A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Комиш-Зорянська селищна рада, селищна об’єднана територіальна громада
Більмацького району Запорізької області

Надходження ЄСВ від платників податків Пологівського, Більмацького та Розівського районів за 2020 рік на 23,5 мільйона гривень перевищили минулорічний показник

Дата: 20.01.2021 14:24
Кількість переглядів: 42

Протягом 2020 року надходження від платників податків Пологівського, Більмацького та Розівського районів по єдиному внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 255,1 млн гривень. Як повідомив  в.о. начальника Пологівського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління податкового адміністрування фізичних осіб ГУ ДПС у Запорізькій області Вадим Шкіренко, у порівнянні з 2019 роком надходження зросли на 23,5 мільйона.

Найбільші суми ЄСВ за 2020 рік надійшли від платників Пологівського району – 151,8 мільйона, у Більмацькому районі сплачено 74,1 мільйонів, у Розівському районі –               29,2 мільйони.

Фактичні надходження єдиного внеску протягом грудня 2020 року склали 27,2 млн. гривень. В порівнянні з відповідним періодом минулого року ця сума більше на 5 млн грн, або на 22,5 відсотків.

Фахівці Пологівського відділу повідомили, що з 01 січня 2021 року діють нові рахунки для сплати податків, зборів, платежів та  єдиного внеску. Інформація розміщена на субсайті «Територіальні органи ДПС у Запорізькій області» офіційного вебпорталу ДПС України за посиланням https://zp.tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/.

Мінімальний щомісячний розмір ЄСВ у ІV кварталі 2020 року складав                  1100,00 грн., квартальний  -  не менше 3300,00 грн.

Разом з тим, платників єдиного податку першої групи звільнено  від нарахування, обчислення та сплати ЄСВ з 1 грудня 2020 року по 31 травня 2021 року.  Така норма передбачена Законом України від 04.12.2020 року № 1072-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

 

Розяснення законодавства

 

Для списання недоїмки з єдиного внеску відповідну заяву необхідно подати                      до 01 березня 2020 року

З набранням чинності Закону України №1072, ФОПи загальної системи оподаткування, які не здійснюють підприємницьку діяльність, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність і не отримували дохід, можуть використати право на списання несплаченої станом на 1 грудня 2020 року недоїмки з єдиного внеску. Списанню підлягають суми, нараховані за період з 1 січня 2017 року до 1 грудня 2020 року, а також штрафи та пені, нараховані на ці суми недоїмки включно до дати подання заяви про списання недоїмки. Для цього до 1 березня 2021 року необхідно подати відповідну заяву:

а) ФОП, які станом на дату подання заяви про списання недоїмки є платниками, або у період з 1 січня 2017 року до дати подання заяви вважалися платниками єдиного внеску, фізичними особами - підприємцями (крім ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування), - державному реєстратору за місцем знаходження реєстраційної справи заяви про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності та до податкового органу - звітності за період з 1 січня 2017 року до 1 грудня 2020 року. Такі документи подаються платником (особою) виключно у випадку, якщо вони не були подані раніше;

б) особами, які станом на дату подання заяви про списання недоїмки є платниками, або у період з 1 січня 2017 року до дати подання заяви вважалися платниками - особами, які провадять незалежну професійну діяльність, - до податкового органу за основним місцем обліку заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та звітності за період з 1 січня 2017 року до 1 грудня 2020 року. Такі документи подаються платником (особою) виключно у випадку, якщо вони не були подані раніше.

Після отримання у встановленому законом порядку відповідних відомостей від державного реєстратора або заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та за умови подання платником зазначених документів (якщо відповідні документи не були подані раніше), податковий орган протягом 15 робочих днів проводить камеральну перевірку, за результатами якої приймає рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені або вмотивоване рішення про відмову списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені.

Платникам, які звернулися із заявами про списання у строк до 31.08.2020, але їх діяльність як суб’єктів підприємницької діяльності на момент звернення вже була припинена в періоді з 01 січня 2017 року до 03 червня 2020 року не потрібно звертатися із заявою повторно, контролюючі органи проведуть списання на підставі документів, які були подані раніше.

 

Щодо списання фінансових санкцій за умови погашення основної суми боргу

Пологівська ДПІ інформує, що 10 грудня 2020 року набрав чинності Закон України від 04 грудня 2020 року № 1072-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», яким регулюються питання прощення фінансових санкцій за умови сплати основної суми податкового боргу, а саме:

списання пені та штрафних санкцій у разі погашення платниками податків податкового боргу, що виник станом на 01.11.2020, протягом 6 місяців з дня набрання чинності Законом №1072 та за умови сплати поточних податкових зобов’язань (п. 23 підр. 10 розд. XX ПКУ).

Тобто, платникам податків, які погасять у повному обсязі протягом 6 місяців з дня набрання чинності Законом №1072 суми податкового боргу за основним платежем (без штрафних санкцій, пені, крім несплачених процентів за користування розстроченням/відстроченням), що виник станом на 01.11.2020, та за умови сплати поточних податкових зобов'язань у повному обсязі, штрафні санкції і пеня, що залишилися несплаченими на дату повної сплати такого податкового боргу, підлягають списанню.

Ця норма щодо прощення фінансових санкцій не розповсюджується на:

- великих платників податків, що відповідають критеріям, визначеним п.п. 14.1.24 ст. 14 ПКУ;

- осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Кодексом України з процедур банкрутства;

- осіб, відносно яких наявні судові рішення, що набрали законної сили, якими розстрочено (відстрочено) стягнення податкового боргу;

- банків, на які поширюються норми Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб»;

- осіб, які мають податковий борг з митних платежів;

- осіб, які мають заборгованість зі сплати санкцій за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пені.

Таке списання здійснюється у порядку, визначеному для списання безнадійного податкового боргу, за заявою платника податків.

Платники податків, які виявлять бажання скористатися можливістю списання податкового боргу з штрафних санкцій та пені, мають подати до податкового органу за місцем обліку такого податкового боргу заяву у довільній формі про наміри скористатися вказаними положеннями Закону №1072.

У такій заяві обов’язково зазначається сума податкового боргу, яку платник планує погасити протягом 6 місяців з дня набрання чинності Законом №1072, що виник станом на 01.11.2020, а також зобов’язання щодо сплати протягом цього періоду поточних зобов’язань у повному обсязі.

За результатами моніторингу погашення платником податкового боргу та поточних податкових зобов’язань, у разі повної сплати платником основного платежу, штрафні санкції не застосовуються, а пеня – не нараховується.

Штрафні санкції та пеня, що залишилися несплаченими на дату повної сплати податкового боргу з основного платежу, підлягають списанню за заявою платника податків.

Звертаємо увагу, що при погашенні податкового боргу застосовується черговість зарахування коштів, що сплачує такий платник податків, у рахунок погашення податкового боргу, визначена п. 87.9 ст. 87 Податкового кодексу.

 

На офіційному вебпорталі ДПС розміщено форми документів, які застосовуються користувачами ПРРО

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області звертає увагу, що на офіційному вебпорталі ДПС України (https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/formi-prro/formi-prro/) за посиланнями:

https://tax.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms_servis_yur.htm,

https://tax.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms_servis_fiz.htm

розміщено форми, які застосовуються користувачами програмних РРО для реєстрації/перереєстрації/скасування реєстрації ПРРО, а також під час застосування ПРРО, а саме:

- J/F 1316602 – Заява про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій. Форма № 1-ПРРО;

- J/F 1316701 – Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій. Форма № 2-ПРРО;

- J/F 1316801 – Повідомлення про відкриття зміни програмним реєстратором розрахункових операцій. Форма № 3-ПРРО;

- J/F 1316901 – Повідомлення про проведення розрахункових операцій у період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером. Форма № 4-ПРРО;

- J/F 1391801 – Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа (для повідомлень щодо сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО).

 

Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом: в яких випадках він припиняється?

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області звертає увагу, що відповідно до змін, внесених Законом України від 14 липня 2020 року № 786-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців», які набрали чинності 07.11.2020, ст. 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) доповнено новим п. 42.6.

Згідно з вищезазначеним пунктом електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до ПКУ, законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 851), від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2155) без укладення відповідного договору.

Керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження.

Платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог законів № 851 та № 2155.

Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом припиняється виключно у випадках:

? отримання інформації від кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг про завершення строку чинності (або скасування) кваліфікованого сертифіката відкритого ключа керівника платника податків;

? отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про зміну керівника платника податків;

? отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію припинення юридичної особи;

? наявності в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків інформації про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи;

? наявності в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків у зв’язку зі смертю.

Порядок обміну електронними документами платника податків та контролюючого органу затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

 

Коли не застосовуються РРО

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує, що реєстратори розрахункових операцій не застосовуються при здійсненні розрахунків за послуги у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування / сервісів переказу коштів.

У випадку, коли споживачі, використовуючи мережу Інтернет, замовляють послуги і розрахунки за них здійснюють виключно із застосуванням електронного платіжного засобу та платіжних систем (LiqPay, Portmone, EasyPay, PayPong, Ipay.ua, City24, Приват24 тощо), такі операції здійснюються без застосування РРО надавачем послуги.

 

Списання недоїмки з ЄСВ в деталях

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує, що Законом України від 4 грудня 2020 року №1072-ІX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», який набрав чинності 10.12.2020, внесені зміни до Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами і доповненнями (далі – Закон №2464), зокрема, п. 9 прим. 15 розд. VIII Закону № 2464 викладено в новій редакції.

Так, відповідно до п. 9 прим. 15 розд. VIII Закону № 2464 підлягають списанню за заявою платника та у порядку, визначеному Законом № 2464, несплачені станом на 1 грудня 2020 року з урахуванням особливостей, визначених п. 9 прим. 15 розд. VIII Закону № 2464, суми недоїмки, нараховані платникам єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), зазначеним у пп. 4 (крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та 5 частини першої ст. 4 Закону №2464, за період з 1 січня 2017 року до 1 грудня 2020 року, а також штрафи та пеня, нараховані на ці суми недоїмки, включно до дати подання заяви про списання недоїмки, якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб, та за умови подання до 1 березня 2021 року:

а) особами, які станом на дату подання заяви про списання недоїмки є платниками, або у періоді з 1 січня 2017 року до дати подання заяви вважалися платниками, зазначеними у п. 4 частини першої ст. 4 Закону № 2464 (фізичні особи – підприємці, крім тих, які обрали спрощену систему оподаткування), – державному реєстратору за місцем знаходження реєстраційної справи фізичної особи – підприємця заяви про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності та до контролюючого органу – звітності відповідно до вимог частини другої ст. 6 Закону №2464 за період з 1 січня 2017 року до 1 грудня 2020 року. Такі документи подаються платником (особою) виключно у випадку, якщо вони не були подані раніше;

б) особами, які станом на дату подання заяви про списання недоїмки є платниками, або у періоді з 1 січня 2017 року до дати подання заяви вважалися платниками, зазначеними у п. 5 частини першої ст. 4 Закону № 2464 (особи, які провадять незалежну професійну діяльність), – до контролюючого органу за основним місцем обліку заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та звітності відповідно до вимог частини другої ст. 6 Закону № 2464 за період з 1 січня 2017 року до 1 грудня 2020 року. Такі документи подаються платником (особою) виключно у випадку, якщо вони не були подані раніше.

Після отримання у встановленому законом порядку відповідних відомостей від державного реєстратора або заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та за умови подання платником єдиного внеску (особою) зазначених документів (якщо відповідні документи не були подані раніше) контролюючий орган протягом 15 робочих днів проводить камеральну перевірку, за результатами якої приймає рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені або вмотивоване рішення про відмову списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені.

Податковим органом може бути прийнято рішення про відмову списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені, за умови якщо за результатами перевірки буде встановлено, що:

1) платник податків отримав дохід (прибуток) від здійснення підприємницької та/або незалежної професійної діяльності протягом періоду з 1 січня 2017 року до 1 грудня 2020 року;

2) суми недоїмки, а також штрафи та пеня, нараховані на суми недоїмки, були в повному обсязі самостійно сплачені платником (особою) або стягнуті у порядку, передбаченому Законом №2464.

Якщо суми недоїмки, а також штрафи та пеня, нараховані на суми недоїмки, були частково самостійно сплачені платником (особою) та/або стягнуті у порядку, передбаченому Законом № 2464, контролюючий орган приймає рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені у частині, що залишилася несплаченою.

Штрафні санкції до платника єдиного внеску, передбачені п. 7 частини одинадцятої ст. 25 Закону № 2464, за наведених умов не застосовуються.

Так, згідно з п. 7 частини одинадцятої ст. 25 Закону №2464 за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом №2464, контролюючим органом здійснюється накладення штрафу в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою. Ті самі дії, вчинені платником єдиного внеску, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом № 2464.

Вимога про сплату суми недоїмки, штрафних санкцій і пені вважається відкликаною у день прийняття податковим органом рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені.

Нараховані та сплачені або стягнуті за зазначений період суми недоїмки, штрафних санкцій і пені відповідно до Закону № 2464 не підлягають поверненню.

Податковий орган протягом п’яти робочих днів з дня прийняття рішення про списання недоїмки з єдиного внеску, а також штрафів та пені, нарахованих на ці суми, надає територіальним підрозділам державної виконавчої служби інформацію про такі списані суми недоїмки з єдиного внеску в розрізі платників єдиного внеску.

З дня винесення податковим органом рішення про списання недоїмки з єдиного внеску, а також штрафів та пені, нарахованих на ці суми недоїмки, на підставі наданої контролюючим органом інформації підлягають закінченню відкриті державною виконавчою службою виконавчі провадження та припиняються заходи примусового виконання рішень щодо стягнення таких сум з платників єдиного внеску, яким здійснюється списання сум недоїмки, а також штрафів та пені, нарахованих на ці суми недоїмки, відповідно до цього пункту в порядку, визначеному Законом України від 2 червня 2016 року № 1404-VІІІ «Про виконавче провадження» із змінами та доповненнями.

 

Не укладено договір з працівником - до роботи не допускається!

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області звертає увагу працедавців та найманих працівників, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу.

Саме укладання трудового договору при працевлаштуванні дає працівнику можливість здійснювати захист своїх трудових прав в разі невиплати або затримки у виплаті заробітної плати, а також інших порушеннях трудового законодавства з боку роботодавця.

Працівники, які погоджуються на роботу без трудового договору, наражають себе на безправність та соціальну незахищеність як під час трудових відносин, так і в майбутньому.

 

Час надати декларацію

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує, що з 1 січня 2021 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2020 року.

Звертаємо увагу, що платник податків може обрати зручний для себе спосіб подачі податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація):

- особисто або уповноваженою на це особою;

- надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.

У разі надсилання декларації поштою платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні податкової декларації в електронній формі - не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

При направленні декларації засобами електронного зв’язку громадяни можуть скористатися електронним сервісом в Електронному кабінеті, який передбачає часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.

Нагадуємо, що обов’язок щодо подання декларації у платників податків виникає при отриманні:

- доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів відносяться, зокрема доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування майна не від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, при нотаріальному оформленні спадщини за якими не було сплачено податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, тощо;

- доходів від податкових агентів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, дохід у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року, а також інвестиційних доходів;

- іноземного доходу;

- та в інших передбачених Кодексом випадках.

Термін подання декларації за звітний (податковий) 2020 рік до 1 травня 2021 року.

 

Платники податків можуть скористатися своїм правом на відстрочення податкового боргу

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області нагадує, що з 10 грудня 2020 року набрав чинності Закон України від 04 грудня 2020 року №1072-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (пункт 2і підрозділу 10  розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України) (далі – Закон України №1072),  відповідно до якого відстрочення податкового боргу надається платникам податків – фізичним особам, у тому числі самозайнятим особам, що станом на 01 грудня 2020 року мали загальний розмір податкового боргу (у тому числі штрафні санкції, пеня та проценти за користування розстроченням/відстроченням) у сумі, що не перевищує 6800 гривень.

Платнику податків необхідно звернутись з відповідною заявою довільної форми до контролюючого органу, де обліковується такий податковий борг. Зазначену заяву платником податків може бути подана як у паперовому вигляді (особисто звершись до контролюючого органу або надіслати листа), так і в електронному вигляді через приватну частину Електронного кабінету.

У разі, якщо загальна сума податкового боргу станом на 01 грудня 2020 року перевищує 6800 гривень або якщо із заявою звернувся платник податків, що не підпадає під дію Закону України №1072, контролюючий орган надсилає такому платнику податків у місячний строк відмову у наданні відстрочення у довільній формі.

Крім того, ніяких додаткових документів подавати не потрібно. Це відстрочення буде здійснюватись без укладення окремого договору із платником податків.

У разі дострокової сплати платник податків повинен надіслати до контролюючих органів листа у довільній формі. Штрафні санкції та пеня на такі сплачені відстрочені суми не застосовуються та не нараховуються.

 

З 1 січня змінені граничні обсяги доходів для спрощенців

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє, що з 10.12.2020 року набув чинності Закон України від 01.12.2020  №1017-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку та скасування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих штрафних санкцій».

Законом визначено граничні обсяги доходів, які є однією з умов застосування суб’єктами спрощеної системи оподаткування відповідних груп платників єдиного податку, відповідно до визначених законодавством розмірів мінімальної заробітної плати.

З 1 січня 2021 року річні обсяги доходів обраховуються до мінімальної заробітної плати:

- перша група - 167 розмірів мінімальної заробітної плати (1002000 гривень);

- друга група - 834 розміри мінімальної заробітної плати (5004000 гривень);

- третя група - 1167 розмірів мінімальної заробітної плати (7002000 гривень).

 

Декларування - 2021: громадянам, які одноосібно обробляли у минулому році земельні ділянки понад 2 га, необхідно задекларувати доходи

Пологівський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє, що з 01.01.2021розпочалась кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами протягом 2020 року.

Порядок декларування доходів, одержаних фізичними особами, регулюється нормами Податкового кодексу України (далі – ПКУ), відповідно до норм якого подавати податкові декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) необхідно і одноосібникам, які самостійно обробляють власні земельні ділянки (паї) загальною площею понад 2 гектари та отримують доходи від продажу сільськогосподарської продукції (п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).

Крім того, при отриманні у 2020 році доходів від надання в оренду (суборенду, емфітевзис) земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю іншій фізичній особі – орендарю, яка не є податковим агентом (самозайнятою особою), орендодавець (громадянин-одноосібник) визначає свої податкові зобов’язання за результатами такого року у річній Декларації та сплачує податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) з таких доходів за своєю податковою адресою.

Декларація за 2020 рік подається до 01 травня 2021 року.

Доходи від продажу сільськогосподарської продукції, вирощеної на власних земельних ділянках площею понад 2 гектари, та доходи від надання власних земельних ділянок в оренду іншій фізичній особі, підлягають оподаткуванню ПДФО за ставкою 18 % та військовим збором за ставкою 1,5%.

Фізичні особи, які одноосібно обробляють земельні ділянки (паї) та отримують доходи від продажу власної сільськогосподарської продукції, мають можливість здійснювати таку діяльність з вирощування сільськогосподарських культур, зареєструвавшись суб’єктами господарювання – фізичними особами підприємцями, зі сплатою відповідних податків і зборів до бюджету та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – до відповідних цільових фондів, згідно з вимогами чинного законодавства.

Звертаємо увагу, що для фізичних осіб в Електронному кабінеті об’єднано сервіси для громадян в окремий «Е-кабінет для громадян», який надає можливість:

? доступу до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів);

? доступу до сформованих податкових повідомлень – рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;

? подання Декларації про майновий стан і доходи;

? отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.

Вхід до Електронного кабінету – за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Зокрема, платник податків може звернутись до будь-якого відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – КН ЕДП ІДД ДПС) для отримання електронних довірчих послуг.

При цьому ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності.

З інформацією щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування (відокремлених пунктів реєстрації) користувачів КН ЕДП ІДД ДПС можна ознайомитись на офіційному інформаційному ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua) за посиланням Головна/«Контакти»/«Пункти обслуговування» або Головна/«Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО»/«Пункти обслуговування».

З метою забезпечення надання кваліфікованих електронних довірчих послуг на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусу COVID-19 на території України, КН ЕДП ІДД ДПС здійснює надання електронних довірчих послуг лише за попереднім записом до відповідного відокремленого пункту реєстрації.

 

2. З  01 січня 2021 року діють нові рахунки для сплати податків та єдиного внеску

З 1 січня 2021 року діють нові рахунки для зарахування надходжень до державного та місцевих бюджетів, а також єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Нові рахунки розміщені на вебпорталі ГУ ДПС у  Запорізькій області в розділі «Бюджетні рахунки» за посиланням: https://zp.tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/

Кошти, сплачені платниками з 01.01.2021 року на старі рахунки, не будуть зараховуватись, а повертатимуться платникам, як нез’ясовані надходження.

 

В якому розмірі сплачують підприємці єдиний внесок у 2021 році?

Єдиний соціальний внесок для підприємців – платників єдиного податку за себе і підприємців на загальній системі оподаткування  є сума, що не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску та не менше розміру мінімального страхового внеску.

Мінімальна заробітна плата у місячному розмірі з 1 січня 2021 року становить 6000 грн (Закон України «Про Державний бюджет України на 2021 рік»).

Отже, мінімальна сума єдиного внеску, яку підприємці (як платники єдиного податку, так і підприємці на загальній системі оподаткування) мають сплачувати у розрахунку за місяць із 2021 року становить 1320 грн (6000 х 22%).

Максимальна база нарахування ЄСВ дорівнює 15 розмірам мінімальної зарплати (п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 № 2464-VI).

Отже,  максимальний  страховий внесок  у 2021 році  становить  19800,00 грн ( 6000 х 15 х 22%). Таку суму єдиного внеску сплачують підприємці у разі, коли сума отриманого ним доходу (чистого доходу) у розрахунку за місяць складе 90000 грн і більше.

Виключенням є підприємці, які отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону від 09.07.2003 № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

 

Для кого з підприємців –"спрощенців" РРО обов’язкове у 2021 році?

Законом України № 1017-ІХ від 01.12.2020 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку та скасування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих штрафних санкцій» передбачені зміни щодо застосування РРО/програмних РРО, а саме:

З 1 січня 2021 року РРО або програмні РРО повинні застосовувати:

підприємці-платники єдиного податку другої - четвертої груп, які реалізують:

технічно складні побутові товари, що підлягають гарантійному ремонту,

ювелірні та побутові вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;

лікарські засоби та вироби медичного призначення;

надають платні послуги у сфері охорони здоров’я;

при перевищенні в календарному році обсягу доходу понад 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року. Тобто обсяг річного доходу, при перевищенні якого РРО застосовується незалежно від виду діяльності, становитиме 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року (в 2021 році такий граничний розмір складає 1 млн 320 тис грн).

 

Як здійснити річний перерахунок податку на доходи фізичних осіб за 2020 рік

Роботодавець платника податку зобов'язаний здійснити, у тому числі за місцем застосування податкової соціальної пільги, перерахунок суми доходів, нарахованих такому платнику податку у вигляді заробітної плати, а також суми наданої податкової соціальної пільги за наслідками кожного звітного податкового року під час нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року.

Якщо внаслідок здійсненого перерахунку виникає недоплата утриманого податку, то сума такої недоплати стягується роботодавцем за рахунок суми будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) за відповідний місяць, а в разі недостатності суми такого доходу – за рахунок оподатковуваних доходів наступних місяців, до повного погашення суми такої недоплати.

Тобто, за наслідками кожного звітного податкового року під час нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року, роботодавець платника податку зобов'язаний здійснити перерахунок суми доходів, нарахованих такому платнику податку у вигляді заробітної плати, а також суми наданої податкової соціальної пільги.

Отже, під час нарахування заробітної плати за грудень 2020 року, для визначення правильності оподаткування роботодавцю необхідно здійснити перерахунок сум нарахованих доходів у вигляді заробітної плати, утриманого податку на доходи фізичних осіб та сум наданої податкової соціальної пільги за 2020 рік.

Результат річного перерахунку сум доходів, нарахованих платнику податків у вигляді заробітної плати, а також сум наданої податкової соціальної пільги у 2020 році відображаються роботодавцем у Податковому розрахунку за ф. № 1 ДФ за ІV квартал 2020 року.

Зазначена норма передбачена п.п. 169.4.2.а) та п.п. 169.4.4 ст. 169 Податкового кодексу.

 

Стартувала деклараційна кампанія – 2021

З початку 2021 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2020 року.

За вибором платника податків декларація подається за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою; поштою або засобами електронного зв’язку.

Граничні строки подання декларації за звітний (податковий) 2020 рік:

- для фізичних осіб – підприємців, які здійснюють підприємницьку діяльність на загальній системі оподаткування, – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року. Останній день – 09.02.2021;

- для громадян, які відповідно до норм розділу IV ПКУ зобов’язані подавати декларацію, та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, – до  01 травня року, що настає за звітним. Останній день – 30.04.2021;

- для фізичних осіб, які декларують право на податкову знижку – по 31 грудня включно наступного за звітним роком. Останній день – 31.12.2021.

Для зручності платників та спрощення процедури декларування доходів громадянами, на офіційному вебпорталі ДПС в Електронному кабінеті у розділі «ЕК для громадян» працює електронний сервіс «Декларація про майновий стан і доходи». За допомогою цього сервісу можна заповнити декларацію та надіслати її до контролюючого органу в електронному вигляді з копіями первинних документів, зокрема, для використання права на податкову знижку.

Обов’язок щодо подання декларації у платників податків виникає:

- при отриманні доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів відносяться, зокрема, доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування чи отримання в дарунок майна не від членів сім’ї першого та другого ступеня споріднення тощо;

- при отриманні від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування (наприклад, операції з інвестиційними активами);

- при отриманні іноземних доходів;

- в інших випадках передбачених законодавством, зокрема, при отриманні у власність майна за рішенням суду.

При цьому, обов'язок щодо подання декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо отримано доходи виключно:

- від податкових агентів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених ІV розділом ПКУ;

- від операцій продажу (обміну) майна, дарування, дохід від яких відповідно до розділу IV ПКУ не оподатковується, оподатковується за нульовою ставкою та/або з яких при нотаріальному посвідченні договорів був сплачений податок відповідно до розділу IV ПКУ;

- у вигляді об'єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 ПКУ.

 

Підприємство - єдинник повертає аванс за товар: чи відображати дохід?

Доходом платника єдиного податку для юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі  (п. 292.1.2) ст. 292 ПКУ)

При цьому, до складу доходу не включаються, зокрема, суми коштів (аванс, передоплата), що повертаються покупцю товару (робіт, послуг) – платнику єдиного податку та/або повертаються платником єдиного податку покупцю товару (робіт, послуг), якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за листом-заявою про повернення коштів (п. 292.11.5) ст. 202 ПКУ).

Тобто, якщо зарахування та повернення авансу відбулося в одному звітному періоді та за умови розірвання договору, такі кошти не включаються до складу доходу юридичної особи – платника єдиного податку та не відображаються у податковій декларації.

У разі якщо повернення коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) за товари (роботи, послуги), відбулося в іншому податковому періоді, підприємство - платник єдиного податку повинно включити такий аванс до складу доходу у звітному періоді, в якому відбулося зарахування вказаних коштів, та здійснити перерахунок доходу у податковому періоді, в якому відбулось їх повернення.

Такий перерахунок здійснюється шляхом подання уточнень до раніше поданої податкової декларації або уточнення показників у складі звітної податкової декларації за наступний податковий період.

 

Платник ПДВ після сплину строку давності повертає невикористаний аванс: що в обліку?

При поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, зареєстрованому в ЄРПН (п. 192.1 ст. 192 ПКУ).

Отже, на дату повернення коштів (авансу) у платника ПДВ - постачальника виникає підстава для здійснення коригування податкових зобов'язань з ПДВ та складання розрахунку коригування.

Постачальник має право зменшити суму податкових зобов'язань лише після реєстрації в ЄРПН розрахунку коригування до податкової накладної (п. 192.1.1 ст. 192 ПКУ).

Загальний термін позовної давності встановлено тривалістю у три роки (1095 календарних днів) (ст. 102 ПКУ).

Виключень щодо визначення терміну позовної давності при реєстрації в ЄРПН розрахунків коригування, незалежно від обставин, за яких вони складаються, не передбачено.

Отже, розрахунок коригування до податкової накладної, з дати складання якої минуло більше 1095 календарних днів, не може бути зареєстрований в ЄРПН у зв'язку із сплином терміну, встановленого ст. 102 ПКУ.

Таким чином, якщо після сплину 1095 календарних днів з дати виникнення податкових зобов'язань та складання податкових накладних при отриманні авансового платежу за товар, відбувається повернення такого авансу, то розрахунок коригування не може бути зареєстрований в ЄРПН, і як наслідок, підстави для зменшення податкових зобов'язань у продавця відсутні.

Покупець, у разі повернення йому постачальником авансового платежу, зобов'язаний визначити податкові зобов'язання з ПДВ, відповідно до п. 198.5 ст. 198 ПКУ, та скласти і зареєструвати в ЄРПН відповідну податкову накладну.

 

ГУ ДПС у Запорізькій області

 

У минулому році запоріжці задекларували три мільярди гривень доходів

Під час минулорічної кампанії декларування мешканці регіону подали 54 279 декларацій про отримані у 2019 році доходи. Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, запоріжці задекларували 3 мільярди 400 мільйонів гривень. З цієї суми до бюджетів було сплачено 175 мільйонів гривень податку на доходи фізичних осіб та військового збору.

Також сім тисяч громадян скористались правом на податкову знижку, у результаті їм повернуто 14,6 мільйона гривень раніше сплаченого податку на доходи фізичних осіб.

Керівник податкової служби області зазначив, що з 1 січня 2021 року розпочався процес декларування доходів за 2020 рік. Обов’язково необхідно задекларувати доходи, отримані не від податкових агентів та з яких не сплачувались податки. Це, зокрема:

– іноземні доходи;

– від продажу або надання в оренду рухомого та нерухомого майна;

– від продажу цінних паперів та корпоративних прав;

– від провадження господарської діяльності або незалежної професійної діяльності;

– від продажу власної сільськогосподарської продукції;

– спадщина та подарунки;

– основна сума боргу за кредитом платника податку, прощеного кредитором за його самостійним рішенням;

– інші доходи, які не були оподатковані протягом року.

Декларацію можна подати трьома способами: в Електронному кабінеті за допомогою електронного ключа, направити поштою або у Центрах обслуговування платників податкових інспекцій (за місцем реєстрації).

Докладніше про кампанію "Декларування 2021" – за посиланням: https://zp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/447841.html.

 

Легалізація праці: у Запоріжжі розроблено паспорт неформальної зайнятості

У Запоріжжі відбулося засідання робочої групи з питань протидії незадекларованій праці. Участь у заході взяли представники Головного управління Держпраці у Запорізькій області, Головного управління ДПС у Запорізькій області, ГУ Пенсійного фонду України в Запорізькій області, ГУ Національної поліції в Запорізькій області, Запорізької обласної ради профспілок, ЗОСППР "Потенціал".

Предметом обговорення став паспорт неформальної зайнятості регіону, який розроблений на основі аналізу статистичної інформації органів влади. Цей документ дозволяє вивчати ситуацію із неофіційним працевлаштуванням запоріжців та вживати конкретні заходи щодо детінізації ринку труда.

Крім того, сторони долучились до розгляду проекту плану спільних заходів щодо зниження рівня незадекларованої праці на поточний рік. Він передбачає проведення органами Держпраці, податкової служби, Пенсійного фонду та Нацполіції інформаційно-роз'яснювальної та рейдової роботи серед роботодавців у різних галузях.

Зусилля фахівців відомств будуть спрямовані на контроль за додержанням підприємствами і підприємцями трудового і податкового законодавства, виявлення і офіційне оформлення співробітників, протидію виплатам заробітних плат "у конвертах".

 

Будьте пильними: аферисти маскуються під фахівців неіснуючого відомства

Шахраї намагаються ошукати запорізьких підприємців, використовуючи таку схему: до платників податків навідуються невстановлені особи із пропозиціями "вирішити питання із податковою", звичайно, за певну винагороду. При цьому для підтвердження свого статусу аферисти пред'являють посвідчення, на якому є напис "Державна служба фінансових розслідувань України".

Наголошуємо, функції адміністрування податків, зборів і єдиного внеску в Україні виконує виключно податкова служба. А таке відомство, як "Державна служба фінансових розслідувань України" на даний час не існує.

Закликаємо суб'єктів підприємництва проявляти пильність, не погоджуватися на сумнівні пропозиції зловмисників, а про візити подібних "перевіряючих" радимо одразу повідомляти правоохоронні органи.

 

З прибутків запорізьких компаній і комунальних підприємств місцеві скарбниці отримали                  108 мільйонів

У 2020 році до місцевих бюджетів регіону надійшло 108 мільйонів гривень податку на прибуток (без показників підприємств, які обслуговуються в Східному управлінні Офісу великих платників податків ДПС). Про це повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов.

Так, підприємства і підприємці м. Запоріжжя сплатили 73 мільйони, суб'єкти господарювання м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів спрямували 11,3 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 8,5 мільйона, м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 3,4 мільйона, м. Токмак, Токмацького та Чернігівського районів –                  2,4 мільйона, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 2,4 мільйона, Василівського і Михайлівського районів – 1,7 мільйона, Запорізького району – 1,6 мільйона тощо.

Усього в регіоні зареєстровано 898 платників податку на прибуток. Базова ставка податку дорівнює 18 відсоткам, за ставками 15, 6 та 20 відсотків оподатковуються пасивні доходи, отримані нерезидентами в Україні.

Нагадаємо, платники податку на прибуток, які відповідно до Закону "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" зобов'язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом, подають контролюючому органу:

– разом з податковою декларацією за відповідний річний податковий (звітний) період звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), складені до перевірки фінансової звітності аудитором;

– річну фінансову звітність разом з аудиторським звітом, яка підлягає оприлюдненню, у строк не пізніше 10 червня року, наступного за звітним.

 

Запорізький бізнес сплатив чотири мільярди гривень ПДВ

Упродовж минулого року запорізькі компанії і підприємці спрямували до державного бюджету                       4 мільярди 374 мільйони гривень податку на додану вартість (без показників великих платників Східного управлінні Офісу великих платників податків ДПС).

Коментуючи надходження, начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов повідомив, що у порівнянні з 2019 роком рівень сплати зріс на 654 мільйони або на                           17,6 відсотка. А середньомісячні відрахування ПДВ склали 364,5 мільйона, що на 54,5 мільйона більше, ніж у 2019 році.

Половину сплаченого ПДВ забезпечили представники бізнесу м. Запоріжжя – 2 мільярди                           189 мільйонів. Підприємства і підприємці м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів перерахували до держбюджету 365 мільйонів, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 337,4 мільйона, Вільнянського і Новомиколаївського районів – 269 мільйонів, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 229 мільйонів, Оріхівського та Гуляйпільського районів –                       199 мільйонів тощо.   

Всього в регіоні провадять діяльність 10139 платників ПДВ, серед яких 9175 юридичних та               964 фізичні особи-підприємця.

 

За рік запоріжці сплатили 677 мільйонів гривень військового збору

Упродовж минулого року від запорізьких платників податків до державного бюджету надійшло 677 мільйонів гривень військового збору (без даних підприємств, які зареєстровані в Східному управлінні Офісу великих платників податків ДПС). Порівняно з 2019 роком запоріжці збільшили сплату на 46 мільйонів або на 7 відсотків. Про це повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов.

Найбільші платежі забезпечили представники бізнесу і мешканці м. Запоріжжя – 339 мільйонів, м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 96 мільйонів,                              м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 59,5 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 47 мільйонів, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 25 мільйонів, Вільнянського, Новомиколаївського районів – 22 мільйони, Оріхівського та Гуляйпільського районів – 21 мільйон тощо.

Усього минулого року військовий збір сплачували 16600 суб'єктів господарювання-юридичних осіб та 55 тисяч фізичних осіб.

Нагадаємо, ставка військового збору становить 1,5 відсотка від суми доходів, що підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. Його платниками є фізичні особи-резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні.

 

Запорізькі громади отримали мільярд від оподаткування земельних ділянок

У 2020 році запорізькі власники і орендарі земель сплатили до місцевих бюджетів регіону                     1 мільярд 60 мільйонів гривень плати за землю.

Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, підприємства, установи і організації перерахували до скарбниць громад 821 мільйон, фізичні особи – 239 мільйонів.

Найбільші суми отримав міський бюджет м. Запоріжжя – 351 мільйон, громади м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів отримали 131 мільйон, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 103 мільйони, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 94 мільйони, Якимівського та Приазовського районів – 77,6 мільйона, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 71,6 мільйона, Василівського та Михайлівського районів – 61 мільйон тощо.

Всього минулого року у Запорізькій області зареєстровано 9190 землекористувачів-юридичних та 292 тисячі фізичних осіб.

Нагадаємо, ставки плати за землю залежать від нормативно-грошової оцінки ділянки. Значення коефіцієнта індексації НГО земель і земельних ділянок за 2020 рік становить 1,0.

Більше інформації про особливості орендної плати і земельного податку – за посиланнями:

https://zp.tax.gov.ua/listivki-ta-broshuri/444406.html

та https://zp.tax.gov.ua/listivki-ta-broshuri/444308.html.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь