A A A K K K
для людей із порушенням зору
Комиш-Зорянська селищна територіальна громада
Пологівського району Запорізької області

Роз’яснення законодавства

Дата: 17.12.2020 14:24
Кількість переглядів: 606

Фото без опису

Інформація щодо платників податків, у яких є податковий борг, оприлюднюється на офіційному вебпорталі ДПС

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області доводить до відома платників, що на офіційному сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, щоденно оприлюднюється інформація стосовно суб’єктів господарювання, які мають податковий борг, із зазначенням керівників таких суб’єктів господарювання, та сум податкового боргу в розрізі платежів та територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, із зазначенням керівників таких територіальних органів.

Форма інформації щодо суб’єктів господарювання, які мають податковий борг та Порядок формування і оприлюднення інформації щодо сплати податків суб’єктами природних монополій та суб’єктами господарювання, які є платниками рентної плати за користування надрами, та інформації щодо суб’єктів господарювання, які мають податковий борг, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.02.2015 № 67 із змінами та доповненнями.

На офіційному вебпорталі ДПС (https://tax.gov.ua) оприлюднюється інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг, з якою можна ознайомитись за посиланням: Головна/Відкриті дані/Інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг.

Крім того, на офіційному вебпорталі ДПС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який розміщено на головній сторінці вебпорталу (https://tax.gov.ua/businesspartner).

Норми визначені п. 35.4 ст. 35 Податкового кодексу України.

 

Нові сертифікати відкритих ключів можливо сформувати дистанційно

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області звертає увагу, що повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом можна здійснити On-line на офіційному інформаційному ресурсі Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – Надавач) за посиланням: Головна/«Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом»/ On-line (https://acskidd.gov.ua/manage-certificates) або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1».

Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть лише ті користувачі, які мають:

? чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилося декілька днів);

? незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);

? особистий ключ, доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.

Строк чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, отриманих від Надавача, становить 2 (два) роки з моменту їх формування.

Не пізніше дня, що передує дню закінчення строку чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, отриманих від Надавача користувач може повторно (дистанційно) сформувати сертифікати за електронним запитом On-line або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1».

З метою уникнення помилок при повторному (дистанційному) формуванні сертифікатів за електронним запитом рекомендуємо здійснювати дане формування за декілька днів до закінчення строку чинності сертифікатів.

Перевірити термін дії кваліфікованого сертифіката відкритого ключа можна на офіційному інформаційному ресурсі Надавача (https://acskidd.gov.ua).

 

Закон України № 1017: важливі зміни законодавства стосовно застосування РРО

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє, що 10.12.2020 набрав чинності Закон України                        від 01 грудня 2020 року № 1017-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку та скасування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих штрафних санкцій» (далі – Закон № 1017), крім норм розділу                    I Закону № 1017.

Законом № 1017 внесено зміни до ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року                       № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265), відповідно до яких використання програмних РРО при оптовій та/або роздрібній торгівлі пальним забороняється.

Абзац четвертий п. 7 ст. 3 Закону № 265 замінено двома новими абзацами.

Змінами встановлено, що суб’єкти господарювання, які використовують програмні РРО, повинні передавати до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв’язку інформацію у формі електронних копій розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних фіскальних звітних чеків та іншу інформацію, необхідну для обліку роботи програмних РРО фіскальним сервером контролюючого органу, яка створюється засобами таких програмних РРО.

Програмні РРО та фіскальний сервер контролюючого органу повинні забезпечувати можливість одержання в автоматичному режимі даних про електронні розрахункові документи від фіскального сервера контролюючого органу, необхідних для формування засобами програмного РРО та передачі до фіскального сервера контролюючого органу фіскальних звітів та електронних фіскальних звітних чеків за відповідний період.

Нагадуємо, що Законом № 1017 до 01 січня 2022 року відтерміновано обов’язкове застосування РРО/програмних РРО для фізичних осіб – підприємців (ФОП), які є платниками єдиного податку першої – четвертої груп, крім тих, які провадять діяльність у сферах з ризиками ухилення від оподаткування.

Крім того, до 01.01.2022 продовжено застосування понижених розмірів фінансових санкцій за порушення окремих вимог закону щодо використання РРО/програмних ПРРО під час проведення розрахункових операцій; скасовано штрафні санкції за невідповідність готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у денному звіті РРО, та за відсутність попереднього програмування товарів у РРО (ПРРО); виключено норми щодо застосування механізму «кешбек».

 

Передбачені пільги для платників податку на доходи фізичних осіб

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує.

Порядок сплати податку на доходи фізичних осіб встановлений розділом IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Нормами зазначеного розділу ПКУ передбачено наступні пільги платникам податку:

- не включення до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу окремих видів доходів, зазначених у ст. 165 ПКУ;

- отримання податкової знижки (ст. 166 ПКУ);

- отримання податкової соціальної пільги, за умови, що розмір заробітної плати на місяць не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень (ст. 169 ПКУ).

 

Покинули спрощену систему оподаткування. Дізнайтесь, коли можна знову сплачувати єдиний податок

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє, що перехід на спрощену систему суб'єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ), може здійснити один раз протягом календарного року                     (п.п. 298.1.4 ст. 298 ПКУ).

Отже, якщо суб’єкт господарювання в поточному році вже перебував на спрощеній системі, то після переходу за власною ініціативою, наприклад, з 01.07.2020 року на загальну систему оподаткування, він не має права повернутись у цьому ж році на спрощену систему, оскільки вже скористався своїм правом на її застосування.

Разом з цим, суб’єкт господарювання може перейти на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності з 01 січня 2021 року, за умови відповідності вимогам, встановленим п. 291.4 ст. 291 ПКУ.

 

Реєстрація ПРРО через Електронний кабінет

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області звертає увагу платників, що програмний реєстратор розрахункових операцій (далі – ПРРО) можливо зареєструвати через Електронний кабінет.

Для цього необхідно:

? за допомогою особистого ключа або інших способів електронної ідентифікації здійснити вхід до приватної частини Електронного кабінету, який розміщено за посиланням:https://cabinet.tax.gov.ua/login;

? для реєстрації ПРРО знайти та створити електронний документ за формою                     № 1-ПРРО «Заява про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій» (J/F1316602);

? при заповненні заяви за формою № 1-ПРРО необхідно вказати дані:

а) в розділі 1 «Дія» обирати комірку «Реєстрація»;

б) в розділі 2 «Дані щодо суб’єкта голосування» зазначається:

- найменування/прізвище, ім’я, по батькові;

- податковий номер/серія (за наявності) та номер паспорта;

- ІПН (для платників ПДВ);

в) в розділі 3 «Дані щодо господарської одиниці» зазначається:

- ідентифікатор об’єкта оподаткування та КОАТУУ (згідно з присвоєним суб’єктом господарювання при наданні Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність за формою № 20-ОПП). Для фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку у яких відсутні господарські одиниці у поле ідентифікатор об’єкта оподаткування проставляється значення «00000000» та в полі КОАТУУ – значення населеного пункту місця реєстрації;

- назва господарської одиниці (ГО) – для відображення у розрахунковому документі;

- адреса розміщення ГО (програмно-технічного комплексу самообслуговування) – для відображення у розрахунковому документі;

- назва платіжної системи (для платіжної організації платіжної системи (учасника платіжної системи)) – для відображення у розрахунковому документі за умови якщо суб’єкт господарювання є учасником такої платіжної системи.

г) в розділі 4 «Дані щодо ПРРО» зазначається:

- Тип ПРРО;

- Назва ПРРО (як приклад «Каса», «Термінал», «ПТКС», «Сайт»);

- Номер ПРРО – вказується номер ПРРО, який в межах кожної окремої господарської одиниці має бути унікальним;

- фіскальний номер ПРРО при виконанні дії «Реєстрація» не зазначається;

д) в розділі 5 «У разі відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу здійснення розрахункових операцій до моменту належного встановлення зв’язку:» ставиться позначка:

- не здійснюється (ПРРО не працює в режимі офлайн) – при застосуванні ПРРО виключно в режимі онлайн та у такому разі ПРРО не зможе працювати за відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу;

- здійснюється (ПРРО може працювати в режимі офлайн) – надає можливість застосовувати ПРРО за відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу;

- здійснюється (застосовується резервний РРО згідно з п. 13 розділу V Порядку) – у такому випадку за відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу застосовується резервний РРО;

е) в розділі 6 «Прошу до стандартної кількості (2 тис. фіскальних номерів) додатково видати фіскальні номери у кількості:» проставляється значення (тільки для ПРРО, які мають позначку «здійснюється (ПРРО може працювати в режимі офлайн)»).

є) в розділі 6 «Підписант» зазначається посада та дані підписанта;

? виконується перевірка та у разі відсутності помилок, Заява зберігається, підписується та направляється на обробку;

? через короткий проміжок часу перевіряється отримання квитанції про обробку Заяви, та у разі успішної обробки у квитанції отримується: «Документ прийнято» «Інформація – ПРРО “Назва каси” з локальним номером “Номер каси” призначено фіскальний номер “Фіскальний номер ПРРО”»;

? наступним крок – подання Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа (для повідомлень щодо сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО) форма № J/F1391801.

За умови попереднього подання та успішної обробки повідомлення про касирів за формою J/F1391801 можна здійснити завантаження програмного забезпечення ПРРО з офіційного вебпорталу ДПС, яке розміщено у банері «Програмні РРО» та доступні за посиланням:https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/;

? вхід в ПРРО (додавання сертифікатів) здійснюється за допомогою ключа касира/старшого касира щодо якого суб’єкт господарювання подав Повідомлення за формою J/F1391801.

 

ПРРО – комфорт у оформленні розрахункових операцій

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області звертає увагу, що з 01.01.2021 розшириться коло платників, які зобов’язані використовувати реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або програмні РРО (ПРРО).

Слід зазначити, що можливості ПРРО при цьому мають переваги над класичними РРО, а саме:

? можливість підключення до РРО вагів;

? сканування штрих-коду для отримання ціни товару з бази;

? сканування штрих-коду для отримання ціни товару з бази;

? сканування штрих-коду для отримання ціни товару з бази даних;

? можливість вести облік товарів;

? можливість фіксування дати, часу та деталей розрахункової операції;

? можливість формування звітності за любий період;

? фіксація форми оплати;

? можливість підрахунку будь-яких податків та знижок.

 

В Новий рік - без боргів, або перевірте он-лайн свої податкові платежі

«Почати новий рік без боргів» - добра прикмета традиція наголошують Пологівські податківці. Перевірити, чи всі розрахунки з бюджетом зроблені вчасно та в повному обсязі суб’єкти господарювання можуть в Електронному кабінеті платника. Для цього треба зайти у меню «Стан розрахунків з бюджетом»  та зробити Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС. Надсилається він за формою «F/J1300204» через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету.

Відповідь на Запит платнику податків надсилається через Електронний кабінет не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня його отримання у вигляді витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами за формою «F/J1400204».

Якщо за результатами звірки платник виявив надмірно чи помилково сплачені податки,  він може через Електронний кабінет надіслати заяву про повернення помилково/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені за формою J/F 1302001. До заяви треба додати копію платіжного документа, який надсилається як документ довільного формату (форма F/J 1360102). Така заява про повернення сплачених сум грошових зобов’язань подається платником до територіального органу ДПС за місцем обліку сплаченого грошового зобов’язання.

Обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання та пені (крім єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) є подання платником податків заяви про таке повернення протягом 1095 днів від дня виникнення помилково або надміру сплаченої суми.

Нагадаємо, робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через спеціальний банер на офіційному вебпорталі ДПС www.tax.gov.ua.

 

Закон України № 466: зміни щодо повернення помилково сплачених коштів

Фахівці Пологівської ДПІ ГУ ДПС у Запорізькій області звертають увагу, що Законом України від  16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466), було внесено зміни, зокрема до ст. 43 Податкового кодексу України  (далі – ПКУ) у частині порядку повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені.

Так, обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання та пені є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми та/або пені (п. 43.3 ст. 43 ПКУ).

Згідно з п. 43.4 ст. 43 ПКУ платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені (далі – Заява) у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів:

- на поточний рахунок платника податків в установі банку;

- на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету;

- повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.

У разі повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ, зарахованих до бюджету з рахунка платника ПДВ у Системі електронного адміністрування ПДВ (далі – СЕА ПДВ) у порядку, визначеному п. 2001.5 ст. 2001 ПКУ, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника у СЕА ПДВ, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ чи на момент фактичного повернення коштів – шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку (п. 43.41 ст. 43 ПКУ).

Також, Законом № 466 п. 43.41 ст. 43 ПКУ доповнено новим абзацом, відповідно до якого повернення у випадках, визначених законодавством, сум ПДВ, контроль за справлянням яких покладено на контролюючий орган, визначений п.п. 41.1.2 п. 41.1 ст. 41 ПКУ, при ввезенні товарів на митну територію України здійснюється в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 2001.3 ст. 2001 ПКУ на момент оформлення митної декларації/аркуша коригування, на підставі яких здійснюватиметься таке повернення.

 

Змінили прізвище: внесіть зміни до облікової картки фізичної особи - платника податків

Фахівці Пологівської ДПІ Головного управління ДПС у Запорізькій області надають інформацію, щодо  фізичної особи - платники податків зобов'язані подавати до податкових органів відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки протягом місяця з дня виникнення таких змін, шляхом подання Заяви за формою N 5ДР (додаток 12 до Положення № 822 від 29.09.2017).

Фізичні особи, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті, протягом місяця з дня виникнення змін, подають Заяву за формою N 5ДРП (додаток 13 до Положення № 822 від 29.09.2017).

Такі заяви подаються особисто або через представника до податкового органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання - до податкового органу за новим місцем проживання.

Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви особисто або через представника до будь-якого податкового органу.

Для заповнення Заяви використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.

Якщо зазначені документи видані не українською мовою, необхідно подати засвідчені в установленому законодавством порядку переклади цих документів українською мовою (після пред'явлення повертаються) та їх копії.

Внесення змін до Державного реєстру та окремого реєстру Державного реєстру здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання фізичною особою Заяви за формою N 5ДР або Заяви за формою N 5ДРП до податкового органу за своєю податковою адресою (місцем проживання).

У разі звернення до будь-якого податкового органу строк внесення змін до Державного реєстру може бути продовжено до п'яти робочих днів.

Зазначена норма визначена п. 1 - 4 розділу ІХ «Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків», затвердженого наказом МФУ від 29.09.2017 № 822.

 

Пологівська ДПІ: 5 кроків до роботи з ПРРО

Пологівська ДПІ Головного управління ДПС у Запорізькій області продовжує активну роботи щодо роз‘яснення правил застосування та переваг використання програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі по тексту ПРРО).

Так, зареєструвати програмний РРО можна швидко та просто. Відповідний відеоурок розроблено Державною податковою службою України, який розміщено на сайті ДПС України в банері «Програмні РРО».

Для початку роботи з програмним РРО:

 1. отримайте кваліфікований електронний підпис (КЕП) у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. ДПС такі ключі видає безкоштовно.

 2. встановіть програмне забезпечення на будь-який зручний пристрій, який є в наявності. Це може бути комп’ютер, смартфон або планшет. Завантажити програмне забезпечення можна за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/.

Детально ознайомитися з процедурою реєстрацією ПРРО можна у відеоуроці (https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/video-lessons/6842.html).

3. зареєструйте касу та касирів. Реєстрація касира здійснюється шляхом подання повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа (форма j/f1391801). Повідомлення можна подати використовуючи програмне забезпечення Електронного кабінету, або будь-яке інше програмне забезпечення, наявне у суб’єкта господарювання.

4. введіть в ПРРО товари. Програмування товарів/послуг в ПРРО здійснюється суб’єктом господарювання/оператором(касиром) самостійно шляхом додавання товарів/послуг або шляхом імпорту даних переліку(файл у форматі CSV),  який формується згідно з інструкцією користувача ПРРО.

5. створюйте чеки ( відкривайте зміну та починайте працювати)

 

Закон України №466 щодо податкової знижки

Пологівська ДПІ Головного управління ДПС у Запорізькій області нагадує громадянам, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками                           2019 року, що термін подання відповідної декларації встановлено до 31.12.2020 року.

Відповідно до нововведень, передбачених Законом України від 16 січня 2020 року №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни до Податкового кодексу України в частині документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки (п.166.2 ст.166 ПКУ).

Так, відповідно до вказаних змін, уточнено перелік документів, які підтверджують витрати, що включаються до складу податкової знижки (платіжні та розрахункові документи, зокрема, квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копії договорів за їх наявності, в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, услуг) і строк оплати за такі товари (роботи услуги).

Також встановлено, що копії зазначених документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з декларацією про майновий стан і доходи, а оригінали цих документів підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ.

У разі, якщо відповідні документи підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків зазначає в податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.

 

2. Важливі зміни: списання недоїмки з єдиного внеску самозайнятим особам

Законом України від 04.12.2020 №1072-ІХ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2" (опублікований у виданні «Голос України 09.12.2020) передбачається списання недоїмки з єдиного внеску (пункт 915 розд. VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування"), а саме:

Підлягають списанню за заявою платника несплачені станом на 01.12.2020 року суми недоїмки з єдиного внеску за період з 01.01.2017 до 01.12.2020, а також штрафи та пеня, нараховані на ці суми недоїмкиі:

•          фізичним особам - підприємцям (крім підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування);

•          особам, які провадять незалежну професійну діяльність;

•          членам фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах.

Таке списання здійснюється, якщо зазначеними платниками не отримано дохід (прибуток) від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб, та за умови подання до 1 березня 2021 року:

а) особами, які на дату подання заяви про списання недоїмки є платниками, або у періоді з 01.01.2017 до дати подання заяви вважалися фізичним  особами -підприємцями (крім підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування):

 - державному реєстратору за місцем знаходження реєстраційної справи фізичної особи-підприємця заяви про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності;

- та до податкового  органу – звітності з єдиного внеску з 01.01.2017 року до 01.12.2020 року. Такі документи подаються виключно у випадку, якщо вони не були подані раніше.

 б) особами, які станом на дату подання заяви про списання недоїмки є платниками, або у періоді з 01.01.2017 до дати подання заяви вважалися особам, які провадять незалежну професійну діяльність, або членам фермерського господарства:

- до податкового органу за основним місцем обліку заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску;

- та звітності з єдиного внеску за період з 01.01.2017 до 01.12.2020. Такі документи подаються виключно у випадку, якщо вони не були подані раніше.

Після отримання у встановленому законом порядку відповідних відомостей від державного реєстратора або заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та за умови подання платником єдиного внеску зазначених документів (якщо відповідні документи не були подані раніше) податковий орган протягом 15 робочих днів проводить камеральну перевірку, за результатами якої приймає рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені або вмотивоване рішення про відмову списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені.

Рішення про відмову списання недоїмки, штрафних санкцій і пені може бути прийнято, якщо за результатами перевірки буде встановлено, що:

1) платник отримав дохід (прибуток) від здійснення підприємницької та/або незалежної професійної діяльності протягом періоду з 01.01.2017 до 01.12.2020;

2) суми недоїмки, а також штрафи та пеня, нараховані на суми недоїмки, були в повному обсязі самостійно сплачені платником або стягнуті.

Якщо суми недоїмки, а також штрафи та пеня, нараховані на суми недоїмки, були частково самостійно сплачені платником та/або стягнуті у порядку, передбаченому цим Законом, податковий орган приймає рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені у частині, що залишилася несплаченою.

 

Важливі зміни: підтримка бізнесу в період карантину

Законом України від 04.12.2020 №1072-ІХ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2"   (опублікований у виданні «Голос України 09.12.2020) передбачені наступні зміни:

•            звільнення платників єдиного податку першої групи:

від сплати єдиного податку за грудень 2020 року та січень – травень 2021 року (крім випадків порушення умов застосування першої групи платників єдиного податку) (п. 529  підрозд. 10 розд. XX ПКУ);

від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску за грудень 2020 року, січень – травень (включно) 2021 року за себе. Такі особи можуть прийняти рішення про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску за зазначені періоди в розмірах та порядку, визначених Законом про ЄВ. Інформація про такі сплачені суми зазначається у звітності про нарахування єдиного внеску (п. 910.1 розд. VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування").

для платників єдиного податку 1 групи, які не сплачували страхові внески за грудень 2020 року, січень – травень 2021 року, такі періоди включаються до страхового стажу та вважається, що страхові суми було сплачено у розмірі мінімального страхового внеску (п. 145.1 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування");

•визначено, що право податкової застави не застосовується, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує ста вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3060 грн) (п. 89.2 ст. 89 ПКУ);

•визначено, що податкова вимога не надсилається, а заходи, спрямовані на погашення податкового боргу, не застосовуються, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує ста вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3060 грн) (п. 59.1 ст. 59 ПКУ);

• передбачено відстрочення до 29.12.2021 року погашення податкового боргу (у тому числі штрафних санкцій, пені та процентів за користування розстроченням/відстроченням), платників податків - фізичних осіб, у тому числі самозайнятих осіб, що у загальній сумі не перевищує 6800 грн.

 Відстрочення здійснюється за місцем обліку платника податків – фізичної особи за його заявою, без нарахування процентів за користування таким відстроченням. Списання податкового боргу без подання заяви здійснюється, якщо його сукупний розмір за усіма податками і зборами не перевищує 3060 грн (включно) станом на 1 листопада 2020 року та залишився несплаченим/непогашеним станом на дату списання (п. 12 підр. 10 розд. XX ПКУ);

• списання пені та штрафних санкцій у разі погашення платниками податків податкового боргу, що виник станом на 01.11.2020, протягом 6 місяців з дня набрання чинності Законом №1072 та за умови сплати поточних податкових зобов’язань (крім визначених Законом №1072 випадків) (п. 23  підр. 10 розд. XX ПКУ);

• списання податкового боргу платникам податків (у тому числі штрафних санкцій та пені) у разі, якщо сукупний розмір боргу платника за усіма податками і зборами не перевищує 3060 грн та його не погашено станом на 01.11.2020 року (п. 24 підр. 10 розд. XX ПКУ);

•визначено, що підлягають списанню за заявою платника несплачені станом на 01.12.2020 року суми недоїмки з єдиного внеску за період з 01.01.2017 до 01.12.2020, а також штрафи та пеня, нараховані на ці суми недоїмки, нараховані:

фізичним особам - підприємцям (крім підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування);

особам, які провадять незалежну професійну діяльність;

членам фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах.

Таке списання здійснюється, якщо зазначеними платниками не отримано дохід (прибуток) від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб, та за умови подання до 1 березня 2021 року заяви та документів;

• встановлено, що не оподатковується податком на доходи фізичних осіб, податком на прибуток підприємств, єдиним податком доходи (одноразова матеріальна допомога, компенсації), отримані відповідно до ст. 2 - 4 Закону України "Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період встановлення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" (п.15, п.16 підр.1, п. 54 підрозд. 4, п. 6. п.7 підрозд. 8 розд XX ПКУ);

• передбачено формування контролюючим органом Реєстру набувачів одноразової компенсації суб’єктам господарювання витрат, понесених за сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за найманих осіб, та здійснення розрахунку розмірів сум таких компенсацій для їх виплати суб’єктам господарювання - юридичним особам (п.п. 191.1.101 ст. 191 ПКУ).

 

Що необхідно знати підприємцям про сплату єдиного внеску з 1 січня 2021 року?

Законом України від 13.05.2020 №592-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», передбачені зміни у сплати єдиного внеску самозяйнятими особами, які набувають чинності з 01.01.2021 року, а саме:

•          для фізичних осіб - підприємців (крім тих, які обрали спрощену систему оподаткування), осіб, які провадять незалежну професійну діяльність та членів фермерського господарства скасовується обов’язок сплачувати мінімальний розмір єдиного соціального внеску за місяці, у яких не було отримано доходу (прибутку) (п.2 част. першої ст. 7 Закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» №2464).

Тобто, для фізичних осіб, які застосовують загальну систему оподаткування, осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, та членів фермерського господарства, у разі якщо не отримано дохід (прибуток) у звітному періоді або окремому місяці звітного періоду, самостійне визначення бази нарахування єдиного внеску є виключно правом, а не обов’язком для зазначених платників.

•звільняються від сплати за себе єдиного внеску фізичні особи-підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, якщо вони отримують пенсію за віком, або за вислугу років, або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску тільки добровільно (част. четверта ст. 4 Закону № №2464).

•звільняються від сплати єдиного внеску за себе (п.98 розд.VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2464):

- особи, які провадять незалежну професійну діяльність, за умови взяття їх на облік як фізичних осіб  - підприємців і провадження ними одного виду діяльності одночасно як фізичною особою  - підприємцем, так і особою, яка провадить незалежну професійну діяльність;

- особи, які провадять незалежну професійну діяльність та фізичні особи  - підприємці, які мають основне місце роботи, за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі не менше мінімального страхового внеску.

Крім того, нагадаємо, що Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2"  від 04.12.2020 №1072-ІХ:

- звільнено від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску платників єдиного податку першої групи за періоди з 1 по 31 грудня 2020 року, з 1 по 31 січня, з 1 по 28 лютого, з 1 по 31 березня, з 1 по 30 квітня та з 1 по 31 травня 2021 року за себе.

Тобто єдиний внесок спрощенці 1-ї групи не сплачують за грудень 2020 року та 5 місяців з січня по травень (включно) 2021 року. Важливо, що законом чітко визначено, ці місяці несплати єдиного внеску включаються до страхового стажу єдинника 1-ї групи.

 

Важливі зміни: спрощенців першої групи тимчасово звільнено від сплати єдиного податку та єдиного внеску

Законом України  "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2" від 04.12.2020 №1072-ІХ       (опублікований у виданні «Голос України» 09.12.2020р.), передбачені пільги для фізичних осіб-підприємців платників єдиного податку 1-ї групи.

Так, платники єдиного податку першої групи тимчасово звільняються:

- від сплати єдиного податку за грудень 2020 року та січень – травень 2021 року, (крім випадків порушення умов застосування першої групи платників єдиного податку) (п. 529  підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення « ПКУ);

- від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску за періоди з 1 по 31 грудня 2020 року, з 1 по 31 січня, з 1 по 28 лютого, з 1 по 31 березня, з 1 по 30 квітня та з 1 по 31 травня 2021 року за себе. Такі особи можуть прийняти рішення про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску за зазначені періоди в розмірах та порядку, визначених Законом про ЄВ. У такому разі інформація про сплачені суми зазначається у звітності про нарахування єдиного внеску (п. 910.1 розд. VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування").

Для фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до першої групи платників єдиного податку та які не сплачували страхові внески за періоди з 1 по 31 грудня 2020 року, з 1 по 31 січня, з 1 по 28 лютого, з 1 по 31 березня, з 1 по 30 квітня та з 1 по 31 травня 2021 року такі періоди включаються до страхового стажу та вважається, що страхові суми було сплачено у розмірі мінімального страхового внеску, визначеного законодавством для кожного з таких періодів" (п. 145.1 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування").

Тобто єдиний внесок та єдиний податок спрощенці 1-ї групи можуть не сплачувати за грудень 2020 року та 5 місяців з січня по травень (включно) 2021 року. Важливо, що законом чітко визначено, що ці місяці несплати єдиного внеску включаються до страхового стажу єдинника 1-ї групи.

 

 

 

Важливі зміни у застосуванні РРО єдинниками

Законом України № 1017-ІХ від 01.12.2020 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку та скасування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих штрафних санкцій» (опублікований у виданні «Голос України» 09.12.2020р.) передбачені зміни щодо застосування РРО/програмних РРО, а саме:

З 1 січня 2021 року РРО/програмні РРО повинні застосовувати:

• підприємці-платники єдиного податку другої - четвертої груп, які реалізують:

технічно складні побутові товари, що підлягають гарантійному ремонту,

ювелірні та побутові вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;

лікарські засоби та вироби медичного призначення;

надають платні послуги у сфері охорони здоров’я;

при перевищенні в календарному році обсягу доходу понад 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (тобто обсяг річного доходу, при перевищенні якого РРО застосовується незалежно від виду діяльності, становитиме 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року і якщо мінімальна зарплата на 01.01.2021 року становитеме 6 тисяч грн, то такий граничний розмір складе 1 млн 320 тис грн).

З 1 січня 2022 року РРО та/або програмні РРО повинні застосовувати всі фізичні особи-підприємці- платники єдиного податку (крім ФОП-платників єдиного податку першої групи).

Нагадаємо, що до 01.01.2021 року РРО/ програмні РРО повинні застосовувати підприємці - платники єдиного податку 2-4 груп у разі:

 - перевищення в календарному році незалежно від обраного виду діяльності обсягу доходу понад 1 млн. грн.;

 - здійснення реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення.

 

Строк сплати юридичними особами земельного податку

Об’єктом обкладення земельним податком є: - земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; - земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Підприємства - платники плати за землю самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 01 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями (п. 286.2 ст. 286 ПКУ).

Також, підприємство має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов’язку подання декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним (п. 286.3 ст. 286 ПКУ).

Податкове зобов’язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками за місцезнаходженням земельної ділянки:

- щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п. 287.3 ст. 287 ПКУ).

За нововідведені  земельні ділянки платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним (п. 286.3 ст. 286 ПКУ).

Податкове зобов’язання за нововідведені земельні ділянки, визначене у податковій декларації, сплачується за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п. 287.4 ст. 287 ПКУ).

У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

•          при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;

•          при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.

Також, після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, на суму податкового боргу нараховується пеня відповідно до норм ст. 129 ПКУ.

Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження), встановлюється:

?         у розмірі не більше 3% від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1% від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3% та не більше 1% від їх нормативної грошової оцінки, а для лісових земель - не більше 0,1% від їх нормативної грошової оцінки.

Ставка податку встановлюєтьcя у розмірі нe більше 12% їx нормативної грошової оцінки зa земельні ділянки, якi перебувають у постійному користуванні cуб'єктів господарювання (крiм державної тa комунальної форм власності).

Ставки земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких не проведено, встановлюються:

?         за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів або в межах населених пунктів, – у розмірі не більше 5% від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області, а для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3% та не більше 5% від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі, а для лісових земель – не більше 0,1% від нормативної грошової оцінки площі ріллі.

 

ГУ ДПС у Запорізькій області

 

Відтермінування РРО та державна допомога бізнесу: Регіональна рада підприємців і податківці розглянули новації законодавства

У Запоріжжі представники Регіональної ради підприємців та податкової служби області обговорили останні законодавчі зміни, що стосуються малого та середнього бізнесу. У засіданні, яке проходило у форматі відеоконференції, взяли участь начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, керівництво Запорізької облдержадміністрації, Запорізької міської ради, Запорізького обласного центру зайнятості, Держпродспоживслужби, Держпраці та запорізької бізнес спільноти. Обговорення відбувалося під керівництвом президента ЗОСППР "Потенціал" Олександра Головка.

Одним із питань розглядався Закон України від 1 грудня 2020 року № 1017-ІХ, яким визначені граничні обсяги доходів для суб'єктів спрощеної системи оподаткування, відтерміновано обов'язкове застосування РРО та скасовані деякі штрафні санкції у сфері обігу готівки. Роман Афонов звернув увагу запорізького бізнесу на важливість РРО як інструменту детінізації економіки та забезпечення захисту споживачів, а також на переваги та можливості програмних РРО.

Також учасники зустрічі підтримали заходи Федерації роботодавців України щодо надання державної допомоги суб'єктам господарювання малого і середнього бізнесу та обговорили ситуацію на ринку електроенергії відповідно до проєктів постанов Кабінету Міністрів України, які підтримані Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

 

Більше половини запитів на публічну інформацію запоріжці направляють онлайн

З початку року до податкової служби регіону за публічною інформацією звернулись 206 платників податків. Із загальної кількості 135 документів направлено електронною поштою.

Найбільше запитів надійшло від компаній, організацій та установ – 102, від громадян отримано 88 листів, від громадських об'єднань – 16, 30 – від інших органів виконавчої влади (як належному розпоряднику інформації).

Найчастіше запоріжці зверталися з проханням надати інформацію щодо відомостей про третіх осіб, стану надходження податків до бюджетів, сум нарахованих податків та інших податкових даних.

За результатами розгляду надано інформацію на 162 запити, у 37 випадках роз'яснено, що запитувані відомості належать до категорії з обмеженим доступом, три документи перенаправлено належному розпоряднику інформації, чотири заявники відмовились від поданих запитів.

Нагадаємо, запити на отримання публічної інформації можна направляти трьома способами на вибір:

– на поштову адресу: 69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166 (з приміткою на конверті "Публічна інформація")

– факсом: (061) 219-05-15;

– на електронну адресу: zp.pubinfo@tax.gov.ua.

Форма подання запиту знаходиться за посиланням:

https://zp.tax.gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/dostup-do-publichnoi-info/forma-podannya-zapitu.

 

Запоріжці сплатили більше 600 мільйонів гривень військового збору

За одинадцять місяців запорізькі платники податків спрямували до бюджету країни 604 мільйони гривень військового збору (не враховуючи показники великих підприємств, які обліковані в Східному управлінні Офісу ВПП ДПС). Порівняно з минулим роком рівень сплати зріс на 7 відсотків, додатково надійшло 38 мільйонів 400 тисяч. Про це повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов.

Керівник податкової служби регіону наголосив, що середньомісячні відрахування збільшились на 3,5 мільйона та склали майже 55 мільйонів.

З початку року більшу половину надходжень забезпечили представники бізнесу і мешканці м. Запоріжжя – 303 мільйони, що майже на 10 мільйонів більше, ніж торік. Суб'єкти господарювання м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів сплатили 86,6 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 52,8 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 42,3 мільйона, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 22 мільйони, Вільнянського, Новомиколаївського районів – 19,6 мільйона, Оріхівського та Гуляйпільського районів – 18,8 мільйона, Василівського та Михайлівського районів – 18,6 мільйона тощо.

Станом на початок грудня в регіоні нараховується 71,4 тисячі платників військового збору, з яких юридичних  осіб – 16,6 тисячі, фізичних осіб – 54,8 тисячі.

Нагадаємо, ставка збору становить 1,5 відсотка доходів, що підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. Його платниками є фізичні особи-резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні.

 

Громадська "експертиза" податкових новацій

Громадська рада при Головному управлінні ДПС у Запорізькій області провела чергове засідання, участь у якому взяли керівник податкової служби регіону Роман Афонов і заступник начальника Руслан Рачинський.

Предмет обговорення стосувався змін податкового законодавства, що вже почали діяти або набувають чинності найближчим часом. Особлива увага була приділена питанню запровадження РРО. Роман Афонов звернув увагу представників профільних громадських об’єднань на зміни у етапах запровадження РРО для різних груп підприємців та переліку ризикових видів діяльності. Також керівник податкової служби області наголосив на важливості РРО як інструменту детінізації економіки та забезпечення захисту споживачів. Окремо він зупинився на перевагах та можливостях програмних РРО.

Також члени Громадської ради розглянули складні питання, пов’язані зі сплатою єдиного внеску. Заступник начальника ГУ ДПС у Запорізькій області Руслан Рачинський окреслив законодавчу базу, яка регулює адміністрування внеску та вкотре звернув увагу присутніх на зміни до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску", відповідно до яких з грудня 2017 року фізичні особи-підприємці мали сплачувати єдиний внесок, незалежно від того, чи отримують вони дохід від здійснення підприємницької діяльності. В іншому випадку накопичувався борг та штрафні санкції.

Крім того, було акцентовано увагу на нещодавніх змінах у податковому законодавстві, що стосуються сплати єдиного внеску. Зокрема, йшлося про підписаний Президентом Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2". В якому з-поміж іншого передбачено продовження терміну списання заборгованості з ЄВ фізичним особам-підприємцям (крім платників єдиного податку), які не здійснюють підприємницьку діяльність, за умови, якщо вони не отримували дохід від своєї діяльності.

Наприкінці засідання члени Громадської ради обговорили нагальні питання та визначилися з порядком денним наступних зустрічей.

 

Запорізькі підприємства сплатили більше мільйона гривень за користування радіочастотами

За січень-листопад від запорізьких суб'єктів господарювання до державного бюджету надійшло 1 мільйон 15 тисяч гривень рентної плати за використання радіочастотного ресурсу (без даних великих платників, зареєстрованих у Східному управлінні Офісу ВПП ДПС). Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, порівняно з минулим роком надходження зросли на 8 відсотків.

Компанії та установи регіону спрямували до скарбниці 626 тисяч гривень рентної плати за використання радіочастотного ресурсу, а фізичні особи-підприємці 389 тисяч.

Найбільші суми перерахували до бюджету підприємства обласного центру – 438 тисяч, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 302 тисячі, м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 70 тисяч, Василівського та Михайлівського районів – 56 тисяч, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 55 тисяч тощо.

Усього в регіоні зареєстровано 141 суб'єкт господарювання, які використовують засоби радіозв'язку і радіомовлення. Серед них 105 юридичних осіб та 36 фізичних осіб-підприємців.

Нагадаємо, підприємства, яким надано право користування радіочастотним ресурсом України на підставі ліцензій або дозволу, повинні обчислювати та перераховувати рентну плату до держбюджету. Її розмір залежить від виду радіозв'язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот по кожному регіону.

 

Виробник фальсифікованого сидру може опинитися за ґратами на шість років

Співробітники податкової міліції Запорізької області під процесуальним керівництвом Запорізької обласної прокуратури закінчили кримінальне провадження стосовно мешканця обласного центру, який упродовж 2019-2020 років незаконно виготовляв та реалізовував сидр.

Алкогольні напої вироблялися в кустарних умовах, з використанням різноманітних ароматизаторів та спирту під виглядом продукції підприємства-виробника іншого регіону.

Реалізація підакцизної продукції відбувалася шляхом введення в оману споживачів щодо її якості та небезпечності, у тому числі через власний сайт у мережі Інтернет.

У літній період обвинувачений здійснював постачання сурогату до місць масового відпочинку громадян на узбережжі Азовського моря.

Продовжуючи злочинну діяльність, він займався легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних внаслідок виготовлення та реалізації фальсифікату.

Наразі обвинувальний акт стосовно фігуранта провадження направлено до суду.

За вчинення вказаних злочинів передбачено максимальне покарання у вигляді 6 років позбавлення волі.

 

У Запорізькій області легалізовано працю 7290 громадян

З початку року фахівці податкової служби регіону разом із представниками органів виконавчої влади і місцевого самоврядування у складі спільних робочих груп проводили превентивну роботу з керівниками підприємств і підприємцями.

Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, у результаті роз'яснювальних заходів роботодавці добровільно оформили 7290 працівників. Їм було виплачено 37,2 мільйона гривень доходу, а це, в середньому, 5 тисяч гривень на одну особу.

Додаткові надходження до бюджетів склали 15,4 мільйона гривень, зокрема, 6,7 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб, 8,2 мільйона гривень єдиного внеску та 500 тисяч гривень військового збору.

Крім того, завдяки контрольним заходам було виявлено 153 особи, які здійснювали трудову діяльність без належного оформлення. Матеріали перевірок надіслані до ГУ Держпраці для вжиття відповідних заходів.

Також податківці провели 296 документальних перевірок суб’єктів господарювання, які мали ризики щодо ухилення від оподаткування під час виплати заробітної плати співробітникам. За виявлені порушення донараховано 20,5 мільйона гривень, у тому числі 17,3 мільйона податку на доходи фізичних осіб, 2,3 мільйона єдиного внеску та 900 тисяч гривень військового збору. На даний час з цієї суми скарбниці отримали 3,4 мільйона гривень.

 

У запорізьких "підпільників" виявлено 2,5 тони підакцизної продукції

Співробітники податкової міліції Запорізької області в рамках операції "Акциз-2020" та кримінального провадження за ч.3 ст.204 Кримінального кодексу України встановили факт зберігання 2,5 тони рідини з характерним запахом спирту, призначеної для подальшої реалізації.

За результатами обшуків вилучено 2,5 тони спиртової рідини, а також алкогольні напої без марок акцизного податку України встановленого зразка та автотранспортний засіб, який використовувався для перевезення нелегально виготовленої підакцизної продукції.

 

Вебінар "Електронна звітність: Просто про сучасне"

Досі подаєте звіти "на папері"? Це довго і незручно. А скоро ще й річна звітність...

Пропонуємо долучитись до більшості платників, які для взаємодії з податковою службою використовують e-mail та Електронний кабінет.

Які переваги і можливості дистанційних послуг – дивіться вебінар "Електронна звітність: Просто про сучасне".

Спікери: Олена Щедровська, заступник начальника ГУ ДПС у Запорізькій області, Ольга Романенко, фахівець ГУ ДПС у Запорізькій області.

Коли? У середу, 16 грудня о 14-00.

Де? На каналі ДПС Запоріжжя в Youtube:

https://www.youtube.com/channel/UCM9GDhiRJWMQZ-FcjLqsH8g

Зберігайте дистанцію, користуйтесь перевагами онлайн сервісів!

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь