Комиш-Зорянська селищна територіальна громада
Пологівського району Запорізької області

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує !

Дата: 11.03.2021 15:16
Кількість переглядів: 1095

Фото без опису

На Пологівщині проведено «гарячу лінію» з питань застосування РРО 

Нещодавно в Пологівській ДПІ відбулася «гаряча лінія» за участю начальника Пологівської ДПІ Головного управління ДПС у Запорізькій області Володимира Михайлова. Платників цікавили питання щодо нововведень застосування РРО в                   2021 році.

Платників податків було проінформовано про наступні законодавчі зміни:

обов’язкове застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО) для фізичних осіб - підприємців (ФОП) - платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію лікарських засобів та медичних виробів, медичних послуг, складної побутової техніки та ювелірних виробів;

перенесено до 01.01.2022 року обов’язкове застосування РРО для ФОП - «єдинників» інших ризикових видів діяльності - реалізація товарів у мережі Інтернет, текстилю, автозапчастин та вживаних товарів, діяльність ресторанів, готелів та туристичних агентств;

відтерміновано до 01.01.2022 року обов’язкове застосування РРО для всіх ФОП - «єдинників» другої - четвертої групи;

скасовано штраф за невідповідність готівки в касі, штраф за неподання звітності з використання програмного РРО, штраф за попереднє програмування товарів та штраф за не створення контрольної стрічки на програмному РРО;

скасовується механізм компенсації частини штрафних санкцій покупцю (механізм «кешбек»);

при здійсненні розрахунків за послуги у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів РРО не застосовується;

розмір обсягу доходів для платників єдиного податку прив’язаний до мінімальної заробітної плати, встановленої на 01 січня звітного року (МЗП): І група - 167 МЗП, ІІ група - 834 МЗП, ІІІ група - 1167 МЗП);

розмір обсягу доходу для фізичних осіб - «єдинників» щодо не використання РРО встановлений у розмірі 220 МЗП (станом на 01 січня звітного року).

Суб’єктам господарювання, які мають намір використовувати програмні РРО, рекомендовано ознайомитись з матеріалами банера «Програмні РРО» https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/ або звернутись до центру обслуговування платників Пологівської ДПІ для отримання роз’яснень з питань реєстрації та застосування програмних РРО.

 З метою вдосконалення зовнішньої комунікації з платниками податків податкова служба вдосконалює підходи щодо зручних та доступних сервісів для платників. Більше інформації на ресурсах Головного управління ДПС в Запорізькій областіі:

субсайт територіальних органів ДПС в Запорізькій  області

https://zp.tax.gov.ua

Офіційна сторінка ДПС у Facebook: https://www.facebook.com/TaxUkraine/.

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».

На всі питання платників було надано ґрунтовні відповіді.

 

Податкове законодавство

 

Закон України № 1072: коли засоби стягнення податкового боргу не застосовуються

Пологівська ДПІ доводить до відома платників, що Законом України від 04.12.2020                  № 1072-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2» (далі –Закон № 1072) абзац третій п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) викладено у новій редакції.

Так, відповідно до вищезазначеного абзацу податкова вимога не надсилається (не вручається), а заходи, спрямовані на погашення (стягнення) податкового боргу, не застосовуються, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує ста вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує сто вісімдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків. Строк давності, визначений п. 102.4 ст. 102 ПКУ для стягнення податкового боргу, у такому випадку розпочинається не раніше дня виникнення податкового боргу у сумі, що перевищує сто вісімдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян

Крім того, Законом № 1072 змінено редакцію п. 89.2 ст. 89 ПКУ, а саме абзац шостий, відповідно до якого право податкової застави не застосовується, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує ста вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

ФОП сплачує податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за нормами, передбаченими для фізичних осіб

Пологівська ДПІ інформує, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.

Норми встановлені п.п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Пунктом 1 ст. 320 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-ІУ зі змінами і доповненнями (далі – ЦКУ) визначено, що власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, встановлених законом.

Суб’єктами права приватної власності є фізичні та юридичні особи.

Фізичні особи можуть бути власниками будь-якого майна, у тому числі і нерухомого майна комерційного призначення, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не можуть їм належати (ст. 325 ЦКУ).

Оскільки ст. 266 ПКУ не визначено такого платника як фізична особа – підприємець, то такий платник – власник об’єктів житлової та нежитлової нерухомості сплачує податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за нормами, передбаченими для фізичних осіб.

 

Програмні РРО: переваги застосування

Пологівська ДПІ повідомляє, що платники податків відповідно до норм Закону України від 20 вересня 2019 року  № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» під час розрахунків із споживачами, починаючи з 01 серпня 2020 року, поряд з традиційними реєстраторами розрахункових операцій (РРО) можуть застосовувати програмні РРО (далі – ПРРО).

ПРРО має чимало переваг перед класичними, а саме:

? вільний вибір для суб’єкта господарювання;

? відсутність посередників (еквайєра, ЦСО);

? відсутність експертизи для комерційних ПРРО;

? пристосовність для будь-якого пристрою, що підтримує операційну систему Windows, Android;

? реєстрація в режимі онлайн в контролюючому органі;

? виключно електронний документообіг;

? безкоштовність програмного забезпечення (програмне рішення ДПС).

Реєстрація та застосування ПРРО здійснюється відповідно до Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547», згідно з яким реєстрація ПРРО та обмін документами між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу здійснюється виключно на підставі електронних документів з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів.

Реєстрація ПРРО проводиться на підставі заяви про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (далі – Заява).

Заповнюючи заяву, суб’єкт господарювання має визначитися з типом ППРО:

? тип ПРРО «стаціонарний» означає, що такий ПРРО встановлений на конкретну господарську одиницю та використовується за адресою, зазначеною в заяві;

? тип ПРРО «пересувний» означає, що такий ПРРО зареєстрований на конкретну господарську одиницю (наприклад автомобіль), але може використовуватися на всій території України на такій господарській одиниці;

? тип ПРРО «каса самообслуговування» означає, що такий ПРРО встановлений на конкретну господарську одиницю та використовується за адресою, зазначеною в заяві, при цьому його застосування не передбачає залучення касира (наприклад платіжний термінал);

? тип ПРРО «інтернет торгівля» означає, що такий ПРРО встановлений на конкретну господарську одиницю і використовується за адресою, зазначеною в заяві, та при його застосуванні можливе залучення касира (інтернет-магазин (сайт)).

Суб’єкти господарювання можуть зареєструвати ПРРО, скориставшись безкоштовним програмним рішенням, яке розміщено на вебсайті ДПС України у банері «Програмні РРО» (https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/).

Нагадуємо, що банер також містить нормативно – правові акти, відеоуроки щодо процедури реєстрації ПРРО, отримання електронних ключів у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС, інструкції щодо заповнення та подання форм, інформаційні повідомлення щодо оновлення версій безкоштовних програмних рішень, контакти відповідальних осіб ДПС, які надають роз’яснення, пов’язані з роботою ПРРО.

 

Як отримати довідку про відсутність заборгованості?

Пологівська ДПІ нагадує, що довідка про відсутність заборгованості (Довідка) формується за відсутності у платника податкового боргу та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок).

Наказом Міністерств фінансів України від 03.09.2018 № 733 затверджено «Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи».

Для отримання Довідки необхідно подати заяву про надання Довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (Заява) за формою згідно з додатком 2 до Порядку №733.

Заява подається платником (на його вибір):

? у паперовій формі – до державної податкової інспекції за основним місцем обліку такого платника або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу,

? в електронній формі – на адресу уповноваженого органу через приватну частину електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/login.

Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється після ідентифікації особи із використанням кваліфікованого електронного підпису.

Створити та надіслати Заяву можливо у меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету шляхом вибору відповідної електронної форми документа.

У Заяві обов’язково вказується, серед іншого:

? посилання на відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів,

? найменування суб’єкта (підприємства, установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано.

Довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у Заяві.

Довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви.

Довідку у паперовій формі платник отримує безпосередньо в органі, до якого було подано Заяву.

Довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині Електронного кабінету.

Строк дії Довідки становить 10 календарних днів з дати її формування.

 

Деклараційна кампанія 2021: граничні строки сплати податкових зобов’язань

Пологівська ДПІ звертає увагу, що до  01 травня 2021 року триває Деклараційна кампанія 2021.

Зобов’язання, визначені платниками у податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) необхідно сплатити:

? протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання Декларації – для фізичних осіб, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування).

? 02 серпня 2021 року – для громадян та осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність.

Платник податку – фізична особа, який зобов’язаний подати Декларацію, визначити та сплатити свої податкові зобов’язання, сплачує за кодами бюджетної класифікації:

«11010500» – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування»;

«11011001» – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».

Інформація про реквізити банківських рахунків для сплати податків відповідно до адміністративно-територіального устрою України оприлюднена на офіційному вебпорталі ДПС у рубриці «Бюджетні рахунки» (https://tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/).

Відповідальність за несвоєчасну сплату податку (збору) передбачена ст. 124 Податкового кодексу України.

 

Порядок та термін реєстрації ПРРО

Пологівська ДПІ нагадує, що порядок застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – ПРРО) регулюється Порядком реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, розробленим відповідно до ст. 7 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07.07.2016 за № 635/34918 (далі – Порядок № 317).

Відповідно до п. 2 розділу II Порядку № 317 під час реєстрації кожному ПРРО фіскальним сервером ДПС (далі – фіскальний сервер) автоматично формується та присвоюється фіскальний номер.

Фіскальний номер ПРРО становить унікальний числовий порядковий номер реєстраційного запису в Реєстрі програмних реєстраторів розрахункових операцій, відповідно до алгоритму його формування.

Фіскальний номер ПРРО не змінюється у разі перереєстрації ПРРО, внесенні змін у дані про ПРРО і зберігається за ПРРО до дати скасування його реєстрації.

Пунктом 3 розділу II Порядку № 317 встановлено, що для реєстрації ПРРО складається Заява про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за ф. № 1-ПРРО (далі – реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО) (J/F 1316602) (додаток 1 до Порядку                 № 317). Реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО в електронній формі з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів подається за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків до фіскального сервера засобами Електронного кабінету (портального рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (API)) або засобами телекомунікацій.

Фіскальним сервером здійснюється автоматизована обробка реєстраційної заяви за              ф. № 1-ПРРО, за результатами якої ПРРО реєструється або формується відмова в реєстрації ПРРО. Про результати обробки реєстраційної заяви за ф. № 1-ПРРО, суб’єкту господарювання надається або направляється інформація засобами Електронного кабінету або засобами телекомунікацій:

? у день отримання реєстраційної заяви за ф. № 1-ПРРО, якщо реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО, надійшла не пізніше 16 год. 00 хв. робочого (операційного дня);

? не пізніше наступного робочого дня, якщо реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО надійшла після 16 год. 00 хв. робочого (операційного дня).

Така інформація направляється у вигляді першої квитанції або першої та другої квитанцій згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261) (далі – Порядок № 557) (п. 4 розділу II Порядку № 317).

У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації ПРРО реєструється шляхом присвоєння програмним забезпеченням фіскального сервера фіскального номера ПРРО із внесенням даних до Реєстру ПРРО.

Про реєстрацію ПРРО суб’єкту господарювання направляється інформація у другій квитанції із зазначенням присвоєного під час реєстрації фіскального номера ПРРО.

Датою реєстрації ПРРО є дата формування фіскального номера ПРРО (п. 5 розділу II Порядку № 317).

За наявності підстав для відмови в реєстрації ПРРО фіскальний сервер формує повідомлення про відмову в реєстрації ПРРО із зазначенням підстав для такої відмови п. 6 розділу II Порядку № 317).

 

Програмний РРО реєструється на кожну окрему господарську одиницю

Пологівська ДПІ області нагадує, що програмний реєстратор розрахункових операцій (далі – ПРРО) реєструється на окрему господарську одиницю, реквізити якої зазначаються у розрахунковому документі (чеку).

Касир, що здійснює розрахункові операції засобами такого ПРРО, має засвідчувати відкриття зміни, проведення розрахункової операції шляхом накладання на повідомлення про відкриття зміни, розрахунковий документ/z-звіт свого електронного підпису або електронної печатки суб’єкта господарювання, на якого зареєстровано ПРРО.

На офіційному вебпорталі ДПС України створено банер «Програмні РРО» (https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/), який містить актуальну інформацію, пов’язану з ПРРО, включаючи нормативно-правові акти, відеоуроки щодо процедури реєстрації ПРРО, отримання електронних ключів у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС, інструкції щодо заповнення та подання форм, інформаційні повідомлення щодо оновлення версій безкоштовних програмних рішень, контакти відповідальних осіб ДПС, які надають роз’яснення, пов’язані з роботою ПРРО.

 

Коли потрібно декларувати доходи від продажу автомобіля

Пологівська ДПІ нагадує громадянам, що у разі продажу ними іншим фізичним особам протягом звітного (податкового) року двох чи більше об’єктів рухомого майна: легкового автомобіля, мотоцикла чи мопеда, дохід, отриманий платником, підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відс. та військовим збором за ставкою 1,5 відсотка. Зазначена норма визначена пунктом 167.2 статті 167 Податкового кодексу України (далі – Кодекс).

У разі продажу протягом року одного з об’єктів рухомого майна дохід, отриманий продавцем від такої операції не оподатковується.

Якщо упродовж року фізична особа продавала інші транспортні засоби, зокрема вантажний автомобіль або транспортний засіб спеціалізованого призначення, то дохід від такого продажу підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою

5 відс. та військовим збором за ставкою 1,5 відс. незалежно від кількості таких операцій з продажу впродовж року.

Відповідно до пункту 179.2 статті 179 Кодексу обов'язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи, зокрема від операцій продажу майна чи даруванні, при нотаріальному посвідченні договорів із одночасною сплатою податку, відповідно до розділу IV Кодексу. У інших випадках, платник податку, який при продажу транспортного засобу отримав дохід, що підлягає оподаткуванню, від іншої фізичної особи, має подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи за місцем реєстрації у обов’язковому порядку до 01 травня 2021 року.

 

Декларування в електронному вигляді – вимоги часу

Пологівська ДПІ нагадує, що річну податкову декларацію про доходи за минулий рік зобов’язані подати до 1 травня 2021 року громадяни, які отримали доходи, з яких торік не сплачено податок на доходи фізичних осіб.

Враховуючи низку карантинних обмежень, декларацію про доходи краще подавати в електронному вигляді.

Потенційні декларанти можуть зареєструватися в Електронному кабінеті, попередньо отримавши кваліфікований електронний підпис.

Звертаємо увагу, що обов’язок громадянина подати річну податкову декларацію передбачає Конституція України. Зокрема, стаття 67 Основного Закону нашої держави зобов’язує кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Відповідно до вказаної законодавчої норми усі громадяни щорічно подають до податкових інспекцій за місцем проживання декларації про свій майновий стан та доходи за минулий рік у порядку, встановленому законом.

Нагадуємо, що згідно вимог Податкового кодексу України обов’язковому декларуванню підлягають:

- доходи , з яких при нарахуванні або виплаті ПДФО не утримувався;

- доходи від особи, яка не є податковим агентом (в тому числі від здачі в оренду власного рухомого чи нерухомого майна, продажу власного майна, продажу власної сільгосппродукції фізичним особам, тощо);

- спадок від осіб, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення та подарунки від осіб, які не є членами сім’ї першого ступеня споріднення.

 

2. Увага платникам, які використовують єдиний рахунок! Змінилось оформлення розрахункових документів

Наказом МФУ № 847 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України     від 24 липня 2015 року N 666» затверджено зміни до Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» розрахункових документів на переказ у разі сплати податків, зборів, платежів, на бюджетні рахунки та/або єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування  на небюджетні рахунки платниками, які використовують  єдиний рахунок. Наказ набув чинності з 26.02.2021 року

Платники, включені до реєстру платників,які використовують єдиний рахунок, під час заповнення реквізиту «Призначення платежу» розрахункового документа на переказ у разі сплати  повинні користуватися вимогами розділу ІІ Порядку заповнення документів.

II. Заповнення реквізиту "Призначення платежу" розрахункових документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з використанням єдиного рахунку

1. Під час сплати (стягнення) податків, зборів, платежів, єдиного внеску з використанням єдиного рахунку реквізити "Призначення платежу" розрахункового документа заповнюються так:

поле N 1:

заповнюється сума цифрами, гривні від копійок відділяються комою ",", копійки позначаються двома знаками. Якщо сума розрахункового документа виражена в цілих гривнях, то замість копійок проставляються два нулі "00". Значення поля має бути більше нуля;

поле N 2:

заповнюється розділовий знак ";"*;

заповнюється податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний територіальний орган ДПС і мають відмітку у паспорті або запис про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків в електронному безконтактному носії) (має 8 - 10 знаків у символьному форматі)*;

поле N 3:

заповнюється розділовий знак ";"*;

заповнюється код класифікації доходів бюджету / технологічний код єдиного внеску (має 8 цифр)*;

поле N 4:

заповнюється розділовий знак ";"*;

заповнюється код адміністративно-територіальної одиниці за КОАТУУ (має 10 цифр)*;

поле N 5:

заповнюється розділовий знак ";"*;

заповнюється номер рахунку для зарахування коштів до відповідного бюджету / рахунку для зарахування єдиного внеску (має 29 знаків у символьному форматі)*;

поле N 6:

заповнюється розділовий знак ";"*;

заповнюється код одержувача (має 8 цифр)*;

поле N 7:

заповнюється розділовий знак ";"*;

заповнюється дата податкового повідомлення-рішення / рішення / вимоги / та/або рішення щодо єдиного внеску, за яким здійснюється сплата (формат - ДД.ММ.РРРР). Пробіли (пропуски) недопустимі (наприклад, 01 січня 2021 року подається у вигляді 01.01.2021). Заповнюється платником податків / єдиного внеску у разі сплати грошових зобов'язань / єдиного внеску, визначених на підставі податкових повідомлень-рішень / рішень / вимог / та/або рішень щодо єдиного внеску. При цьому поля N 3 - N 6 не заповнюються;

поле N 8:

заповнюється розділовий знак ";"*;

заповнюється номер податкового повідомлення-рішення / рішення / вимоги/ та/або рішення щодо єдиного внеску, за яким здійснюється сплата. Заповнюється платником податків / єдиного внеску у разі сплати грошових зобов'язань / єдиного внеску, визначених на підставі податкових повідомлень-рішень / рішень / вимог та/або рішень щодо єдиного внеску. При цьому поля N 3 - N 6 не заповнюються;

поле N 9:

заповнюється розділовий знак ";"*;

заповнюється код ознаки платежу*;

заповнюється виключно платником податків, який сплачує авансові внески з податку на прибуток під час виплати дивідендів або податок, який утримується під час виплати доходів нерезидентам з кодом ознаки "5"*;

поле N 10:

заповнюється розділовий знак ";"*;

заповнюється код ознаки платежу*;

заповнюється виключно платником податків, який сплачує акцизний податок під час придбання марок або під час погашення податкового векселя з кодом ознаки "6"*;

поле N 11:

заповнюється розділовий знак ";"*;

заповнюється роз'яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Кількість знаків, ураховуючи зазначені вище поля і розділові знаки, обмежена довжиною поля реквізиту "Призначення платежу" електронного розрахункового документа системи електронних платежів Національного банку України, при цьому використання символу ";" не допускається;

поле N 12:

заповнюється розділовий знак ";";

заповнюється органами Казначейства та/або територіальними органами ДПС (перелік кодів ознак, які вказуються в полі N 12, наведено в додатку 2 до цього Порядку). Таке поле неактивне під час заповнення його платником податків / єдиного внеску;

поле N 13:

заповнюється розділовий знак ";";

заповнюється органами державної виконавчої служби та/або територіальними органами ДПС (перелік кодів ознак, які вказуються в полі N 13, наведено в додатку 3 до цього Порядку) у разі перерахування стягнутих сум на єдиний рахунок. Таке поле неактивне під час заповнення його платником податків / єдиного внеску;

поле N 14:

заповнюється розділовий знак ";"*;

заповнюється символьний знак "#"*;

Зазначення знака "#" є обов'язковим.

_________

* У разі формування через ІТС "Електронний кабінет" розрахункового документа такі поля заповнюються автоматично.

4. Сплата за кожним видом платежу може оформлятись як окремим документом на переказ, так і одним документом на переказ декілька одержувачам коштів. У разі визначення декількох одержувачів коштів, суми, зазначені в полі N 1 "Призначення платежу", мають відповідати загальній сумі переказу за розрахунковим документом, а інформація про податковий номер або серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний територіальний орган ДПС і мають відмітку у паспорті або запис про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків в електронному безконтактному носії) в полі N 2 "Призначення платежу" повторюється за кожним таким одержувачем.

5. Сплата податку, збору, платежу, єдиного внеску здійснюється платником податку / єдиного внеску безпосередньо, а у випадках, передбачених законодавством, - податковим агентом, або представником платника податку.".

 

Громадянин продає легковий автомобіль: чи оподатковується дохід?

Дохід, отриманий від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року:

- одного з об'єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб;

- другого об’єкта рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, підлягає оподаткуванню за ставкою 5%.

- третього та наступних об'єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда або іншого транспортного засобу, оподатковується за ставкою 18%.

Крім того, дохід від продажу протягом звітного (податкового) року другого та наступних продажів легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда є об’єктом оподаткування військовим збором за ставкою 1,5%. 

Нагадаємо, що дохід від продажу легкового автомобіля (мотоцикла, мопеда) визначається:

- виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу, але не нижче середньоринкової вартості відповідного транспортного засобу,

- або не нижче його оціночної вартості, визначеної згідно із законом (за вибором платника податку).

При продажу легкових автомобілів (мотоциклів, мопедів) договори купівлі-продажу посвідчуються нотаріусом за наявності документа про сплату до бюджету продавцем податку, обчисленого виходячи із зазначеної у договорі купівлі-продажу, але не нижче середньоринкової вартості таких транспортних засобів.

Якщо при продажу легкових автомобілів (мотоциклів, мопедів) проводиться їх оцінка відповідно до закону, нотаріус посвідчує відповідні договори за наявності документа про сплату до бюджету продавцем податку, обчисленого виходячи з такої оціночної вартості таких транспортних засобів, та документа про оцінку транспортних засобів.

 

Чи потрібно фізичній особі-підприємцю якимись документами доводити факт сплати роботодавцем ЄСВ за відповідні місяці?

З 01.01.2021 фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування та  особи, які провадять незалежну професійну діяльність, які мають основне місце роботи, звільняються від сплати за себе єдиного внеску за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі не менше мінімального страхового внеску. Така норма введена Законом України  від 13 травня 2020 року № 592-IX.

Відповідно до статті 20 Закону № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» податковим органам  з метою перевірки правильності нарахування, обчислення, повноти і своєчасності сплати єдиного внеску надається доступ до персоніфікованих відомостей про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію) застрахованих осіб, на яку нараховано і з якої сплачено страхові внески.

 Таким чином, ФОП та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, не повинні повідомляти про факт сплати за них ЄСВ роботодавцем.

 

Декларування 2021. За навчання студента  у  виші сплатив рідний дядько, чи можна подати декларацію на податкову знижку?

      Фізична особа має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного року, фактично здійснені ним протягом такого року витрати у вигляді коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку або члена його сім'ї першого ступеня споріднення (п.п.166.3.3 ст. 166 Податкового кодексу).  

     Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення.

      Отже, якщо за навчання студента сплатили особи, які не є членами його сім’ї першого ступеня споріднення, зокрема, рідний дядько, вони не мають права на податкову знижку щодо таких сум.

 

Реєстрація платником ПДВ суб’єкта господарювання-платника єдиного податку 3-ї групи

Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для 3-ї групи, яка не передбачає сплату ПДВ, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації (абз. другий п.п. 298.1.2 ст. 298 Податкового кодексу).

У разі добровільної зміни ставки єдиного податку в розмірі 5% заява щодо зміни ставки єдиного податку подається не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку календарного кварталу, в якому буде застосовуватися нова ставка (3%) та реєстрація такого платника єдиного податку платником ПДВ (п.п. 4 б) п. 293.8 ст. 293 ПКУ).

У разі зміни ставки єдиного податку відповідно до п.п. "б" 4 пункту 293.8 ст. 293 ПКУ реєстраційна заява для реєстрації платником ПДВ подається не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку календарного місяця, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату податку на додану вартість (п. 183.4 ст. 183 ПКУ).

Звертаємо увагу, що виключена норма (ст. 202 ПКУ), яка передбачала можливість вибору платником єдиного податку квартального звітного (податкового) періоду з ПДВ.

Отже, для всіх платників ПДВ (у тому числі і платників єдиного податку) звітним (податковим періодом) є один календарний місяць.

 

Перехід платників єдиного податку на загальну систему оподаткування у разі наявності податкового боргу

Платники єдиного податку зобов'язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, - у разі наявності податкового боргу у розмірі, що перевищує суму, визначену абзацом третім п. 59.1 ст. 59 ПКУ, на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день другого із двох послідовних кварталів.

Податкова вимога не надсилається (не вручається) податковим органом платнику у якого виник податковий борг, якщо загальна сума податкового боргу не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п. 59.1 ст. 59 ПКУ).

Отже, сума податкового боргу, наявність якого на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів зобов’язує платника єдиного податку перейти на загальну систему оподаткування, має перевищувати 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян -  1020 грн (60 х 17 грн).

 

За який період вперше подається податкова звітність з ПДВ за новою формою?

     Наказ Міністерства фінансів України від 02.12.2020 № 734 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» (далі – Наказ № 734), яким, зокрема, внесено зміни до форми податкової декларації з ПДВ та форми уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок набирає чинності з 01.03.2021.

     Відповідно до п. 46.6 ст. 46 Податкового кодексу України, якщо в результаті запровадження нового податку або зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, який затвердив такі форми, зобов’язаний оприлюднити нові форми звітності.

     До визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

     Отже, подання податкової декларації з ПДВ за формою, яка враховує зміни, внесені наказом Наказом № 734, вперше здійснюється за звітний період березень 2021 року, (граничний термін подання 20.04.2021).

     Уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок, зі змінами, внесеними Наказом № 734, подається починаючи з 01.04.2021.

 

Новації ПДВ. За якою ставкою з 1 березня оподатковуються операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України сільськогосподарської продукції?

     Законом України від 17 грудня 2020 року № 1115-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з операцій з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції» (далі – Закон № 1115), внесено зміни до Податкового кодексу України.

     Зокрема, п. 193.1 ст. 193 ПКУ доповнено п.п. «г», відповідно до якого, застосовується ставка ПДВ у розмірі 14 відс. по операціях з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України сільськогосподарської продукції, що класифікується за такими кодами згідно з УКТ ЗЕД: 0102, 0103, 0104 10, 0401 (в частині молока незбираного), 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1201, 1204 00, 1205, 1206 00, 1207, 1212 91, крім операцій з ввезення на митну територію України товарів, визначених у п. 197.18 ст. 197 ПКУ.

     Закон № 1115 набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування (опубліковано в газеті «Голос України» 24 лютого 2021 року № 35), та застосовується до податкових періодів, починаючи з першого числа місяця, наступного за місяцем опублікування Закону № 1115.

 

Як відображати у звітності фізичної особи-підприємця періоди, за які ЄСВ сплатив роботодавець за основним місцем роботи?

Відповідно до пункту 4 частини другої статті 6 Закону № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» платники єдиного внеску зобов’язані подавати звітність про нарахування ЄСВ в розмірах, визначених відповідно до цього Закону, у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до податкового органу за основним місцем обліку платника ЄСВ у строки та порядку, встановлені Податковим кодексом України.

Враховуючи зазначене та норми частини шостої статті 4 Закону № 2464, такі платники у паперовому варіанті звітності проставляють прочерки за місяці, за які роботодавцем сплачено ЄСВ у розмірі не менше мінімального страхового внеску (в електронному варіанті звітності поля залишаються не заповненими).

 

З якої дати починається відлік строку давності для застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної?

     Відповідно до Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків, встановлених п. 201.10 ст. 201 ПКУ.

     У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції, передбачені ст. 120 прим. 1 ПКУ в залежності від кількості календарних днів порушення терміну реєстрації.

     Згідно з п. 113.1 ст. 113 ПКУ граничні строки застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) до платників податків відповідають строкам давності для нарахування податкових зобов’язань, визначеним ст. 102 ПКУ.

     Абзацом третім п. 102.1 ст. 102 ПКУ визначено, що у разі виявлення за результатами перевірки порушень інших вимог податкового законодавства, безпосередньо не пов’язаних з декларуванням податкових зобов’язань платником податків, а також порушень вимог іншого, крім податкового, законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, контролюючий орган, крім випадків, визначених п. 102.2 ст. 102 ПКУ, має право самостійно визначити суму штрафних санкцій (фінансових санкцій, штрафів) платника податків не пізніше 1095 дня з дня вчинення відповідного правопорушення.

     Отже, відлік строку давності для застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію або відсутність реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної в ЄРПН починається з дня вчинення відповідного правопорушення.

 

ГУ ДПС у Запорізькій області

 

Запорізькі фінансові установи сплатили вісім мільйонів гривень податку з депозитів

За два місяці від оподаткування процентів з депозитів у банківських та інших фінансових установах регіону до державного бюджету надійшло 8 мільйонів гривень. Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, лише у лютому до скарбниці сплачено майже чотири мільйони гривень.

Переважну частину платежу з початку року забезпечили фінансові установи обласного центру.

Нагадаємо, платниками ПДФО у вигляді процентів, ставка якого складає 18 відсотків, є банківські установи, кредитні спілки та інші фінансові організації. Відповідно до ст. 170.4. Податкового кодексу України інформація про суми банківського рахунку або ощадного сертифіката чи вкладу члена кредитної спілки, нараховані проценти, а також відомості про вкладників не подаються до контролюючого органу і залишаються конфіденційними.

Проценти на поточний або депозитний банківський рахунок належать до пасивних доходів. Крім того, до таких прибутків відносяться проценти на вклад у кредитних спілках, процентні або дисконтні доходи, плата (відсотки), що розподіляється відповідно до пайових членських внесків членів кредитної спілки, доходи за іпотечними цінними паперами, а також роялті, дивіденди, страхові виплати, відшкодування тощо.

Підписуйтесь на офіційну сторінку ДПС у Facebook: https://www.facebook.com/TaxUkraine/.

 

Податковий чат-бот досі не у вашому смартфоні?

Рекомендуємо оцінити новий рівень сервісу для платників.

Адже InfoTAX швидко і зручно надасть інформацію про:

- стан розрахунків з бюджетом,

- реєстраційні та облікові дані,

а також повідомить про результати обробки документів та нагадає про необхідність подання звітності та сплати податків.

Прямо зараз встановіть податкового помічника собі на смартфон в декілька кліків – наберіть у пошуку Viber або Telegram: InfoTAX.

Підписуйтесь на офіційну сторінку ДПС у Facebook: https://www.facebook.com/TaxUkraine/.

 

Запорізькі платники податків спрямували до бюджетів громад 2,3 мільярда гривень

У січні-лютому до місцевих бюджетів регіону надійшло 2 мільярди 321 мільйон гривень податків і зборів (без показників великих платників). Порівняно з аналогічним періодом 2020 року запоріжці сплатили на 745 мільйонів гривень або на 47 відсотків більше. Про це повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов.

Більшу половину надходжень забезпечив податок на доходи фізичних осіб – з початку року запорізькі підприємства і підприємці спрямували до скарбниць громад 1,4 мільярда гривень. Зростання до минулорічного показника склало 463 мільйони або 49 відсотків.

Платники спрощеної системи оподаткування направили до бюджетів 361,5 мільйона гривень єдиного податку, збільшивши відрахування до даних двох місяців 2020 року на 46 мільйонів або на 14,5 відсотка. Зокрема, від підприємців-фізичних осіб казна отримала близько 260 мільйонів, від суб'єктів господарювання-юридичних осіб – 46,8 мільйона, від сільськогосподарських виробників – 54,8 мільйона.

Від оподаткування земельних ділянок надійшло 265 мільйонів гривень, що на 100 мільйонів більше, ніж торік. Так, підприємства і організації перерахували 247 мільйонів гривень плати за землю, фізичні особи – 18,4 мільйона.

Крім того, від запорізьких компаній та підприємців бюджети отримали 86,8 мільйона гривень рентної плати за користування надрами, 55 мільйонів гривень екологічного податку, 50 мільйонів гривень акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів тощо.

 

Запоріжці сплатили 118 мільйонів гривень військового збору

За два місяці від запорізьких суб'єктів господарювання і мешканців регіону до державного бюджету надійшло 118 мільйонів 360 тисяч гривень військового збору. Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, порівняно з минулим роком надходження зросли на 18,7 мільйона або на 19 відсотків.

Більшу частину збору забезпечили підприємці і компанії м. Запоріжжя – майже 61 мільйон, з доходів енергодарських, кам’янсько-дніпровських та великобілозерських платників сплачено 19,6 мільйона, мелітопольських та веселівських – 10,5, бердянських та приморських – 7 мільйонів, пологівських, більмацьких та розівських – 3,6 мільйона, оріхівських та гуляйпільських – 3,5 мільйона, вільнянських та новомиколаївських – 3,2 мільйона, василівських та михайлівських – 3,1 мільйона тощо.

Усього в регіоні нараховується 73 тисячі платників військового збору (резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні).

Нагадаємо, ставка збору становить 1,5 відсотка від суми доходів, що підлягають оподаткуванню (зокрема, це заробітна плата, іноземні доходи, суми винагород та інших виплат, нарахованих відповідно до умов цивільно-правового договору, пасивні доходи, у тому числі, роялті, дивіденди, страхові виплати та інші).

Підписуйтесь на офіційну сторінку ДПС у Facebook: https://www.facebook.com/TaxUkraine/.

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь