Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує !
Пологівські податківці надали громадянам майже 8 тисяч адмінпослуг
Фахівці Центрів обслуговування платників Пологівської ДПІ за 2021 рік надали відвідувачам 7981 адміністративну послугу. Про це повідомив начальник Пологівської ДПІ Головного управління ДПС у Запорізькій області Володимир Михайлов.
Найчастіше громадяни звертаються за видачею відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків – 4185. Також видано 2564 картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з державного реєстру фізичних осіб-платників податків. Крім того, зареєстровано 256 платників єдиного податку, видано 350 витягів з реєстру платників єдиного податку та здійснено реєстрацію 201 РРО та розрахункових книжок та 369 книг обліку розрахункових операцій, надано 56 витягів з реєстру платників податку на додану вартість.
У приміщенні інспекції також проводиться роз’яснювальна робота щодо одноразового добровільного декларування та РРО. Відвідувачам надаються пам’ятки з інформаційними матеріалами щодо одноразового добровільного декларування та РРО.
Перелік адміністративних послуг, які надаються Центром обслуговування платників Пологівської ДПІ розміщено на суб-сайті ГУ ДПС у Запорізькій області за посиланням http://zp.tax.gov.ua у розділі «Діяльність»/ «Адміністративні послуги».
Нагадаємо, що Центр обслуговування платників Пологівської ДПІ працює з понеділка по четвер з 08-00 години до 17-00 години, у п’ятницю з 08-00 години до 15год.45 хв., субота та неділя вихідні. Перерва з 12-00 години до 12 год.45 хв.
Звертаємо увагу громадян, що отримати адміністративні послуги можливо в онлайн – режимі, використовуючи сервіс «Електронний кабінет платника».
Вхід до Електронного кабінету платника здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua.
Щодо обов’язкового застосування у своїй діяльності РРО чи ПРРО серед підприємців Пологівського району
Днями фахівці Пологівської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Запорізькій області провели зустрічі з громадськістю та представниками бізнесу з питань впровадження у 2022 році новацій щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій.
Податківці повідомили та надали роз’яснення щодо застосування касової техніки фізичними особами-підприємцями платниками ІІ-ІV груп єдиного податку з 1 січня 2022 року. Вони наголосили на наявності безкоштовного програмного забезпечення від ДПС, яке дозволяє реєструвати ПРРО через Електронний кабінет, експлуатувати їх через смартфон, планшет або комп’ютер, застосовувати режим «офлайн», видавати електронні чеки замість паперових. Також вони окреслили переваги застосування РРО, серед яких: робота в легальному полі, автоматизація процесу підрахунку доходів, групування та обліку проданих товарів як за групами, так і в розрізі їх найменування, забезпечення внутрішнього контролю за роботою продавців.
Під час роз’яснення платникам податків було надано відповіді на задані питання.
Слід зазначити, що з метою інформування платників податків фізичних осіб-підприємців, в т.ч. платників єдиного податку ІІ-ІV групи, які зобов’язані з 01.01.2022 застосовувати касову техніку при проведенні готівкових розрахунків, працівниками ДПІ розповсюджені друковані презентаційні матеріали та інструкції з покрокових дій щодо процесів реєстрації, встановлення та налаштування ПРРО.
З докладною інформацією, відеоуроками, відповідями на запитання та іншими матеріалами стосовно нового покоління касових апаратів платники можуть ознайомитися за посиланнями: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/ https://zir.tax.gov.ua/main/rro/.
В Пологівській ДПІ проведено семінар-практикум щодо застосування РРО/ПРРО у 2022 році
Днями фахівцями Пологівської ДПІ ГУ ДПС у Запорізькій області було проведено семінар-практикум на тему «Правила застосування РРО/ПРРО з 01 січня 2022 року».
Роз’яснено що для тестування ПРРО ДПС розроблено три тестові версії безкоштовних ПРРО - два для операційної системи Android та один для Windows. Автоматична реєстрація ПРРО проводиться через Електронний кабінет або Єдине вікно подання електронної звітності;
застосування електронних підписів або печаток для підписання всіх документів, що формуються ПРРО, для чого необхідно подати повідомлення про ідентифікатори ключів касирів чи печатки суб’єкта господарювання;
робота ПРРО в режимі он-лайн - зв’язку з фіскальним сервером ДПС, при якій чек стає фіскальними із присвоєнням фіскального номера лише після реєстрації чеку на фіскальному сервері ДПС;
можливість проведення розрахункових операцій в режимі офлайн на період відсутності зв'язку між ПРРО та фіскальним сервером. Такий режим може тривати не більше 36 годин підряд та не більше 168 годин протягом календарного місяця. У такому режимі ПРРО створює фіскальні чеки із присвоєнням фіскальних номерів із діапазону, сформованого фіскальним сервером;
ФОП можуть застосовувати безкоштовне ПРРО від податкової ПРРОСТО. Програмне рішення яке пропонує податкова, як той програмний реєстратор, який можно зареєструвати собі на мобільний телефон і безкоштовно з ним працювати. Як інсталювати програму інформація на сайті податкової, відео також є . Основні переваги - це безкоштовний додаток.
Було проведено демонстрацію платникам податків, які мають електронний цифровий підпис, як скористатися послугами безкоштовного електронного сервісу ДПС України «Електронний кабінет». Він надає можливість подання суб’єктами господарювання заяв для реєстрації РРО/ ПРРО (за формою № 1-РРО або № 1-ПРРО) в режимі онлайн.
Також, розповіли присутнім, що з 01 вересня 2021 року до 01 вересня 2022 року триває кампанія одноразового (спеціального) добровільного декларування, і роз’яснив її особливості.
Зокрема, платникам повідомили, що під час податкової амністії можна легалізувати активи, що знаходяться як на території України, так і за її межами.
Окрім того, учасників зустрічі було проінформовано про початок кампанії декларування громадянами доходів, отриманих у минулому році. Декларування доходів – це один із елементів виховання та підвищення податкової культури, сумлінного ставлення громадян до сплати податків. Кампанія розпочалася 01 січня 2022 року та триватиме до 01 травня поточного року.
У ході заходу фізичні особи – підприємці отримали кваліфіковані відповіді на свої запитання.
Роз’яснення законодавства
Одноразове (спеціальне) добровільне декларування – легалізація доходів громадян
Пологівська ДПІ повідомляє, що з 01 вересня 2021 року розпочалося одноразове (спеціальне) добровільне декларування громадянами України активів, які належать їм на правах власності та з яких, відповідно до вимог законодавства та/або міжнародних договорів, не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори.
Впродовж року українці матимуть змогу подати одноразову (спеціальну) добровільну декларацію (далі – декларація) із зазначенням активів, що їм належать, і з яких не були сплачені податки й збори до 01 січня 2021 року.
Скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можуть:
• фізичні особи – резиденти, у тому числі самозайняті особи;
• фізичні особи, які не є резидентами, але які були резидентами на дату отримання об’єктів декларування чи на дату отримання доходів, за рахунок яких були отримані об’єкти декларування.
Форма декларації доступна для завантаження на сайті податкової служби.
Вона містить загальні відомості про платника збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – збір), валютні цінності, об’єкти нерухомості та земельні ділянки, транспортні засоби та інше рухоме майно, паї та частки у майні юридичних осіб, корпоративні права та майнові права на об’єкти інтелектуальної власності, якими декларант володіє.
У такій декларації не потрібно зазначати інформацію про джерела походження задекларованих активів.
У кінці форми декларант має вказати загальну суму задекларованих активів та загальну суму збору, сплаченого з них.
Збір розраховується декларантом самостійно – з вартості належних йому активів з урахуванням ставок збору, що визначені підрозділом 94 «Особливості застосування одноразового (спеціального) добровільного декларування активів фізичних осіб» розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Так, з задекларованих активів громадянину доведеться сплатити збір:
- 5 % щодо валютних цінностей на рахунках у банках в Україні, а також інших активів, що містяться (зареєстровані) в нашій країні;
- 9 % щодо валютних цінностей на рахунках в іноземних фінансових установах, а також з інших активів, що містяться за кордоном;
- 2,5 % щодо номінальної вартості державних облігацій України, придбаних декларантом у період з 01 вересня 2021 року до 31 серпня 2022 року.
Як альтернативний варіант можна обрати ставку 3 %, 6 % та 11,5 % відповідно зі сплатою податкового зобов’язання трьома рівними частинами щорічно.
Збір необхідно сплатити протягом 30 календарних днів від моменту подання декларації.
Якщо громадянин сплатить усі необхідні збори, держава гарантуватиме йому звільнення від відповідальності за порушення податкового, валютного законодавства.
Акцентуємо: у разі несплати або сплати в неповному обсязі суми збору декларація вважається неподаною та на декларанта не поширюються державні гарантії та звільнення від відповідальності.
Одноразове (спеціальне) добровільне декларування відбувається шляхом подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації до ДПС через приватну частину е-кабінету у розділі «Одноразова (спеціальна) добровільна декларація» і тільки в електронному вигляді.
Нагадаємо, що Закон України від 15 червня 2021 року № 1539-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичними особам належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету» набрав чинності 21.07.2021.
«Податкова амністія» дозволить громадянам, які ухилялися від сплати податків, легалізувати свої справжні статки та доходи шляхом декларування активів. Наголошуємо, що добровільно задекларувати свої активи можна з 01 вересня 2021 року до 01 вересня 2022 року, тобто, протягом одного року.
Реквізити рахунків можна отримати в Електронному кабінеті
Пологівська ДПІ нагадує платникам, що отримати інформацію стосовно банківських реквізитів для сплати податкових зобов’язань можна в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема, бюджетний рахунок на поточну дату.
Звертаємо увагу, що робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. Вхід до Електронного кабінету здійснюється через офіційний вебпортал ДПС. Крім того, інформацію про реквізити рахунків, відкритих в органах Казначейства в розрізі адміністративно-територіальних одиниць України, оприлюднено на офіційному вебпорталі ДПС в рубриці Головна/Рахунки для сплати платежів (https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/).
Подання Повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту
Пологівська ДПІ повідомляє, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту» із змінами та доповненнями (далі – Постанова № 413), Повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту (далі – Повідомлення) подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) та/або резидентом Дія Сіті до територіальних органів Державної податкової служби (далі – ДПС) за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до Постанови № 413 до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором та/або до початку виконання робіт (надання послуг) гіг-спеціалістом резидента Дія Сіті засобами електронного зв’язку з використанням електронного підпису відповідальних осіб, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу.
За відсутності технічної можливості подання Повідомлення засобами електронного зв’язку в електронній формі таке Повідомлення подається у формі документа на папері згідно з додатком до Постанови № 413 разом з копією в електронній формі.
Інформація, що міститься у Повідомленні, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями.
Повідомленням про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації є відомості, отримані органами ДПС з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
Особливості застосування РРО/ПРРО при здійсненні окремих операцій
Пологівська ДПІ інформує, що з 01.01.2022 застосування реєстратора розрахункових операцій (РРО) та/або програмного РРО (ПРРО) є обов’язковим для фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку ІІ – ІV групи при продажу товарів, робіт, послуг, у разі здійснення ними розрахункових операцій у розумінні Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами.
Водночас частиною другою статті 664 Цивільного кодексу України передбачено, якщо з договору купівлі-продажу не випливає обов’язок продавця доставити товар або передати товар у його місцезнаходження, обов’язок продавця передати товар покупцеві вважається виконаним у момент здачі товару перевізникові або організації зв’язку для доставки покупцеві.
Тобто, якщо споживач (клієнт) замовив товар на вебсайті продавця (Інтернет-магазин), не здійснював передоплату за замовлений товар, а доставка товару здійснюється службою доставки на підставі договору, відповідно до якого товар передається такій службі для доставки покупцю, то у такому випадку РРО та/або ПРРО застосовується службою доставки безпосередньо при отриманні нею коштів як оплати за товар та передачу товару покупцю. Продавець зобов’язаний вкласти у посилку видаткову накладну або інший супровідний документ, який буде свідчити про походження товару.
Разом з цим, за умови надання продавцем, як можливого способу оплати товарів покупцем, виключно реквізитів розрахункового рахунку, відкритого в установі банку, РРО/ПРРО таким продавцем також може не застосовуватись.
Реєстрація касира для ПРРО
Пологівська ДПІ інформує, що суб’єкт господарювання може проводити розрахункові операції на програмному реєстраторі розрахункових операцій (ПРРО) самостійно або визначати уповноважених осіб (касирів).
Особа може здійснювати розрахункові операції на ПРРО з використанням електронного підпису такої особи/електронної печатки суб’єкта господарювання, на якого зареєстровано ПРРО, після внесення даних про сертифікати до Реєстру програмних РРО за умови дійсності відповідного сертифіката відкритого ключа.
Розрахункові операції на ПРРО можуть проводити лише ті особи, сертифікати електронних підписів та/або печаток яких внесені до Реєстру щодо такого ПРРО.
Дані сертифікатів електронних підписів та/або печаток, що використовуються ПРРО, вносяться до Реєстру програмних РРО на підставі поданих суб’єктами господарювання в електронній формі повідомлень про надання інформації щодо кваліфікованих /удосконалених сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО за формою № 5-ПРРО.
Електронні форми повідомлень J1391802/F1391802 розміщені за посиланнями:
https://tax.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms_servis_yur.htm;
https://tax.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms_servis_fiz.htm.
Повідомлення можна подати, використовуючи програмне забезпечення Електронного кабінету, або будь-яке інше програмне забезпечення, наявне у суб’єкта господарювання.
Нагадуємо, що фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку другої, третьої та четвертої груп згідно з вимогами Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями з 01 січня 2022 року зобов’язані застосовувати РРО/ПРРО при здійсненні розрахункових операцій незалежно від виду діяльності та обсягу доходу.
Щодо подання декларації про майновий стан і доходи спадкоємцем
Пологівська ДПІ в рамках проведення кампанії декларування громадянами доходів, отриманих у 2021 році, інформує щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) спадкоємцем про наступне.
Відповідно до ст.216 Цивільного кодексу України спадкуванням є перехід прав та обов’язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців). Право на спадкування мають особи, визначені у заповіті.
Дохід, отриманий фізичною особою у вигляді вартості успадкованого майна у межах, визначених розділом IV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.
Оподаткування об’єктів спадщини залежить від ступеня споріднення спадкодавця і спадкоємця та резидентського статусу.
За нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються об'єкти спадщини, що успадковуються членами сім'ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення;
За ставкою 5% оподатковується вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення.
Ставка 18% застосовується для будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем від спадкодавця – нерезидента, та будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем – нерезидентом від спадкодавця – резидента.
Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, зазначається в річній податковій Декларації, крім спадкоємців, які отримали у спадщину об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб.
Отже, фізичні особи, що одержали дохід у вигляді спадщини, який оподатковується за нульовою ставкою податку, не зобов’язані включати вартість такої спадщини до складу загального річного оподатковуваного доходу.
Такі фізичні особи можуть не подавати річну Декларацію, але за умови відсутності інших підстав для подання Декларації.
Фізичні особи, які отримали спадщину, що оподатковується за ставками 5% та 18%, зобов'язані включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати Декларацію за наслідками звітного податкового року (до 1 травня 2022 року).
У разі спадкування будь-яких об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою, оціночна вартість таких об’єктів з метою оподаткування не визначається (абз.1 п. 174.8 ст. 174 ПКУ).
Визначення резидентського статусу фізичної особи є визначальним для з’ясування порядку оподаткування доходів такої особи згідно з нормами ПКУ.
Відповідно до підпункту 14.1.122 пункту 14.1 ст. 14 ПКУ нерезидентами є фізичні особи, які не є резидентами України. Порядок визначення резидентського статусу фізичної особи регулюється підпунктом 14.1.213 пункту 14.1 статті 14 ПКУ.
Чи потрібно подавати одноразову (спеціальну) добровільну декларацію з нульовими значеннями?
Пологівська ДПІ нагадує, що відповідно до п. 1 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) одноразове (спеціальне) добровільне декларування – це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою, визначеною п. 3 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, та/або які не були задекларовані в порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 01 січня 2021 року.
При цьому об’єктами одноразового (спеціального) добровільного декларування можуть бути визначені підпунктами 14.1.280 і 14.1.281 п. 14.1 ст. 14 ПКУ активи фізичної особи, що належать декларанту на праві власності (в тому числі на праві спільної часткової або на праві спільної сумісної власності) і знаходяться (зареєстровані, перебувають в обігу, є на обліку тощо) на території України та/або за її межами станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація) (п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ).
Крім того, п.п. 6.1 п. 6 підрозд. 9 прим. 4 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ передбачено, що в Декларації відображається, зокрема, така інформація (дані):
- відомості про об’єкти декларування, визначені п.п. «а» п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, в обсязі, достатньому для ідентифікації кожного з них;
- відомості про об’єкти декларування, визначені підпунктами «б» – «е» п. 4 підрозд. 9 прим. розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, із зазначенням інформації, що дає змогу їх ідентифікувати;
-самостійно визначена декларантом у національній валюті база для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Збір);
- ставка та сума Збору.
Враховуючи викладене, Декларація подається фізичною особою у випадку наявності у такої особи активів, які були придбані за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування, а отже у разі відсутності таких активів подавати зазначену Декларацію з нульовими значеннями фізична особа не зобов’язана.
Про плату за землю
Пологівська ДПІ нагадує, що плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Платники плати за землю (крім фізичних осіб) щороку, станом на 01 січня, самостійно обчислюють належну до сплати суму податку і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію. Звертаємо увагу, що в декларації річна сума платежу розбивається на рівні частки за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. Разом з першою декларацією подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг має подаватися лише у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. Разом з тим, платники мають право подавати звітну декларацію щомісячно не пізніше 20 числа місяця, що настає за звітним. У такому випадку вони звільняються від обов’язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року. За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник має подати декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, в якому було набуто право власності чи користування.
Внутрішнє переміщення товару відображається у Формі ведення обліку товарних запасів
Пологівська ДПІ звертає увагу платників, що у разі внутрішнього переміщення товару, у графі 6 Форми ведення обліку товарних запасів зазначається найменування суб’єкта господарювання (власника або користувача господарської одиниці звідки вибуває товар), його РНОКПП або код згідно з ЄДРПОУ/номер ID картки (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття РНОКПП та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відповідну відмітку в паспорті).
Нагадаємо, що Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку (далі – ФОП) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 03 вересня 2021 року № 496. Даним документом визначено правила ведення обліку товарних запасів, які поширюється на фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку, в частині обов’язку ведення обліку товарних запасів та здійснення продажу лише тих товарів, що відображені в такому обліку. Слід пам’ятати, що облік товарних запасів здійснюється шляхом внесення до Форми ведення обліку товарних запасів інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів, які є невід’ємною частиною такого обліку.
ФОП, який здійснює діяльність у декількох місцях продажу (господарських об’єктах), веде облік товарних запасів за кожним окремим місцем продажу (господарським об’єктом) на підставі первинних документів, які підтверджують отримання товарів такою ФОП або окремим місцем продажу (господарським об’єктом), та/або первинних документів на внутрішнє переміщення товарів між ФОП та його окремими місцями продажу (господарськими об’єктами). Первинні документи на внутрішнє переміщення товарів є невід’ємною частиною такого обліку.
Застосування РРО та ПРРО при роздрібній торгівлі на ринках і ярмарках
Пологівська ДПІ нагадує платникам, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року № 1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами (далі – Постанова № 1336), суб’єкти підприємницької діяльності мають право здійснювати розрахунки без застосування РРО та/або ПРРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій при здійсненні роздрібної торгівлі на ринках, ярмарках (за винятком розташованих на їх території магазинів, кіосків, палаток, павільйонів, приміщень контейнерного типу).
Пунктом 2 Постанови № 1336 встановлено граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування РРО та/або ПРРО є обов’язковим, зокрема, для роздрібної торгівлі на ринках, ярмарках (за винятком розташованих на їх території магазинів, кіосків, палаток, павільйонів, приміщень контейнерного типу) – 500 тис. грн на один суб’єкт господарювання. У разі перевищення граничного розміру розрахункових операцій, суб’єкт господарювання зобов’язаний в місячний термін з дати перевищення річного обсягу розрахункових операцій зареєструвати РРО та/або ПРРО та проводити розрахунки з застосовуванням РРО або ПРРО.
2. Підприємцям - єдинникам 2-ї – 4-ї груп: застосування РРО / ПРРО при здійсненні роздрібної торгівлі на території села
Постановою КМУ від 23.08.2000 року № 1336 (у редакції від 23.12.2021 року № 1359), яка набирає чинності з 01 січня 2022 року) затверджений Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.
Суб’єкти підприємницької діяльності, у тому числі підприємці, які сплачують єдиний податок, мають право здійснювати розрахунки без застосування РРО та/або ПРРО з використанням РК та КОРО при здійсненні роздрібної торгівлі на території села товарами (крім підакцизних товарів) (п. 1 Переліку №1336).
Ця норма не застосовується за наявності хоча б однієї з таких умов:
- така роздрібна торгівля здійснюється в торговельному об’єкті, в якому також здійснюється торгівля підакцизними товарами;
- такими підприємцями також здійснюється дистанційна торгівля, зокрема, через Інтернет;
- сільськими радами та радами об’єднаних територіальних громад прийнято рішення про обов’язкове застосування на території села РРО та/або ПРРО для форм і умов проведення діяльності, визначених у п. 1 Переліку.
Граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування РРО та/або ПРРО є обов’язковим, для форм та умов проведення діяльності становить:
– 167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, на один структурний (відокремлений) підрозділ (пункт продажу товарів) (п. 2 Постанови № 1336).
До уваги платників
Головне управління ДПС у Запорізькій області повідомляє, що ДПС України на офіційному вебпорталі опублікувала відповідь на запитання: «Який документ є підтвердженням про прийняття контролюючим органом одноразової (спеціальної) добровільної декларації, поданої через Електронний кабінет?».
Ознайомитись з інформацією можна за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/555126.html
Одноразове (спеціальне) добровільне декларування: чи проводиться перевірка щодо джерела отримання декларантом його доходів?
Податкова перевірка контролюючим органом не проводиться щодо джерела отримання декларантом чи фізичною особою, що підпадає під дію п. 10 підрозд. 94 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, доходів, за рахунок яких було одержано (набуто) задекларовані таким декларантом активи або активи, передбачені п. 10 підрозд. 94 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
В одноразовій (спеціальній) добровільній декларації не зазначається інформація про джерела одержання (набуття) декларантом об'єктів декларування. Контролюючому органу забороняється вимагати додаткові документи, крім передбачених цим пунктом (абз. 8 п .п. 6.1 п. 6 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ ПКУ)
Відомості, що містяться у відповідних одноразових (спеціальних) добровільних деклараціях та доданих до них документах, подані згідно з цим підрозділом, є конфіденційною інформацією та не підлягають розголошенню центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його посадовими особами без письмової згоди декларанта, крім випадків, коли це прямо передбачено законами або рішенням суду (п. 17 підрозд. 94 розд. ХХ ПКУ).
Отже, оскільки в рамках податкової амністії контролюючим органом не проводиться податкова перевірка щодо джерела отримання декларантом його доходів, за рахунок яких було одержано (набуто) задекларовані таким декларантом активи, та відомості, що містяться у відповідних одноразових (спеціальних) добровільних деклараціях та доданих до них документах, є конфіденційною інформацією та не підлягають розголошенню без письмової згоди декларанта, відповідно для роботодавців декларантів, які не в повній мірі виконали функції податкового агента по утриманню податків з заробітної плати, немає ризиків щодо проведення перевірок в рамках податкової амністії.
Для роботодавців: повідомлення про прийняття працівника на роботу онлайн
Прийняття працівника на роботу регулюється «Порядком повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу», затвердженого постановою КМУ від 17.06.2015 № 413.
Повідомлення подається до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску за формою згідно з додатком до Порядку № 413 від 17.06.2015.
Повідомлення подається до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором, зокрема, засобами електронного зв’язку з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідальних осіб;
Для формування Повідомлення в режимі «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua), платник самостійно встановлює фільтр за параметрами: рік, період, щодо якого здійснюється звітування, за допомогою кнопки «Створити» обирає тип форми «J(F)30 Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
Із запропонованого переліку форм обирає форму «J(F)3001001» Повідомлення про прийняття працівника на роботу», зазначає відповідний територіальний орган ДПС (регіон, район) в полі «Код ДПІ» (за замовчуванням встановлено орган ДПС за місцем основної реєстрації) та натискає кнопку «Створити».
Вкладка «Вхідні документи» режиму «Вхідні/вихідні документи» надає доступ до квитанцій щодо приймання та обробки податкової звітності, інформаційних повідомлень, надісланої користувачу Електронного кабінету.
Адміністративні послуги, що надають органи ДПС
На офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/diyalnist-/admin-poslugi/administrativni-poslugi-teritorialni розміщено розділ «Адміністративні послуги, що надаються територіальними органами ДПС».
На зазначеному інформаційному ресурсі зазначені 77 видів адміністративних послуг, що надаються головними управліннями ДПС в областях та розміщені:
- інформаційні картки,
- бланки заяв.
До уваги платників
Головне управління ДПС у Запорізькій області повідомляє, що ДПС України на офіційному вебпорталі опублікувала відповідь на запитання: «Що є базою для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування у разі, якщо ФО є власником коштовного годинника та дороговартісної зброї?».
Ознайомитись з інформацією можна за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/557283.html
Одноразове (спеціальне) добровільне декларування: вся інформація на субсайті ГУ ДПС у Запорізькій області
На субсайті територіальних органів ДПС у Запорізькій області за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/odnorazove-dobrovilne-deklaruvannya розміщено банер «Одноразове (спеціальне) добровільне декларування».
На зазначеному інформаційному ресурсі розміщено:
- Нормативно-правові акти (Закон України від 15.07.2021 №1539-ІХ, Наказ МФУ від 02.08.2921 №439, постанови Правління НБУ від 12.08.2021 №86 та від 05.08.2021 №83),
- Повідомлення,
- Роз’яснення для платників (запитання-відповіді, інформаційні листи, презентації та відео),
- Аналітичні дані,
- Зворотній зв’язок,
- Декларація (форма, порядок заповнення, покрокова інструкція).
Зверніть увагу: нова форма податкової декларації про майновий стан і доходи
З 1 січня 2022 року вводиться в дію нова форма податкової декларації про майновий стан і доходи, яка затверджена наказом МФУ від 17.12.2020 № 783 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859».
Нова форма декларації передбачає об’єднання звітності з податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску, а також декларування частини прибутку контрольованої іноземної компанії (КІК).
Так, оновлена форма декларації в редакції доповнена новими додатками:
? ЄСВ 1, ЄСВ 2 та ЄСВ 3 – для платників єдиного внеску самозайнятих осіб (крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування) та осіб, які сплачували добровільні внески, передбачені договором про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування;
? КІК – для платників, у яких виникає обов’язок декларувати прибутки КІК відповідно до п. 170.13 ст. 170 ПКУ.
Звертаємо увагу, що першим звітним (податковим) роком для звіту про КІК є 2022 рік (якщо звітний рік не відповідає календарному року – звітний період, що розпочинається у 2022 році) (п. 54 підрозд. Х Перехідних положень ПКУ).
Отже, за звітний період 2021 рік фізичні особи – платники податку додаток до податкової декларації КІК не заповнюють та не подають.
Програмні РРО: чи необхідна електронна печатка?
Суб’єкт господарювання самостійно приймає рішення, який засіб буде застосовувати в ПРРО – удосконалений/кваліфікований електронний підпис або удосконалену/кваліфіковану електронну печатку.
В залежності від обраного засобу суб’єкт господарювання надсилає до ДПС відповідне електронне повідомлення.
Таке повідомлення містить дані про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що використовуються ПРРО, які включаються до Реєстру ПРРО та, відповідно, дозволені для застосування в цьому ПРРО.
Продаж тютюнових виробів: зміни при відображенні податкових ставок та сум податку в чеках РРО/ПРРО
Базою оподаткування для операцій з постачання на митній території України тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах (тютюнова продукція), для яких встановлені максимальні роздрібні ціни, є максимальна роздрібна ціна таких товарів без урахування податку на додану вартість (п. 189.18 ст. 189 ПКУ, з урахуванням змін, внесених Законом від 30.11.2021 №1914).
Такий порядок визначення бази оподаткування застосовується виключно трьома категоріями платників:
- суб’єктами господарювання - виробниками тютюнової продукції;
- суб’єктами господарювання, які пов’язані відносинами контролю з виробниками у розумінні Закону України "Про захист економічної конкуренції" (контрольовані суб’єкти господарювання). Перелік контрольованих суб’єктів господарювання затверджується КМУ;
- імпортерами тютюнової продукції.
Суб’єкти господарювання, які здійснюють операції з постачання такої тютюнової продукції, але які не відносяться ні до категорії виробників тютюнових виробів, ні до категорії контрольованих суб’єктів господарювання, ні до імпортерів такої продукції («Інші суб’єкти господарювання»), правила визначення бази оподаткування, встановлені п. 189.18 ст. 189 ПКУ, не застосовують.
Для операцій з постачання тютюнової продукції, що здійснюється такими «Іншими суб’єктами господарювання», з 1 січня 2022 року застосовується режим звільнення від оподаткування, встановлений п. 197.27 ст. 197 ПКУ, незалежно від дати придбання ними такої продукції.
Отже, необхідно з 1 січня 2022 року забезпечити «Іншими суб’єктами господарювання», що зареєстровані як платники ПДВ, вимог щодо відображення (при торгівлі тютюновими виробами) в розрахункових документам (чеках РРО/програмних РРО) обов’язкових реквізитів, відповідно до «Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів», затвердженого наказом МФУ від 21.01.2016 № 13, зокрема:
- назва товару (послуги), вартість, літерне позначення ставки ПДВ (окреме для товарів, що звільнені від оподаткування, та окреме для товарів, що оподатковуються ПДВ) (рядок 10);
- окремим рядком літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами, що оподатковуються ПДВ, на початку рядка друкуються великі літери "ПДВ" (рядок 21).
Більш детально у роз’ясненні ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/556392.html
Платникам податку на прибуток: зміни в обліку при наданні безповоротної фінансової допомоги
Закон України від 30.11.2021 № 1914-ІХ розширив перелік осіб, здійснення операцій з якими по наданню їм безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) вимагає від платника податку на прибуток підприємств збільшення фінансового результату до оподаткування відповідного податкового (звітного) періоду на суму такої перерахованої безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг).
До 1 січня 2022 року п.п. 140.5.10 ст. 140 ПКУ охоплював лише дві категорії одержувачів допомоги:
- осіб, що не є платниками податку (крім фізичних осіб, які є платниками податку на доходи фізичних осіб), та
- платників податку, які оподатковуються за ставкою 0 відс. відповідно до п. 44 підрозд. 4 розділу XX ПКУ (крім безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг), перерахованої неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такої операції, для яких застосовується положення п.п. 140.5.9 ст. 140 ПКУ).
Починаючи з першого податкового (звітного) періоду 2022 року платники податку на прибуток підприємств зобов'язані також збільшувати фінансовий результат до оподаткування на суму безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг), перерахованої на користь інших платників податку на прибуток підприємств, які є пов’язаними особами (тобто згідно з визначеними ПКУ критеріями «пов'язаності» вважаються пов'язаними особами із платником податку, який надає допомогу) у разі якщо:
- отримувачем фінансової допомоги задекларовано від’ємне значення об’єкта оподаткування за податковий (звітний) рік, що передує року, в якому отримано таку безповоротну фінансову допомогу (безоплатно надані товари, роботи, послуги), та
- за умови, що така допомога була врахована у складі витрат при визначенні фінансового результату до оподаткування.
Отже у разі якщо:
1) отримувачем безповоротної фінансової допомоги є інший платник податку на прибуток – пов’язана особа, і
2) така особа задекларувала від’ємне значення об’єкта оподаткування за податковий (звітний) рік, що передує року, в якому отримано таку безповоротну фінансову допомогу (безоплатно надані товари, роботи, послуги), а
3) надавач визнає в бухгалтерському обліку витрати на суму наданої фінансової допомоги у відповідному періоді (тобто виходячи з умов відповідної угоди надавач не очікує повернення коштів чи одержання компенсації за надані товари, роботи, послуги у майбутньому), то
платник податку на прибуток підприємств – надавач допомоги має збільшити фінансовий результат до оподаткування відповідного податкового (звітного) періоду на суму наданої допомоги.
Зазначене роз’яснення надано в Інформаційному листі ДПС № 1/2022 «Нововведення Закону України від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» Частина 1». (https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/555369.html).
До уваги платників
Головне управління ДПС у Запорізькій області повідомляє, що ДПС України на офіційному вебпорталі опублікувала відповідь на запитання: «Яким чином через РРО та/або ПРРО здійснюється видача коштів у разі повернення товару (відмови від послуги, прийняття цінностей під заставу, виплати виграшів у державні лотереї та в інших випадках) або скасування помилково проведеної суми?»
Ознайомитись з інформацією можна за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/558219.html
Хто подає повідомлення за ф. № 20-ОПП з інформацією про об’єкти оподаткування відокремлених підрозділів юридичної особи?
Відповідно до п. 15.1 ст. 15 ПКУ платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об’єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об’єктом оподаткування згідно з Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов’язок із сплати податків та зборів згідно з Кодексом.
Відповідно до статті 95 Цивільного кодексу України філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Представництвом є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи. Філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.
Пунктом 63.3 ст. 63 ПКУ встановлено, що з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.
Оскільки платником податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку, плати за землю, орендної плати за земельну ділянку є суб’єкт господарювання (фізична та юридична особа), повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність, щодо рухомого, нерухомого майна та земельних ділянок подається за формою № 20-ОПП таким платником податків – суб’єктом господарювання.
Згідно з пунктом 8.2 розділу VIIІ «Порядку обліку платників податків», затвердженого наказом МФУ від 09.12.2011 № 1588 (у редакції від 22.04.2014 № 462) відокремлений підрозділ юридичної особи (філія, представництво) зобов’язаний стати на облік у контролюючих органах, повідомляти про всі об’єкти оподаткування, що знаходяться на його балансі, шляхом подання до контролюючого органу повідомлення за формою № 20-ОПП, крім об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, де платником податку відповідно до Кодексу визначений суб’єкт господарювання (юридична особа, якою створені такі відокремлені підрозділи, філії, представництва), інформація про які подана таким суб’єктом господарювання.
Зазначене роз’яснення надане в Узагальнюючій податковій консультації, затвердженій наказом МФУ наказом від 12.01.2022 № 7.
Узагальнюючу податкову консультацію розміщено за посиланням https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/uzagalnyuyuchi-podatkovi-konsultatsii/77072.html.
Декларування доходів громадянами: вся інформація на вебпорталі ДПС
З початку 2022 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2021 року.
На офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/others/deklaruvannya-gromadyan створено розділ «Декларування громадян».
У розділі розміщено:
- бланк податкової декларації про майновий стан і доходи,
- інструкція щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи,
У розділі «Фізичним особам» у вкладинці «Подання декларації на отримання податкової знижки» (https://tax.gov.ua/fizichnim-osobam/podannya-deklaratsii/) розміщені, зокрема, актуальні питання - відповіді про податкову знижку за окремими видами витрат.
Нагадаємо, що є можливість подання податкових декларацій в електронній формі у режимі онлайн через Електронний кабінет платника, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua/, а також через офіційний вебпортал ДПС https://tax.gov.ua/).
Одноразове (спеціальне) добровільне декларування: вся інформація на субсайті ГУ ДПС у Запорізькій області
На субсайті територіальних органів ДПС у Запорізькій області за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/odnorazove-dobrovilne-deklaruvannya розміщено банер «Одноразове (спеціальне) добровільне декларування».
На зазначеному інформаційному ресурсі розміщено:
- Нормативно-правові акти (Закон України від 15.07.2021 №1539-ІХ, Наказ МФУ від 02.08.2921 №439, постанови Правління НБУ від 12.08.2021 №86 та від 05.08.2021 №83),
- Повідомлення,
- Роз’яснення для платників (запитання-відповіді, інформаційні листи, презентації та відео),
- Аналітичні дані,
- Зворотній зв’язок,
- Декларація (форма, порядок заповнення, покрокова інструкція).
Відеоінструкція від ДПС: подання декларації за 2021 рік підприємцями - єдинниками 3-ї групи
9 лютого - останній день подачі декларацій за 2021 рік фізичними особами підприємцями, які обрали 3 групу спрощеної системи оподаткування.
ДПС розробила відеоінструкцію, як подати декларацію за 2021 рік фізичними особами підприємцями, які обрали 3 групу спрощеної системи оподаткування.
З відео інструкцією можна ознайомитись за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/8500.html
ГУ ДПС у Запорізькій області інформує
За судовими рішеннями у податкових спорах до бюджету надійде понад два мільярда гривень
У минулому році суди різних інстанцій розглянули 1834 справи між запорізькими платниками та податковою службою регіону на загальну суму 2 мільярди 289 мільйонів гривень. Про це повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов.
На користь податкових органів винесено 1560 рішень на суму 2 мільярди 16 мільйонів гривень, що склало 85 відсотків від кількості справ та 88 відсотків – від сум. Суб'єкти господарювання виграли 274 справи на 273 мільйони гривень.
За позовами до органів ДПС про визнання нечинними податкових повідомлень-рішень позицію фахівців податкової суди підтримали у 253 справах на суму 413 мільйонів гривень, правоту платників доведено у 98 випадках на суму 106 мільйонів гривень.
У справах за позовами податкової служби до суб'єктів господарювання судді винесли 1153 рішення на користь держави із загальною сумою 1 мільярд 537 мільйонів гривень, платники виграли 16 справ на суму 12,7 мільйона гривень.
Крім того, за порушеними справами про банкрутство до бюджетів надійшло 58 мільйонів гривень, у результаті стягнення заборгованості – майже 45 мільйонів гривень, за справами про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень – понад 22 мільйони гривень.
За спеціальне водокористування запорізькі підприємства сплатили понад чверть мільярда гривень
Упродовж минулого року від підприємств Запорізького регіону до бюджетів усіх рівнів надійшло 266 мільйонів гривень рентної плати за спеціальне використання води. Порівняно з 2020 роком надходження зросли на півтора мільйона гривень.
Так, до державного бюджету перераховано понад 146 мільйонів гривень, до місцевих скарбниць – майже 120 мільйонів гривень.
Найбільші платежі забезпечили суб'єкти господарювання м. Енергодар – більше 130 мільйонів гривень та компанії м. Запоріжжя – понад 100 мільйонів гривень.
Всього в області зареєстровано 493 платники, які на підставі спеціальних дозволів користуються або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом її забору з водних об'єктів чи використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.
Зазначимо, розрахунок з рентної плати за спеціальне використання води здійснюється у Додатку 5 до податкової декларації з рентної плати.
Для кожного типу водного об’єкта заповнюється окремий розрахунок (для отримання інформації щодо кодифікації водних об’єктів за типом водного об’єкта та напрямом використання води слід звертатись до установи, де отримано дозвіл на спеціальне водокористування).
У Додатку 5 заповнюються всі рядки усіх розділів, у разі незаповнення рядка через відсутність значення – він прокреслюються (у разі подання в паперовому вигляді) або не заповнюється (у разі подання засобами електронного зв’язку).
Зарплатні борги запорізьких підприємств скоротились на 31 мільйон гривень
У другому півріччі 2021 року заборгованість із заробітних плат на підприємствах регіону зменшилась на 31 мільйон гривень. Такі дані озвучили на першому у цьому році засіданні обласної комісії щодо погашення заборгованості та легалізації заробітних плат і додержання мінімальних гарантій в оплаті праці, яке провів голова облдержадміністрації Олександр Старух. Участь у заході взяли заступниця начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Олена Щедровська, представники інших державних органів влади і місцевого самоврядування та підприємств.
Підбиваючи підсумки минулорічної роботи, заступниця директора Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації Ірина Разуваєва повідомила, що в області було проведено 156 засідань територіальних комісій, на яких заслухано керівників підприємств-боржників. У результаті зарплатну заборгованість скорочено на 157 мільйонів гривень.
Члени комісії проаналізували причини збільшення своєчасно невиплачених сум працівникам у грудні та перспективи їх погашення.
Було розглянуто роботу восьми підприємств приватної і комунальної форм власності м. Запоріжжя, Запорізького і Бердянського районів, які накопичили борги перед своїми співробітниками.
На засіданні прийняли рішення щодо ліквідації заборгованості у найближчий перспективі.
Також під час заходу увагу приділили одноразовому добровільному декларуванню активів фізичних осіб, особливостям здійснення розрахункових операцій і товарного обліку у поточному році та щорічної деклараційної кампанії.
У січні податківці видали запоріжцям понад чотири тисячі безкоштовних Е-ключів
За перший місяць року фахівці податкової служби регіону видали двом тисячам запорізьких платників 4,3 тисячі кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, на даний час електронні ключі податкової служби підтримують десятки державних сервісів та приватних організацій, водночас більшість податкових послуг доступні в Електронному кабінеті платника: https://cabinet.tax.gov.ua.
Нагадаємо, нові сертифікати можна формувати самостійно в онлайн-режимі або за допомогою програми, яку необхідно завантажити з сайту Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС: http://acskidd.gov.ua/manage-certificates.
Цей сервіс доступний для користувачів, які мають:
– чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку дії яких залишилося декілька днів);
– незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);
– особистий ключ, доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.
Докладна інформація про отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО, розміщена за посиланням: https://acskidd.gov.ua/etrusted-services.
Понад 900 мільйонів гривень єдиного внеску – від запорізьких платників
За перший місяць поточного року запорізькі компанії і підприємці сплатили до пенсійного і соціальних фондів 914 мільйонів 651 тисячу гривень єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, січневі надходження 2021 року перевищені на 148,4 мільйона гривень або на 19 відсотків.
Серед найбільших платників – підприємства-виробники електроенергії, заклади медицини і освіти, установи державного управління та оборонного сектора.
Станом на початок 2022 року в регіоні на обліку перебувало майже 172 тисячі платників єдиного внеску, з яких 54198 – це суб'єкти господарювання-юридичні особи, 117 774 – фізичні особи. Порівняно із аналогічним періодом минулого року їхня кількість зросла більш ніж на дві тисячі.
Нагадаємо, 9 лютого є останнім днем подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, а також сум утриманого з них податку, сум нарахованого єдиного внеску за ІV квартал 2021 року, а 21 лютого – граничний день сплати (доплати) єдиного внеску, нарахованого за 2021 рік фізичними особами-підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, та роботодавцями за найманих працівників за січень. Для гірничих підприємств останній день перерахування єдиного внеску припадає на 28 лютого.