A A A K K K
для людей із порушенням зору
Комиш-Зорянська селищна територіальна громада
Пологівського району Запорізької області

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує !

Дата: 04.11.2020 20:01
Кількість переглядів: 518

Власники нерухомості сплатили до місцевих бюджетів Пологівського, Більмацького та Розівського районів 3,8 мфльйонів гривень

Платники податків Пологівського,Більмацького та Розівського  районів за 9 місяців 2020 року сплатили 3,8 млн. грн. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження збільшилися на 1,0 млн.гривень. Про це повідомила начальниця Пологівського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй.

Юридичні особи сплатили 2,6 млн. гривень, фізичні особи – власники нерухомості, перерахували 1,2 млн. гривень цього податку.

Зокрема, від платників Пологівського району надійшло 2,4 млн. грн., Більмацького району – 709,2 тис. грн.,  Розівського району – 600,7 тис. гривень.

Нагадаємо: платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, у т.ч. нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової або нежитлової нерухомості. Податок нараховується на загальну площу об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, у т.ч. їх часток. Ставки податку встановлюються органами місцевого самоврядування.

 

Розяснення законодавства

Сусідка сказала, що скоро відмінять усі податки!

Втомились від фейкових новин та чуток? 

 Лише перевірена інформація про податки на офіційних ресурсах Державної податкової служби https://www.facebook.com/TaxUkraine/ 

та ДПС у Запорізькій області https://www.facebook.com/tax.zaporizhzhya/ у мережі фейсбук.

  Підписуйтесь та читайте корисні новини про податкові надходження, ставки та новації законодавства.

 

Закон України № 466: відшкодування моральної шкоди та ПДФО

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує, що Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві», зокрема внесено зміни до п.п. 164.2.14 ст. 164 Податкового кодексу України щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) сум відшкодування моральної шкоди (норма набрала чинності з 23.05.2020).

Так, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід у вигляді неустойки (штрафів, пені), відшкодування матеріальної або немайнової (моральної) шкоди, крім:

? сум, що за рішенням суду спрямовуються на відшкодування збитків, завданих платнику податку внаслідок заподіяння йому матеріальної шкоди, а також шкоди життю та здоров’ю, а також відшкодувань моральної шкоди в розмірі, визначеному рішенням суду, але не вище чотирикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на                   01 січня звітного (податкового) року, або в розмірі, визначеному законом.

Отже, з 23.05.2020 звільняється від оподаткування ПДФО відшкодування моральної шкоди в розмірі, визначеному рішенням суду, але не вище чотирикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 01 січня звітного (податкового) року, або у розмірі, визначеному законом.

 

Витрати, понесені у зв’язку з придбанням товарів у ФОП – платників єдиного податку, враховуються при визначенні доходу «незалежника»

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області нагадує, що оподаткування доходів, отриманих фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, регламентується ст. 178 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності. У разі неотримання довідки про взяття на облік особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, об’єктом оподаткування є доходи, отримані від такої діяльності без урахування витрат (п. 178.3 ст. 178 ПКУ).

ПКУ не передбачено обмежень щодо включення фізичною особою, яка здійснює незалежну професійну діяльність, витрат, пов’язаних з придбанням товарів (робіт, послуг) у фізичних осіб – підприємців (ФОП) – платників єдиного податку.

При цьому, зазначені витрати повинні бути пов’язані із провадженням певного виду незалежної професійної діяльності та підтверджені документально.

При цьому, зазначені витрати повинні бути пов’язані із провадженням певного виду незалежної професійної діяльності та підтверджені документально.

 

Сплата податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області нагадує, що відповідно до ст. 266 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) податкове зобов’язання за звітний рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Якщо повідомлення – рішення з якихось причин не надійшло або в повідомленні-рішенні виявлено розбіжності платнику податку необхідно звернутися до податкової інспекції за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо об’єктів та розміру площі нерухомості, що перебувають у їх власності.

Звертаємо увагу, що оскільки фізичні особи (громадяни) несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення узгодженого грошового зобов'язання, то якщо вони протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення не сплачують узгоджену суму грошового зобов'язання, зазначену в отриманих податкових повідомленнях-рішеннях, такі платники податків притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Поряд з цим, на суму податкового зобов'язання, не сплаченого протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, нараховується пеня у порядку, визначеному ст. 129 ПКУ.

Шановні громадяни! Щоб не виникало неприємних ситуацій, завчасно попіклуйтеся про проведення звірки з податковою щодо достовірності інформації, яка у вас наявна. Будьте уважнішими до власного майнового стану, адже нарахування штрафів контролюючим органом значною мірою залежить від вашого відповідального ставлення до цього питання.

 

Використання ПРРО: Z-звіт створюється щоденно

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області  інформує, що Законом України від 20 вересня 2019 року                           № 128-IX «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг», який набрав чинності з 01.08.2020 р., визначено поняття фіскальний звітний чек – це документ встановленої форми, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний фіскальний звітний чек) програмним реєстратором розрахункових операцій (далі – ПРРО), що містить дані денного звіту, під час створення якого інформація про обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься відповідно до фіскального сервера Державної податкової служби.

Фіскальний звітний чек (Z-звіт), створюється засобами ПРРО щоденно у електронній формі у разі здійснення розрахункових операцій або закриття робочої зміни та подається до фіскального сервера засобами телекомунікацій. Z-звіт може бути сформованим в електронній формі або роздрукованим. Фіскальний звітний чек ПРРО підлягає реєстрації (фіскалізації) на фіскальному сервері Державної податкової служби (далі – фіскальний сервер).

Після передачі до фіскального сервера Z-звіту і отримання відповідно підтвердження від фіскального сервера, його зберігання відбувається за бажанням суб’єкта господарювання в зручний для нього спосіб.

 

До уваги боржників – податкова застава!

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області нагадує, що з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Податковим кодексом України (далі – Кодекс), майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.

Право податкової застави виникає:

- у разі несплати у строки, встановлені Кодексом, суми грошового зобов’язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку;

- у разі несплати у строки, встановлені Кодексом, суми грошового зобов’язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу;

- з дня укладання договору про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань  у випадку, визначеному в пункті 100.11 статті 100 Кодексу.

Слід зауважити, що право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 Кодексу, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.

Майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.

Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.

У разі якщо на момент складення акта опису майно відсутнє або його балансова вартість менша від суми податкового боргу, право податкової застави поширюється на інше майно, на яке платник податків набуде право власності у майбутньому до погашення податкового боргу в повному обсязі.

Важливо зазначити, що до прийняття відповідного рішення контролюючим органом платник податків не має права відчужувати таке майно.

 

Зміни до Довідника ознак доходів у податковому розрахунку за ф. 1ДФ

Добіг кінця третій квартал, а отже, настав час замислитися про квартальні звіти, а саме про форму № 1ДФ. Пологівська ДПІ ГУ ДПС у Запорізькій області нагадує платникам податків, що Наказом Міністерства фінансів України від 26.05.2020 р. №241, який набрав чинності 1 липня 2020 року, внесено зміни до Наказу № 4 від 13.01.2015 «Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку»,  а саме - відкориговано Довідник ознак доходів фізичних осіб. Нові ознаки використовувати потрібно починаючи зі звіту за III квартал 2020 року. Тому коротко нагадаємо суть правок.

            У відповідність до ПКУ приведено назви ознак доходу:

«125» — з нього виключили згадку про договори довгострокового страхування життя;

Проплати роботодавця за такими договорами включають до загального оподатковуваного доходу фізичної особи (п.п. 164.2.16 ПКУ) і відображають у ф.№1ДФ з ознакою «124»

 «128» — соціальні виплати з відповідних бюджетів (п.п. 165.1.1 ПКУ). Нагадаємо: звичайні роботодавці за цією ознакою відображають допомогу по вагітності та пологах і по частковому безробіттю на період карантину.

            Дохід від надання в лізинг, оренду або суборенду (п.п. 164.2.5 ПКУ), який раніше показували під однією ознакою доходу «106», тепер потрібно відображати однією з трьох ознак залежно від того, який саме об’єкт ви орендуєте у фізичної особи:

«106» — виключно щодо земельних часток (паїв);

«195» — щодо земельних ділянок сільгосппризначення, майнових паїв;

«196» — щодо іншого нерухомого майна.

106

Дохід від надання земельної частки (паю) в лізинг, оренду або суборенду (пунктом 170.1 статті 170 розділу IV Кодексу (підпункт 164.2.5 пункту 164.2 статті 164 розділу IV Кодексу)

195

Дохід від надання земельної ділянки сільськогосподарського призначення, майнового паю в лізинг, оренду, суборенду, емфітевзис згідно пунктом 170.1 статті 170 розділу IV Кодексу (підпункт 164.2.5 пункту 164.2 статті 164 розділу IV Кодексу)

196

Дохід від надання майна (крім земельної частки (паю), земельної ділянки сільськогосподарського призначення, майнового паю) в оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому пунктом (підпункт 164.2.5 пункту 164.2 статті 164 розділу IV Кодексу)

            Важливо! Ідеться про нерухоме майно; про операції зі звичайними фізичними особами (які за договором НЕ виступають як ФОП).

Наприклад, виплату фізичній особі-засновнику за оренду приміщення у ф.№1ДФ за III квартал 2020 року і подальші звітні періоди потрібно відображати з ознакою доходу «196».

А виплату фізичній особі-засновнику за оренду в нього автомобіля, обладнання тощо (тобто за оренду рухомогомайна) потрібно, як і раніше, відображати у ф.№1ДФ з ознакою «127».

Але ось якщо ми орендуємо нерухомість або рухоме майно у фізичної особи (у того ж засновника) як у підприємця, виплату потрібно показувати з ознакою доходу «157».

            Змінено порядок відображення поворотної фінансової допомоги.

            Нагадуємо, що незважаючи на те, що поворотну фінансову допомогу не оподатковують ПДФО/ВЗ, податковий агент зобов’язаний відобразити суми виданої фізичній особі/поверненої фізичній особі суми в розділі I і II ф. № 1ДФ.

Так ось, тепер, якщо надається поворотна фінансова допомога фізичній особі, то у ф. №1ДФ сума такої фінансової допомоги відображається з ознакою «197».

197

Основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку (підпункт 165.1.31 пункту 165.1 статті 165 розділу IV Кодексу)

Якщо раніше отриману поворотну фінансову допомогу від фізичної особи повертаєте, то використовуйте ознаку доходу «153».

153

Основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому (підпункт 165.1.31 пункту 165.1 статті 165 розділу IV Кодексу)

Ознака доходу для відображення у ф. №1ДФ безповоротної фінансової допомоги, наданої фізичній особі, залишилася колишньою — «126».

 

В яких випадках проводиться перереєстрація програмного РРО?

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє, що відповідно до п. 8 розд. II Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 №317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року №547» (далі – Порядок №317) перереєстрація програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО) здійснюється при зміні найменування (прізвища, імені, по батькові (за наявності) або податкового номера суб’єкта господарювання (без державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця), найменування або адреси господарської одиниці, де використовується ПРРО.

Для перереєстрації подається Заява про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою №1-ПРРО (ідентифікатор форми J/F 1316602) (додаток 1 до Порядку №317) (далі – Заява) з позначкою «Перереєстрація».

Заява про внесення змін у дані про ПРРО подається у разі змін даних, що вказуються у Заяві, які не потребують перереєстрації (зміни назви ПРРО тощо).

Пунктом 10 розд. II Порядку №317 передбачено, що перереєстрація та внесення змін у дані про ПРРО здійснюється у порядку та строки, встановлені для реєстрації.

Заява про проведення перереєстрації або внесення змін у дані про ПРРО подається суб’єктом господарювання за умови направлення останнього фіскального звітного чека та закриття останньої зміни на такому ПРРО.

Згідно з п. 11 розд. II Порядку №317 при зміні місцезнаходження або місця проживання, включення/не включення суб’єкта господарювання до Реєстру великих платників податків, реорганізації контролюючих органів чи з інших причин, унаслідок яких змінюється контролюючий орган, в якому суб’єкт господарювання обліковується як платник податків за основним місцем обліку, протягом двох робочих днів після переведення платника податків на обслуговування до контролюючого органу за новим місцем обліку засобами інформаційно-телекомунікаційної системи ДПС здійснюється перереєстрація ПРРО до контролюючого органу за новим основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків.

 

Пологівські податківці нагадали коли письмовий трудовий договір є обов’язковим

Наймати працівників можуть компанії, приватні підприємці, а також фізичні особи, які беруть на роботу кухарів, нянь, водіїв, тощо. При цьому всі вони стають роботодавцями і мають дотримуватися трудового законодавства.

Пологівські податківці нагадують, що трудовий договір можна укласти в усній або письмовій формі. При цьому, письмова форма обов’язкова:

¾    коли на цьому наполягає працівник;

¾    при організованому наборі працівників;

¾    при роботі в районах з особливими природними умовами та високим ризиком для здоров’я (наприклад, радіоактивно забруднена територія);

¾    при укладенні контракту;

¾    при укладенні договору з неповнолітнім;

¾    якщо роботодавцем є приватний підприємець або фізична особа;

¾    для працівників релігійних організацій;

¾    для працівників, які проходять альтернативну службу;

¾    для працівників, які беруть участь у громадських роботах;

¾    для працівників фермерських господарств;

¾    при укладенні трудового договору про дистанційну (надомну) роботу;

¾    в інших випадках, передбачених законодавством.

В інших випадках можна укласти усний договір. Для цього працівнику потрібно написати заяву про прийняття на роботу на ім’я керівника. В свою чергу, керівник ставить на заяві своє рішення.

Якщо роботодавець фізична особа або приватний підприємець, він повиннен використовувати затверджену форму. Форма трудового договору затверджена наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 8 червня 2001 року №260.

 

Законом України №466-ІХ змінено строки прийняття рішень про ставки місцевих податків!

Пологівські податківці інформують, що Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено певні зміни щодо  строків прийняття та оприлюднення органами місцевого самоврядування рішень про ставки місцевих податків.

Так встановлено, що  сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, надсилають у десятиденний строк з дня прийняття рішень, але не пізніше 25 липня року (раніше – не пізніше  1 липня), що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлених місцевих податків та/або зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів, до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та/або зборів, в електронному вигляді інформацію щодо ставок та податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів у порядку та за формою, затвердженими Кабінетом Міністрів України, та копії прийнятих рішень про встановлення місцевих податків та/або зборів та про внесення змін до таких рішень (пп.12.3.3 п.12.3 ст.12 Податкового кодексу України).

Крім того у разі, якщо в рішенні органу місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати не визначено термін його дії, таке рішення є чинним до прийняття нового рішення.

Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 25 липня року (раніше - до 15 липня), що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (пп.12.3.4 п.12.3 ст.12 Податкового кодексу України).

Слід також зазначити, що у разі якщо до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування місцевих податків та/або зборів, сільська, селищна, міська рада або рада об’єднаних територіальних громад, створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків та/або зборів, що є обов’язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки та/або збори справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів (пп.12.3.5 п.12.3 ст.12 Податкового кодексу України).

 

Про нового працівника можна повідомити через Електронний кабінет

Пологівські податківці нагадують, що згідно з чинним законодавством власник підприємства, установи, організації або фізична особа-підприємець зобов’язані подавати до органу Державної податкової служби за місцем їх обліку, як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування повідомлення про прийняття нового працівника на роботу, до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором.

Повідомити контролюючий орган про нового працівника можна засобами електронного зв’язку з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідальних осіб згідно з вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг, тобто через Електронний кабінет.

Після проходження електронної ідентифікації за допомогою цифрового підпису, в приватній частині Електронного кабінету, в режимі «Введення звітності» з’являється можливість створення платниками податкової, фінансової, статистичної звітності, звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, Повідомлення.

Для цього платнику необхідно обрати форму «J(F)3001001» Повідомлення про прийняття працівника на роботу», зазначити відповідний територіальний орган ДПС (регіон, район) в полі «Код ДПІ» (за замовчуванням встановлено орган ДПС за місцем основної реєстрації) та натискає кнопку «Створити», заповнити необхідні реквізити та відправити. Перглянути квітанції щодо отримання та обратки надісланих документів можна в режимі «Вхідні документи».

 

2. До уваги користувачів програмних РРО: корисні посилання

З метою надання інформаційної підтримки суб’єктам господарювання, які мають намір використовувати/використовують програмні РРО, на офіційному субсайті ДПС розміщена інформація щодо реєстрації та застосування програмних РРО.

Інструкції з встановлення та налаштування програмних РРО розміщено за посиланнями:

https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy-/

та

https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/fiskalniy-dodatok-prrosto/

Інструкції щодо заповнення реєстраційної форми та повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа розміщено за посиланням:

https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/formi-prro/instruktsii-schodo-zapovnennya-form/.

 

Єдиний внесок: які суми сплачувати підприємцям

Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» від 25.08.2020 №822-ІХ підвищено розмір мінімальної заробітної плати з 1 вересня 2020 року до 5 тисяч гривень, що вплинуло на мінімальний розмір єдиного внеску.

Відповідно до пп. 2 і 3 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" у разі якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, його сума розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки єдиного внеску.

Тобто, мінімальна ставка єдиного внеску встановлюється у розмірі 22% від мінімальної заробітної плати.

Отже, з 1 вересня 2020 року мінімальний розмір єдиного внеску становить 1100 грн. на місяць (5000 грн.х 22%) (3300 грн. за квартал). Максимальний розмір - 16500 грн (15 х 5000 грн х 22%).

Підприємці, які сплачують єдиний внесок щомісяця - у жовтні за вересень, листопаді за жовтень, грудні за листопад 2020 року та січні 2021 року за грудень 2020 року  повинні сплатити  його суму у розмірі 1100 грн.

Якщо єдиний внесок сплачується щоквартально, то в жовтні необхідно сплатити 3178,12 грн за ІІІ квартал (1039,06 грн х 2 міс. +1100 грн)  та 3300 грн за ІV квартал 2020 року (1100 грн х 3 міс.).

 

Нові довідники податкових пільг

На офіційному вебпорталі ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html оприлюднено нові довідники податкових пільг станом на 01.10.2020 року:

– Довідник № 100/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету станом на 01.10.2020 р.;

– Довідник № 100/2 інших податкових пільг станом на 01.10.202 р.

У довідниках зокрема, наведено пільги з податку на прибуток, плати за землю, ПДВ, акцизного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, місцевих податків і зборів та початок і кінець дії пільги.

 

Витяг щодо стану розрахунків з бюджетами: як отримати через електронний кабінет

Меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету дозволяє платнику надіслати до відповідного органу ДПС запит щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС за формою «F/J1300203».

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Отже, платник податків має право надіслати Запит за формою «F/J1300203» через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету.

У вікні «Заяви, запити для отримання інформації» можливо встановити відповідний період та обмежити перелік документів за типом «J(F)13 Запити та довідки».

Зі списку документів обирається Запит (F/J1300203) та в наступному вікні в полях «Регіон» та «Район» обирається відповідний територіальний орган ДПС (за замовчуванням встановлено орган ДПС за місцем основної реєстрації), та натискається кнопка «Створити».

Поля форми Запиту заповнюються системою автоматично: - найменування; - прізвище ім’я, по батькові платника податків; - податковий номер платника податку або серія та номер паспорта; - дата відправлення Запиту до органів ДПС.

Автоматичне заповнення таких полів можна відмінити, знявши позначку «Авто розрахунок».

Збережений документ необхідно підписати та відправити до органу ДПС, натиснувши кнопки «Підписати» та «Відправити».

Підписаний документ можливо переглянути у вкладці «Відправлені документи» та квитанцію про обробку – у вкладці «Вхідні документи».

Відповідь на Запит платнику податків надсилається через Електронний кабінет не пізніше 15 робочих днів з дня його отримання у вигляді витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами за формою «F/J1400203».

Витяг формується за період вибраний платником податків при створені Запиту з урахуванням строків давності, станом на дату відправлення Запиту до органів ДПС.

Самостійно перевірити дані, за якими сформовано Витяг можна за допомогою  меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини електронного кабінету.

У зв’язку з впровадженням електронних сервісів для платників не передбачено отримання платником акта звірення стану розрахунків за податками, зборами, платежами та єдиним внеском за відповідний звітний період в паперовому вигляді.

Водночас громадяни України мають право звернутися до органів державної влади. Такі звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

 

Реалізація продукції на ринках та ярмарках: коли можливо без  РРО?

Суб’єкти підприємницької діяльності мають право здійснювати розрахунки без застосування РРО та/або програмних РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій при здійсненні роздрібної торгівлі на ринках, ярмарках (за винятком розташованих на їх території магазинів, кіосків, палаток, павільйонів, приміщень контейнерного типу).

Граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування РРО та/або програмний РРО є обов’язковим, зокрема, для роздрібної торгівлі на ринках, ярмарках (за винятком розташованих на їх території магазинів, кіосків, палаток, павільйонів, приміщень контейнерного типу) – 500 тис. грн. на один суб’єкт господарювання.

У разі перевищення граничного розміру розрахункових операцій, суб’єкт господарювання зобов’язаний в місячний термін з дати перевищення річного обсягу розрахункових операцій зареєструвати РРО та/або  програмний РРО та проводити розрахунки з застосовуванням РРО або програмного РРО.

Зазначена норм визначена п. 2 та п. 3  «Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій», затвердженого Постановою КМУ від 23.08.2000 № 1336.

 

Закінчилась касова книга (книга обліку прибуткових та видаткових касових ордерів): яка нумерація сторінок у новій?

Аркуші касової книги нумеруються та прошнуровуються, опечатуються відбитком печатки, за наявності її в установі/на підприємстві. Кількість аркушів у касовій книзі засвідчується підписами керівника і головного бухгалтера установи/підприємства.

Контроль за правильним веденням касової книги покладається на головного бухгалтера або працівника установи/підприємства, який на це уповноважений керівником.

Якщо протягом календарного року закінчується касова книга, книга реєстрації прибуткових та видаткових касових ордерів, то нумерація сторінок повинна розпочинатись з «1».

При цьому нумерація прибуткових та видаткових касових ордерів повинна продовжуватись, незалежно від того, що протягом року заведена нова книга реєстрації прибуткових та видаткових касових ордерів з метою уникнення касових ордерів з однаковими номерами.

Зазначена норма визначена п. 39, п. 42 розд. IV «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12.2017 № 148.

 

Реєстр РРО: що необхідно знати

Реєстр РРО – перелік моделей РРО, їх модифікацій вітчизняного та іноземного виробництва, які відповідають вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів, пройшли державну сертифікацію і дозволені для застосування під час здійснення розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Реєстр РРО складається з двох частин:

•          перша – перелік моделей, дозволених до первинної реєстрації в контролюючих органах;

•          друга – перелік моделей, строк первинної реєстрації (дії сертифікатів відповідності) яких закінчився. Такі моделі повторно включаються до першої частини Реєстру РРО в порядку, встановленому для первинної реєстрації моделі.

Строк первинної реєстрації моделі – це граничний строк, до закінчення якого дозволяється реєструвати в контролюючих органах конкретні моделі, що раніше не були зареєстровані, який визначається згідно із строком дії сертифіката відповідності моделі з конкретною версією внутрішнього програмного забезпечення.

Реєстрації в контролюючому органі підлягають РРО, модифікації яких включені до Реєстру РРО, з урахуванням сфер їх застосування та за умови, що строк служби, установлений у технічній документації на РРО, не вичерпався, а також з урахуванням строків первинної реєстрації, установлених Реєстром РРО.

Отже, первинна реєстрація РРО в контролюючому органі означає, що реєстрація цього РРО здійснюється вперше. Такій реєстрації підлягають моделі (модифікації) РРО, що містяться у першій частині Реєстру РРО та раніше не були зареєстровані, тобто які не експлуатувалися (нові).

Інформацію про РРО, первинну реєстрацію яких заборонено, містить друга частина Реєстру РРО.

Модель (модифікація) РРО, що знаходиться в другій частині Реєстру РРО, може використовуватись (експлуатуватись) його власником (орендарем) до закінчення семирічного терміну з моменту введення в експлуатацію, але не більше дев’яти років від дати випуску, строку служби такого РРО.

Тобто, якщо РРО на момент його придбання (взяття в оренду) суб’єктом господарювання, знаходиться у другій частині Реєстру РРО, то такий РРО не підлягає реєстрації в контролюючих органах.

Зазначена норма визначена п. 2, п. 4 «Положення про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій», затвердженого Постановою КМУ від 29.08.2002 №1315 та п. 2 глави 2 розд. ІІ «Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги)», затвердженого наказом МФУ від 14.06.2016 № 547.

 

Обслуговування вантажного авто: чи включати до витрат підприємця на загальній системі

Об'єктом оподаткування підприємців на загальній системі оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця (п. 177.2 ст. 177 ПКУ).

До зазначених витрат, зокрема, належать:

- вартість сировини, матеріалів, товарів, що утворюють основу для виготовлення (продажу) продукції або товарів (надання робіт, послуг), купівельних напівфабрикатів та комплектуючих виробів, палива й енергії, будівельних матеріалів, запасних частин, тари й тарних матеріалів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об'єкта витрат (п.п. 177.4.1 ст. 177 ПКУ),

- витрати на відрядження найманих працівників, на послуги зв'язку, реклами, плати за розрахунково-касове обслуговування, на оплату оренди, ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності, на транспортування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов'язані з транспортуванням продукції (товарів), вартість придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг (п.п. 177.4.4 ст. 177 ПКУ).

Законом України від 16.01.2020 №466-IX, внесено зміни до п.п. 177.4.5, 177.4.6 ст. 177 ПКУ, якими виключено вантажні автомобілі з переліку основних засобів, що не підлягають амортизації (норма діє з 23.05.2020).

Отже, підприємець на загальній системі оподаткування з 23.05.2020 має право включати до складу витрат: витрати на утримання вантажних автомобілів, зокрема, витрати на технічне обслуговування, ремонт, придбання запчастин, тощо; вартість використаних пально-мастильних матеріалів після одержання доходу, який безпосередньо пов'язаний з понесеними витратами від здійснення підприємницької діяльності, на підставі документально підтверджених первинних документів, зокрема угод, актів виконаних робіт (наданих послуг), товарно-транспортних накладних, розрахункових документів, тощо.

Вартість вантажного автомобіля підприємець може амортизувати за загальним правилом.

 

З інформацією про РРО та програмні РРО можна ознайомитись на вебпорталі ДПС

Для інформування суб’єктів господарювання ДПС щоденно оприлюднює на своєму вебпорталі:

•          дані про РРО із зазначенням фіскальних номерів РРО, дати реєстрації РРО, номера останньої книги обліку розрахункових операцій, зареєстрованої на такий РРО, та дати її реєстрації в контролюючому органі, коду ЄДРПОУ, найменування суб’єкта господарювання (прізвища, імені, по батькові (за наявності));

•          дані про РРО, реєстрацію яких скасовано за заявою суб’єкта господарювання або з ініціативи контролюючого органу, із зазначенням фіскальних номерів РРО, дати, причини та підстави для скасування реєстрації РРО, коду ЄДРПОУ, найменування суб’єкта господарювання (прізвища, імені, по батькові (за наявності)).

Інформація оприлюднюється із зазначенням дати оприлюднення і дати оновлення інформації.

Також ДПС оприлюднює на своєму офіційному вебпорталі:

•          дані щодо фіскальних номерів програмних РРО із зазначенням коду ЄДРПОУ, найменування суб’єкта господарювання (прізвища, імені, по батькові (за наявності)) та дати реєстрації ПРРО, адреси господарської одиниці, на яку зареєстрований програмний РРО;

•          дані щодо фіскальних номерів програмних РРО, реєстрацію яких скасовано, із зазначенням коду ЄДРПОУ, найменування суб’єкта господарювання (прізвища, імені, по батькові (за наявності)), дати, причини та підстави для скасування реєстрації ПРРО, адреси господарської одиниці, де застосовувався ПРРО, реєстрацію якого скасовано.

На офіційному вебпорталі ДПС у відкритій частині Електронного кабінету в меню «Реєстри» у вкладках:

•          «Інформація про РРО» (https://cabinet.tax.gov.ua/registers/rro), – суб’єкт господарювання може отримати інформацію по всіх зареєстрованих РРО та програмних РРО, шляхом пошуку за їх даними;

•          «Інформація про книги ОРО» (http://cabinet.tax.gov.ua/registers/koro), – суб’єкт господарювання може отримати інформацію по зареєстрованих книгах ОРО шляхом пошуку за їх даними.

 

Готівкові розрахунки: які діють обмеження?

Суб’єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами:

•          між собою - у розмірі до 10000 (десяти тисяч) грн. уключно;

•          з фізичними особами - у розмірі до 50000 (п’ятдесяти тисяч) грн. уключно.

Суб’єкти господарювання у разі зняття готівкових коштів із поточних рахунків з метою здійснення готівкових розрахунків із фізичними особами зобов’язані надавати на запит банку підтвердні документи, на підставі яких здійснюються такі готівкові розрахунки, необхідні банку для вивчення клієнта з урахуванням ризикорієнтованого підходу.

Платежі понад установлені граничні суми проводяться через банки або небанківські фінансові установи/юридичних осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку, шляхом переказу коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку.

Кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується.

Зазначене обмеження стосується також розрахунків під час оплати за товари, придбані на виробничі (господарські) потреби за рахунок готівки, одержаної за допомогою електронного платіжного засобу.

Обмеження граничної суми готівкового розрахунку 10000 (50000) грн. не поширюється на розрахунки, які здійснюються платниками податків шляхом внесення готівки до каси банку для подальшого її перерахування на рахунок отримувача.

Така норма передбачена п. 6 розд. ІІ «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12.2017 року № 148.

 

ГУ ДПС у Запорізькій області інформує

 

Запорізькі власники VIP-автівок сплатили до бюджету 4,6 мільйона

У січні-вересні до місцевих бюджетів регіону надійшло 4 мільйони 638 тисяч гривень транспортного податку (без даних великих платників, які зареєстровані в Східному управлінні Офісу ВПП ДПС). Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, запорізькі підприємства, організації і установи сплатили майже 3,1 мільйона, фізичні особи – понад 1,5 мільйона.

Половину надходжень забезпечили автовласники обласного центру – 2 мільйони 313 тисяч, мелітопольські та веселівські платники спрямували до скарбниці 482 тисячі, оріхівські та гуляйпільські – 424 тисячі, бердянські та приморські – 355 тисяч, пологівські, більмацькі та розівські – 260 тисяч, василівські та михайлівські – 225 тисяч тощо.

Станом на початок жовтня в області нараховується 136 юридичних та 90 фізичних осіб-платників транспортного податку. Вони володіють легковими автомобілями з датою випуску до п'яти років та середньоринковою вартістю понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати.

Перелік таких автівок розміщено на сайті податкової служби (https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/pereliki-/334862.html) та Мінекономрозвитку (http://www.me.gov.ua/Vehicles/CalculatePrice?lang=uk-UA). Ставка податку становить 25 тисяч гривень на рік.

 

У сфері готівкових операцій запорізькі податківці провели 384 перевірки

Упродовж січня-вересня аудитори податкової служби Запорізької області провели 384 фактичні перевірки, що на 26 менше, ніж у аналогічному періоді минулого року.

За виявлені порушення у сфері готівкових операцій донараховано 3,6 мільйона гривень штрафних санкцій. З цієї суми суб'єкти господарювання узгодили 2,5 мільйона і на даний час вже сплатили 1,6 мільйона.

Запорізькі податківці взяли участь у відпрацюванні 36 автозаправних станцій, що торгували паливом без дозвільних документів. Крім того, перевірено 28 господарських об'єктів, які продавали алкогольні напої та тютюнові вироби.

Також з початку року фахівці органів ДПС регіону провели 45 планових та 176 позапланових перевірок компаній і організацій. Порівняно з 2019 роком кількість контрольно-перевірочних заходів зменшилась відповідно, на 61 та 212.

За результатами аудиту до бюджету донараховано узгоджених податкових зобов'язань в сумі 131 мільйон, з якої до скарбниці вже надійшло 31,8 мільйона.

 

Для користування Електронним кабінетом та програмними РРО запоріжці отримали 44 тисячі ключів

За десять місяців працівники податкової служби регіону надали електронні довірчі послуги 19341 платнику. Всього запоріжці отримали 44466 кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів. Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, у порівнянні з минулим роком кількість клієнтів пунктів реєстрації збільшилась на 5,7 тисячі, електронних ключів – на 8,6 тисячі.

Керівник податкової служби області підкреслив, що кваліфіковані сертифікати відкритих ключів надають доступ до десятків електронних сервісів ДПС, використання програмних реєстраторів розрахункових операцій, а також до багатьох державних електронних послуг.

Для отримання ЕДП користувачу необхідно ознайомитись з Регламентом та умовами Договору про надання ЕДП, а також попередньо записатися до відповідного пункту обслуговування. Режим роботи регіональних підрозділів та контактна інформація розміщені за посиланням: https://acskidd.gov.ua/contacts.

Докладно про отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО: https://acskidd.gov.ua/etrusted-services.

Нагадуємо, на даний час надання електронних довірчих послуг здійснюється лише за наявності у клієнтів засобів захисту від респіраторних захворювань та з обмеженою кількістю одночасного перебування людей у приміщеннях відокремлених пунктів реєстрації.

 

Сім мільярдів сплатили запорізькі роботодавці до пенсійного і соціальних фондів

У січні-жовтні запорізькі підприємства, організації, установи і підприємці спрямували 7 мільярдів 201 мільйон 317 тисяч гривень єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (не враховуючи показники великих підприємств, які обслуговуються в Східному управлінні Офісу ВПП ДПС). Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, це на 417 мільйонів або на 6 відсотків більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Найбільші суми до пенсійного та соціальних фондів надійшли від платників м. Запоріжжя – 3 мільярди 753 мільйони гривень. Роботодавці м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів сплатили 1 мільярд 77 мільйонів, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 668 мільйонів, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 490 мільйонів, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 204 мільйони, Василівського та Михайлівського районів – 202 мільйони, Вільнянського, Новомиколаївського районів – 193 мільйони, Оріхівського та Гуляйпільського районів – 185 мільйонів тощо.

Всього на території регіону нараховується 54,5 тисячі платників єдиного внеску, зокрема, 44618 фізичних осіб-підприємців (сплачують внесок за себе), 2905 СГД-юридичних осіб, 6164 ФОП-роботодавця, 487 самозайнятих осіб, 173 члени фермерських господарств, а також 170 осіб, які беруть участь у добровільному страхуванні.

Нагадаємо, ставка єдиного внеску складає 22 відсотки від мінімальної заробітної плати. З 1 вересня мінімальний розмір внеску становить 1100 гривень на місяць (3300 гривень за квартал). Максимальний розмір – 16500 гривень.

 

Запорізькі платники податків перерахували до бюджетів 14 мільярдів гривень

У січні-жовтні від запорізьких платників до бюджетів усіх рівнів надійшло 14 мільярдів 686 мільйонів гривень податків і зборів (без врахування великих платників, які перебувають на обліку в Східному управлінні Офісу ВПП ДПС). У порівнянні з відповідним періодом 2019 року сплата збільшилась на 895 мільйонів.

Коментуючи надходження, начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов повідомив, що зі сплаченої суми до державного бюджету було спрямовано 6 мільярдів 750 мільйонів гривень. Це на 549,7 мільйона більше даних аналогічного періоду минулого року.

Так, за десять місяців запорізькі компанії і приватні підприємці перерахували до бюджету країни 3 мільярди 452 мільйони гривень податку на додану вартість. Порівняно з минулим роком сплата збільшилась на 512 мільйонів або на 17,4 відсотка.

З доходів платників державна скарбниця отримала 1 мільярд 716,5 мільйона гривень ПДФО, що на 124,6 мільйона або на 7,8 відсотка більше, ніж торік.

Роботодавці і мешканці регіону сплатили 545 мільйонів гривень військового збору, що перевищило показники десяти місяців попереднього року на 34 мільйони або на 6,7 відсотка.

Крім того, до бюджету надійшло 526 мільйонів гривень податку на прибуток, 247,2 мільйонів гривень рентної плати за використання природних ресурсів, 106,2 мільйонів гривень екологічного податку тощо.

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь