Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує !
Представники бізнесу Пологівського, Більмацького та Розівського районів погасили понад 2 мільйона гривень податкових боргів
За січень-вересень поточного року компанії і підприємці Пологівського, Більмацького та Розівського районів погасили недоїмку до бюджетів у сумі 2,2 мільйона гривень. Зокрема, до державного бюджету надійшло 600 тис.грн., до міських скарбниць – 1,7 мільйона. Про це повідомила завідувач Пологівського сектору по роботі з податковим боргом управління по роботі з податковим боргом ГУ ДПС у Запорізькій області Юлія Відясова.
Фахівці Пологівського сектору застосовують до боржників заходи по стягненню боргу, передбачені законодавством. Так, з початку року боржникам-юридичним та фізичним особам направлено 180 податкових вимог щодо погашення боргу, по 2 боржникам складено акти опису майна у податкову заставу.
З метою стягнення недоїмки подано до суду 24 позови на суму 500 тис.грн. про стягнення податкового боргу за рахунок вилучення готівки, стягнення коштів з банківських рахунків.
На Пологівщині триває проведення вебінарів для платників ПДВ про особливості реєстрації податкових накладних
Днями Пологівськими податківцями проведено вебінар для платників податку на додану вартість на платформі Skype з актуальних питань, пов’язаних з зупиненням реєстрації податкових накладних відповідно до Постанови Кабінету міністрів України від 11.12.2019 № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Учасники вебінару обговорювали разом з в.о. начальника Пологівського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Запорізькій області Оксаною Листопад зміни щодо ознак критеріїв ризиковості платника податку та порядок роботи комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Більш детально розглянули внесення змін до ознак безумовної реєстрації та показників позитивної податкової історії, у разі відповідності яким не зупиняється реєстрація податкових накладних.
Під час онлайн-зустрічі Оксана Листопад зупинилась на окремих положеннях постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165. Надала докладні роз'яснення щодо алгоритму дій платників, яким необхідно скористатися задля успішного розблокування податкових накладних та розрахунків коригування, які заблоковані в Єдиному реєстрі податкових накладних та порадила скористатися підходом «звідки, хто, де, кому»:
- звідки отримано товар (послугу);
- хто безпосередньо задіяний у господарській діяльності;
- де здійснюється господарська діяльність;
- кому реалізовано товар / послугу.
Звернула увагу, що вищезазначені операції необхідно забезпечити документальним підтвердженням, тобто надати письмові пояснення та копії первинних документів.
Особливу увагу приділила обов’язковому повідомленню платниками податків про об’єкти оподаткування за формою 20-ОПП.
Нагадала, що повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, платник має право подати до контролюючого органу в електронній формі за допомогою засобів електронного зв'язку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного в податковій накладній/ розрахунку коригування.
В ході вебінару платники отримали змістовні відповіді на запитання та практичні поради.
Роз’яснення законодавства
Шановні платники! На період карантину користуйтеся дистанційним форматом спілкування та електронними сервісами ДПС!
Пологівська ДПІ ГУ ДПС у Запорізькій області нагадує, що сьогодні у платників є можливість отримати всю необхідну інформацію, довідки, консультації, подати звітність до податкових органів без особистих візитів до податкових органів.
Для комфорту, економії часу, особливо для власної безпеки під час дії карантину, використання дистанційних комунікацій є найбільш раціональним. Тому особливу роль у доведенні інформації до платника сьогодні виконує Інтернет.
Офіційними джерелами інформації у мережі Інтернет для суспільства є вебпортал «Державна податкова служба України» та субсайти територіальних органів ДПС областей, зокрема субсайт «Територіальні органи ДПС у Запорізькій області» (далі – субсайт). На субсайті (http://zp.tax.gov.ua) розміщується актуальна, щоденно поновлювана та важлива інформація для платників податків.
В умовах дії карантину залишається актуальним також максимальне використання електронних сервісів Державної податкової служби України, зокрема ІТС «Електронний кабінет», вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
У разі виникнення питань щодо користування Електронним кабінетом слід звернутись до служби підтримки за телефоном 0800501007 (напрямок 0) або за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua/help/.
Припинення суб’єкта господарювання – платника екологічного податку: подання ліквідаційної декларації екоподатку
Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє, що податкова декларація подається за звітний період в установлені Податкового кодексу України (далі – ПКУ) строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Норми встановлені п. 49.1 ст. 49 ПКУ.
Платник податків зобов’язаний за кожний встановлений ПКУ звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПКУ подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (п. 49.2 ст. 49 ПКУ).
Пунктом 49.3 ст. 49 ПКУ встановлено, що податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один із таких способів:
а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» «Про електронні довірчі послуги».
Відповідно до п.п. 16.1.10 п. 16.1 ст. 16 ПКУ платник податків зобов’язаний повідомляти контролюючим органам за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов’язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації).
Пунктом 250.2 ст. 250 ПКУ визначено, що платники екологічного податку складають податкові декларації за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації:
? за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти, розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах – за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об’єктів;
? за утворення радіоактивних відходів та тимчасове зберігання радіоактивних відходів понад установлений особливими умовами ліцензії строк – за місцем перебування платника на податковому обліку у контролюючих органах.
Водночас, згідно з п.п. 49.18.8 п. 49.18 ст. 49 ПКУ, якщо платник податків ліквідується чи реорганізується (у тому числі до закінчення податкового (звітного) періоду), зокрема, декларація екологічного податку може подаватися за податковий (звітний) період, на який припадає дата ліквідації чи реорганізації, до закінчення такого звітного періоду.
Формою податкової декларації екологічного податку, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 715 зі змінами та доповненнями (далі – Декларація), не передбачено проставлення відмітки про подання Декларації за останній податковий (звітний) період, на який припадає дата ліквідації.
Отже, після внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, платник екологічного податку подає до контролюючих органів останню Декларацію у паперовому вигляді за податковий (звітний) квартал на який припадає дата ліквідації, до закінчення такого звітного кварталу або протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу.
Останній день строку сплати єдиного внеску, який припадає на вихідний або святковий день, переноситься
Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області звертає увагу, що роботодавці зобов’язані сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Норми встановлені частиною 8 ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями.
Порядок нарахування і сплати єдиного внеску затверджено наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 «Про затвердження Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами (далі – Інструкція № 449).
Згідно з п. 12 розділу ІV Інструкції № 449 у разі якщо останній день строків сплати єдиного внеску, зазначених у Інструкції № 449, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків сплати єдиного внеску вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.
Закон України № 786: щодо штрафів за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних
Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області звертає увагу платників ПДВ, що відповідно до п. 73 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) підлягають перегляду неузгоджені та несплачені станом на 23 травня 2020 року штрафні санкції, нараховані з 01 січня 2017 по 31 грудня 2019 року, за порушення платниками ПДВ граничного строку для реєстрації податкових накладних (далі – ПН) та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних (далі – РК) в ЄРПН, складених за:
? операціями, що звільняються від оподаткування ПДВ;
? операціями, що оподатковуються ПДВ за нульовою ставкою;
? операціями, що не передбачають надання ПН отримувачу (покупцю), а також ПН, складеної відповідно до п. 198.5 ст. 198 ПКУ у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» – «г» п. 198.5 ст. 198 ПКУ;
? відповідно до ст. 199 ПКУ;
? відповідно до абзацу одинадцятого п. 201.4 ст. 201 ПКУ.
Ця норма поширюється на випадки, коли грошові зобов’язання неузгоджені (відповідні податкові повідомлення-рішення знаходяться в процедурі адміністративного або судового оскарження). У такому разі, контролюючий орган за місцем реєстрації платника ПДВ має здійснити перерахунок суми штрафу і надіслати (вручити) такому платнику нове податкове повідомлення-рішення із зазначенням нових розмірів штрафів.
Закон України від 14 липня 2020 року № 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців» (далі – Закон № 786) вніс дві суттєві зміни у цю процедуру.
По-перше, зазначені правила щодо перегляду штрафних санкцій були уточнені. Встановлено, що період, за який у платника ПДВ є право на перегляд, розпочинається з 01 січня 2017 року і закінчується 22 травня 2020 року (тобто датою набрання чинності Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві»).
По-друге, розмір нарахованих і неузгоджених штрафів знижено вдвічі від попередніх розмірів.
Так, штрафи становлять:
? у разі відсутності реєстрації ПН/РК– 2,5 % від обсягу постачання без ПДВ, але не більше 1 700 гривень;
? у разі несвоєчасної реєстрації ПН/РК – 1 % від обсягу постачання без ПДВ, але не більше 510 гривень.
Зміни, внесені Законом № 786 до пункту 73 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ набрали чинності з 08 серпня 2020 року.
Платники податків мають можливість доступу до даних інтегрованих карток платників в режимі реального часу
Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє.
Вхід до електронного кабінету здійснюється за адресою:http://cabinet.tax.gov.ua.
Вхід до приватної частини (особистого кабінету) здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням КЕП будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Меню Стан розрахунків з бюджетом надає користувачу електронного кабінету доступ до своїх особистих рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного пункту меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу.
Червоним кольором позначені суми податкового боргу чи заборгованості зі сплати єдиного внеску, які не сплачені в строк та по яких існує заборгованість до бюджету або фондів соціального та пенсійного забезпечення.
Для перегляду даних за попередні роки необхідно застосувати фільтр «Рік», та фільтр «ОДПС» для перегляду особистих рахунків, що знаходяться на обліку у відповідних органів ДПС.
Крім того, платників податків можуть отримати витяг щодо стану розрахунків з бюджетами та фондами соціального та пенсійного забезпечення за даними органів ДПС.
Для цього в меню Заяви, запити для отримання інформації встановлюється відповідний період та обмежується перелік документів за типом «J(F)13 Запити». Зі списку документів обирається Запит (F/J1300203). В наступному вікні в полях «Регіон» та «Район» обирається відповідний територіальний орган ДПС (за замовчуванням встановлено орган ДПС за місцем основної реєстрації), та натискається кнопка «Створити».
Поля форми Запиту заповнюються системою автоматично, а саме:
- найменування; прізвище, ім’я, по батькові платника податків;
- податковий номер платника податку або серія та номер паспорта;
- дата відправлення Запиту до органів ДПС.
Автоматичне заповнення таких полів можна відмінити, знявши позначку «Авто розрахунок».
Законом № 466 запроваджено єдиний звітний період з ПДВ
Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області нагадує, що Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» встановлено єдиний звітний період для усіх категорій платників податку на додану вартість (у тому числі для платників, що перебувають на спрощеній системі оподаткування), який дорівнює календарному місяцю. Відповідні зміни внесено до статті 202 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Крім того, статтею 202 ПКУ встановлено, якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця; якщо податкова реєстрація особи анулюється в інший день, ніж останній день календарного місяця, то останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається з першого дня такого місяця та закінчується днем такого анулювання.
Разом із тим квартальний звітний період для податкової звітності з ПДВ скасовується.
Таким чином, останнім звітним періодом для платників податку, які подавали звітність з ПДВ щоквартально, був ІІ квартал 2020 року. Починаючи з податкової звітності за липень 2020 року всі без виключення платники податку, в тому числі і ті, що перебувають на спрощеній системі оподаткування, подають податкову декларацію щомісячно.
Розрахунок процентів по розстроченому (відстроченому) грошовому зобов’язанню (податковому боргу)
Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує.
Згідно з п. 100.1 ст. 100 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями розстроченням, відстроченням грошових зобов’язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов’язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру 120 відс. річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день прийняття контролюючим органом рішення про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу. Якщо до складу розстроченої (відстроченої) суми входить пеня, то для розрахунку процентів береться сума за вирахуванням суми пені.
Відповідно до п. 4.2 розд. IV Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 574, нарахування процентів розпочинається наступного дня після початку дії розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) та наступного дня після граничного строку сплати чергової частки розстроченого (відстроченого) грошового зобов’язання (податкового боргу).
Нарахування процентів здійснюється у день фактичного погашення розстроченого (відстроченого) грошового зобов’язання (податкового боргу) (його частини) за весь період користування розстроченням (відстроченням).
Платник податків розраховує суму процентів на розстрочене (відстрочене) грошове зобов’язання (податковий борг) (його частку) самостійно та сплачує її одночасно зі сплатою розстроченої (відстроченої) або чергової частини розстроченої (відстроченої) суми у строки, визначені у відповідному договорі.
Одноденний розмір процентів при розрахунку округлюється до другого знака після коми в загальному порядку арифметичного округлення.
Надміру сплачені суми процентів можуть зараховуватись у рахунок сплати грошового зобов’язання (податкового боргу) в порядку, встановленому законодавством України.
Отже, проценти нараховуються:
у день фактичного погашення розстрочки (відстрочки);
за весь період фактичного користування розстрочкою (відстрочкою);
на розстрочену (відстрочену) суму, що була діючою на момент кожного такого нарахування;
із розрахунку 120 відс. річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день прийняття органом ДПС рішення про розстрочення (відстрочення).
Термін сплати єдиного внеску фізичною особою – підприємцем за найманих працівників
Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує.
Відповідно до абз. третього п. 1 частини 1 ст. 4 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) є роботодавці – ФОП, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з ФОП, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань).
Згідно абз. першого частини 8 ст. 9 Закону № 2464 платники, зазначені, зокрема, у п. 1 частини 1 ст. 4 Закону № 2464 зобов’язані сплачувати ЄВ, нарахований за календарний місяць не пізніше 20 числа наступного місяця.
Тобто, ФОП - роботодавці сплачують нараховані суми ЄВ за найманих працівників за відповідний календарний місяць не пізніше 20 числа наступного місяця.
При цьому, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується ЄВ, платники, одночасно з видачею зазначених сум, зобов’язані сплачувати нарахований на ці виплати ЄВ у розмірі, встановленому для відповідних платників (авансові платежі) (абзац другий частини восьмої ст. 9 Закону № 2464).
Новації Закону № 466: зміни щодо функціонування електронного кабінету
У Пологівському секторі організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області зазначають, що Законом України від 14.07.2020 № 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців» внесено зміни до Податкового кодексу України відносно функціонування електронного кабінету.
Зокрема, з 7 листопада 2020 року наберуть чинності зміни щодо скасування договору про визнання електронних документів для реєстрації в Eлектронному кабінеті платника податків та передбачено, що в кабінеті відображатимуться податкові повідомлення-рішення, винесені контролюючими органами. Також запроваджена можливість зміни уповноважених осіб платника податків, які мають право користуватися електронним кабінетом та визначено, що контролюючий орган буде вести листування з платниками податків в електронній формі, у разі подання ними заяви про бажання отримувати документи через електронний кабінет.
Крім того в Електронному кабінеті для платників податків створена можливість переглянути в режимі реального часу інформацію про платника податків, яка збирається, використовується та формується контролюючими органами та стосується: обліку платників податків, адміністрування податків, зборів, податкових платежів, здійснення податкового контролю, дані оперативного обліку податків та зборів (у т.ч. дані інтегрованих карток платників податків), дані системи електронного адміністрування ПДВ, дані системи електронного адміністрування реалізації пального.
Одержати таку інформацію можна у вигляді документа, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з Електронного кабінету із накладенням кваліфікованого електронного підпису посадової особи контролюючого органу та кваліфікованої електронної печатки контролюючого органу.
Крім того, у меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету платник має доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. У тому ж меню фізичні особи можуть сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти.
Інформацією щодо сплати податків, зборів, платежів фізичними особами можна ознайомитись в меню «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Допомога» Електронного кабінету.
Слід знати, робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється після проходження електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДПС.
ПДВ: щодо необхідності подання Таблиці даних
Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області пояснює, що відповідно до п. 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок) платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку на додану вартість за встановленою формою (додаток 5). Таблиця даних платника податку (далі - Таблиця) - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України (п. 2 Порядку).
У таблиці даних платника податку зазначаються:
- види економічної діяльності відповідно до КВЕД ДК 009:2010;
- коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;
- коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010 (далі - ДКПП), що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, при цьому такі коди мають містити від 5 до 14 символів.
Одночасне заповнення граф щодо придбання (отримання) і постачання/надання товарів/послуг в одному рядку Таблиці не допускається.
Після подання таблиці даних платника податку, та в подальшому при складанні податкових накладних / розрахунків коригувань, коди товарів згідно з УКТЗЕД або коди послуг згідно з ДКПП мають відповідати тим, які зазначені в поданій Таблиці.
Отримання попередньої оплати за товари, постачання яких ще не відбулося, не позбавляє платника податку права навести у Таблиці інформацію щодо товарів, відносно яких вона отримана.
Таблиця подається в електронному вигляді (код форми – J1312303) з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку (п. 14 Порядку). Обов’язковою умовою є формат *.pdf файлу з поясненнями, розміром не більше 2 МБ.
Таблиця подана до контролюючого органу підлягає розгляду протягом 5 робочих днів для прийняття рішення про врахування/не врахування такої таблиці. Також слід зазначити, що у разі відповідності таблиці вимогам абз.2 п.18 Порядку, вказана таблиця враховується автоматично.
Одним із критеріїв коли Таблиці даних приймаються в автоматичному режимі (без розгляду комісією) є податкове навантаження більше 2%.
Подавати Таблицю з кожною квитанцією про зупинення реєстрації в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної, платнику податків не потрібно.
Нагадуємо, що подання Таблиці не дає можливості здійснити реєстрацію податкових накладних / розрахунків коригувань, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН раніше.
Закон №786: на які перевірки знято мораторій
Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує, що Законом України від 14.07.2020 № 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб - підприємців» внесено зміни до пункту 522 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі - Кодекс), якими з 08.08.2020 року скасовано мораторій на проведення деяких перевірок.
Так, під час карантину можуть проводитися документальні позапланові перевірки:
- за зверненням платника податків;
- з підстав, визначених п.п. 78.1.7 та 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 Кодексу;
Знято мораторій на фактичні перевірки в частині порушення вимого законодавства з питань:
- обліку, ліцензування, виробництва, зберігання й транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів;
- цільового використання пального та спирту етилового платниками податків;
- обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;
- здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва й обігу спирту етилового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, пального, з підстав, визначених п.п. 80.2.2, 80.2.3 та п.п. 80.2.5 Кодексу.
Крім того нагадуємо, що згідно п.76.1 ст.76 Кодексу проведення камеральних перевірок не заборонено: камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність платників податків суцільним порядком за кожний звітний (податковий) період.
Новації Закону№466: у разі ліквідації підприємницької діяльності податкову декларацію слід подати протягом 20 календарних днів
Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області звертає увагу, що Законом України від 16 січня 2020 року №466 – ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни до п. 177.11 ст. 177 (діє з 23.05.2020 року), а саме:
Фізичні особи, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням, подають податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якій відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, у строки, встановлені Податковим кодексом України для місячного податкового періоду.
Отже, подавати таку податкову декларацію про майновий стан і доходи необхідно протягом 20 календарних днів після закінчення місяця, у якому відбулося таке припинення (було - протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності).
Нагадаємо, що у разі проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням останнім базовим податковим (звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.
Що робити: платник єдиного податку загубив книгу обліку
Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує. Книги обліку доходів (для платників єдиного податку першої, другої та третьої груп, які не є платниками податку на додану вартість), книги обліку доходів і витрат (для платників єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість) (далі – Книги обліку) зберігаються у платника податку протягом 3 років після виконання останнього запису.
У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пп. 44.1 і 44.3 ст. 44 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), платник податків зобов’язаний у п’ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити (із наданням оформлених відповідно до законодавства документів, підтверджуючих настання події, що призвела до такої втрати, пошкодження або дострокового знищення документів), зокрема, контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому ПКУ для подання податкової звітності.
Платник податків зобов’язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.
У разі надання платником податків у порядку та строки, визначені абзацом першим п. 44.5 ст. 44 ПКУ, повідомлення та неможливості проведення перевірки платника податків у зв’язку з втратою, пошкодженням або достроковим знищенням платником податків документів строки проведення таких перевірок переносяться до дати відновлення та надання документів до перевірки в межах визначених п. 44.5 ст. 44 ПКУ строків, але на строк не більше ніж 120 днів.
Крім того, у разі втрати Книги обліку фізична особа – підприємець – платник єдиного податку повинна звернутися до органів внутрішніх справ для подання заяви про втрату Книги обліку та отримати довідку про надання такої заяви.
У разі втрати фізичною особою – підприємцем Книги обліку до неї застосовується адміністративна (ст. 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення) та фінансова (п. 121.1 ст. 121 ПКУ) відповідальність, якщо Книгу обліку не відновлено протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу, або у строк не більше ніж 120 днів (у разі неможливості проведення перевірки платника податків).
2. Реєстрація програмного РРО: які дії?
Суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати програмний реєстратор розрахункових операцій, повинен перебувати на обліку в контролюючому органі.
Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись програмний РРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 ПКУ.
Реєстрація програмного РРО здійснюється на підставі Заяви про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (J/F 1316602), що подається у електронній формі через Електронний кабінет (портальне рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (АРІ)) або засобами телекомунікацій.
Інструкція щодо заповнення та подання заяви про реєстрацію програмного РРО за формою № 1-ПРРО (J/F 1316602) через Електронний кабінет розміщена за посиланням: Головна>БАНЕР>Програмні РРО>Форми ПРРО>Інструкції щодо заповнення та подання форми № 1-ПРРО через Електронний кабінет.
Після включення програмного РРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій він може використовуватись суб’єктом господарювання.
Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для програмного РРО, суб’єкт господарювання повідомляє згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженим наказом МФУ від 06.06.2017 № 557 (у редакції від 01.06.2020 № 261).
Інструкція щодо заповнення Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа (для повідомлень щодо сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО) за формою J/F1391801 розміщена на банері «Програмні РРО» за посиланням: Головна>БАНЕР>Програмні РРО>Форми ПРРО>Інструкції щодо заповнення форм.
Реєстрація касира в розділі «Програмний РРО» Електронного кабінету здійснюється шляхом подання повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа (форма J/F 1391801), що розміщена за посиланнями:
- Головна>Електронна звітність>Платникам податків про електронну звітність>Інформаційно-аналітичне забезпечення>Реєстр форм електронних документів/Реєстр форм електронних документів (перелік сервісних запитів для юридичних осіб)/j1391801;
- Головна>Електронна звітність>Платникам податків про електронну звітність>Інформаційно-аналітичне забезпечення>Реєстр форм електронних документів/Реєстр форм електронних документiв (перелік сервісних запитів для фізичних осіб)/f1391801.
Продаж підакцизних товарів через РРО без попереднього програмування найменування із зазначенням коду УКТ ЗЕД: які штрафи?
Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів зобов’язані застосовувати РРО та/або програмні РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів (із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості (п. 11 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»).
До підакцизних товарів належать, зокрема: спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво; тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну; пальне; автомобілі легкові (п. 215.1 ст. 215 ПКУ).
У разі проведення розрахункових операцій через РРО та/або програмний РРО без використання режиму попереднього програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару та обліку його кількості, застосовуються фінансові санкції у розмірі триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п.7 ст. 17 Закону № 265).
Посадові особи та працівники торгівлі, громадського харчування та сфери послуг за порушення вимог Закону №265 притягуються контролюючими органами до адміністративної відповідальності у розмірах передбачених ст. 155 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (ст. 26 Закону № 265).
Отже, у разі виявлення під час перевірки суб’єкта господарювання фактів порушень вимог щодо реалізації товарів (послуг) через РРО та/або ПРРО без використання режиму попереднього програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, застосовується:
- фінансова санкція – у розмірі триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, незалежно від кількості встановлених таких порушень,
- та адміністративна відповідальність передбачена ст. 155 прим. 1 КУпАП.
Новації законодавства: облік доходів і витрат самозайнятими особами з 01.01.2021 року
Закон України від 14.07.2020 № 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб - підприємців» змінив порядок ведення обліку доходів і витрат самозайнятими особами.
Зокрема, з 01.01.2021 року відмінено обов’язкове ведення паперових Книг обліку доходу та витрат, Книг обліку доходів.
Залежно від обраної системи оподаткування самозайняті особи, починаючи з 1 січня 2021 року, мають вести облік своїх доходів (витрат) у наступний спосіб:
• фізичні особи – підприємці на загальній системі зобов’язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Облік доходів і витрат може вестись в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет.
• Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність зобов’язані вести облік доходів і витрат від такої діяльності. Облік доходів і витрат може вестись в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет.
Типова форма, за якою здійснюється облік доходів і витрат, та порядок ведення такого обліку визначаються Міністерством фінансів України.
На сьогодні і до моменту затвердження нової форми МФУ залишається чинною Книга обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування), і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, затверджена Наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 № 481.
• Фізичним особам – підприємцям – платникам єдиного податку першої і другої
груп та платникам єдиного податку третьої групи, які не є платниками ПДВ, надано право вести облік у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів.
Облік доходів та витрат може вестись як у паперовому, так і в електронному вигляді.
• Фізичним особам – підприємцям – платникам єдиного податку третьої групи, які є платниками ПДВ, надано право вести облік у довільній формі шляхом помісячного відображення доходів та витрат.
Облік доходів та витрат може вестись як у паперовому так і в електронному вигляді.
На сьогодні підприємці - платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками ПДВ, ведуть Книгу обліку доходів. Платники єдиного податку третьої групи (підприємці), які є платниками ПДВ, ведуть облік доходів та витрат. Форму Книги обліку доходів та Книги обліку доходів та витрат і порядок її ведення затверджено наказом МФУ від 19.06.2015 № 579.
Платника ПДВ включено до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості: подання інформації та копій документів
Платник ПДВ, яким складено та/або подано для реєстрації в ЄРПН ПН/РК, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено ПН/РК, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких ПН/РК зупиняється.
При цьому, передбачена можливість подання платником ПДВ, якого включено до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Зазначена інформація подається до контролюючого органу в електронному вигляді у форматі XML за формою «Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку (код форми J(F)13149)».
До Повідомлення 2 можна додати необхідну кількість документів довільного формату (код форми J/F13601), до яких можна завантажити копії документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку у форматі PDF, PNG або JPG.
Кількість документів довільного формату, що додаються до Повідомлення 2, не повинна перевищувати 100 шт.
Розмір вкладень (у форматі PDF, PNG або JPG) до документів довільного формату не повинен перевищувати 2 Мб.
Зазначена норма передбачена п. 5, п. 6 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою КМУ від 11.12.2019 №1165.
Для платників єдиного внеску: штрафи та перевірки на період карантину
З 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України тимчасово не застосовуються штрафні санкції за такі порушення:
- несвоєчасна сплата (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску;
- неповна сплата або несвоєчасна сплата суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів);
- несвоєчасне подання звітності до податкових органів. Якщо за несвоєчасне подання звітності вже був накладений штраф, то за повторне таке порушення вчинене щодо періодів з 1 березня по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, штраф не застосовується.
Протягом періодів з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, платникам єдиного внеску не нараховується пеня, а нарахована пеня за ці періоди підлягає списанню.
Крім того, встановлено мораторій на проведення документальних перевірок правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України.
Документальні перевірки з питань правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску, що були розпочаті до 18 березня 2020 року та не були завершеними, зупиняються по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України.
Зазначена норма передбачена Законом України від 17.03.2020 №533-ІХ та подовжена Закон України від 13.05.2020 №591-ІХ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)".
Працівнику видані кошти під звіт для придбання ТМЦ: що необхідно враховувати?
Готівкові розрахунки – це платежі готівкою суб’єктів господарювання і фізичних осіб за реалізовану продукцію (товари, виконані роботи, надані послуги), а також за операціями, які безпосередньо не пов’язані з реалізацією продукції (товарів, робіт, послуг) та іншого майна.
Суб’єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами, зокрема, між собою – у розмірі до 10000 (десяти тисяч) гривень включно.
Платежі понад установлені граничні суми проводяться через банки або небанківські фінансові установи/юридичних осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку:
- шляхом переказу коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку.
Кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується.
Зазначене обмеження стосується також розрахунків під час оплати за товари, придбані на виробничі (господарські) потреби за рахунок готівки, одержаної за допомогою електронного платіжного засобу.
Отже, обмеження щодо граничної суми готівкового розрахунку у розмірі 10000 грн. поширюється на використання коштів виданих підприємством під звіт працівнику для придбання товарно-матеріальних цінностей.
При цьому кількість суб’єктів господарювання, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується.
Зазначена норма передбачена п.п. 5 п. 3 розд. І, п. 6 розд. ІІ «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12.2017 № 148.
Реєстрацію ПН/РК в ЄРПН зупинено: формат письмових пояснень, документів та скарг на рішення комісії
Письмові пояснення/скарги на рішення комісії та копії документів при зупиненні реєстрації ПН/РК в ЄРПН подаються до контролюючого органу в електронному вигляді у форматі XML за наступними формами:
Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (код форми J/F13126);
Скарга щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (код форми (J/F13132).
До Повідомлення/Скарги можна додати необхідну кількість документів довільного формату (код форми J/F13601), до яких можна завантажити копії необхідних підтверджуючих документів у форматі PDF, PNG або JPG.
Кількість документів довільного формату, що додаються до Повідомлення, не обмежена.
Кількість документів довільного формату (файлів), що додаються до Скарги, не повинна перевищувати 100 штук.
Разом з тим, один файл може містити копії кількох документів, за умови, що його розмір не перевищує 2 Мб.
Крім того, передбачена можливість подання платником ПДВ, якого включено до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Зазначена інформація подається до контролюючого органу в електронному вигляді у форматі XML за формою «Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку (код форми J(F)13149)».
До Повідомлення 2 можна додати необхідну кількість документів довільного формату (код форми J/F13601), до яких можна завантажити копії документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку у форматі PDF, PNG або JPG.
Кількість документів довільного формату, що додаються до Повідомлення 2, не повинна перевищувати 100 шт.
Розмір вкладень (у форматі PDF, PNG або JPG) до документів довільного формату не повинен перевищувати 2 Мб.
Офіс підприємства і цех виробництва знаходяться в різних адміністративних районах: де стати на облік?
Місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку (ст. 93 Цивільного кодексу України).
Платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в контролюючих органах:
- за місцезнаходженням юридичних осіб (основне місце обліку);
- а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку) (п. 63.3 статті 63 Податкового кодексу).
Отже, юридична особа повинна стати на облік в контролюючому органі:
- за місцем розташування офісу, тобто основне місце обліку;
- а також, в контролюючому органі за місцем розташування (реєстрації), у разі наявності підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Новації законодавства: законсервовані основні засоби, які зміни в нарахуванні податкової амортизації?
Законом України від 16.01.2020 №466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» уточнено правила нарахування амортизації, визначені п.п. 138.3.1 ст. 138 ПКУ (норма набрала чинності 23.05.2020).
Починаючи з 23.05.2020 року діяло правило, відповідно до якого не нараховувалася податкова амортизація за період невикористання (експлуатації) основних засобів у господарській діяльності у зв'язку з їх модернізацією, реконструкцією, добудовою, дообладнанням та консервацією.
Закон України від 14.07.2020 № 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб - підприємців» (набрав чинності 08.08.2020) скоротив цей перелік операцій без нарахування амортизаційних відрахувань до консервації.
Отже, починаючи з 08.08.2020 року амортизація для цілей податкового обліку не нараховується за період невикористання (експлуатації) основних засобів у господарській діяльності у зв’язку з їх консервацією.
Нарахування амортизації припиняється, починаючи з місяця, наступного за місяцем вибуття об'єкта основних засобів, переведення його на реконструкцію, модернізацію, добудову, дообладнання, консервацію. Нарахування амортизації поновлюється, починаючи з місяця, наступного за місяцем введення об'єкта в експлуатацію після реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання, консервації (наказ МФУ «Про затвердження Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів» від 30.09. 2003 року № 561).
Таким чином, якщо нарахування амортизації по об’єкту основних засобів не здійснювалося за період невикористання (експлуатації) основних засобів у господарській діяльності у зв'язку з їх модернізацією, реконструкцією, добудовою, дообладнанням з червня 2020 року, то для цілей виконання оновлених вимог п.п. 138.3.1 ст. 138 ПКУ, таке нарахування може бути відновлене починаючи із вересня 2020 року.
Новації законодавства у частині проведення документальних перевірок під час карантину
Законом України від 14.07.2020 № 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб - підприємців» (набрав чинності 08.08.2020) внесено зміни до п. 52.2 ст. 52 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, а саме:
З 8 серпня 2020 року на період дії карантину контролюючим органам надано право проводити документальні позапланові перевірки:
• за зверненнями платника податків;
• документальні позапланові перевірки проводяться також і з підстав, визначених п.п. 78.1.7 ст. 78 ПКУ:
- якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця,
- у разі закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації,
- якщо порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків,
- коли подано заяву про зняття з обліку платника податків.
Нагадаємо, що з 18.03.2020 по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби, діє мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок, крім:
- документальних позапланових перевірок, що проводяться на звернення платника податків;
- документальних позапланових перевірок з підстав, визначених п.п. 78.1.7 та 78.1.8 ст. 78 ПКУ;
- фактичних перевірок порушення вимог законодавства в частині:
обліку, ліцензування, виробництва, зберігання, транспортування та обігу пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
цільового використання пального та спирту етилового платниками податків;
обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;
здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, з підстав, визначених п.п. 80.2.2, 80.2.3 та 80.2.5 ст. 80 ПКУ.
ГУ ДПС у Запорізькій області
Для торгівлі алкоголем і тютюном запорізькі підприємці отримали 7306 ліцензій
З початку року суб'єкти господарювання, які торгують уроздріб підакцизними товарами, сплатили до місцевих бюджетів регіону 13 мільйонів 752 тисячі гривень акцизного податку. Надходження перевищили рівень відповідного періоду минулого року на 6 мільйонів 790 тисяч або на 5,3 відсотка. Поро це повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов.
У січні-вересні 2020 року фахівці податкової служби видали 7306 ліцензій, зокрема, 4408 – на право торгівлі алкогольними напоями, 2898 – для реалізації тютюнових виробів. До місцевих бюджетів надійшло майже 31 мільйон гривень плати за ліцензії. Крім того, призупинено дію 1123 документів, анульовано 1698. Станом на початок жовтня кількість діючих ліцензій склала 8466.
Також запорізькі податківці провели 646 перевірок з питань дотримання вимог законодавства, яке регулює обіг підакцизних товарів. За виявлені порушення застосовані штрафні санкції на суму 63,8 мільйона гривень.
Нагадуємо, Державною податковою службою України створено новий сервіс щодо оперативного автоматизованого повідомлення суб’єктів господарювання про сплив терміну чергового платежу за ліцензію, призупинення дії ліцензії, анулювання ліцензії на певний вид діяльності. Повідомлення про внесення чергового платежу за ліцензію автоматично формується в інформаційно-телекомунікаційних системах ДПС та направляється суб’єкту господарювання до настання терміну сплати за ліцензію через "Електронний кабінет".
У Бердянську виявлено ще шість випадків нелегальної торгівлі цигарками
Фахівці податкової служби регіону продовжують проводити рейди з метою виявлення нелегального продажу підакцизної продукції.
Днями у м. Бердянськ обстежено шість господарських одиниць, де встановлені факти незаконної торгівлі тютюновими виробами. Для фіксування випадків продажу без відповідних дозвільних документів було здійснено виклик працівників національної поліції.
Стосовно порушників складені протоколи за провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб'єкта господарювання, без отримання ліцензії на провадження виду господарської діяльності.
Нагадаємо, податківці проводять на території регіону заходи з протидії нелегальній реалізації підакцизної продукції, ухиленню від сплати податків, зборів (обов’язкових платежів) та забезпечення надходжень до державного та місцевих бюджетів.
Для того, щоб легально продавати алкогольні напої та тютюнові вироби, суб'єктам господарської діяльності необхідно мати:
– ліцензії на право роздрібної торгівлі підакцизних товарів;
– супровідні документи на продукцію;
– касову техніку.
Крім того, якщо для реалізації залучають найманих працівників, то вони повинні бути офіційно оформлені.
За недотримання норм податкового і трудового законодавства передбачена адміністративна відповідальність.
Фахівці податкової наголошують: купуючи нелегальну продукцію, з якої не сплачені податки до бюджету, споживач ризикує отримати контрафактні вироби сумнівної якості, що можуть завдати шкоди здоров'ю.
За забруднення довкілля запорізькі підприємства сплатили майже 200 мільйонів
Упродовж січня-вересня 2020 року від запорізьких платників до бюджетів усіх рівнів надійшло 195 мільйонів 400 тисяч гривень екологічного податку (не враховуючи показники великих підприємств, які обслуговуються в Східному управлінні Офісу ВПП ДПС). Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, до державного бюджету запорізькі підприємства спрямували 105,3 мільйона, до місцевих – понад 90 мільйонів.
Найбільші платежі забезпечили суб'єкти господарювання м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 155,8 мільйона, Запорізького району – 18,5 мільйона, м. Запоріжжя – 8,7 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 3,1 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 2,7 мільйона, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 2 мільйони, Вільнянського і Новомиколаївського районів – 1,4 мільйона, Василівського та Михайлівського районів – 1,1 мільйона тощо.
Усього в регіоні зареєстровано 2595 платників екологічного податку, які здійснюють викиди шкідливих речовин у атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, у водні об'єкти, а також розміщують, утворюють або зберігають радіоактивні відходи тощо.
Ставки податку залежать від виду забруднюючих речовин або рівня небезпечності відходів.
Запорізькі податківці долучилися до Всесвітньої акції озеленення
У рамках всеукраїнського проєкту "Озеленення України" керівництво і фахівці податкової служби регіону висадили у Запоріжжі молоді дерева.
Колектив відомства на чолі з начальником Головного управління ДПС у Запорізькій області Романом Афоновим підтримали ініціативу з відновлення екосистеми міста і висадили близько сотні саджанців дубів у південній частині заповідника острова Хортиця.
Нагадаємо, акція "1 000 000 дерев за 24 години" у рамках глобального екологічного проєкту "Озеленення України" проводиться на всій території країни та має на меті привернути увагу до проблем екології та відновлення екосистеми країни, а також сформувати позитивний імідж України.
Запорізькі підприємці сплатили більше мільярда гривень єдиного податку
За дев'ять місяців до місцевих бюджетів регіону надійшло 1 мільярд 11 мільйонів гривень єдиного податку. Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, сплачена сума на 74 мільйони або на 8 відсотків перевищила минулорічну.
Так, підприємці, які використовують спрощену систему оподаткування, спрямували до скарбниць громад 722,5 мільйона, суб'єкти господарювання-юридичні особи – 133,7 мільйона, агровиробники – майже 155 мільйонів.
Найбільші надходження отримав міський бюджет Запоріжжя – 553,4 мільйона, мелітопольські і веселівські платники забезпечили 108 мільйонів, бердянські і приморські – 81,3 мільйона, оріхівські та гуляйпільські – 39,7 мільйона, пологівські, більмацькі та розівські – 37 мільйонів, василівські та михайлівські – 36,2 мільйона, енергодарські, кам’янсько-дніпровські та великобілозерські – понад 34 мільйони, токмацькі і чернігівські 31,2 мільйона тощо.
У структурі доходів місцевих бюджетів регіону єдиний податок знаходиться на другому місці – його частина складає 14 відсотків.
Станом на початок жовтня у податкових органах Запорізької області на спрощеній системі оподаткування перебувають 51554 платника єдиного податку-фізичні особи, 8684 юридичні особи та 2057 сільськогосподарських товаровиробників.
З прибутків запорізьких компаній держбюджет отримав пів мільярда гривень
За дев'ять місяців запорізькі підприємства сплатили до державного бюджету 514 мільйонів гривень податку на прибуток (без даних великих платників, які зареєстровані в Східному управлінні Офісу ВПП ДПС).
Коментуючи надходження, начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов повідомив, що лише у вересні до державної скарбниці спрямовано понад 7 мільйонів.
З початку року компанії і установи, які працюють у м. Запоріжжя, перерахували 361,3 мільйона, з прибутків суб'єктів господарювання м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів надійшло – 53,8 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – майже 35 мільйонів, м. Токмак, Токмацького та Чернігівського районів – 12,2 мільйона, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 11,5 мільйона, Запорізького району – 9,2 мільйона, Вільнянського, Новомиколаївського районів – 8,6 мільйона, м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 7,6 мільйона тощо.
На даний час у регіоні податок на прибуток сплачують 920 підприємств.
Нагадаємо, цей платіж нараховується платником самостійно на базу оподаткування – прибуток із джерелом походження як з України, так і за її межами. Базова ставка становить 18 відсотків, за ставками 15, 6 та 20 процентів оподатковуються пасивні доходи, отримані нерезидентами в Україні.