A A A K K K
для людей із порушенням зору
Комиш-Зорянська селищна територіальна громада
Пологівського району Запорізької області

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує !

Дата: 11.11.2020 15:06
Кількість переглядів: 831

Фото без описуПонад 340 мільйонів гривень ПДФО сплатили до бюджету платники Пологівського, Більмацького та Розівського районів

За січень - жовтень поточного року платники Пологівського, Більмацького та Розівського районів сплатили до бюджету 341,3 млн. гривень.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року спостерігається збільшення надходжень податку на доходи фізичних осіб на 24 млн. гривень. Про це повідомила начальниця Пологівського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй.

До державного бюджету платниками сплачено 85,5 млн. грн ПДФО, а до місцевих  бюджетів сплачено  255,8 млн. грн,  що на 24 млн грн більше ніж  у відповідному періоді минулого року.

Основними чинниками, які впливають на зростання надходжень податку на доходи фізичних осіб є збільшення рівня мінімальної заробітної плати та постійна спільна робота фахівців Чорноморського управління з органами місцевого самоврядування щодо  проведення зустрічей, індивідуальної роз’яснювальна роботи з роботодавцями,  стосовно дотримання норм трудового законодавства та недопущення виплат заробітної плати у розмірах, менших за законодавчо встановлений рівень.

З початку поточного 2020 року роз’яснювальна робота проведена з 51 суб’єктами господарювання. Внаслідок такої роботи 23 платника податків підвищили рівень заробітної плати. До  бюджету додатково надійшло податку на доходи фізичних понад 5 тис. грн. та  більш 6072 тисяч  єдиного внеску.

 

Розяснення законодавства

 

Опитування платників податків щодо якості обслуговування-2020

Шановні платники!

Державна податкова служба України проводить загальнонаціональне опитування платників податків щодо ставлення платників до органів ДПС.

Допоможіть нам ідентифікувати проблемні питання в роботі органів ДПС, що потребують особливої уваги і втручання з метою їх покращення, а також ті аспекти діяльності, якими Ви навпаки задоволені.

Опитування є анонімним та добровільним.

Просимо вас заповнити анкету за посиланням http://tax.gov.ua/anketa/?3323608239

Посилання буде активним з 09 листопада 2020 року по 30 грудня 2020 року.

У разі виникнення технічних проблем з доступом тощо Ви можете звернутись за тел. (044) 281-3036 або на електронну адресу: l.kondratyuk@sfs.gov.ua.

Результати опитування будуть оприлюднені на офіційному вебпорталі ДПС tax.gov.ua та сторінці ДПС у Facebook одразу після їх опрацювання.

Сподіваємося на Ваше розуміння і співпрацю!

Допоможіть нам стати кращими для Вас!

 

Реєстрація програмного РРО – швидко та просто

Зареєструвати програмний РРО можна швидко та просто. Відповідний відеоурок розроблено Державною податковою службою України.

Для початку роботи з програмним РРО необхідно, перш за все, отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. ДПС такі ключі видає безкоштовно.

Потім потрібно встановити програмне забезпечення на будь-який зручний пристрій, який є в наявності. Це може бути комп’ютер, смартфон або планшет. Завантажити програмне забезпечення можна за посиланнямhttps://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/.

Детально ознайомитися з процедурою реєстрацією ПРРО можна у відеоуроці (https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/video-lessons/6842.html).

 

Обчислення та сплата транспортного податку юридичною особою

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядого управління ГУ ДПС у Запорізькій області  інформує, що платники транспортного податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 01 січня звітного року і не пізніше                        20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового кодексу України (далі – ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, декларація юридичною особою – платником транспортного податку подається протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

Норми встановлені п.п. 267.6.4 п. 267.6 ст. 267 ПКУ.

 

Сучасне дистанційне спілкування з контролюючими органами – електронний документообіг

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядого управління ГУ ДПС у Запорізькій області  повідомляє, що сьогодні платники податків все більш активно користуються електронними сервісами ДПС України, і зокрема, Електронним кабінетом.

Нагадуємо, що 01.09.2020 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261 «Про внесення змін до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами» (далі – Наказ № 261).

Наказом № 261 оновлено Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами (далі – Порядок).

Відповідно до Порядку платник може бути відключений від електронного документообігу з ДПС.

Є декілька причин, за яких відбувається відключення платника від електронного документообігу, а саме:

? після отримання ДПС інформації від державного реєстратора про зміну керівника (у цьому випадку здійснюється автоматичне припинення дії електронного договору);

? закінчення терміну дії електронного цифрового підпису (ЕЦП) керівника;

? електронний документ підписаний ЕЦП, термін дії якого минув.

Звертаємо увагу, що ЕЦП діяв до 07.11.2020.

Законом України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) було введено поступовий перехід на кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП). Платники податків мали можливість повноцінно використовувати ЕЦП протягом двох років з моменту набуття чинності нових норм, встановлених Законом № 2155 та замінити ЕЦП на КЕП.

Для відновлення електронного документообігу з контролюючим органом достатньо надіслати до податкового органу будь-який електронний документ за електронним підписом керівника.

При цьому для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано таке право підпису на підприємстві, платнику податків необхідно окремо направити повідомлення про КЕП на уповноважених осіб за підписом керівника.

За умови делегування керівником (першою особою) права підпису, з направленням до ДПС повідомлення про КЕП, підприємство отримає можливість у подальшому направляти електронну звітність за підписом уповноважених осіб.

 

Чи підлягає погашенню за рахунок майна засновників податковий борг юрособи, яка ліквідується, у разі недостатності майна такої особи?

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядого управління ГУ ДПС у Запорізькій області  доводить до відома, що відповідно до п. 97.3 ст. 97 Податкового кодексу України у разі якщо внаслідок ліквідації платника податків частина його грошових зобов’язань чи податкового боргу залишається непогашеною у зв’язку з недостатністю майна, така частина погашається за рахунок майна засновників або учасників такого підприємства, якщо вони несуть повну або додаткову відповідальність за зобов’язаннями платника податків згідно із законом, у межах повної або додаткової відповідальності. а у разі ліквідації філії, відділення чи іншого відокремленого підрозділу юридичної особи – за рахунок юридичної особи незалежно від того, чи є вона платником податку, стосовно якого виникло грошове зобов’язання або виник податковий борг такої філії, відділення, іншого відокремленого підрозділу.

 

Порядок проведення камеральної перевірки звітності по єдиному внеску

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядого управління ГУ ДПС у Запорізькій області  повідомляє.

Відповідно до п. 2 частини першої ст. 13 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) документальні та камеральні перевірки по єдиному внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) проводяться у порядку, встановленому Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Підпунктом 19 прим. 1. 1.1 п. 19 прим. 1. 1 ст. 19 прим. 1, ст. 19 прим. 3 ПКУ функцію контрольно-перевірочної роботи закріплено виключно за контролюючими органами обласного та центрального рівнів.

Порядок проведення камеральних перевірок визначено ст. 76 ПКУ.

З врахуванням вимог ст. 76 ПКУ камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся звітність по ЄВ суцільним порядком. Згода платника ЄВ на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов’язкова. Звітність, подана платниками ЄВ, проходить арифметичний та логічний контроль.

Камеральна перевірка даних, заявлених у звітності по ЄВ, проводиться протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання такої звітності, а у разі отримання такої звітності після граничного строку подання – протягом 30 календарних днів з дати фактичного подання такої звітності.

Згідно з частиною шістнадцятою ст. 25 Закону № 2464 строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не застосовується. Тобто камеральна перевірка дотримання законодавства з питань подання звітності та сплати ЄВ призначається без дотримання строків давності.

Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог ст. 86 ПКУ.

Згідно з п. 86.2 ст. 86 ПКУ у разі встановлення порушень за результатами камеральної перевірки складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику.

 

Порядок скорочення та округлення вартісних і кількісних показників податкової накладної

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядого управління ГУ ДПС у Запорізькій області  повідомляє.

Згідно із п. 201.2 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року                        № 2755-VI із змінами і доповненнями форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п. 4 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 (далі – Порядок № 1307), усі графи податкової накладної, що мають вартісні показники, заповнюються в гривнях з копійками, крім випадків, визначених Порядком № 1307.

Водночас п.п. 5 п. 16 Порядку № 1307 передбачено, що графа 7 заповнюється у гривнях з копійками, якщо інше не передбачено чинним законодавством.

Тобто графа 7 розділу Б податкової накладної повинна містити цифрове значення, що має не більше двох знаків після коми. В окремих випадках, коли ціни (тарифи) затверджено відповідними рішеннями уряду, у графі 7 податкової накладної може зазначатися числове значення з більшою кількістю знаків після коми.

Підпунктом 9 п. 16 Порядку № 1307 визначено, що до графи 11 вноситься сума ПДВ.

Графа 11 розділу Б податкової накладної (графа 14 розділу Б розрахунку коригування) заповнюється у гривнях з копійками, але з урахуванням особливостей здійснення окремих операцій з постачання товарів/послуг допускається зазначення в цій графі показника з урахуванням арифметичного округлення до 6 знаків включно після коми.

Таким чином, вартісні показники податкової накладної повинні містити не більше двох знаків після коми (крім окремих випадків щодо показників граф 7 та 11).

При цьому Порядком № 1307 не визначено обмеження щодо кількості знаків, яку можуть містити після коми кількісні показники, що зазначаються у графі 6 податкової накладної, а також правила округлення як вартісних так і кількісних показників, отриманих внаслідок розрахунку.

Необхідною кількістю знаків після коми у кількісному показнику вважається така кількість, якої достатньо для вірного розрахунку вартісного показника у графі 10 податкової накладної та рядків I-IX розділу А податкової накладної.

Розрахунок вартісного показника, у якому внаслідок добутку показників граф 6 та 7 податкової накладної отримується число, у якому кількість знаків після коми перевищує два, вважається вірним, якщо з метою скорочення такої кількості знаків до другого знаку після коми округлення не призводить до збільшення такого знаку на «1» (одиницю).

 

Роз'яснення з «ЗІР» можна отримати на електронну пошту

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядого управління ГУ ДПС у Запорізькій області  нагадує, що загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР) – інформаційний сервіс, який надає можливість платникам податків мінімізувати витрати часу на отримання інформації і самостійно ознайомитись із:

відповідями на запитання щодо оподаткування, єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДПС, з якими платники податків звертаються до Контакт-центру ДПС;

нормативно-правовими документами та останніми змінами в законодавстві;

діючими ставками податків та зборів, податковим календарем;

актуальними питаннями щодо отримання електронних довірчих послуг тощо.

 ЗІР постійно вдосконалюється, орієнтуючись на інформаційні потреби платників податків. Запрошуємо платників податків відвідати ЗІР або його мобільні додатки та скористатись новою функцією – «Зворотній зв’язок».

За допомогою форми «Зворотній зв’язок» ЗІР платники податків мають можливість оперативно отримати на електронні адреси від Контакт-центру ДПС відповіді на запитання, що належать до компетенції ДПС.

Нагадуємо, що скористатись ЗІР можна через офіційний вебпортал ДПС (вкладка «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс») або безпосередньо в Інтернет мережі за адресою: zir.tax.gov.ua. Мобільні додатки можна безкоштовно завантажити на власні мобільні пристрої скориставшись інтернет-магазинами: App Store та Google Play.

З детальною інформацією про використання ЗІР та його мобільних додатків можна ознайомитись у розділі «Інструкція».

 

Робота програмного РРО у режимі «офлайн»

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядого управління ГУ ДПС у Запорізькій області  звертає увагу платників, що на період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій (далі – програмний РРО) та фіскальним сервером контролюючого органу, проведення розрахункових операцій здійснюється в режимі «офлайн». Це означає наступне:

програмним РРО надається резерв з певного діапазону фіскальних номерів, що сформовані фіскальним сервером ДПС;

працювати в такому режимі можна не більше 36 годин підряд, але не більше ніж 168 годин на місяць. За цим має стежити програмний РРО автоматично. Робота також припиняється, якщо закінчуються номери з виділеного діапазону;

у період між початком і завершенням режиму «офлайн» чеки формуються програмним РРО, їм присвоюються фіскальні номери з діапазону, кожен чек має відмітку про те, що він виданий в режимі «офлайн»;

переведення в режим роботи «офлайн» та виход з такого режиму здійснюється програмним РРО автоматично.

 

Запит на отримання індивідуальної податкової консультації можна надіслати в Електронному кабінеті (меню «Листування з ДПС»)

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядого управління ГУ ДПС у Запорізькій області  нагадує, що Електронний кабінет платника забезпечує платникам податків можливість реалізувати свої права та обов’язки, визначені Податковим кодексом України (далі - ПКУ) та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом подання звернення на отримання індивідуальної  податкової консультації в електронній формі.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID).

Меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє надіслати звернення на отримання індивідуальної  податкової консультації (далі – звернення) до відповідного органу ДПС.

При формуванні звернення в меню «Листування з ДПС» Електронного кабінету здійснюється вибір та заповнення таких реквізитів:

1)    код ДПІ - із списку обирається орган ДПС;

2)    тип - із списку обирається значення «консультація»;

3)    тематика - зазначається тематика, яка відповідає змісту звернення платника;

4)    короткий зміст - зазначається «Про надання індивідуальної податкової консультації»;

5)     завантажується скановане звернення у форматі pdf із обмеженням розміру не більше 2 МБ.

Зберегти проєкт звернення можна натиснувши кнопку «Зберегти».

У вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи» платник має можливість підписати та направити звернення, використовуючи відповідні кнопки «Підписати» та «Відправити».

Нагадуємо, що  платник податків може отримати індивідуальну податкову консультацію в усній формі з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС, звернувшись до центру обслуговування платників за своєю податковою адресою.

 

У який термін повідомляти про несправність РРО або ПРРО

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядого управління ГУ ДПС у Запорізькій області нагадує, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані у разі виявлення несправностей реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО), письмово або засобами телекомунікацій в довільній формі повідомити центр сервісного обслуговування, а також протягом двох робочих днів після дня виявлення несправностей чи пошкодження письмово або засобами телекомунікацій в довільній формі повідомити про це контролюючий орган, у якому суб’єкт господарювання зареєстрований платником податків.

У разі виявлення несправностей програмного РРО (далі – ПРРО) протягом дня, в якому виявлено несправність, суб’єкти господарювання зобов’язані повідомити про це контролюючий орган, виробника ПРРО та центр сервісного обслуговування (за наявності) засобами телекомунікацій за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (абзац другий п. 16 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями.

Також, згідно з п. 12 розд. ІІ Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 (далі – Порядок № 317), у разі виявлення несправностей ПРРО або його викрадення чи компрометації особистого ключа суб’єкт господарювання зобов’язаний протягом дня, в якому виявлено несправність, засобами Електронного кабінету або засобами телекомунікацій направити до контролюючого органу, виробника ПРРО та центру сервісного обслуговування (за наявності) Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою                    № 2-ПРРО (додаток 2 до Порядку № 317).

 

Сплачуйте податковий борг та заборгованість з ЄСВ правильно

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядого управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує. При заповненні банківських документів на переказ грошових коштів у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску в частині стягнення податкового боргу необхідно обов’язково зазначати коди сплати.

Так, при сплаті податкового боргу та заборгованості з єдиного внеску необхідно зазначати відповідний код виду сплати:

140 - Надходження до бюджету коштів у рахунок погашення податкового боргу/недоїмки з єдиного внеску;

145 - Надходження розстрочених (відстрочених) сум;

147 - Стягнення в межах виконавчого провадження;

149 - Надходження в бюджет коштів від реалізації безхазяйного майна, знахідок, спадкового майна, валютних цінностей і грошових коштів, власники яких невідомі, а також скарбів;

117 - Надходження до бюджету коштів платника податків, щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство;

148 - Надходження до бюджету коштів від погашення податкового боргу в міжнародних правовідносинах.

Крім того, щоб уникнути можливих помилок при сплаті платежів, необхідно чітко дотримуватись вимог наказу Міністерства фінансів України від 24.07.2015 року № 666 (із змінами та доповненнями). Зокрема, при заповненні документів на переказ коштів в рахунок погашення податкового боргу (недоїмки з єдиного внеску) необхідно зазначати:

1 – службовий код «*»;

2 – код виду сплати;

3 – код ЄДРПОУ/РНОКПП платника, який здійснює сплату;

4 – інформація про призначення платежу.

Звертаємо увагу, що відповідальність за правильність заповнення реквізитів у платіжних документах несе платник податків.

 

2. З 01 січня 2021 року будуть діяти нові марки акцизного податку

Постановою КМУ від 29.10.2020 №1037 «Деякі питання маркування марками акцизного податку тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах»  (опублікована в газеті «Урядовий кур’єр» 03.11.2020 №213) затверджені:

- нові зразки марок акцизного податку для тютюнових виробів;

- зразки марок акцизного податку для рідин, що використовуються в електронних сигаретах, вітчизняного та імпортного виробництва;

Також внесені зміни до постанови КМУ від 27.10.2010 №1251 «Про затвердження Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів».

Марки акцизного податку нового зразка для тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, запроваджуються з 01 січня 2021 року.

З Постановою КМУ №1037 можна ознайомитись за посиланням: https://www.kmu.gov.ua/npas/deyaki-pitannya-markuvannya-markami-akciznogo-podatku-tyutyunovih-virobiv-i-ridin-shcho-vikoristovuyutsya-v-elektronnih-sigaretah-i291020-1037

 

Платникам ПДВ: гарантійні внески – коли нараховувати податкові зобов’язання?

Об’єктом оподаткування ПДВ є операції з постачання товарів (послуг), місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ («а» і «б» п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу).

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості. До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв’язку з компенсацією вартості товарів/послуг.

До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних від простроченої суми та інфляційні витрати, відшкодування шкоди, у тому числі відшкодування упущеної вигоди за рішеннями міжнародних комерційних та інвестиційних арбітражів або іноземних судів, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов’язань (п. 188.1 ст.188 ПКУ).    

Отже, якщо умовами договору передбачено, що гарантійні платежі (внески) виконують виключно функцію засобу забезпечення виконання зобов’язань та згідно з умовами договору в оплату за товари/послуги не зараховуються, а повертаються отримувачу таких товарів/послуг, то ця сума гарантійних платежів (внесків) не збільшує базу оподаткування у постачальника товарів/послуг.

Податкові зобов’язання постачальником та податковий кредит покупцем при отриманні/перерахуванні такого гарантійного платежу не визначаються.

 

Куди подавати декларацію (звіт) і сплачувати податок при зміні суб’єктом господарювання адміністративного району

У разі зміни місцезнаходження суб’єкта господарювання – платника податків сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється таким платником податків за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду (п. 10.13 розд. X «Порядку обліку платників податків і зборів», затвердженого наказом МФУ від 09.12.2011 № 1588).

У такому випадку одночасно із зняттям з обліку юридичної особи (крім юридичних осіб, які включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій) або підприємця за основним місцем обліку, здійснюється взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку.

До закінчення року платник податків обліковується в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) з ознакою того, що він є платником податків до закінчення року, а в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) – з ознакою того, що він є платником податків з наступного року.

У контролюючому органі за неосновним місцем обліку платник податків сплачує всі податки та збори, які згідно із законодавством мають сплачуватись на території адміністративно-територіальної одиниці, що відповідає неосновному місцю обліку, щодо таких податків подає податкові декларації (розрахунки, звіти) та виконує інші обов’язки платника податків, а контролюючий орган стосовно платника податків здійснює адміністрування таких податків, зборів (п. 7.3 розд. VII Порядку № 1588).

Починаючи з 01 січня наступного року, платник податків подає податкові

декларації (розрахунки, звіти) та виконує інші обов’язки платника податків до контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання), (основне місце обліку).

Отже, у разі зміни суб’єктом господарювання місцезнаходження (місця проживання), пов’язаного зі зміною адміністративного району, подання податкової декларації (звітів) здійснюється за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) (неосновне місце обліку) до закінчення поточного бюджетного року, а починаючи з 01 січня наступного року – за новим місцезнаходженням (місцем проживання) (основне місце обліку).

При цьому, для юридичних осіб, які не є суб’єктами господарювання відповідно до норм Господарського кодексу України; відокремлених підрозділів юридичної особи; осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність, сплата податків та подання звітності, здійснюється за новим місцезнаходженням (місцем проживання) з дати взяття па облік у контролюючому органі за новим місцезнаходженням (місцем проживання).

 

Помилка у податковому розрахунку за ф. 1ДФ: порядок подання уточнюючого розрахунку

Особи, які мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до податкового органу за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду (п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу).

Якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації, він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку (п. 50.1 ст. 50 ПКУ).

Уточнюючий податковий розрахунок подається у разі необхідності проведення коригувань після закінчення строку його подання.

У разі подання уточнюючого податкового розрахунку у клітинці «Уточнюючий» проставляється відмітка.

Уточнюючий податковий розрахунок містить інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються. Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються податковими органами до податкового агента.

?         Коригування показників розд. I:

•          для виключення одного помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 9 указати «1» - на виключення рядка;

•          для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і у графі 9 указати «0» - на введення рядка;

•          для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно виключити помилкову інформацію та ввести правильну інформацію, тобто повністю заповнити два рядки, один з яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 9 указується «1» - рядок на виключення, а в другому – «0» - рядок на введення.

?         підрозд. «Військовий збір»:

•          для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір - виключення****» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» відобразити правильну інформацію.

Зазначена норма визначена п. 3.1, 4.3, 4.4 «Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ)» затвердженого наказом МФУ від 13.01.2015 № 4.

 

Відвантаження товарів (перша подія) відбулося до реєстрації платником ПДВ: умова, коли необхідно нараховувати зобов’язання

Датою виникнення податкових зобов’язань з ПДВ з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше (п. 187.1 ст. 187 ПКУ):

- дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку – дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої – дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

- дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів – дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг – дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Якщо у платника перша подія (відвантаження товарів, оформлення документа на постачання послуг або зарахування коштів від покупця) відбулася до його реєстрації платником ПДВ, а друга подія відбулася після такої реєстрації платника ПДВ, то податкове зобов’язання з ПДВ за такою операцією не нараховується, за умови, що такий платник не обрав касовий метод визначення податкового зобов’язання.

Якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. (без урахування ПДВ), така особа зобов’язана зареєструватися як платник ПДВ (крім особи, яка є платником єдиного податку 1-ї – 3-ї групи) (п. 181.1 ст. 181 Податкового кодексу).

Отже, якщо платник до його реєстрації платником ПДВ, на дату виникнення першої події, зобов’язаний був зареєструватись платником ПДВ, у зв’язку з досягненням обсягу оподатковуваних операцій 1 млн. грн., але не зареєструвався, то податкові зобов’язання з ПДВ нараховуються.

При цьому, право на податковий кредит не надається, оскільки податковий кредит відображають виключно особи, зареєстровані як платники ПДВ (п. 201.8 ст. 201 ПКУ).

 

У поточному місяці працівнику нарахована доплата (премія) за минулі податкові періоди: оподаткування ПДФО

Заробітна плата відноситься до доходів з джерелом їх походження з України і є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

Заробітна плата для цілей оподаткування податком на доходи фізичних осіб – це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом (п.п. 14.1.48 ст. 14 Податкового кодексу).

До фонду додаткової заробітної плати відносяться доплати, надбавки, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством, премії, пов’язані з виконанням виробничих завдань і функцій (п. 2.2 розд. 2 «Інструкції зі статистики заробітної плати», затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 № 5).

До інших заохочувальних та компенсаційних виплат включаються винагороди та премії, які мають одноразовий характер, компенсаційні та інші грошові й матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми (п. 2.3 розд. 2 Інструкції №5).

Якщо нарахування фонду оплати праці здійснюються за попередній період, зокрема у зв’язку з уточненням кількості відпрацьованого часу, виявленням помилок, вони відображаються у фонді оплати праці того місяця, у якому були здійснені нарахування (п.п. 1.6.2  розд. 1 Інструкції №5).

Отже, доплати, надбавки і премії, які нараховуються платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму, включаються до складу заробітної плати платника податку і підлягають оподаткуванню у тому місяці, в якому здійснені нарахування.

 

Виплата заробітної плати із готівкової виручки: що враховувати

Готівкова виручка (готівка) – це сума фактично одержаної готівки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), а також від операцій, що безпосередньо не пов’язані з реалізацією продукції (товарів, робіт, послуг) та іншого майна (п.п. 4 п. 3 розд. І «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12.2017 № 148).

Виплати, пов’язані з оплатою праці – це виплати, віднесені до фонду оплати праці, а також до інших виплат, що не належать до цього фонду згідно з Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004  № 5 (п.п. 1 п. 3 розд. I Положення № 148).

Суб’єкти господарювання використовують готівкову виручку, у тому числі готівку, одержану з банку, для забезпечення потреб, що виникають у процесі їх функціонування, а також для проведення розрахунків з бюджетами та державними цільовими фондами за податками і зборами (обов’язковими платежами).

При цьому заборонено накопичувати готівкову виручку у касах підприємств понад установлений ліміт каси для здійснення витрат до настання строків цих виплат (п. 17 розд. II Положення № 148).

Установа/підприємство має право зберігати в касі готівку для виплат, які належать до фонду оплати праці та здійснюються за рахунок готівкової виручки, понад установлений ліміт каси протягом 3-х робочих днів з дня настання строків цих виплат у сумі, зазначеній у переданих до каси відомостях на виплату готівки (п. 18 розд. II Положення № 148).

Отже, обмежень стосовно використання готівки, яка надійшла в касу, для виплати заробітної плати не встановлено. Але, зберігати готівку в касі для виплати заробітної плати понад установлений ліміт каси підприємство має право протягом 3-х робочих днів з дня настання строків цих виплат.

Суб’єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами, зокрема, з фізичними особами – у розмірі до 50 тис. грн. уключно.

Платежі понад установлені граничні суми проводяться через банки або небанківські фінансові установи.

 

Платникам ПДВ: порушення термінів реєстрації податкової накладної в ЄРПН - чи є штрафні санкції?

З 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби, штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій, зокрема, за:

•          порушення нарахування, декларування та сплати ПДВ.

Тобто платники ПДВ не звільняються від застосування до них фінансової відповідальності контролюючими органами, зокрема:

- за неподання (несвоєчасне подання) податкової звітності з ПДВ,

- несплату (несвоєчасну) сплату податкових зобов’язань з ПДВ.

При цьому протягом періоду з 01.03.2020 по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України не будуть застосовуватися санкції за не реєстрацію (несвоєчасну) реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН.

Зазначена норма визначена п. 521 підр. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу.

 

Вихідна допомога при виході на пенсію: чи буде оподатковуватись?

Ставка податку на доходи фізичних осіб становить 18% бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих)  у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами (п.167.1 ст.167 ПКУ).

Заробітна плата – це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом (п.п. 14.1.48 ст. 14 ПКУ).

Перелік доходів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, визначено п. 165.1 ст. 165 ПКУ.

Винятки, передбачені зазначеним пунктом не поширюються на виплату грошової (вихідної) допомоги при виході на пенсію.

Отже, вихідна допомога у зв’язку із звільненням працівника, в т. ч. при виході на пенсію, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5% на загальних підставах.

 

Нарахування доходу підприємцю: порядок відображення у формі № 1-ДФ

При нарахуванні (виплаті) доходів фізичним особам -  підприємцям (не залежно від системи оподаткування) та самозайнятим особам податкові агенти зобов’язані відобразити такі доходи у податковому розрахунку за формо № 1-ДФ за звітний квартал, у якому вони були нараховані.

При цьому, під час нарахування (виплати) підприємцю доходу від здійснення ним підприємницької діяльності не утримується податок на доходи фізичних осіб, якщо таким підприємцем надано копію документа, що підтверджує його державну реєстрацію відповідно до закону як суб'єкта підприємницької діяльності:

-   для підприємця, який знаходиться на загальній системі оподаткування, таким документом може бути копія виписки або витягу з Держреєстру;  

-    для підприємця, що застосовує спрощену систему оподаткування, - копія свідоцтва про сплату єдиного податку, або копія виписки, або витягу з Держреєстру; 

  -   для особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність, - копія довідки про взяття її на податковий облік як фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність.

При заповненні податкового розрахунку за формою № 1-ДФ:

- у графі 3а «Сума нарахованого доходу» відображається (за звітний квартал) дохід, який нараховано підприємцю. У разі нарахування доходу його відображення у графі 3а є обов’язковим незалежно від того, виплачені такі доходи чи ні.

Дохід, нарахований самозайнятій особі, відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ за ознакою доходу «157».

- у графі 3 «Сума виплаченого доходу» відображається сума фактично виплаченого доходу.

- у графі 4а «Сума нарахованого податку» відображається сума податку, нарахованого та утриманого з доходу, нарахованого платнику податку, якщо підприємцем не надано  копію документа, що підтверджує державну реєстрацію відповідно до закону як суб'єкта підприємницької діяльності.

- у графі 4 «Сума перерахованого податку» відображається фактична сума перерахованого податку до бюджету (у разі нарахування податку та відображення у графі 4а).

Якщо підприємцем надано копію документа, що підтверджує його державну реєстрацію як суб'єкта підприємницької діяльності, то графи 4а «Сума нарахованого податку» та 4 «Сума перерахованого податку» не заповнюються (в таких графах проставляються нулі).

Зазначена норма передбачена п. 176.2 ст. 176, п. 177.8 ст. 177 Податкового кодексу; п. 3 «Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку»,  затвердженого наказом МФУ від 13.01.2015 № 4. 

 

Якщо необхідно надіслати до ДПС заяву, скаргу, пропозицію або запит на отримання публічної інформації

•          Пропозиції, заяви, скарги від громадян надсилаються на електронну скриньку ДПС zvernennya_dps@tax.gov.ua – у вигляді сканкопій чи фотокопій письмових звернень з підписом заявника із зазначенням дати та місця проживання (реєстрації).

Підпис громадянина в електронному зверненні може бути відсканованим, сфотографованим. Також ДПС опрацьовуються електронні звернення громадян, підписані із застосуванням кваліфікованого електронного підпису.

Звернення від юридичних осіб та самозайнятих осіб приймаються на електронну адресу ДПС post@tax.gov.ua.

•          Письмовий запит на отримання публічної інформації надсилається за формою, що розміщена на офіційному вебпорталі ДПС у розділі «Публічна інформація» - Форма для подання запиту https://tax.gov.ua/priymalnya-gromadyan/dostup-do-publichnoi-inform/formi-zapitu-na-informatsiyu/429621.html. Форма для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної податкової служби, затверджена наказом МФУ від 09.07.2020 № 405.

Електронна адреса ДПС для подання запиту на отримання публічної інформації: publicinfo_dps@tax.gov.ua.

На електронну адресу publicinfo_dps@tax.gov.ua не надсилаються пропозиції, заяви, скарги громадян, юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців, самозайнятих осіб, а також питання щодо практичного використання окремих норм податкового законодавства, питання з роз'яснення прав та обов'язків платника єдиного внеску.

 

 

ГУ ДПС у Запорізькій області інформує

 

З депозитних процентів запорізьких вкладників бюджет отримав 46 мільйонів

У січні-жовтні фінансові установи регіону перерахували до державного бюджету 46 мільйонів 376 тисяч гривень податку на доходи фізичних осіб із доходу у вигляді процентів (без показників великих платників, які обліковані в Східному управлінні Офісу ВПП ДПС). Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, порівняно з минулим роком сума надходжень зросла майже на півтора мільйона.

У жовтні запорізькі банки і кредитні спілки спрямували до державної скарбниці понад чотири мільйони.

З початку року найбільші відрахування забезпечили суб'єкти господарювання м. Запоріжжя – 44 мільйони 269 тисяч гривень, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів 716 тисяч, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів 665 тисяч, м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 200 тисяч тощо.

Нагадаємо, платниками ПДФО з доходів у вигляді процентів, ставка якого складає 18 відсотків, є банківські установи, кредитні спілки та інші фінансові організації. При цьому інформація про суми банківського рахунку або ощадного сертифіката чи вкладу члена кредитної спілки, нараховані проценти, а також відомості про вкладників не передається до податкової служби.

 

Запорізькі компанії і комунальні підприємства сплатили до місцевих бюджетів 86 мільйонів податку на прибуток

З початку року до місцевих бюджетів регіону надійшло 86 мільйонів гривень податку на прибуток (не враховуючи дані великих підприємств, які обліковані в Східному управлінні Офісу ВПП ДПС). Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, у жовтні суб'єкти господарювання спрямували до скарбниць майже 1,5 мільйона.

Серед найбільших платників податку на прибуток – підприємства, установи і організації, які працюють у м. Запоріжжя. Вони направили до міської казни 59 мільйонів 689 тисяч. Платники м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів перерахували 8,5 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 6,4 мільйона, м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 3 мільйони, м. Токмак, Токмацького та Чернігівського районів – 1,6 мільйона, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 1,5 мільйона, Запорізького району – 1,4 мільйона тощо.

Нагадаємо, відповідно до бюджетного розподілу 100 відсотків податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної форми власності зараховується до місцевих бюджетів. Крім того, 10 відсотків цього платежу від підприємств різних форм власності зараховується до загального фонду обласних бюджетів.

На даний час у Запорізькій області зареєстровано 955 платників податку на прибуток.

 

Запоріжці сплатили до бюджету держави 545 мільйонів гривень військового збору

У січні-жовтні роботодавці і мешканці регіону спрямували до державного бюджету 545 мільйонів гривень військового збору (без показників великих підприємств, які зареєстровані в Східному управлінні Офісу ВПП ДПС). Порівняно з 2019 роком сплачена сума зросла на 34 мільйони або майже на сім відсотків.

Коментуючи надходження, начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов повідомив, що середньомісячні відрахування цього року склали 54,5 мільйона, це на 3,4 мільйона більше минулорічних. Лише у жовтні з доходів запоріжців скарбниця отримала 60 мільйонів гривень військового збору, що на 6 мільйонів більше, ніж торік.

За десять місяців платники обласного центру забезпечили 273 мільйони, м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 79 мільйонів, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 48 мільйонів, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 38 мільйонів, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 20 мільйонів, Вільнянського, Новомиколаївського районів – 17,4 мільйона, Оріхівського та Гуляйпільського районів – 17 мільйонів, Василівського та Михайлівського районів – 16,6 мільйона тощо.

Всього станом на початок жовтня на території  регіону зареєстровано 34,7 тисячі суб'єктів господарювання, які сплачували військовий збір, зокрема, 15,9 тисячі підприємств, установ і організацій та 18,8 тисячі підприємців.

Нагадаємо, ставка збору становить 1,5 відсотка від доходів, що підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. Його платниками є фізичні особи-резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь