Комиш-Зорянська селищна територіальна громада
Пологівського району Запорізької області

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує !

Дата: 18.11.2020 13:53
Кількість переглядів: 536

Фото без опису

Надходження єдиного податку до місцевих бюджетів Пологівського, Більмацького та Розівського районів склали 55,7 мільйонів гривень

            Упродовж січня-жовтня 2020 року суб’єкти господарювання Пологівського, Більмацького та Розівського районів, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, спрямували до місцевих  бюджетів 55,7 млн. грн. єдиного податку. Про це повідомила начальниця Пологівського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй.

            Зокрема, платник Пологівського району сплатили 28,7 млн.грн., Більмацького району – 19,4 млн.грн. та Розівського району7,6 млн.гривень.

            Фізичні особи-підприємці сплатили 17,4 млн. грн.  єдиного податку, юридичні особи-спрощенці – 1,4 млн.грн. єдиного податку, сільгоспвиробники ,які перебувають на IV групі оподаткування, - 36,9 млн.грнивень.

            Податківці нагадали, що єдиний податок – один із важливих джерел наповнення місцевих бюджетів. Його питома вага відносно загальної кількості всіх сплачених податків і зборів за січень-жовтень 2020 року складає  14,5 відсотків.

Відповідно до Закону України від 30.03.2020 № 540-IX, починаючи з  2 квітня, для фізичних осіб-підприємців на спрощеній системі оподаткування збільшено ліміти отриманих доходів: для І групи – до 1 млн грн (було 300 тис. грн), для ІІ групи – до 5 млн грн (було 1,5 млн грн), для ІІІ групи – до 7 млн грн (було 5 млн грн).

 

Розяснення законодавства

 

ПКУ визначені земельні ділянки, які не підлягають оподаткуванню земельним податком

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує, що перелік земельних ділянок, які не підлягають оподаткуванню земельним податком, наведено у ст. 283 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Не сплачується податок за:

- сільськогосподарські угіддя зон радіоактивно забруднених територій, визначених відповідно до закону такими, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи (зон відчуження, безумовного (обов’язкового) відселення, гарантованого добровільного відселення і посиленого радіоекологічного контролю), і хімічно забруднених сільськогосподарських угідь, на які запроваджено обмеження щодо ведення сільського господарства (п.п. 283.1.1 п. 283.1 ст. 283 ПКУ);

- землі сільськогосподарських угідь, що перебувають у тимчасовій консервації або у стадії сільськогосподарського освоєння (п.п. 283.1.2 п. 283.1 ст. 283 ПКУ);

- земельні ділянки державних сортовипробувальних станцій і сортодільниць, які використовуються для випробування сортів сільськогосподарських культур (п.п. 283.1.3 п. 283.1 ст. 283 ПКУ);

- землі дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування - землі під проїзною частиною, узбіччям, земляним полотном, декоративним озелененням, резервами, кюветами, мостами, штучними спорудами, тунелями, транспортними розв’язками, водопропускними спорудами, підпірними стінками, шумовими екранами, очисними спорудами і розташованими в межах смуг відведення іншими дорожніми спорудами та обладнанням, а також землі, що знаходяться за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування автомобільних доріг, а саме:

а) паралельні об’їзні дороги, поромні переправи, снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові споруди, вловлюючі з’їзди, захисні насадження, шумові екрани, очисні споруди;

б) майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, склади, гаражі, резервуари для зберігання паливно-мастильних матеріалів, комплекси для зважування великогабаритного транспорту, виробничі бази, штучні та інші споруди, що перебувають у державній власності, власності державних підприємств або власності господарських товариств, у статутному капіталі яких 100 відс. акцій (часток, паїв) належить державі (п.п. 283.1.4 п. 283.1 ст. 283 ПКУ);

- земельні ділянки сільськогосподарських підприємств усіх форм власності та фермерських (селянських) господарств, зайняті молодими садами, ягідниками та виноградниками до вступу їх у пору плодоношення, а також гібридними насадженнями, генофондовими колекціями та розсадниками багаторічних плодових насаджень (п.п. 283.1.5 п. 283.1 ст. 283 ПКУ);

- земельні ділянки кладовищ, крематоріїв та колумбаріїв (п.п. 283.1.6 п. 283.1 ст. 283 ПКУ);

- земельні ділянки, на яких розташовані дипломатичні представництва, які відповідно до міжнародних договорів (угод), згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, користуються приміщеннями та прилеглими до них земельними ділянками на безоплатній основі (п.п. 283.1.7 п. 283.1 ст. 283 ПКУ);

- земельні ділянки, надані для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення діяльності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку (п.п. 283.1.8 п. 283.1 ст. 283 ПКУ).

 

Податкова знижка: які заклади освіти відносяться до вітчизняних закладів?

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області доводить до відома платників, що платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника ПДФО за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником ПДФО на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника ПДФО та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Норми встановлені п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ.

Суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов’язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти регулює Закон України від 05 вересня 2017 року № 2145-VІІІ «Про освіту» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2145) та спеціальні закони України:

? від 22 червня 2000 року № 1841-III «Про позашкільну освіту» із змінами та доповненнями;

? від 11 липня 2001 року № 2628-III «Про дошкільну освіту» із змінами та доповненнями;

? від 16 січня 2020 року № 463-ІХ «Про повну загальну середню освіту»;

? від 10 лютого 1998 року № 103/98-ВР «Про професійну (професійно-технічну) освіту» із змінами та доповненнями;

? від 01 липня 2014 року № 1556-VІІ «Про вищу освіту» із змінами та доповненнями.

Спеціальними законами визначено структуру та типи закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти.

Відповідно до ст. 22 Закону № 2145 юридична особа має статус закладу освіти, якщо основним видом діяльності є освітня діяльність.

Права та обов’язки закладу освіти, передбачені Законом № 2145 та іншими законами України, має також фізична особа – підприємець або структурний підрозділ юридичної особи приватного чи публічного права, основним видом діяльності якого є освітня діяльність.

Разом з тим, відповідно до п. 5 частини першої ст. 1 та п. 6 частини першої ст. 7 Закону України від 02 березня 2015 року № 222-VІІІ «Про ліцензування видів господарської діяльності» із змінами та доповненнями ліцензія – право суб’єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, зокрема, освітньої діяльності, яка ліцензується з урахуванням особливостей, визначених спеціальними законами у сфері освіти.

Таким чином, з метою отримання податкової знижки за навчання, до вітчизняних відносяться заклади дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти, основним видом діяльності яких є освітня діяльність. Типи закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти визначено спеціальними законами.

 

Статус продавця – платника ПДВ анульовано: чи можна подати підтверджуючі копії документів та письмові пояснення у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН?

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області звертає увагу, що відповідно до п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) реєстрація платника ПДВ діє до дати анулювання реєстрації платника ПДВ, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників ПДВ і відбувається у випадках визначених у вказаному пункті.

Пунктом 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 (далі – Порядок № 520) визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) платник ПДВ має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 5 Порядку № 520, платник ПДВ має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування (п. 6 Порядку № 520).

Крім того, згідно п. 3 Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації ПН/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, скарга подається платником ПДВ у строки, визначені ст. 56 ПКУ, з наступного дня після набрання чинності рішенням комісії регіонального рівня.

Водночас, п. 2001.8 ст. 2001 ПКУ після анулювання реєстрації платника ПДВ залишок коштів на його рахунку у системі електронного ПДВ перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається.

 

Створюєте нові робочі місця – маєте право на компенсацію єдиного внеску!

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області доводить до відома роботодавців, що вони мають право на повернення частини фактичних витрат, пов’язаних зі сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) у зв’язку із створенням нового робочого місця.

Така компенсація передбачена постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2013 року № 153 «Про затвердження Порядку компенсації роботодавцям частини фактичних витрат, пов’язаних із сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами (далі – Порядок № 153).

Так, відповідно до Порядку № 153 право на вказану компенсацію мають суб’єкти господарювання – роботодавці, які починаючи з 2013 року:

? створюють нові робочі місця та працевлаштовують на них працівників шляхом укладення трудового договору;

? протягом 12 календарних місяців з дня укладення трудового договору з особою, працевлаштованою на нове робоче місце, щомісяця здійснюють виплату їй заробітної плати в розмірі не менше ніж три мінімальні заробітні плати.

Якщо роботодавець забезпечив дотримання вимог, передбачених цим пунктом, він отримує право на компенсацію фактичних витрат у розмірі 50 відсотків суми нарахованого єдиного внеску протягом наступних 12 календарних місяців за умови збереження рівня заробітної плати в розмірі не менше ніж три мінімальні заробітні плати у місяці сплати єдиного внеску за особу, працевлаштовану на нове робоче місце.

У разі зменшення штатної чисельності працівників та фонду оплати праці роботодавець втрачає право на компенсацію.

Для підтвердження фактів відсутності зменшення штатної чисельності працівників і фонду оплати праці середньооблікова кількість штатних працівників і розмір фонду оплати праці за місяць, у якому перевіряються такі факти, порівнюються із середнім значенням середньооблікової кількості штатних працівників та середнім значенням фонду оплати праці за 12 місяців, що передують місяцю перевірки показників, відповідно.

Дія Порядку № 153 не поширюється на роботодавців, які є суб’єктами господарювання, утвореними в результаті припинення іншої юридичної особи протягом 12 місяців, що передували створенню нового робочого місця, та бюджетними установами.

 

До податкової знижки включаються витрати на лікування коронавірусної хвороби

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує, згідно з п.п. 166.3.2 п.166.3 ст.166 Податкового кодексу України, платники податку зможуть включити до податкової знижки витрати при наданні медичної допомоги з лікування коронавірусної хвороби (COVID - 19) у повному обсязі, без обмежень. До них  відносяться витрати на лікарські засоби для надання медичної допомоги хворим, дезінфекційні засоби і антисептики, медичне обладнання, засоби індивідуального захисту, медичні вироби для скринінгу хворих, а також інші медичні вироби, лабораторне обладнання чи розхідні матеріали, які стосуються запобігання поширенню коронавірусу в Україні. Лікарські засоби повинні бути передані саме громадським об’єднанням, благодійним організаціям, центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, закладам охорони здоров’я тощо Ця норма запроваджена Законом України від 30 березня 2020 року № 540-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних і економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID - 19)».

Щоб отримати податкову знижку з медичних витрат на лікування COVID – 19, платник податків подає за місцем своєї податкової адреси річну податкову декларація про майновий стан і доходи за підсумками 2020 року, тобто – з 1 січня 2021 року до 31 грудня 2021 року.

Разом з декларацією необхідно надати копії платіжних документів, які підтверджують здійснені платником податків витрати на медичні послуги. Звертаємо увагу, витрати для отримання податкової знижки з 23.05.2020 року можна підтвердити електронними розрахунковими документами.

 

Платник отримує довідку про стан розрахунків з бюджетом через Електронний кабінет

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє, що у зв'язку з впровадженням електронних сервісів для платників Порядком, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016р. № 422 передбачено отримання платником акта звірення стану розрахунків за податками, зборами, платежами та єдиним внеском за відповідний звітний період в паперовому вигляді.

З метою реалізації вимог ст. 42-1 Податкового Кодексу України в ITC «Електронний кабінет» запроваджено електронний сервіс з використанням якого платники мають можливість доступу у режимі реального часу до даних інтегрованих карток платників, а також отримання Витягу щодо стану розрахунків платника з бюджетом та фондами соціального та пенсійного забезпечення (далі - Витяг).

Платник має можливість надіслати запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та фондами соціального та пенсійного забезпечення за даними органів ДПС (далі - Запит) через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини електронного кабінету. Відповідь на Запит платнику надсилається через електронний кабінет не пізніше п'ятнадцяти робочих днів з дня його отримання у вигляді витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та фондами соціального та пенсійного забезпечення за формою «F/J1400203». Витяг формується за період вибраний платником при створені Запиту з урахуванням строків давності, станом на дату відправлення Запиту до органів ДПС.

 

Як громадянам отримати інформацію про наявність (відсутність) податкового боргу

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє, що фізична особа – громадянин, яка не є суб’єктом господарювання, може отримати інформацію про наявність (відсутність) податкового боргу, скориставшись Електронним кабінетом, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

У приватній частині Електронного кабінету режим «Стан розрахунків з бюджетом» надає користувачу Електронного кабінету доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів (дані інтегрованої картки платника).

При цьому, червоним кольором позначено суми заборгованості перед бюджетом.

Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID).

Крім цього, у разі виникнення у платника податків податкового боргу, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.

Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Слід зазначити, що фізичні особи – громадяни мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу:

- за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо нарахованої суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

- за своєю податковою адресою (місцем реєстрації) для проведення звірки даних щодо нарахованої суми транспортного податку;

- за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо нарахованої суми плати за землю.

 

ФОП - платники єдиного податку, надавачі послуг за договорами доручення, комісії, транспортного експедирування обсяг яких перевищив 1,0 млн грн зобов’язані застосовувати РРО/ПРРО

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє, що  фізичні особи – підприємці платники – єдиного податку, які надають послуги за договорами доручення, комісії, транспортного експедирування та агентськими договорами, обсяг доходу яких протягом календарного року перевищив 1000000 грн., зобов’язані при провадженні своєї господарської діяльності застосовувати реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмні РРО (далі – ППРО) з видачею в обов’язковому порядку розрахункового документа встановленої форми на повну суму проведеної операції або перейти на використання виключно безготівкових розрахунків.

Через РРО та/або ПРРО проводиться уся сума виручки, отримана за такими договорами, тобто як вартість товарів (робіт, послуг) так і сума отриманої винагороди повіреного агента.

З 01 квітня 2021 року  РРО/ПРРО застосовуватимуться всіма  платниками єдиного податку  другої - четвертої груп незалежно від обсягу доходу  та виду діяльності.

 

Закон України №466: Нововведення в адмініструванні місцевих податків

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує, що Законом України від 16.01.2020 року №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення  адміністрування податків, усунення технічних та логічних  неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни, зокрема, стосовно адміністрування місцевих податків:

- змінено терміни прийняття та оприлюднення органами місцевого самоврядування рішень про ставки місцевих податків, а також інформування контролюючих органів про прийняті рішення.

Рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів приймаються  органами місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосування встановлюваних місцевих податків  і зборів та про внесення змін до таких рішень (п.12.3 ст.12 Податкового Кодексу).

- контролюючі органи зобов’язуються інформувати органи місцевого самоврядування про стан розрахунків з місцевими бюджетами;

-  встановлюється визначення «Доба» та «Розрахункова година» для визначення бази справляння  туристичним збором;

-  встановлено можливість визначати податкові зобов’язання  з плати за землю на підставі невнесених до державних реєстрів правовстановлюючих документів на земельні ділянки: У разі подання платником податку до контролюючого органу правовстановлюючих документів на земельну ділянку, відомості про яку відсутні у базах даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними та юридичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом інформації про перехід права власності на об'єкт оподаткування (абз.3 п.286.1 ст.286 Податкового Кодексу).

- уточнено порядок нарахування та надсилання контролюючим органом фізичним особам сум плати за землю: Нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному ст.42 Податкового Кодексу, до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 Податкового Кодексу.

 

2. Платникам податку на прибуток: самостійно виправили помилку - чи враховувати штраф і пеню у податкових різницях?

Об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування фінансового результату до оподаткування, визначеного у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ (п. 134.1.1 ст. 134 ПКУ).

Платники, які обліковують податкові різниці, фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується, зокрема, на суму витрат від визнаних штрафів, пені, неустойок, відшкодування збитків, компенсації неодержаного доходу (упущеної вигоди), нарахованих відповідно до цивільного законодавства та цивільно-правових договорів, а також на суму штрафів, пені, нарахованих контролюючими органами та іншими органами державної влади за порушення вимог законодавства (п.п. 140.5.11 ст. 140 ПКУ у редакції з 23.05.2020).

Платник податків, який самостійно виявляє факт заниження податкового зобов’язання минулих податкових періодів, зобов’язаний (п. 50.1 ст. 50 ПКУ):

  а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі 3% від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку;

  б) або відобразити суму недоплати у складі декларації, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження зобов’язання, збільшену на суму штрафу у розмірі 5% від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов’язання з цього податку.

Пеня нараховується відповідно до ст. 129 ПКУ.

Визнані штрафи та пеня включаються до інших операційних витрат (п. 20 П(С)БО 16 «Витрати», затвердженого наказом МФУ від 31.12.1999 № 318).

Отже, суми штрафу та пені, нараховані платником податку при самостійному виправленні помилок за попередній податковий (звітний) період, визнаються витратами згідно з правилами бухгалтерського обліку при визначенні фінансового результату до оподаткування.

На суму таких штрафів та пені податкова різниця для збільшення фінансового результату до оподаткування не виникає.

 

Інформація про платників, у яких є податковий борг, розміщена на офіційному вебпорталі ДПС

На офіційному вебпорталі ДПС (https://tax.gov.ua) оприлюднюється інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг, з якою можна ознайомитись за посиланням: Головна/Відкриті дані/Інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг.

Крім того, на офіційному вебпорталі ДПС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який розміщено на головній сторінці вебпорталу (https://tax.gov.ua/businesspartner).

Для перевірки надійності ділового партнера, зокрема, щодо сумлінності у сплаті податків, достатньо ввести відому інформацію в одне з полів або в обидва поля і система здійснить пошук у базах даних, доступних для публічного використання та повідомить про результати пошуку з зазначенням інформації щодо відсутності або наявності боргу у платника податків.

Оновлення інформації на вебпорталі ДПС щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів.

Слід зазначити, що меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надає платнику податків з використанням кваліфікованого електронного підпису доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів.

При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема:

Обравши один з податків (платежів) платник подвійним натисненням кнопки миші отримує доступ до деталізованої інформації з інтегрованої картки платника по вибраному податку (платежу) в розрізі проведених операцій.

Також платник податків має право надіслати запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС за формою «F/J1300203» через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету.

 

Підприємство перебуває на обліку в одному районі, а джерело забруднення розташоване в іншому районі міста: куди подавати декларацію?

Платники екологічного податку за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти, розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах, подають декларації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання декларації – за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об’єктів (п.п. 250.2.1 ст. 250 ПКУ).

Якщо платник екологічного податку перебуває на податковому обліку в місті з районним поділом, то він може подавати одну податкову декларацію за викиди, скиди усіма своїми джерелами забруднення та/або розміщення відходів, якщо ці джерела та/або спеціально відведені місця для розміщення відходів розташовані на території такого міста (зазначається код згідно з Класифікатором об’єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ), за місцем перебування платника податку на податковому обліку (міської ради) (п.п. 250.10.3 ст. 250 ПКУ).

Отже, якщо суб’єкт господарювання перебуває на податковому обліку в місті з районним поділом в одному районі, а єдине джерело забруднення або спеціально відведене місце для розміщення відходів розташоване в іншому районі такого міста, то такий суб’єкт може самостійно обрати контролюючий орган до якого ним буде подаватися податкова декларація з екологічного податку за викиди стаціонарним джерелом забруднення або розміщення відходів:

- або за місцем розміщення стаціонарного джерела забруднення або спеціально відведеного місця для розміщення відходів;

- або за місцем свого перебування на податковому обліку.

При цьому, якщо декларація подається за місцем розміщення стаціонарного джерела забруднення, то таким платником має бути подана копія Декларації до контролюючого органу за його місцем перебування на податковому обліку.

 

Відокремлений підрозділ іноземної компанії здійснює в Україні господарську діяльність без взяття на податковий облік: які наслідки?

Платниками податку на прибуток - нерезидентами є нерезиденти, які здійснюють господарську діяльність на території України через постійне представництво та/або отримують доходи із джерелом походження з України, та інші нерезиденти, на яких покладено обов’язок сплачувати податок у порядку, встановленому розд. ІІІ ПКУ (п.п. 133.2.2 ст. 133 Податкового кодексу (зі змінами, внесеними Законом від 16.01.2020 № 466-IX, які діють з 23.05.2020)).

Нерезиденти (іноземні юридичні компанії, організації), які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, або придбавають нерухоме майно або отримують майнові права на таке майно в Україні, або відкривають рахунки в банках України відповідно до ст. 6 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні», зобов’язані стати на облік у контролюючих органах (п. 64.5 ст. 64 ПКУ (зі змінами, внесеними Законом від 16.01.2020 № 466-IX, які діють з 01.07.2020)).

Взяття на облік у контролюючому органі нерезидента здійснюється не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від нерезидента відповідної заяви, яку він зобов’язаний подати:

- у десятиденний строк після акредитації (реєстрації, легалізації) на території України відокремленого підрозділу – до контролюючого органу за місцезнаходженням відокремленого підрозділу;

- до придбання нерухомого майна або отримання майнових прав на таке майно в Україні - до контролюючого органу за місцезнаходженням нерухомого майна;

- до відкриття рахунку в Україні - до контролюючого органу за місцезнаходженням установи (відділення) банку або іншої фінансової установи, в яких відкривається рахунок.

Ведення нерезидентом (іноземною юридичною компанією, організацією) діяльності через відокремлений підрозділ, у тому числі постійне представництво, без взяття на податковий облік у порядку, передбаченому ПКУ, тягне за собою накладення штрафу на нерезидента в розмірі 100000 грн. (п. 117.4 ст. 117 ПКУ).

Якщо за результатами перевірки контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов’язання за відповідні звітні періоди застосовується штраф в розмірі 25% суми визначеного податкового зобов’язання, незалежно від того, сплачував такий нерезидент податок чи ні (ст. 123 ПКУ).

Якщо нерезидент розпочинає та/або здійснює господарську діяльність через постійне представництво на території України без взяття на податковий облік, що підтверджується актом перевірки, то може бути застосовано адміністративний арешт майна (п.п. 94.2.9 ст. 94 ПКУ).

 

Підприємство до складу якого входять філії переходить на сплату єдиного податку: що необхідно враховувати?

Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу (п.п. 298.1.4 ст. 298 ПКУ).

Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ст. 291 ПКУ.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.

При цьому до розрахунку доходу за попередній календарний рік включається загальна сума доходу, отриманого юридичною особою, з урахуванням доходів відокремлених підрозділів та філій такої особи, оскільки  не можуть бути платниками єдиного податку представництва, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи юридичної особи, яка не є платником єдиного податку (п.п. 291.5.6 ст. 291 ПКУ).

Доходом платника єдиного податку для юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі (п. 292.1 ст. 292 ПКУ).

Тобто, у заяві про обрання або перехід на спрощену систему оподаткування юридична особа, до складу якої входять відокремлені підрозділи та філії, повинна зазначити також інформацію про такі відокремлені підрозділи та філії.

 

Як громадянам отримати інформацію про наявність (відсутність) податкового боргу

Фізична особа – громадянин, яка не є суб’єктом господарювання, може отримати інформацію про наявність (відсутність) податкового боргу, скориставшись Електронним кабінетом, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

У приватній частині Електронного кабінету режим «Стан розрахунків з бюджетом» надає користувачу Електронного кабінету доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів (дані інтегрованої картки платника).

При цьому, червоним кольором позначено суми заборгованості перед бюджетом.

Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID).

Крім цього, у разі виникнення у платника податків податкового боргу, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.

Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Слід зазначити, що фізичні особи – громадяни мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу:

- за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо нарахованої суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

- за своєю податковою адресою (місцем реєстрації) для проведення звірки даних щодо нарахованої суми транспортного податку;

- за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо нарахованої суми плати за землю.

 

Чи сплачувати суму заборгованості з єдиного внеску, якщо є  надміру сплачені суми внеску?

Платники єдиного внеску зобов’язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок (пп. 1 част. другої ст. 6 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).

У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов’язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених ст. 25 Закону № 2464.

Суми помилково сплаченого єдиного внеску зараховуються в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску або повертаються платникам у порядку і строки, визначені законодавством (част. тринадцята ст. 9 Закону № 2464) .

Процедуру зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, визначає «Порядок зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів», затверджений наказом МФУ від 16.01.2016 № 6.

 

Контакт-центр ДПС: інформаційно-довідкові послуги онлайн

Платники податків мають можливість отримати інформаційно-довідкові послуги в режимі оn – line:

•          скориставшись Загальнодоступним інформаційно-довідковим ресурсом www.zir.tax.gov.ua (мобільний додаток «ЗІР ДПС» можна безкоштовно завантажити на власні мобільні пристрої, скориставшись інтернет-магазинами: AppStore та GooglePlay);

•          звернувшись до Контакт-центру ДПС за т. 0-800-501-007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів, з мобільних телефонів - за тарифами операторів мобільного зв’язку).

Для отримання інформаційно-довідкових послуг у період карантину телефонуйте з 8:00 до 18:00 години, для інформаційної підтримки з питань застосування програмних РРО до 20:00 години, крім суботи, неділі та святкових днів.

Для самостійного пошуку відповіді на запитання необхідно зайти в Інтернет мережі на Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс або на офіційний вебпортал ДПС у розділ «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» або надіслати запитання на електронну адресу: idd@tax.gov.ua.

Також можливо надіслати запитання/повідомлення на електронну адресу idd@tax.gov.ua, електронним листом розміром не більше 976 Кб, або 1 млн. символів.

При цьому, необхідно чітко формулювати запитання та обов’язково зазначати в полі «Тема» ідентифікатор напрямку питання, зокрема: - податок на додану вартість 6001;  - податок на прибуток підприємств 6002;  - податок на доходи фізичних осіб,  податок на доходи суб’єктів підприємницької діяльності, єдиний внесок 6003; - акцизний податок 6004, - єдиний податок, порядок застосування РРО 6005; - плата за землю, податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, транспортний податок  6007.          

З 20:00 до 08:00 години (також у вихідні і святкові дні) можливо скористатися послугою «Залиште питання – ми Вам зателефонуємо». Для отримання відповіді на запитання щодо оподаткування (крім технічних питань, які виникають при поданні звітності в електронному вигляді та реєстрації податкових/акцизних накладних) необхідно залишити інформацію: код та номер стаціонарного телефону і чітко сформулювати запитання.

Крім того, Інформаційно-довідковий департамент ДПС пропонує отримувати безкоштовно інформацію про зміни в законодавстві.

Для цього необхідно направити додатково електронний лист на електронну адресу idd@tax.gov.ua - в полі «ТЕМА» зазначити 6011.

 

Поворотна фінансова допомога: ознака доходу у формі № 1ДФ

Наказом МФУ від 26.05.2020 року №241 (набрав чинності з 01.07.2020) внесено зміни до «Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку», а саме, відкориговано Довідник ознак доходів фізичних осіб.

Так, ознака «153» Довідника із 01.07.2020 року розділяється:

– 153 "Основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому (п.п. 165.1.31 ст. 165 розділу IV ПКУ)";

– 197 "Основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку (п.п. 165.1.31 ст. 165 розділу IV ПКУ)".

Тобто, ознака доходу при відображенні поворотної фінансової допомоги у формі №1-ДФ залежить від факту отримання чи надання.

Так, основна сума поворотної фінансової допомоги, що надається суб’єктом господарювання фізичній особі - підприємцю або фізичній особі, відображається з ознакою доходу – «197». 

Основна сума поворотної фінансової допомоги, що повертається суб’єктом господарювання фізичній особі - підприємцю або фізичній особі, відображається з ознакою доходу – «153». 

Слід зазначити, що не включається до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому та основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку (п.п. 165.1.31 ст. 165 ПКУ).

 

Платникам податку на прибуток: збільшення фінансового результату у разі придбання товарів (послуг) у нерезидентів

Як визначено п.п. 140.5.4 ст. 140 ПКУ, підприємства, які обліковують податкові різниці, фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшують на суму 30% вартості товарів, у тому числі необоротних активів (крім активів з права користування за договорами оренди), робіт та послуг (крім операцій, зазначених у п. 140.2 та п.п. 140.5.6 ст. 140 ПКУ), та операцій, визнаних контрольованими відповідно до ст. 39 ПКУ), придбаних, зокрема, у:

- нерезидентів (у тому числі пов’язаних осіб – нерезидентів), зареєстрованих у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого КМУ відповідно до п.п. 39.2.1.2 ст. 39 ПКУ (Постанова КМУ від 27.12.2017 №1045);

- нерезидентів, організаційно-правова форма яких включена до переліку, затвердженого КМУ відповідно до п.п. «г» п.п. 39.2.1.1 ст. 39 ПКУ, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи (Постанова КМУ від 04.07.2017 №480).

Разом з тим зазначені вимоги не застосовуються, якщо операція не є контрольованою та сума таких витрат підтверджується платником податку за цінами, визначеними за принципом «витягнутої руки» відповідно до процедури, встановленої ст. 39 ПКУ, але без подання звіту.

Якщо ціна придбання товарів, у тому числі необоротних активів (крім активів з права користування за договорами оренди), робіт та послуг перевищує їх ціну, визначену за принципом «витягнутої руки» відповідно до ст. 39 ПКУ, коригування фінансового результату до оподаткування здійснюється на розмір різниці між вартістю придбання та вартістю, визначеною виходячи з рівня ціни, визначеної за принципом «витягнутої руки».

Норми п.п. 140.5.4 ст. 140 ПКУ застосовуються за результатами податкового (звітного) року.

 

ГУ ДПС у Запорізькій області

 

Запорізькі компанії і підприємці сплатили 3,4 мільярда гривень ПДВ

За десять місяців представники бізнесу регіону спрямували до державного бюджету 3 мільярди 452 мільйони гривень податку на додану вартість (без даних великих підприємств, які обслуговуються в Східному управлінні Офісу ВПП ДПС). Рівень надходжень перевищив минулорічний на 512 мільйонів або на 17,4 відсотка.

Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, сплата ПДВ сформувала понад 50 відсотків загальних доходів державної скарбниці. Лише у вересні запорізькі компанії і підприємці поповнили бюджет на 563 мільйони, що на 163 мільйони більше, ніж торік.

Більшу половину відрахувань забезпечили суб'єкти господарювання м. Запоріжжя – 1 мільярд 783 мільйони, платники м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів направили 286 мільйонів, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 265 мільйонів, Вільнянського, Новомиколаївського районів – 207 мільйонів, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 176 мільйонів, Оріхівського та Гуляйпільського районів – 147 мільйонів, м. Токмак, Токмацького та Чернігівського районів – 132 мільйони, Василівського та Михайлівського районів – 128 мільйонів тощо.

Всього в органах податкової служби Запорізької області зареєстровано 10222 платника ПДВ, серед яких 9258 СГД-юридичних осіб та 964 фізичних осіб-підприємців.

 

Яку інформацію має містити фіскальний чек?

Представники бізнесу та організацій під час продажу товарів або надання послуг зобов'язані проводити розрахункові операції в готівковій або в безготівковій формі через належним чином зареєстрований касовий апарат із створенням відповідних розрахункових документів. Саме фіскальний чек може довести факт покупки або отримання послуги споживачем. Крім того, він підтверджує факт легальності придбаної підакцизної продукції.

Міністерство фінансів Наказом від 18.06.2020 №306 внесло зміни до Положення про форму та зміст розрахункових документів (затверджених наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 року № 13).

Фіскальний касовий чек на товари, послуги – це розрахунковий документ, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ), реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги). Його форма має назву N ФКЧ-1 та наведена у додатку 1 до Положення №13.

Отже, з 1 серпня 2020 року фіскальний чек повинен містити наступні обов’язкові реквізити.

Рядок 1. Найменування суб'єкта господарювання.

Рядок 2. Назва господарської одиниці

(найменування, яке зазначене в документі на право власності або користування господарською одиницею і відповідає довіднику "Типи об'єктів оподаткування" та повідомлене ДПС формою 20-ОПП).

Рядок 3. Адреса господарської одиниці

(адреса, яка зазначена в документі на право власності чи користування господарською одиницею (назва населеного пункту, назва вулиці, номер будинку / офісу / квартири) та повідомлена ДПС формою 20-ОПП).

Рядок 4. Для платників ПДВ – індивідуальний податковий номер платника ПДВ (перед номером друкуються великі літери "ПН").

Рядок 5. Для неплатників ПДВ – податковий номер або серія та номер паспорта / номер ID картки

(для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відповідну відмітку в паспорті; перед ним друкуються великі літери "ІД").

Рядок 6. Значення кількості придбаного товару (обсягу отриманої послуги) та вартість одиниці виміру.

Рядок 7. Код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.

Рядок 8. Цифрове значення штрихового коду товару

(зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством, а у разі непередбачення – за бажанням платника).

Рядок 9. Назва товару (послуги), вартість, літерне позначення ставки ПДВ.

Рядок 10. Ідентифікатор еквайра та торгівця або інші реквізити, що дають змогу їх ідентифікувати.

Рядок 11. Ідентифікатор платіжного пристрою.

Рядок 12. Сума комісійної винагороди (у разі наявності).

Рядок 13. Вид операції.

Рядок 14. Реквізити електронного платіжного засобу (платіжної картки), допустимі правилами безпеки платіжної системи, перед якими друкуються великі літери "ЕПЗ".

Рядок 15. Напис "ПЛАТІЖНА СИСТЕМА"

(найменування платіжної системи, платіжний інструмент якої використовується, код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі та/або код транзакції в платіжній системі, значення коду).

Рядок 16. Підпис касира

(якщо це передбачено правилами платіжної системи), перед яким друкується відповідно напис "Касир").

Рядок 17. Підпис держателя електронного платіжного засобу (платіжної картки)

(якщо це передбачено правилами платіжної системи) в окремих рядках, перед якими друкуються відповідно написи "Касир" та "Держатель ЕПЗ").

Рядок 18. Позначення форми оплати (готівкою, електронним платіжним засобом, у кредит тощо), суму коштів за цією формою оплати та валюту операції.

Рядок 19. Загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово "СУМА" або "УСЬОГО".

Рядок 20. Для платників ПДВ – окремим рядком літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкуються великі літери "ПДВ".

Рядок 21. Акцизний податок для суб'єктів роздрібної торгівлі підакцизних товарів та зареєстровані платниками акцизного податку.

Рядок 22. Заокруглення.

Рядок 23. До сплати.

Рядок 24. Фіскальний номер касового чека / фіскальний номер електронного касового чека, дата (день, місяць, рік) та час (година, хвилина, секунда) проведення розрахункової операції.

Рядок 25. QR-код, який містить у собі код автентифікації повідомлення (МАС) цього чеку, дату і час здійснення розрахункової операції, фіскальний номер касового чека/фіскальний номер електронного касового чека, суму розрахункової операції, фіскальний номер РРО / фіскальний номер ПРРО).

Рядок 26. Для касового чека ПРРО: позначка щодо режиму роботи (офлайн/онлайн), в якому створений касовий чек програмним реєстратором розрахункових операцій.

Рядок 27. Для касового чека ПРРО: контрольне число, сформоване в режимі офлайн.

Рядок 28. Заводський номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери "ЗН" (для програмних РРО не зазначається).

Рядок 29. Фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери "ФН" або фіскальний номер програмного реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери "ФН ПРРО".

Рядок 30. Напис "ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК" та графічне зображення найменування або логотипу виробника.

Нагадаємо, кожен споживач може швидко і зручно перевірити справжність виданого чеку. Для цього в Електронному кабінеті платника цілодобово працює сервіс "Пошук фіскального чека": https://cabinet.tax.gov.ua/cashregs/check. Якщо ж вам видали несправжній чек, просимо повідомити про це податкову службу Запорізької області.

 

За користування радіочастотами запорізькі компанії і підприємці сплатили майже мільйон

За січень-жовтень від запорізьких суб'єктів господарювання до загального фонду державного бюджету надійшло 926 тисяч гривень рентної плати за використання радіочастотного ресурсу (не враховуючи дані підприємств, які перебувають на обліку в Східному управлінні Офісу ВПП ДПС). Порівняно з минулим роком надходження збільшились на 8,5 відсотка.

Найбільші суми спрямували до скарбниці підприємства і підприємці обласного центру – 399 тисяч, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського  районів – 275 тисяч, м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 64 тисячі, Василівського та Михайлівського районів – 52 тисячі, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 51 тисячу тощо.

Усього у м. Запоріжжя та області нараховується 109 суб'єктів господарювання, які у своїй діяльності використовують засоби радіозв'язку і радіомовлення. Серед них 36 фізичних осіб-підприємців, які сплатили до бюджету 360 тисяч гривень.

Нагадаємо, платники, яким надано право користування радіочастотним ресурсом України на підставі ліцензій або дозволу, повинні обчислювати та перераховувати рентну плату до держбюджету. Розмір платежу залежить від виду радіозв'язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот по кожному регіону.

 

Підприємства Запорізького регіону сплатили 197 мільйонів гривень "екоподатку"

Надходження екологічного податку у м. Запоріжжя та області за десять місяців склали 197 мільйонів 366 тисяч гривень (не враховуючи дані великих платників, зареєстрованих у Східному управлінні Офісу ВПП ДПС).

Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, до державного бюджету підприємства сплатили 106 мільйонів 225 тисяч, до місцевих скарбниць – 91 мільйон 141 тисячу.

Майже 79 відсотків із загальної суми забезпечили суб'єкти господарювання м. Енергодар, Кам'янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 155 мільйонів 839 тисяч, за забруднення довкілля Запорізького району надійшло 18,5 мільйона, м. Запоріжжя – 9,7 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 3,2 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 3 мільйони, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 2,2 мільйона, Вільнянського та Новомиколаївського районів – 1,4 мільйона тощо.

Нагадаємо, відповідно до бюджетного розподілу 55 відсотків "екоподатку" зараховується до державного бюджету, 45 відсотків – до спеціального фонду місцевих бюджетів.

 На даний час в регіоні нараховується 2899 підприємств, установ і підприємців, які під час своєї діяльності здійснюють викиди забруднюючих речовин у атмосферне повітря, у водні об'єкти або розміщують відходи на підставі спецдозволів. Ставки екологічного податку залежать від виду забруднюючих речовин або рівня небезпечності відходів.

 

З доходів запоріжців місцеві бюджети отримали п'ять мільярдів гривень

За десять місяців до місцевих бюджетів регіону надійшло 5 мільярдів 150 мільйонів гривень податку на доходи фізичних осіб (не враховуючи показники великих підприємств, які обслуговуються в Східному управлінні Офісу ВПП ДПС). Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, порівняно з минулим роком запоріжці збільшили сплату ПДФО на 374 мільйони або на 8 відсотків.

Найбільші суми до скарбниць громад надійшли від платників обласного центру – 2 мільярди 165 мільйонів гривень. Роботодавці і мешканці м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів спрямували 753 мільйони, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 538,6 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 395,3 мільйона, Василівського та Михайлівського районів – 321 мільйон, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 256 мільйонів, Оріхівського та Гуляйпільського районів – 166 мільйонів, Вільнянського, Новомиколаївського районів – 165,5 мільйона тощо.

Основними видами доходів, які забезпечили надходження ПДФО, є заробітна плата (85,5 відсотка), грошові виплати військовослужбовцям (6,1 відсотка), інші доходи       (паї, дивіденди – 6,2%), декларування доходів ФОП, самозайнятих осіб та громадян (2,2 відсотка).

Станом на початок листопада в області зареєстровано 72,3 тисячі платників податку на доходи фізосіб, серед яких 18,5 тисячі суб’єктів господарювання-юридичних осіб та 53,8 тисячі-фізичних осіб.

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь