорічну відпустку тривалістю 31 календарний день у зручний час (статті 75, 195 КЗпП та статті 6, 10 Закону «Про відпустки»);

5) право не бути залученим до нічних, надурочних робіт та робіт у вихідні дні, а також до важких, підземних, робіт із шкідливими або небезпечними умовами праці (статті 55, 63, 190, 192 КЗпП та ст. 11 Закону «Про охорону праці»);

6) обмеження щодо звільнення з ініціативи власника або уповноваженого ним органу лише за згодою районної (міської служби у справах дітей). При цьому з обов’язковим працевлаштуванням при звільненні з підстав, зазначених в пунктах 1, 2 і 6 ст. 40 КЗпП (ст. 198 КЗпП).

 

Закон України № 674: деякі особливості у справлянні ПДВ

Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області нагадує, що 03.07.2020 набрав чинності Закон України від 04 червня 2020 року № 674-ІХ «Про Митний тариф України» (далі – Закон № 674).

Звертаємо увагу, що з урахуванням Закону № 674, складання розрахунку коригування до податкової накладної здійснюється з деякими особливостями.

Так, якщо, починаючи з 03.07.2020, відбувається зміна кількості або вартості товарів, поставлених до вказаної дати, то у графі 4.1 (код товару згідно з УКТ ЗЕД) розділу Б розрахунку коригування до податкової накладної, що була попередньо складена за операцією з постачання таких товарів, платнику ПДВ (постачальнику) слід зазначити код відповідного товару згідно з УКТ ЗЕД (версії 2012 року), вказаний у податковій накладній, що коригується.

Крім того, застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ, визначеного п. 64 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ) також здійснюється з деякими особливостями.

Так, відповідно до пункту 64 підрозділу 2 розділу XX ПКУ тимчасово, до 31 грудня 2022 року, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції із ввезення на митну територію України та з постачання на митній території України транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), що зазначені у товарній підкатегорії 8703 90 10 10 згідно з УКТ ЗЕД (в тому числі вироблених в Україні).

При цьому відповідно до кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД (версії 2017 року), визначених у митному тарифі України, встановленому Законом № 674, зазначені у пункті 64 підрозділу 2 розділу XX ПКУ транспортні засоби класифікуються, зокрема в таких товарних підкатегоріях згідно з УКТ ЗЕД:

8703 80 10 10;

8703 80 90 10.

Таким чином, режим звільнення від оподаткування ПДВ, визначений п. 64 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, поширюється, зокрема на операції з постачання на митній території України транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), що класифікуються у товарних підкатегоріях 8703 80 10 10 і 8703 80 90 10 згідно з УКТ ЗЕД.

 

Відповідальність, передбачена за неподання Повідомлення за формою № 20-ОПП

Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області  повідомляє , що відповідно до п. 117.1 ст. 117 ПКУ  з врахуванням змін, внесених згідно із Законом № 466-IX від 16.01.2020 року, неподання у строки та у випадках, передбачених Кодексом, заяв або документів для взяття на облік у відповідному контролюючому органі, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку та/або складення податкової звітності, відповідно до вимог встановлених Кодексом, тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 340 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність -                    1020 гривень.

У разі не усунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року особою, до якої були застосовані штрафи за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 680 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність - 2040 гривень.

 

Зміни до Податкового кодексу України, що стосуються стягнення заборгованості та погашення податкового боргу

Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області звертає увагу платників податків на зміни до Податкового кодексу України, що стосуються стягнення заборгованості та погашення податкового боргу, внесені Законом України від 16.01.2020  № 466-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві" (далі – Закон), а саме:

- встановлено, що стягнення заборгованості з частини чистого прибутку (доходу) державних унітарних підприємств та їх об’єднань здійснюється у порядку, визначеному ПК України.

Підрозділ 10 «Інші перехідні положення» Податкового кодексу України доповнено п.11, згідно якого, стягнення заборгованості з частини чистого прибутку (доходу) державних унітарних підприємств та їх об'єднань здійснюється у порядку, визначеному статтями 59 (податкова вимога), 60 (відкликання податкової вимоги)  глави 4, статтями 87 - 101 глави 9 розділу II цього Кодексу - тобто в загальному порядку погашення податкового боргу платника податків визначеному ПК України.

- скорочено строк, наданий для самостійного погашення платником податків суми податкового боргу, з 60 до 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до п.95.2 ст.95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

- доповнено підстави звільнення майна платника податків – боржника з податкової застави.

Відповідно до п.93.1 ст.93 ПК України майно платника податків звільняється з податкової застави,  зокрема, з дня: отримання контролюючим органом підтвердження повного погашення сум розстрочених (відстрочених) грошових зобов’язань та процентів за користування розстроченням (відстроченням) в установленому законодавством порядку; отримання платником податків згоди контролюючого органу на відчуження майна, що перебуває у податковій заставі.

- скорочено з двох до одного місяця строк, протягом якого платник податків, що має податковий борг, може самостійно здійснити оцінку майна, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п.95.12 ст.95 ПК України платник податків має право самостійно здійснити оцінку шляхом укладення договору з оцінювачем. Якщо платник податків самостійно не здійснює оцінку протягом одного місяця з дня прийняття рішення про реалізацію майна, контролюючий орган самостійно укладає договір про проведення оцінки майна.

 

Закон №466: з липня 2020 року звітність з ПДВ подається щомісячно

Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області  нагадує, що Законом України                       від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни до статті 202 Податкового кодексу України,  відповідно до яких встановлюється єдиний звітний період для усіх категорій платників податку на додану вартість (у тому числі для платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, що передбачає реєстрацію платником ПДВ), який дорівнює календарному місяцю.

Крім того, статтею 202 Податкового кодексу України встановлено, якщо  особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця; якщо податкова реєстрація особи анулюється в інший день, ніж останній день календарного місяця, то останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається з першого дня такого місяця та закінчується днем такого анулювання.

Квартальний звітний період для податкової звітності з ПДВ скасовується.

Таким чином, останнім звітним періодом для платників податку, які подавали звітність з ПДВ щоквартально, буде ІІ квартал 2020 року. Починаючи з податкової звітності за липень 2020 року всі без виключення платники податку, в тому числі і ті, що перебувають на спрощеній системі оподаткування, мають подавати податкову декларацію щомісячно.

 

Програмні РРО містяться в оновленому Держреєстрі

Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє, що ДПС України наказом від 31.07.2020 р. №385 затвердила оновлений Державний реєстр РРО. Із оновленим реєстром можна ознайомитися за посиланням https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/320822.html.

Держреєстр складається з двох розділів:

- РРО, дозволені до первинної реєстрації;

- РРО, первинна реєстрація яких заборонена.

Також у ньому є підрозділ із новітніми моделями програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій У ньому – 8 позицій.

Нагадаємо, що програмні РРО стартували з 1 серпня 2020 року. Більш детально про їх впровадження у банері «Програмні РРО» за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/.

 

Послідовність дій реєстрації ПРРО суб’єктами господарювання

Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє, що суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати ПРРО, повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України.

Для реєстрації ПРРО слід виконати наступні дії:

1) Реєстрація ПРРО здійснюється на підставі заяви за формою № 1-ПРРО (вона є у додатку 1 до Порядку № 317/1), подається вона виключно в електронній формі через Електронний кабінет платника податку;

2) дочекатися від ДПС повідомлення (квитанції) про реєстрацію заяви чи відмову. Це має відбутися у день надсилання такої заяви, якщо встигли це зробити до 16.00, або уже на наступний день (п. 4 розділу ІІ Порядку № 317/1);

3) при реєстрації для ПРРО присвоюється фіскальний номер та формується перша порція фіскальних номерів;

4) здійснити відкриття зміни шляхом направлення через ПРРО Повідомлення про відкриття зміни за формою № 3-ПРРО (п. 3 розділу IV Порядку № 317/1). Краще також перевірити, що ПРРО переведений у фіскальний режим роботи (зазирніть до інструкції по його експлуатації). В першу чергу, це означає наявність зв’язку з сервером ДПС.

Після цих дій ПРРО практично готовий до роботи.

Відмова у  реєстрації можлива, якщо (п. 6 розділу ІІ Порядку № 317/1):

? недотримано правила електронного документообігу (використання електронного підпису, невідповідність формату документа тощо);

? такий ПРРО уже зареєстрований;

? господарська одиниця, на яку реєструється ПРРО, невідома податківцям, тобто про неї не подали попередньо до ДПС інформацію по формі 20-ОПП;

? суб’єкт відсутній в ЄДР або є інші розбіжності у даних.

 

2.Виторг через РРО – на що запорізьким підприємцям звернути увагу?

З метою дієвого контролю за суб'єктами господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки через зареєстровані РРО, фахівці податкової служби за допомогою Системи зберігання і збору даних реєстраторів розрахункових операцій (СЗЗД РРО) проводять аналіз виторгів, діяльності підприємців і підприємств, що звітують про мінімальні виторги, а також причини ненадходження інформації від РРО.

Передусім, для проведення перевірок відбираються господарські об'єкти, на яких застосовуються РРО з середньомісячним виторгом менше 12 тисяч гривень, що свідчить про незначний обсяг продажу, проведений через РРО, приховування реального обсягу розрахункових операцій та, відповідно, зниження рівня сплати податків.

Так, кожен господарський об'єкт потребує на місяць таких мінімальних витрат:

– заробітна плата одного працівника (мінімальна зарплата у 2020 році) – 4,7 тисячі гривень;

– утримання об'єкту торгівлі (послуг): оренда, комунальні платежі, земельний податок тощо – не менше 1 тисячі гривень;

– обслуговування касової та іншої техніки – 200-500 гривень;

– ліцензії та дозвільні документи – 700-2500 гривень тощо.

З метою уникнення правопорушень та забезпечення наповнення бюджетів усіх рівнів податківці закликають суб'єктів господарювання дотримуватися вимог законодавства, зокрема, Закону України від "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".

 

До уваги платників єдиного внеску: перевірки та штрафи на період карантину

?         Тимчасово з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України, не застосовуються штрафні санкції за такі порушення:

- несвоєчасна сплата (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску;

- неповна сплата або несвоєчасна сплата суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів);

- несвоєчасне подання звітності до податкових органів. Якщо за несвоєчасне подання звітності вже був накладений штраф, то за повторне таке порушення, вчинене щодо періодів з 1 березня по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ, штраф не застосовується.

?         Не здійснюється нарахування пені платникам єдиного внеску протягом періодів з 1 березня по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України, а нарахована пеня за ці періоди підлягає списанню.

?         Встановлено мораторій на проведення документальних перевірок правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України.

Документальні перевірки з питань правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску, що були розпочаті до 18 березня 2020 року та не були завершені, зупиняються по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України.

Нагадаємо, що з 1 березня по 31 травня 2020 року тимчасово звільняються від нарахування та сплати єдиного внеску за себе:

- підприємці на загальній системі оподаткування;

- підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування;

- особи, які провадять незалежну професійну діяльність (наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або особи, які проводять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності);

- члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах.

При цьому, такі особи можуть прийняти самостійне рішення про сплату єдиного внеску за такий період. У такому разі інформація про сплачені суми зазначається у звітності про нарахування єдиного внеску за вказаний звітний період.

Зазначені норми визначені розділом VІІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (зі змінами, внесеними Законом від 13.05.2020 №591).

 

Новації законодавства: сплата податкового зобов’язання, якщо граничний термін припадає на вихідний (святковий) день

Законом України від 16.01.2020 № 466-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві" запроваджено зміни щодо строків сплати податкового зобов’язання, які набули чинності з 23.05.2020 р.

Так, якщо граничний строк сплати податкового зобов'язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати податкового зобов'язання вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 57.1 ст. 57 ПКУ).

Нагадаємо, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених ПКУ.

Також передбачено, що сплачувати грошові зобов'язання, визначені податковим органом за підставами, зазначеними у п.п. 54.3.1 - 54.3.6 ст. 54 ПКУ, платник податків зобов’язаний протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення (було 10 календарних днів), крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу  (п.57.3 ст. 57 ПКУ).

Тобто, сплатити податкові зобов'язання, донараховані органом ДПС, платник податків має протягом 10 робочих днів із моменту отримання ППР.

 

Делегування філії платником ПДВ права складання податкових накладних

Якщо не зареєстровані платниками ПДВ філії та інші структурні підрозділи платника податку самостійно здійснюють постачання товарів/послуг та проводять розрахунки з постачальниками/споживачами, то зареєстрований платник ПДВ, до складу якого входять такі структурні підрозділи, може делегувати їм право складання податкових накладних.

Для цього платник ПДВ повинен кожній філії та кожному структурному підрозділу присвоїти окремий цифровий номер, про що має письмово повідомити податковий орган за місцем його реєстрації як платника ПДВ.

При складанні податкової накладної філією чи іншим структурним підрозділом платника ПДВ у графі «Постачальник (продавець)» податкової накладної спочатку зазначається найменування головного підприємства, зареєстрованого як платник ПДВ, що визначене статутними документами, та через кому – найменування такої філії (структурного підрозділу).

Облік (нумерація) складених податкових накладних ведеться у довільній формі та порядку. Не допускається складання платником ПДВ за однією датою податкових накладних з однаковим порядковим номером.

При складанні податкової накладної філією платника ПДВ, яка фактично є від імені головного підприємства – платника ПДВ стороною договору, у рядку «Номер філії постачальника (продавця)» зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу).

У колонках 4 таблиць 1.1 та 1.2 розділу І додатку 5 (Д5) до податкової декларації з ПДВ при відображенні податкових накладних, складених філіями, яким делеговано право складання податкової накладної, зазначається номер податкової накладної відповідно до нумерації, запровадженої платником ПДВ, за яким така податкова накладна буде реєструватися в ЄРПН.

Філія платника податку, якій делеговано право складання податкових накладних не має право скласти розрахунок коригування до податкової накладної, що була складена іншою філією або структурним підрозділом такого платника.

Зазначена норма передбачена п. 1, п. 6, п. 7 «Порядку заповнення податкової накладної», затвердженого наказом МФУ від 31.12.2015 № 1307.

 

Новації законодавства: податковий борг у платника єдиного податку, які наслідки?

Законом України від 16.01.2020 № 466-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві", внесено зміни, зокрема, до п.п. 8 п. 298.2.3  ст. 298 щодо переходу платниками єдиного податку на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, у разі порушення умов застосування спрощеної системи оподаткування, які набрали чинності з 23 травня 2020 року, а саме:

Платники єдиного податку зобов'язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, - у разі наявності податкового боргу у розмірі, що перевищує суму, визначену абзацом третім п. 59.1 ст. 59 ПКУ, на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день другого із двох послідовних кварталів.

Отже, сума податкового боргу, наявність якого на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів зобов’язує платника єдиного податку перейти на загальну систему оподаткування, має перевищувати 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян -  1020 грн (60 х 17 грн).

Якщо платником не буде здійснений такий перехід, то за рішенням контролюючого органу його реєстрація платником єдиного податку може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку.

 

Електронні сервіси ДПС для громадян

Громадяни можуть використовувати електронний сервіс ДПС «Електронний кабінет», який надає можливість:

- доступу до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів);

- доступу до сформованих податкових повідомлень – рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;

- подання декларації про майновий стан і доходи;

- отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

 

Платникам ПДВ: застосування пільги на операції з імпорту та постачання товарів для боротьби з коронавірусною хворобою

Тимчасово, починаючи з 17 березня 2020 року, на період, який закінчиться останнім числом місяця, в якому завершується дія  карантину, звільняються від оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України та/або операції з постачання  на митній території України товарів  (в тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (п.71 підрозд. 2 розд. ХХ Перехідні положення ПКУ).

Перелік таких товарів визначено постановою КМУ від 20.03.2020 № 224 (зі змінами).

Отже вартість товарів, що включені до Переліку № 224, повинна визначатися без ПДВ з 17 березня 2020 року.

Пільговий режим застосовується на всіх етапах постачання товарів, включених до Переліку № 224, незалежно від дати їх виробництва та походження (вітчизняного виробництва чи ввезених на митну територію України).

Операції з постачання на митній території України після 17.03.2020 раніше ввезених товарів за переліком № 224, звільняються від оподаткування незалежно від того, коли відбулося їх ввезення на митну територію України – до 17 березня 2020 року чи після такої дати.

Операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України товарів за Переліком № 224, звільняються від оподаткування незалежно від того, хто виробляє та закуповує таку продукцію (постачальником (виробником, імпортером) може бути будь-який суб’єкт господарювання, юридична або фізична особа).

 

Платникам ПДВ: розрахунок коригування складається тільки до ПН, зареєстрованої в ЄРПН

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник ПДВ - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (п. 201.10 ст. 201 ПКУ).

Якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в ЄРПН.

Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов'язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг (п. 192.1 ст. 192 ПКУ).

Розрахунок коригування може бути складений та зареєстрований в Єдиному реєстрі податкових накладних тільки до зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної, з дати складання якої не минуло більше як 1095 календарних днів.

 

            Фізичні особи можуть сплатити податки та збори через Електронний кабінет

Платник податків в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету має доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Фізичні особи можуть засобами Електронного кабінету сплатити податки, збори, платежі та єдиний внесок, скориставшись однією з платіжних систем.

Для користування електронним сервісом необхідно в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету обрати  податок (платіж), який необхідно сплатити, та одну з платіжних систем: Portmone.com, EasyPay, Liqpay.

Для фізичних осіб також реалізована можливість автоматичного заповнення платіжного доручення на підставі облікових даних платника, відомостей щодо рахунків для зарахування платежів до бюджету.

Після переходу на сайт платіжної системи платнику необхідно завершити заповнення платіжного документа та підтвердити операцію.

Оплата рахунків платником здійснюється з використанням платіжної карти клієнта банку.

Отже, меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету надає можливість фізичним особам після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти.

 

Податкові новації: підвищено критерій для визначення основних засобів

Законом України від 16.01.2020 № 466 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни до п.п 14.1.138 ст. 14 в частині підвищення вартісного критерія визначення основних  засобів  (норма набула чинності 23 травня 2020 року).

Так, вартісний поріг для віднесення необоротних активів до основних засобів, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік) - становить 20 тис. грн. (було 6 тис. грн.).

Цей критерій застосовується до основних засобів, що вводяться в експлуатацію після 22 травня 2020 року.

Основні засоби, введені в експлуатацію до 23 травня 2020 року, продовжують амортизуватись у податковому обліку, навіть якщо їх залишкова балансова вартість не перевищує 20 тис. грн.

Нагадаємо, що основні засоби – це матеріальні активи, у тому числі запаси корисних копалин, наданих у користування ділянок надр (крім вартості землі, незавершених капітальних інвестицій, автомобільних доріг загального користування, бібліотечних і архівних фондів, матеріальних активів, вартість яких не перевищує 20000 гривень, невиробничих основних засобів і нематеріальних активів), що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку, вартість яких перевищує 20000 гривень і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом та очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік).

 

ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє:

 

На запорізьких курортах лише 11 зі 168 перевірених підприємців працювали без порушень

На азовському узбережжі Запорізької області курортний сезон у самому розпалі. На жаль, значний сегмент підприємців, бажаючи заробити на відпочиваючих якомога більше, порушують норми податкового законодавства та створюють нечесну конкуренцію для тих суб’єктів господарювання, які працюють «по-білому».

У рамках операції «Курорт-2020» запорізькі податківці проводять перевірки суб’єктів господарювання, які розташовані у місцях масового відпочинку громадян.

Проміжні результати контрольно-перевірочної роботи досить промовисті – фахівці Головного управління ДПС у Запорізькій області  провели 168  фактичних перевірок, і з них лише 11 перевірених торговельних точок дотримувалися всіх необхідних вимог законодавства.

            За підсумками перевірок порушникам донараховано понад мільйон гривень штрафних санкцій.

Як з’ясували податківці, представники бізнесу найчастіше «грішать» недотриманням порядку обліку товарів за місцем реалізації, також не проводять розрахункові операції через РРО, продають тютюнові вироби з перевищенням  максимальної роздрібної ціни, алкогольні напої навпаки – продають  за цінами нижчими встановлених мінімальних роздрібних, крім того, реалізують підакцизні товари без наявності ліцензій.

Податкова служба у Запорізькій області вкотре наголошує на необхідності дотримання податкового законодавства всім підприємцям та підприємствам на березі Азовського моря у період курортного сезону. Адже  легальна робота дає змогу представникам бізнесу вести успішну, законну та прибуткову господарську діяльність, і разом з тим забезпечує повне та своєчасне наповнення бюджетів громад та держави.

 

Запорізькі власники дорогих автівок сплатили 4 мільйони гривень транспортного податку

Протягом січня-липня до місцевих бюджетів Запорізької області надійшло 4 мільйони 84 тисячі гривень транспортного податку. За повідомленням начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Романа Афонова, близько 2,8 мільйона сплатили компанії та організації, у власності яких є дороговартісні авто; громадяни спрямували до скарбниць 1,3 мільйона гривень. Лише у липні було сплачено майже 900 тисяч гривень транспортного податку.

З початку року від оподаткування транспортних засобів до міського бюджету Запоріжжя надійшло майже 2 мільйони гривень. Місцеві скарбниці м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів отримали 456 тисяч, Оріхівського та Гуляйпільського районів – 363 тисячі, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 309 тисяч, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 238 тисяч тощо.

Слід нагадати, що ставка транспортного податку становить 25 тисяч гривень на рік. Він сплачується за легкові автомобілі з датою випуску до п'яти років та середньоринковою вартістю понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати.

З переліком автівок, за які необхідно сплачувати податок, можна ознайомитись на сайтах ДПС та Мінекономрозвитку:

https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/pereliki-/334862.html?fbclid=IwAR3w7UptrKTWUPLzX2XGQT9FrLlxUiBUEh57-xN9AwSrwTCg2voIg2dev3M,

http://www.me.gov.ua/Vehicles/CalculatePrice?lang=uk-UA.

 

На Запоріжжі від продажу алкоголю і тютюну надійшло 97 мільйонів гривень акцизного податку

Протягом семи місяців суб'єкти господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю підакцизними товарами, сплатили до місцевих бюджетів 97 мільйонів гривень акцизного податку. Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, порівняно з минулим роком скарбниці громад отримали на 6,5 мільйона або на 7 відсотків більше.

Від ліцензування роздрібного продажу підакцизних товарів місцеві бюджети отримали 24 мільйони гривень.

З початку року запорізькі підприємці та підприємства отримали 7447 ліцензій на право здійснення торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Зокрема, 3583 дозвільних документи на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, 2320 – тютюновими виробами, 42 – на продаж пального та 1502 – для його зберігання.

Крім того, продовжено термін дії 7234 ліцензій, призупинена дія 695 та анульовано 963 дозволи, в тому числі 10 підприємців втратили ліцензії за продаж алкоголю неповнолітнім.

З переліком діючих ліцензій можна ознайомитись на сайті Головного управління ДПС у Запорізькій області за посиланням: https://zp.tax.gov.ua/reestr-vidanih-licenziy.

Нагадуємо, що рішенням Кабінету Міністрів від 12 серпня затверджено Порядок здійснення ДПС автоматичного зіставлення показників обсягів обігу та залишків пального, показників обсягів обігу спирту етилового. Інформація за результатами зіставлення розміщується для платників в Електронному кабінеті, а для контролюючого органу формується електронний Журнал результатів зіставлення

 

З процентів вкладників запорізькі банки сплатили 33 мільйони гривень податків

З початку року банківські та інші фінустанови регіону перерахували з нарахованих процентів своїх вкладників 33 мільйони 332 тисячі гривень податку на доходи фізичних осіб (без показників великих платників, які зареєстровані у Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДПС). Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, це на 2,3 мільйона або на 7 відсотків більше, ніж торік.

Найбільші суми ПДФО з депозитів сплатили суб'єкти господарювання Олександрівського, Шевченківського та Комунарського районів м. Запоріжжя – 27 мільйонів, банки і кредитні спілки Вознесенівського, Дніпровського, Заводського та Хортицького районів обласного центру спрямували до державної скарбниці 4,3 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 663 тисячі, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 559 тисяч, м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 204 тисячі, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 159 тисяч, Вільнянського і Новомиколаївського районів – 107 тисяч тощо.

Нагадаємо, ставка податку на доходи фізичних осіб з процентів від депозитних банківських рахунків, вкладів у кредитних спілках тощо складає 18 відсотків, військового збору – 1,5 відсотка. Відповідно до ст. 170.4. Податкового кодексу України інформація про суми банківського рахунку або ощадного сертифіката чи вкладу члена кредитної спілки, нараховані проценти, а також відомості про вкладників залишаються конфіденційними.

 

Вісім фактів незаконного продажу алкоголю виявили запорізькі податківці протягом тижня

У Запорізькій області триває рейдова робота фахівців податкової служби, які разом із працівниками Національної поліції і представниками громадськості протидіють нелегальному продажу підакцизної продукції.

Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, упродовж 6-14 серпня податківці провели 16 обстежень господарських одиниць та виявили вісім фактів незаконної реалізації алкоголю. За безліцензійну торгівлю та здійснення господарської діяльності без державної реєстрації складені протоколи.

Усього з 21 липня по 14 серпня на Запоріжжі проведено 62 обстеження торговельних об'єктів, встановлено 22 факти порушення законодавства, вилучено підакцизних товарів загальною вартістю 17 тисяч гривень.

Нагадуємо, для торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами суб'єктам господарської діяльності необхідно мати відповідні ліцензії, супровідні документи на продукцію, касову техніку, а у випадках використання найманої праці – офіційно оформлених співробітників. За порушення вимог податкового і трудового законодавства передбачена адміністративна відповідальність.

 

Виторг через РРО – на що запорізьким підприємцям звернути увагу?

З метою дієвого контролю за суб'єктами господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки через зареєстровані РРО, фахівці податкової служби за допомогою Системи зберігання і збору даних реєстраторів розрахункових операцій (СЗЗД РРО) проводять аналіз виторгів, діяльності підприємців і підприємств, що звітують про мінімальні виторги, а також причини ненадходження інформації від РРО.

Передусім, для проведення перевірок відбираються господарські об'єкти, на яких застосовуються РРО з середньомісячним виторгом менше 12 тисяч гривень, що свідчить про незначний обсяг продажу, проведений через РРО, приховування реального обсягу розрахункових операцій та, відповідно, зниження рівня сплати податків.

Так, кожен господарський об'єкт потребує на місяць таких мінімальних витрат:

– заробітна плата одного працівника (мінімальна зарплата у 2020 році) – 4,7 тисячі гривень;

– утримання об'єкту торгівлі (послуг): оренда, комунальні платежі, земельний податок тощо – не менше 1 тисячі гривень;

– обслуговування касової та іншої техніки – 200-500 гривень;

– ліцензії та дозвільні документи – 700-2500 гривень тощо.

З метою уникнення правопорушень та забезпечення наповнення бюджетів усіх рівнів податківці закликають суб'єктів господарювання дотримуватися вимог законодавства, зокрема, Закону України від "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь